دیدنی اصفهان

سفر به کاشان ، از محل اقامت تا دیدنی ها و خوردنی های شهر!

سفر به کاشان ، از محل اقامت تا دیدنی ها و خوردنی های شهر!

سفر به کاشان ، از محل اقامت تا دیدنی ها و خوردنی های شهر!

کاشان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که زیبایی های زیادی را در دل خود جای داده است. یکی از نمادهای شهر کاشان، گل های رنگارنگ آن است که هر گردشگری را به خود جذب می کند.

یکی از جذابیت های این شهر آن است که شکل قدیمی و باستانی خودش را تا حدودی حفظ کرده است. با سفر به کاشان از دنیای مدرن به دور هستید و آرامش را برای چند روز هم که شده، تجربه می کنید.

در این شهر نه تنها از جاذبه های باستانی، بلکه دیدنی های طبیعی، رستوران های با کیفیت، اقامتگاه های دلچسب و … دارد. در این مقاله با سامانه رزرو و اجاره ویلا، سوئیت، بومگردی و اقامتگاه سپنجا همراه باشید، تا سفری تمام و کمال به کاشان داشته باشیم:

موقعیت جغرافیایی کاشان

در قدم اول باید بدانید موقعیت مکانی مقصدتان چگونه است؟ این شهر یکی از جاهای دیدنی استان زیبای اصفهان است و در لا به لای کوه های کرکس، نطنز و کویر مرکزی واقع شده است. اگر از تهران قصد رفتن به این شهر را دارید، باید بدانید مسیری ۲۲۰ کیلومتری پیش رویتان قرار دارد.

همچنین فاصله اش تا قم، ۹۰ کیلومتر و تا خود شهر اصفهان، ۲۰۰ کیلومتر است. کاشان تنها یک شهر نیست؛ بلکه شهرستانی است که از بخش های مختلفی مانند مشکات، برزک، جوشقان قالی، کامو و چوگان و … تشکیل شده است.

بهترین فصل سفر به شهر زیبا و باستانی کاشان

تضمین می کنیم، سفر به کاشان یکی از بهترین تجربه هایتان خواهد شد؛ البته در صورت یکه بهترین فصل را برای بازدید از جاذبه های این شهر انتخاب کنید.

آب و هوای شهر کاشان گرم و خشک است؛ از این رو پیشنهاد می کنیم، فصل بهار را برای سفرتان انتخاب کنید. در این فصل آب و هوا خنک و معتدل است و گلاب معروف آن و مراسم هایش را هم می بینید.

نمایی از بالای شهر در سفر به کاشان

در کاشان کجا بمانیم؟

اگر ابتدای مقاله را به صورت دقیق خوانده باشید، گفتیم یکی از زیباترین دیدنی های این شهر که خاطره آن را فراموش نخواهید کرد، اقامتگاه های سنتی آن است.

اقامت در بومگردی در کاشان

برای افرادی که به دنبال هتل های لوکس و مدرن هستند، هتل امیرکبیر، هتل نگارستان و هتل خانه رز از بهترین انتخاب ها هستند. اگر هم می خواهید تجربه ای متفاوت را در سفر به کاشان داشته باشید، پیشنهاد ما استفاده از اقامتگاه ها و خانه های بومگردی سنتی است.

در سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا با تنوع بیش از ۱۳۰ اقامتگاه در شهر کاشان، می توانید اقدام به مقایسه و انتخاب کنید. خوب است بدانید قیمت اجاره اقامتگاه در این شهر از ۵۰ هزار تومان شروع می شود و با هر بودجه ای می توان انتخابی داشت. برای مشاهده گزینه های پیش رو می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین مکان های خرید اصفهان

سپنجا این امکان را به شما می دهد تا در کمترین زمان محل اقامت ایده آلتان را در شهر مد نظرتان پیدا کنید. اکنون که مقصدتان کاشان است، شاید بررسی ۱۳۰ مورد از اقامتگاه ها کار عقلانی ای نباشد؛ از این رو می توانید اقامتگاه ها را بر اساس ویژگی های مورد نظرتان در دسته بندی های مختلف قرار دهید.

روستای ابیانه

به عنوان مثال می توانید براساس نوع اقامتگاه، قیمت، تعداد اتاق، محل و … مرتب کنید. دغدغه های محل اقامت را دور بریزید و تنها به سپنجا و پشتیبانی فوق العاده اش اعتماد کنید! تجربه شما از سفر به کاشان چیست؟

در سفر به کاشان چه بخوریم؟

یکی از لذت بخش ترین بخش های هر سفری، قطعا خوردنی های آن است. این روزها هم که شکم گردی تبدیل به یکی از محبوب ترین تفریحات مردم شده است، در مسافرت ها خودش را بسیار بیشتر نشان می دهد. پیشنهاد می کنیم در سفر به کاشان، حتما از غذاهای محلی این شهر استفاده کنید.

خوشمزگی آنها به گونه ای است که طعمش تا مدت ها از زیر زبانتان خارج نخواهد شد.

اگر می خواهید از با کیفیت ترین رستوران های این شهر استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما رستوران های زیر است:

نمایی از دیدنی ها در سفر به کاشان

رستوران سنتی باغ مظفر: واقع در بلوار فاضل نراقی، خیابان علوی
رستوران مظفری: واقع در خیابان علوی، درست روبه روی خانه تاریخی طباطبایی
رستوران جوان: واقع در خیابان مطهری، نرسیده به میدان ولیعصر

ممکن است در بازگشت از این سفر، باز هم دلتان هوای غذاهای محلی کاشان را بکند؛ از این رو می توانید در مطلب زیر، دستور پخت محبوب ترین غذاهای محلی کاشان را یاد بگیرید:

  • با ۳تا از خوشمزه ترین غذاهای محلی کاشان آشنا شوید

در سفر به کاشان از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟

تا اینجا مهم ترین نکات سفر به کاشان را دانستیم، اکنون می دانیم چه زمانی سفر کنیم، کجا بمانیم و چه بخوریم! حال فرض کنیم درست در وسط سفرمان هستیم. وقت آن رسیده که سری به جاذبه های دیدنی کاشان بزنیم:

باغ وحمام فین، محبوب ترین دیدنی کاشان

اگر از افراد محلی بپرسید که از کدام جاذبه شهرتان دیدن کنیم، بلاشک باغ و حمام فین را به شما معرفی می کنند. این باغ دارای درختانی است که قدمت آنها به ۱۰۰ تا ۴۷۹ سال گذشته برمی گردد.

باغ فین بسیار بزرگ است و وسعتی به اندازه ۲۳ هزار متر مربع دارد. خوب است بدانید این جاذبه افتخاری برای کشورمان است و در لیست میراث های جهانی یونسکو قرار دارد. حمام فین هم دیدنی ای است که در همان باغ قرار دارد.

حتما می دانید این حمام دقیقا همان جای است که امیر کبیر به قتل رسیده است!

اقامت در خانه روستایی در کاشان

این مطلب را هم بخوانید
نشتیفان شهر شکارچی بادها شهری که بادها را به خدمت خود درآورده

پیشنهاد می کنیم در سفر به کاشان تحت هیچ شرایطی این جاذبه را از دست ندهید.

آدرس: خیابان امیر کبیر، در محله فین

بازدید از باغ فین در سفر به کاشان

مسجد جامع کاشان، دیدنی باستانی شهر

اگر به بازدید از جاذبه های تاریخی علاقه نشان می دهید، حتما از مسجد جامع شهر کاشان دیدن کنید. در گذشته ها این مسجد آتشکده بوده است و بعدها به مسجد مسلمانان تبدیل شده است.

آدرس: واقع در خیابان فاضل نراقی

خانه بروجردی ها

در سفر به کاشان با جاذبه ها و خانه های تاریخی و باستانی زیادی رو به رو می شوید؛ اما خانه بروجردی ها با هر جای دیگری متفاوت است. این خانه یکی از پرطرفدارترین جاذبه های در بین گردشگران است و عمری به اندازه ۱۳۰ سال دارد.

خانه طباطبایی ها

این بنا در دوره ی قاجاریان توسط مردی به نام سید حسین نطنزی ساخته شد و یکی از خانه های اعیانی و ثروتمند آن زمان است.

آدرس: واقع در خیابان علوی

خانه بروجردی ها در سفر به کاشان

غار و آتشکده نیاسر شهر کاشان

آتشکده روی یکی از ارتفاعات نیاسر شهر کاشان واقع شده است و بازدید از آن را حتما پیشنهاد می می کنیم. این بنا مربوط به دوران ساسانیان می باشد و از قدیمی ترین بناهای چهار طاقی ایران هم به شمار می آید.

غار نیاسر هم در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد و عمری بسیار طولانی به اندازه ۲۰۰۰ هزار سال دارد. خوب است بدانید این غار ساخته دست بشر است و در آن آیین های مذهبی برگزار می شده است.

بازدید از آتشکده نیاسر در سفر به کاشان

شهر زیرزمینی نوش آباد، جاذبه ای هیجان انگیز

شهری زیرزمینی به نام نوش آباد در کاشان وجود دارد که شما را به دنیای دیگری می برد. در کنار باستانی و تاریخی بودن آن که مربوط به دوره ساسانیان است، هیجان هم چاشنی این دیدنی است. در دل زمین در لا به لای دیوارهای گلی و در هوایی خنک قدم می زنید!

اقامت در بومگردی سنتی در کاشان

بازارهای شهر، مورد علاقه خانم ها

در هر سفری خرید، یکی از بهترین و لذت بخش ترین قسمت هر سفری است. سفر به کاشان هم از این قاعده مستثنی نیست.

از این رو اگر قصد خرید دارید ما دو انتخاب برایتان داریم: یکی بازار تاریخی کاشان و دیگری بازار بزرگ صفویه. آدرس این دو مجموعه در ادامه آمده است.

بازارهای سنتی شهر کاشان در استان اصفهان

اگر قصد خرید گلاب معروف کاشان را دارید، در بازار کاشان و از مغازه آقای پورمدنی اقدام به خرید کنید. و یا از خیابان علوی و اطراف خانه های تاریخی استفاده کنید.

همچنین اگر مشتاق خرید شیرینی های خوش طعم کاشان بودید، پیشنهاد می کنیم از شیرینی سرای نانک در خیابان بهشتی این کار را انجام دهید.

آدرس بازار تاریخی کاشان: تقاطع خیابان باباافضل و میدان کمال الملک تا دروازه دولت
آدرس بازار بزرگ صفویه: واقع در خیابان شهید رجایی

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا