جاهای دیدنی ایران

لوکس‌ترین هتل های ۵ ستاره ایران

اگر می‌خواهید با لوکس‌ترین هتل های ۵ ستاره ایران آشنا شوید، این مقاله برای شماست! بر کسی پوشیده نیست که ایران یکی از بهترین مقاصد ماجراجویی دنیاست. بنابراین سالانه توسط عده زیادی از عاشقان ماجراجویی انتخاب می‌شود. این کشور با مکان‌های تاریخی خیره‌کننده، غذاهای لذیذ، صنایع دستی زیبا، کوه‌های وحشی و استقبال مردم محلی، چیزی برای همه دارد. همچنین گزینه‌‎های اقامتی متنوعی را نیز در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. از هاستل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی گرفته تا مجلل‌ترین هتل‌های ۵ ستاره، با تمام امکانات لوکسی که انتظار می‌رود. با سپنجا همراه شوید.

فهرست هتل های ۵ ستاره ایران

در زیر، لیست خود را که شامل هتل‌های لوکس و برتر ایران برای اقامت می‌شود بررسی می‌کنیم.

هتل اسپیناس پالاس | تهران

هتل اسپیناس پالاس با پنج ستاره خود، بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین هتل پایتخت ایران است. این برج باشکوه با طراحی منحصر به فرد و مدرن در یکی از بهترین مناطق این کلانشهر واقع شده است. در آبان ماه ۱۳۹۴ افتتاح شده است و متعلق به هتل‌های زنجیره‌ای اسپیناس است و به واسطه بلند بودنش دارای چشم اندازی بی‌نظیر از شهر است. این هتل که یکی از لوکس‌ترین هتل های ۵ ستاره ایران است دارای ۲۰ طبقه با ۴۰۰ اتاق و سوئیت‌های لوکس با طراحی داخلی عالی و مجهز به تمامی امکانات هتل مدرن است. از دیگر امکانات رفاهی آن می‌توان به چندین سالن کنفرانس، دفاتر، سالن بدنسازی، چندین رستوران از جمله رستوران‌های فرانسوی، تایلندی، مدیترانه‌ای و سنتی ایرانی، مرکز خرید، سالن زیبایی، فست‌فود، زمین تنیس و اسپا اشاره کرد.

برای اجاره سوئیت در اتهران روی لینک کلیک کنید.

هتل اسپیناس

هتل ۵ ستاره درویشی |مشهد

هتل درویشی یکی دیگر از هتل‌های ۵ ستاره کشور است که در مشهد مقدس، خیابان امام رضا (ع) واقع شده است. این خیابان اصلی‌ترین خیابان منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) است و هتل تا حرم مطهر تنها ۱.۴ کیلومتر فاصله دارد. این هتل همچنین با ایستگاه مترو و خطوط اتوبوس BRT چندان فاصله‌ای ندارد. از جمله امکانات هتل درویشی می‌توان به امکاناتی مثل پارک آبی با ماساژورهای متخصص، سونا خشک و مرطوب، جکوزی، حمام ترکی، سالن بدنسازی با طراحی مدرن و مجلل اشاره کرد.

این هتل از هتل های ۵ ستاره ایران در سال ۱۳۹۰ افتتاح شد و یکی از هتل‌های آتریوم کشور به حساب می‌آید. این هتل دارای ساختمانی با نمای شیشه‌ای در ۲۵ طبقه و دارای بیش از ۲۲۰ اتاق زیبا برای رزرو است.

هتل ۵ ستاره قصر طلایی مشهد

هتل بین‌المللی قصر طلایی مشهد یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های ایران است. این هتل با معماری منحصربه‌فرد و با در نظر گرفتن استانداردهای بین‌المللی طراحی شده است و در روز عید سعید فطر سال ۱۳۸۹ در یکی از خیابان‌های اصلی منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) افتتاح شد. این هتل به دلیل نزدیکی به برخی جاذبه‌های گردشگری مانند آرامگاه نادرشاه، گنبد خشتی، مقبره شیخ بهایی، بازار رضا، موزه آستان قدس رضوی، مراکز خرید و مسجد گوهرشاد، مورد پسند گردشگران مشهدی قرار گرفته است.

چندین رستوران و کافی شاپ که انواع غذاهای ایرانی و خارجی را سرو می‌کنند و همچنین امکاناتی مانند استخر، سونا، جکوزی، اسپا، سالن استخر و سالن بدنسازی، در هتل قصر طلایی در اختیار میهمانان قرار دارند.

هتل قصر طلایی مشهد از هتل های 5 ستاره ایران

هتل پارس ائل گلی | تبریز

هتل پارس ائل گلی تبریز، یکی دیگر از لوکس‌ترین هتل های ۵ ستاره ایران است. این هتل مجلل با نمای تمام شیشه‌ای خود در بهمن ماه سال ۱۳۸۰ برای بازدید عموم افتتاح شد. هتل دارای ۱۷ طبقه است که در مجموع شامل ۱۸۰ اتاق و یک رستوران گردان می‌شود. پارک و باغ وحش ائل گلی، پارک آبی هلیا، عمارت تاریخی کلاه فرنگی، مسجد کبود و بازار تبریز از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این هتل هستند.

از دیگر امکانات هتل پارس می‌توان به استخر، سونا، جکوزی، سالن استخر، گیم نت، سالن بدنسازی، رستوران و کافی شاپ اشاره کرد. لطفاً به این نکته توجه کنید که این هتل از مرکز شهر تبریز دور است و اگر به دنبال آرامش و خلوت هستید یک انتخاب فوق العاده است.

هتل بزرگ شیراز

هتل بزرگ شیراز واقع در شیراز، زادگاه هنر و فرهنگ ایران، در مجاورت دروازه قرآن، در سال ۱۳۹۲ احداث گردیده است. اتاق‌های این هتل از هتل های ۵ ستاره ایران در مجموع گنجایش ۳۵۰ نفر را دارند و از ویژگی‌های بارز هتل، نزدیکی به اماکن تاریخی، مذهبی و تفریحی است. بزرگ‌ترین رستوران گردان کشور در هتل بزرگ شیراز واقع شده است و طراحی قایق‌مانند این بنا از دور جلب توجه می‌کند. با رزرو هتل بزرگ شیراز می‌توانید همه روزه تا ساعت ۱۸ از استخر، سونا، جکوزی و سالن بدنسازی به صورت رایگان استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست جاهای دیدنی رفسنجان

هتل پارسیان آزادی | تهران

این هتل یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های تهران و ایران است و قدمت ساخت آن به دهه ۱۳۵۰ برمی‌گردد. نیازی به گفتن نیست اما این بنا از آن زمان تحت نظر کارشناسان سوئیسی، ایتالیایی و چینی مورد بازسازی قرار گرفته است و مجهز به امکانات رفاهی مطابق با استانداردهای جهانی است. هتل آزادی از سال ۱۳۷۰ به مجموعه هتل‌های پارسیان اضافه شد. این هتل از هتل های ۵ ستاره ایران دارای ۴۷۰ اتاق با طراحی فوق العاده در ۲۶ طبقه رو به رشته کوه البرز و شهر زیبای تهران است.

از امکانات این هتل می‌توان به چندین سالن تشریفات بسیار آراسته، رستوران غذاهای سنتی ایرانی و همچنین غذاهای خارجی، چندین کافی شاپ، یک مرکز تجاری، یک مجموعه ورزشی مجهز که شامل استخر سرپوشیده می‌شود، سونای خشک و مرطوب، جکوزی، آبگرم، حمام سنتی، کافی شاپ کنار آب و مدرن‌ترین تجهیزات بدنسازی اشاره داشت.

هتل پارسیان آرادی

هتل زندیه | شیراز

زندیه هتلی پنج ستاره است که به عنوان جدیدترین هتل شیراز شناخته می‌شود. این هتل در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد و دارای ۶ طبقه و ۷۲ اتاق است که با رعایت معماری و زیبایی شناسی سنتی ایرانی طراحی شده است. از مزیت‌های این هتل می‌توان به دسترسی آسان به اماکن تاریخی و تفریحی ایران از جمله مجموعه وکیل، موزه پارس، مسجد نصیرالملک(مسجد صورتی) و ارگ کریم خان زند و… اشاره کرد. این هتل از لوکس‌ترین هتل های ۵ ستاره ایران است و از امکانات رفاهی آن می‌توان به سالن کنفرانس، استخر، جکوزی، حمام سنتی، چایخانه و رستوران سنتی، مراکز تجاری، کافی شاپ و سالن ورزشی اشاره کرد.

هتل بین المللی پارسیان استقلال | تهران

هتل پارسیان استقلال (با نام قبلی هتل هیلتون) یک هتل پنج ستاره است. این هتل مجلل در ۱۵ طبقه و دارای دو برج غربی و شرقی است که به ترتیب در سال های ۱۳۴۱ و ۱۳۵۱ افتتاح شده‌اند. هتل پارسیان استقلال در یکی از بهترین مناطق تهران واقع شده است که این دسترسی آسان به طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه و زیباترین خیابان پایتخت یعنی خیابان ولیعصر را برای آن فراهم می‌کند. همچنین این هتل در مجاورت نمایشگاه بین المللی تهران، برج میلاد، تله کابین توچال، مراکز تجاری و اماکن تفریحی واقع شده است.

هتل پارسیان استقلال دارای دو برج شرقی و غربی است که شامل بیش از ۵۵۰ سوئیت مجلل و اتاق مجهز به امکانات مدرن است. علاوه بر این، این هتل از هتل های ۵ ستاره ایران دارای ۱۱ رستوران فصلی و در تمام طول سال است که انواع غذاهای ایرانی، خارجی و دریایی را ارائه می‌دهد. از دیگر امکانات هتل می‌توان به دو سالن کنفرانس، استخر، سالن بدنسازی و غیره اشاره کرد.

هتل پارسیان

هتل بزرگ داریوش | کیش

هتل بزرگ داریوش که یکی از هتل‌های جزیره کیش به حساب می‌آید،  یکی از معروف‌ترین و بهترین هتل‌های ایران است. این هتل پنج ستاره ایرانی در سال ۱۳۸۳ در منطقه شمال شرقی کیش و با الهام از معماری ایران باستان و تخت جمشید ساخته شده است. از این رو عمارت این هتل به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش به شمار می‌رود. هتل بزرگ داریوش با چشم انداز دلنشین به سواحل خلیج فارس و سبک طراحی هخامنشی و همچنین امکانات تفریحی مدرن خود یکی از بهترین گزینه‌های اقامتگاهی کیش است. مجموعه پارک آبی، دریاچه خصوصی و زمین‌های ورزشی تنها تعداد کمی از امکانات این هتل هستند.

هتل بارین | شمشک

هتل بارین شمشک یکی دیگر از لوکس‌ترین هتل های ۵ ستاره ایران است. این سازه یک شاهکار معماری است که در سال ۹۰ در شیکاگو موفق به دریافت جایزه مقام دوم در رده معماری، ساختمان و طراحی سازه شد. معماران هتل بارین برای ساخت این هتل ۱۰ طبقه از کلبه‎های اسکیمو الهام گرفته‌اند، در نتیجه هتل بارین را هتل اسکیمو شمشک می‌نامند. نمای سفید و متخلخل عمارت نیز یادآور بافت استخوانی است که بسیار شبیه معماری ساختمان‌ها در یک فیلم علمی تخیلی است.

طراحی داخلی هتل بارین که به پیست اسکی گل یخ شمشک نیز معروف است با طراحی داخلی یک ایگلو ( کلبه‌های یخی) مطابقت دارد و از این رو ترکیب معماری بی سابقه‌ای در میان هتل‌های رشته کوه ایران به شمار می‌رود. منظره‌ای خیره کننده از کوه‌های اطراف از پنجره‌های هتل قابل مشاهده است و معماران تلاش کرده‌اند تا بهترین منظره ممکن را برای مهمانان محترمی که هتل بارین را به عنوان استراحتگاه خود انتخاب کرده‌اند ایجاد کنند.

هتل های 5 ستاره ایران

هتل نووتل فرودگاه بین المللی امام خمینی، هتلی ۵ ستاره در تهران

هتل نووتل فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران یکی دیگر از بهترین هتل های ۵ ستاره ایران است. هتل دارای استخر آبگرم و سونا منحصراً برای مهمانان خود است. رستوران ساخته شده در این هتل غذاهای لذیذی را برای مهمانان عرضه می‌کند و برای صبحانه، ناهار و شام باز است. هر اتاق در هتل مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت و حمام اختصاصی است. لوازم بهداشتی و سشوار رایگان با امکانات اضافی ارائه می‌شود. نزدیک‌ترین نقطه دیدنی فرودگاه بین المللی امام خمینی است که تنها چند دقیقه پیاده تا هتل فاصله دارد.

هتل پارسیان کوثر

این هتل در چند کیلومتری تمامی ادارات دولتی و تجاری، مراکز خرید، کاخ‌ها، موزه‌ها و مراکز تفریحی اصفهان واقع شده است و در مجموع ۹۶ اتاق دارد که در پنج طبقه چیده شده‌اند. هتل پارسیان که به زیبایی با تمام فن آوری‌های مدرن و امکانات اولیه مبله شده است، هر چیزی را که می‌توانید آرزو کنید را ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید پس از یک روز طولانی گشت و گذار، خود را به آرامش دعوت کنید، صندلی ماساژور، استخر، سونا و جکوزی همیشه در اختیار شماست.

این مطلب را هم بخوانید
معروف ترین بناهای تاریخی ایران که شما را شگفت زده خواهند کرد

هتل کوثر اصفهان

هتل شهریار، از لوکس‌ترین هتل های ۵ ستاره ایران

هتل بین المللی شهریار تبریز در قلب شهر تبریز در ایران واقع شده است. این هتل در سال ۲۰۰۷ با معماری سنتی ایرانی ساخته شد. فضای داخلی هتل مبله و بسیار لوکس است که هم تکنولوژی و هم راحتی را ارائه می‌دهد. یک رستوران، یک بار، دو کافی شاپ بخشی از هتل هستند و انتخاب‌های بین المللی را به نمایش می‌گذارند. دو مرکز تناسب اندام اضافی با اسپا و دو استخر سرپوشیده هتل را به گزینه‌ای مطلوب تبدیل کرده است.

هتل پرشین پلازا

یکی دیگر از مجلل‌ترین هتل‌های تهران، هتل ۵ ستاره پرشین پلازا است. هنگام قدم زدن در هتل پرشین پلازا می‌توانید حس کنید در یک قصر ایرانی باشکوه قدم می‌زنید. این هتل به دلیل موقعیت مکانی که دارد شبکه حمل و نقل عمومی خوبی در اطراف خود دارد. هتل پرشین پلازا در مجاورت برخی از مهم‌ترین نقاط دیدنی شهر واقع شده است. از این رو، فرصتی برای تلف کردن زمان کمتری در ترافیک خواهید داشت. برخی از جاذبه‌های اصلی نزدیک به هتل عبارتند از کاخ مسعودیه، پل طبیعت و پارک آب و آتش، کاخ گلستان، باغ نگارستان، موزه فرش، موزه آبگینه و بسیاری دیگر.

هتل ۵ ستاره لاله پارک

این هتل از هتل های ۵ ستاره ایران متعلق به هتل‌های زنجیره‌ای کایا ترکیه است و از سال ۱۳۹۵ در تبریز راه اندازی شده است. این هتل با ۲۲۰ اتاق در ۱۷ طبقه، یکی از هتل‌های لوکس ایران به حساب می‌آید.هتل لاله پارک اگرچه کمی از مرکز شهر و برخی از جاذبه‌های تبریز فاصله دارد، اما فضایی آرام، تمیز و آرام را ارائه می‌دهد.

از امکانات هتل می‌توان به کافه و رستوران، مرکز درمانی، مجموعه ورزش‌های آبی با استخر و سونا، سالن بدنسازی، اسپا و ماساژ و … اشاره کرد و قابل ذکر است که استفاده از امکانات ورزشی برای مهمانان هتل رایگان است. شایان ذکر است مرکز خرید لوکس لاله پارک با ۱۲۶ فروشگاه برند در مجاورت هتل واقع شده است. در نهایت مسافرا این هتل مجلل از تمیزی اتاق‌ها، کیفیت صبحانه، برخورد دوستانه پرسنل و سکوت هتل راضی خواهند بود.

هتل لاله پارک تبریز

هتل الماس ۲

یکی دیگر از لوکس‌ترین هتل های ۵ ستاره ایران که در سال ۱۳۹۶ ساخته شده، هتل الماس ۲ مشهد است. هتل الماس ۲ دارای ۲۱۶ اتاق در ۲۶ طبقه است و معماری آن تلفیقی از  سبک‌های باستانی ایرانی، روسی، ترکی، رومی، آفریقایی، عربی و… است که این تنوع در معماری، این هتل را به موزه بین المللی تبدیل کرده است.

این هتل مجلل ایران امکانات رفاهی مختلفی مانند سالن‌های چند منظوره، امکانات تفریحی و ورزشی رستوران گردان پانوراما، ترانسفر رایگان به و از فرودگاه، کافی شاپ، سالن ماساژ، مجموعه آبی(برای کودکان و بزرگسالان) و مرکز خرید را ارائه می‌دهد. در نهایت هتل الماس ۲ موقعیتی استثنایی در مشهد دارد و دسترسی آسان به حرم مطهر امام رضا(ع)، راه آهن، فرودگاه، بازارهای شهری و جاذبه‌های تاریخی را فراهم کرده است.

هتل ترنج کیش

جزیره کیش یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ساحلی ایران است. به همین دلیل هم از نظر اقامتی و هم از نظر تفریحی از امکانات گردشگری بی‌نظیری برخوردار است. هتل ترنج کیش یکی از مجلل‌ترین هتل های ۵ ستاره ایران و اولین هتلی است که بر فراز دریا در خاورمیانه ساخته شده است. طراحی آن از هتل‌های مالدیو و کارائیب الهام گرفته شده است.

این هتل پنج ستاره دریایی زیبا از دو فاز تشکیل شده است. یک فاز شامل سوئیت‌ها با تراس‌های خصوصی و کف شیشه‌ای است که می‌توانید دریا را زیر پای خود ببینید. فاز دوم هتلی ساحلی در ساحل زیبای کیش با اتاق‌هایی با تزئینات هنرمندانه و امکانات بی‌نظیر است.

این هتل دارای امکانات رفاهی عالی از جمله رستوران‌های ساحلی و کافی شاپ با چشم انداز دیدنی از خلیج فارس، اسپا، مراکز ماساژ و تناسب اندام، سالن بدنسازی، اتاق‌های بازی و باشگاه کودکان است. قابل ذکر است برای سهولت در حمل و نقل از ماشین گلف استفاده می‌شود. جالب اینجاست که این هتل اولین و تنها جایزه هتل دوستدار محیط زیست را از اداره ملی محیط زیست دریافت کرده است.

هتل ترنج

سخن آخر…

ایران مقصدی متنوع با آب و هوا، جغرافیا، قومیت، مذهب، فرهنگ، زبان و… متنوع است به عبارت دیگر سفر به ایران و گشت و گذار در این کشور تجربه چندین سفر در یک سفر است! در کنار این تنوع در منابع گردشگری، ایران اقامتگاه‌های متفاوتی از هاستل و اقامتگاه‌های بوم‌گردی گرفته تا هتل‌های مجلل ۵ ستاره ارائه می‌دهد. بر همین اساس می‌توانید هتل‌های ۵ ستاره ایران را در شهرهای بزرگ آن مانند تهران، شیراز، اصفهان و… پیدا کنید.

درباره “لوکس‌ترین هتل های ۵ ستاره ایران” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا