جاهای گردشگری دنیا

سفر به غنا ، سرزمین ناشناخته‌ها

بسیاری از افراد، کشور غنا را فقط با تیم فوتبالش می‌شناسند. همین موضوع باعث شده است تا زیبایی‌های این کشور همچنان برای خیلی از افراد ناشناخته باشد. اما این کشور آفریقایی جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. اگر به دنبال یک مقصد گردشگری می‌گردید که زیبایی‌های منحصر به فرد داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم که سفر به غنا را تجربه کنید.

اگر شما هم می‌خواهید با این کشور ساحلی اقیانوس اطلس بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مطلب در سپنجا همراه ما باشید.

راهنمای سفر به غنا

جمهوری غنا و یا همان کشور غنا، در غرب قاره آفریقا قرار گرفته است. بیشتر ساکنین این شهر سیاه‌پوست بوده و پیرو دین مسیحی هستند. همسایگی این کشور در کنار اقیانوس اطلس باعث شده است تا آب و هوای این کشور به سمت گرمسیری برود. البته برخی از شهرهای کشور غنا دارای آب و هوای خشک و مرطوب نیز هستند. به طوری که گاهی در این منطقه رطوبت هوا و گاهی خشکی هوا بسیار زیاد است.

این گستردگی آب و هوایی باعث شده است تا این کشور جاذبه‌های طبیعی بسیاری داشته باشد. ساحل عاج در غرب، بورکینافاسو در شمال و توگو در شرق از همسایگان این کشور هستند.

از نظر تاریخی، این کشور مستعمره پرتغالی‌ها بوده است. بعد از ورود پرتغالی‌ها به غنا باعث شد تا تجارت برده و طلا رونق پیدا کند. بعد از پرتغالی‌ها، بریتانیا استعماری این کشور را اعلام کرد. در نهایت در اواخر سده ۵ به دلیل شورش مردم، این کشور استقلال پیدا کرد.

کشور غنا که به ساحل طلا نیز معروف است، جاذبه‌های فراوانی برای گردشگری دارد. بزرگترین شهر و پایتخت این کشور آکرا نام دارد که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری برای بازید از نمایشگاه بین‌المللی گیاه‌شناسی است. این نمایشگاه بر روی یک تپه بسیار زیبا برگزار می‌شود و عموم مردم از سراسر جهان می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند. در صورت سفر به غنا می‌توانید از شب‌های زیبا، تنوع غذایی بی شمار، خرید سوغاتی و … لذت ببرید.

غنا این فرزند طلایی آفریقای غربی با داشتن حیات وحش متنوع، فرهنگ بالای مردم، حمل و نقل پیشرفته، شهرهای زنده و پر جنب و جوش قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این کشور دیدنی و توریستی دارای شهرهای مهم دیگری مانند کوماسی و تاکورادی نیز است.

شما می‌توانید برای دیدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این کشور و خیلی از دیدنی‌های دیگر، به این کشور سفر کنید و از لحظه لحظه‌های سفر خود لذت ببرید.

سفر به غنا

جاذبه های گردشگری غنا

در ادامه به معرفی این جاذبه‌ها خواهیم پرداخت.

پارک ملی کاکوم

یکی از شگفتی‌های کشور غنا پارک ملی کاکوم است که به جنگل‌های بارانی نیز شناخته می‌شود. شما می‌توانید در این پارک بیش از ۳۰۰ گونه پرنده، ۶۰۰ نوع از جانوران گوناگون مانند پروانه، فیل، میمون، و … را ببینید. پل معلقی که در این پارک ملی وجود دارد، جذابیت این پارک را دوچندان کرده است. لذت پیاده‌روی بر روی این پل چوبی را از دست ندهید.

پارک محافظت شده کاکوم به دلیل چشم‌انداز بی‌نظیر، حیات وحش منحصر به فرد، تورهای پیاده روی شبانه بر روی پل معلق و … باعث شده است تا به یکی از جاذبه‌های کشور غنا تبدیل شود.

پارک ملی کوکام

پارک ملی مول، بزرگترین پارک کشور غنا

در منطقه شمال این کشور، پارک ملی قرار دارد که به پارک ملی مول معروف است. این پارک به دلیل داشتن مساحت ۴۵۷۷ کیلومتر مربع به عنوان یکی از بزرگترین پارک‌ها در این کشور تبدیل شده است. هر ساله گونه‌های بسیار زیادی از پستانداران و پرندگان به این منطقه مهاجرت می‌کنند. در سفر به غنا پیشنهاد می‌کنیم تا از این پارک جذاب و محبوب دیدن کنید.

یکی از شگفتی‌های این پارک وجود گونه‌های مختلف از گیاهان و جانوران است. به عنوان مثال این منطقه دارای ۷۴۲ گونه از گیاهان مختلف است. ۴ گونه از این گیاهان، بومی و بیش از ۲۰ گونه آن به عنوان گونه‌های گیاهی نادر شناخته شده است. در این پارک ملی انواع مختلفی از گونه‌های جانوری مانند فیل، میمون، بوفالو، پلنگ، بز کوهی، شیر و … قرار دارد که ثبت ملی شده‌اند.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین هتل های لندن در پایتخت انگلیس

۳۳ گونه از خزندگان و وجود بیش از ۳۰۰ گونه پرنده از دیگر جاذبه‌های این پارک ملی است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به حیات وحش علاقه دارید، بازدید از این منطقه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

موزه ملی غنا

برای علاقه‌مندان به آثار قدیمی و اشیاء باستانی، دیدن موزه ملی غنا را پیشنهاد می‌دهیم. سه بخش اصلی این موزه شامل باستان‌شناسی، هنر و قوم نگاری است که بازگو کننده تاریخ غنی کشور غنا است؛ بنابراین گشت و گذار در این موزه ملی بسیار جذاب و سرگرم‌کننده برای شما خواهد بود.

اشیاء باستانی، آثار قدیمی هنر، پارچه‌های سنتی، سفال، طلا، اشیاء قدیمی از سایر کشورهای آفریقایی، چهره‌های چوبی، برنزهای باستانی و … بخشی از جاذبه‌های دیدنی این موزه است که در سفر به غنا پیشنهاد می‌کنیم که از دیدن آن خودتان را محروم نکنید.

باغ گیاه شناسی آبوری

در ۳۰ کیلومتری پایتخت غنا بر روی تپه‌هایی زیبا یک باغ گیاه شناسی قرار دارد. شما می‌توانید هر روزه از ساعت ۸.۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر از این باغ گیاه شناسی دیدن کنید. این مکان به دور از شلوغی و فشار شهری است و به دلیل داشتن آب و هوای مناسب، یک روز رویایی را برای شما خواهد ساخت.

دیدن از این باغ گیاه شناسی برای تمام عموم از سراسر جهان آزاد است. درون این باغ یک هتل از دوران استعمار وجود دارد که با اقامت در آن یک تجربه بی‌نظیر را برای شما رقم می‌زند. زیبایی این باغ به حدی است که تمامی بازدیدکنندگان را به سمت خودش جذب می‌کند.

در کنار این باغ گیاه شناسی، شما می‌توانید از روستاهای اطراف آن نیز دیدن کنید. کافی است یک دوچرخه کرایه کنید و با گردش در مسیر روستاهای آن شگفتی‌های بسیاری را کشف کنید. مسیرهای دوچرخه‌سواری در این منطقه از امنیت بالایی برخوردار است و شما می‌توانید با خیال راحت در آن به دوچرخه‌سواری مشغول شوید.

روستایی بر روی آب

سفر به غنا خاطرات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز این کشور، روستایی منحصر به فرد است که به دلیل قرارگیری بر روی آب‌ها بسیار هیجان‌انگیز است. این روستا بر روی دریاچه‌ای به نام تاندانه ساخته شده است. علاوه بر این در این منطقه یک تالاب بزرگی وجود دارد که شما می‌توانید انواع گونه‌های جانوری مانند لاک پشت، تمساح، میمون، ماهی و … را در آن ببینید.

قدمت این روستای شگفت‌انگیز بسیار بالا است و نزدیک به ۶۰۰ نفر در آن زندگی می‌کنند. در صورت مسافرت به کشور طلا یعنی غنا، دیدن این روستا را از دست ندهید. دیدار با ساکنان محلی این روستا و مشاهده شگفتی‌های این روستا قطعا یک روز هیجان‌انگیز و تکرارنشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

روستایی بر روی آب

مسجد لارابنگا

یکی از قدیمی‌ترین بناهای موجود در کشور غنا مربوط به مسجد لارابنگا است. به گفته‌ی محلی‌های این مسجد توسط یک بازرگان در سال ۱۴۲۱ ساخته شده است. این مسجد به دلیل تخریب بسیار زیاد مرمت و بازسازی مجدد شده است. در صورت سفر به غنا می‌توانید از این مسجد قدیمی دیدن کنید و یا در آن به عبادت مشغول شوید. از آنجایی که این مسجد برای مسلمانان ساخته شده است؛ بنابراین غیر مسلمانان اجازه ندارند وارد این مسجد شوند.

هتل‌های مشهور غنا

غنا هتل‌های بسیار مشهوری دارد. امکانات بسیار عالی این هتل‌ها، یک اقامت بسیار عالی را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید بعد از یک روز گردش در شهرهای این کشور برای ساعات استراحت خود از این هتل‌ها استفاده کنید. از جمله هتل‌های مشهور غنا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل کمپینسکی گلد کوست سیتی: این هتل ۵ ستاره زیبا در شهر آکرا قرار دارد. اولین چیزی که در این هتل ۵ ستاره به چشم می‌خورد، معماری بی‌نظیر این هتل است. این هتل با امکانات بسیار عالی و بخش‌های دیدنی خود، یک اقامت بی‌نظیر را به شما هدیه می‌دهد. امکانات منحصر به فرد این هتل برای جوانان و زوج‌های جوان یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

یکی از ویژگی‌های خوب این هتل وجود استخر در آن است؛ بنابراین شما می‌توانید در شب‌های گرم و رطوبتی این شهر، ساعاتی را به خوشی سپری کنید. شرایط بسیار عالی این هتل باعث شده است تا بیشتر گردشگران این هتل را انتخاب کنند. این هتل در بین هتل‌های کشور غنا جزو یکی از بهترین‌ها است؛ بنابراین قبل از سفر به غنا پیشنهاد می‌کنیم که حتما این هتل را برای اقامت خود رزرو کنید.

  • هتل مونپیک آمباسادور: ساختمان بی‌نظیر این هتل از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده است تا این هتل از محبوبیت بسیاری در بین هتل‌های دیگر برخوردار باشد. این هتل بزرگ و زیبا توسط یک معمار ایتالیایی طراحی شده است. طراحی این هتل زیبا به صورت آپارتمانی است و اتاق‌های بسیاری دارد. نورپردازی در اتاق‌های این هتل، باعث شده است تا فضایی دلباز را ایجاد کند.
این مطلب را هم بخوانید
همه چیز در مورد سفر به بلغارستان

از جمله امکانات این هتل می‌توان به اینترنت رایگان، هتل مدرن با غذاهای محلی و … اشاره کرد. براساس نوع خدماتی که در این هتل دریافت می‌کنید، می‌توانید هزینه هتل را پرداخت کنید.

هتل مونپیک

وسایل مورد نیاز برای مسافرت به غنا

خشکی و رطوبت غنا بسیار زیاد است؛ بنابراین باید برای سفر به این کشور در انتخاب لباس خود دقت کافی داشته باشید. چرا که لباس شما باید به گونه‌ای باشد که شما را خنک نگه دارد و از تعریق زیاد جلوگیری کند؛ بنابراین تنوع لباسی شما باید زیاد باشد. البته این موضوع نباید به گونه‌ای باشد که حجم لباس‌های شما را زیاد کند. به صورت کلی بهتر است لباس‌هایی بپوشید که راحت باشید و رنگ تیره و روشن داشته باشد.

کلاه و عینک آفتابی از دیگر وسایل بسیار ضروری در سفر به غنا است. چرا که در طول روز شما را در برابر خشکی و رطوبت هوا به خوبی محافظت کند. کفش ورزشی از دیگر وسایل ضروری در این سفر است. چرا که باید برای دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر، مسیرهای زیادی را پیاده‌روی کنید. به همراه داشتن کفش مناسب و باکیفیت باعث می‌شود تا کمتر دچار خستگی شوید.

علاوه بر این به همراه داشتن بطری آب در مسیر پیاده‌روی به شما کمک می‌کند تا گرمی هوا کمتر شما را اذیت کند. بیماری مالاریا و تب زرد در این کشور بسیار زیاد است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در کنار سایر وسایل ضروری خود، دارو به همراه داشته باشید.

زمان مناسب برای رفتن به غنا

هوای کشور غنا یا خیلی خشک و یا خیلی مرطوب است. اگر شما جزو کسانی هستید که علاقه بسیاری به باران دارید، پیشنهاد می‌کنیم که ماه مارس تا نوامبر را برای سفر انتخاب کنید. اما باقی ماه‌ها اغلب اوقات آب و هوای خشکی دارد. همچنین ماه‌های خشک سال در کشور غنا بسیار طولانی است.

بخش‌های جنوبی این کشور باران‌‌های گسترده‌ای از آوریل تا نوامبر را تجربه خواهند کرد؛ بنابراین در سفر به غنا به این موضوع توجه کنید. اگر تعریق زیاد برای شما سخت و آزاردهنده است، باید فصلی را برای سفر انتخاب کنید که آب و هوای خشکی داشته باشد. در غیر این صورت اگر مشکلی با تعریق ندارید، فصل‌های مرطوب بسیار مناسب شما است.

از طرفی دیگر، شرایط آب و هوایی غنا از جمله مسائلی است که می‌تواند بر روی هزینه‌ی سفر شما تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال در فصل‌های مرطوب این کشور، میزان هزینه‌ی شما بسیار کاهش پیدا می‌کند. همچنین برخی شرایط آب و هوایی باعث می‌شود که شما تنها در آن زمان بتوانید از مناطق طبیعی این کشور هیجان‌انگیز دیدن کنید.

سفر به غنا

ویزای توریستی غنا

برای سفر به این کشور زیبا برای گردشگری نیاز به ویزا دارید؛ بنابراین نیاز است تا قبل از مسافرت به این کشور حتما نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کنید. البته برای گرفتن ویزا نیاز به مصاحبه یا انگشت‌نگاری ندارید. تنها کافی است تا با تهیه مدارک مورد نیاز، ویزای توریستی این کشور را بگیرید. بعد از تحویل مدارک، ۱۴ روز طول می‌کشد تا ویزای شما آماده شود.

سخن نهایی

در این مقاله از سپنجا در رابطه با سفر به غنا صحبت کردیم. این کشور آفریقایی با داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی، جانوری، گیاهی، مذهبی و … قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر شما هم تجربه سفر به این کشور آفریقایی را دارید، می‌توانید زیر همین پست تجربیات ارزشمند خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا