جاهای گردشگری دنیا

کسب تجربه‌ای متفاوت با سفر به ریو دو ژانیرو

علاقه‌مندان فوتبال حتما نام شهر ریو دو ژانیرو برزیل را شنیده‌اند. این شهر زیبا به عنوان دومین شهر بزرگ برزیل شناخته شده است. جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این شهر به قدری زیاد و متنوع است که شما می‌توانید سفر به ریو دو ژانیرو را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب کنید. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با جاذبه‌های اصلی و پربازدید این شهر زیبا آشنا کنیم تا سفری خاطره‌انگیز داشته باشید. سپنجا را در ادامه مطلب همراهی کنید.

سفر به ریو دو ژانیرو

دومین شهر بزرگ برزیل به ریو دو ژانیرو و یا همان ریو معروف است. برخی این شهر را به شهر فوتبالی لقب داده‌اند. جذابیت‌های تاریخی و طبیعی این شهر به قدری زیبا است که باعث شده است تا به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته شود. چشم‌اندازهای خیره کننده و سوژه‌های جذاب این شهر باعث شده است تا یک سفر رویایی را تجربه کنید.

البته سفر به ریو جزو یکی از گرانترین سفرها است. اما جذابیت این سفر به قدری بالا است که یک بار دیدن این شهر می‌ارزد. جاذبه‌های طبیعی این شهر بسیار زیاد است و از لحاظ منظره و سرسبزی چیز کمی ندارد. از طرفی دیگر این شهر دیدنی قدمت تاریخی بسیار غنی دارد؛ بنابراین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آن نیز بسیار زیاد است.

این شهر برای کسانی که هم علاقه به طبیعت و هم به مکان‌های تاریخی دارند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. با سفر به این شهر هیجان‌انگیز این اطمینان را به شما خواهیم داد که در طی سفر لحظات نابی را تجربه خواهید کرد. به طوری که بعد از بازگشت از این شهر کوله‌باری از تجربیات ارزشمند خواهید داشت.

البته بهتر است قبل از سفر به ریو دو ژانیرو اطلاعات کافی در رابطه با جاذبه‌های این شهر پر هیاهوی داشته باشید. همچنین بهتر است در رابطه با تمام هتل‌ها، رستوران‌ها و امکانات آنجا و تمام چیزهایی که به آن نیاز دارید، حتما از قبل اطلاعات کافی بدست آورید تا با برنامه‌ریزی درست، سفر خوبی را در پیش رو داشته باشید.

سفر به ریو دو ژانیرو

معرفی شهر ریو

شهر ریو دو ژانیرو یکی از بزرگترین شهرهای کشور برزیل است و به عنوان سومین منطقه شهری بزرگ در آمریکای جنوبی قرار گرفته است. در مجاورت این شهر بزرگ، کوه‌هایی انبوه از جنگل قرار دارد. علاوه بر این در مجاورت این شهر زیبا، سواحل و خلیج‌های اقیانوس اطلس نیز وجود دارد.

قسمتی از این شهر زیبا و دیدنی در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است؛ بنابراین تجربه یک بار دیدن این مناظر تماشایی که بین دریاها و کوه‌ها قرار گرفته است، خالی از لطف نیست.

این شهر تاریخی توسط پرتغالی‌ها کشف شد. در نتیجه تا سال‌ها مستعمره پرتغال بود؛ بنابراین زبان رسمی این کشور پرتغالی است. پرتغالی‌ها این شهر را ریو دو ژانیرو به معنی رودخانه‌ی ژانویه نام‌گذاری کردند. بعدها این شهر به عنوان پایتخت برزیل نیز انتخاب شد. بزرگی این شهر به حدود ۱۲۲۱ کیلومتر مربع می‌رسد و دارای ۷ میلیون جمعیت است.

اگرچه زبان رسمی این کشور پرتغالی است، اما این موضوع جای هیچ نگرانی ندارد. چرا که این شهر توریستی به دلیل میزبانی گردشگران از سراسر دنیا، به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند.

آب و هوای شهر ریو دو ژانیرو

موقعیت خاص جغرافیایی این شهر باعث شده است تا آب و هوای این کشور به سمت گرمسیری برود. علاوه بر این مجاورت آن با اقیانوس اطلس از دیگر دلایلی است که رطوبت بالایی را در این شهر احساس خواهید کرد. به عنوان مثال در روزهای گرم تابستان، دمای هوا به ۳۵ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

بنابراین اگر قصد سفر به ریو دو ژانیرو را دارید، بهترین زمان اوایل دی تا اواخر اسفند است. چرا که دیگر از رطوبت بالای این شهر کلافه نخواهید شد.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین مکان های دیدنی پاتایا

آب و هوای شهر ریو دو ژانیرو

هزینه اقامت در شهر ریو دو ژانیرو

شهر ریو دو ژانیرو به عنوان یک شهر گران محسوب می‌شود؛ بنابراین هزینه‌های سفر به این شهر جذاب نیز بالا است. اگر قصد سفر به این شهر تاریخی را دارید، باید هزینه‌ی زیادی را برای اقامت در این شهر توریستی پرداخت کنید. هتل‌های زیبا و جذاب این شهر، تجربه‌ی بی‌نظیری را برای شما رقم خواهد زد.

البته به جز هتل‌های گران‌قیمت، اقامتگاه‌های دیگری نیز وجود دارد که برای شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. اما امکانات و امنیت آن در مقایسه با هتل‌های چند ستاره کمتر است؛ بنابراین نباید انتظار یک هتل چند ستاره داشته باشید.

در صورتی که شهر ریو دو ژانیرو را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کردید، می‌توانید برای رزرو هتل از مشاوران مجموعه ما مشورت بگیرید.

هزینه غذا در شهر رویایی ریو دو ژانیرو

اگر قصد سفر به ریو دو ژانیرو را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که لذت خوردن غذاهای محلی این شهر را از دست ندهید. یکی از جذابیت‌های غذایی این شهر، تاثیرپذیری آن از غذاهای سراسر جهان است؛ بنابراین با خوردن غذاهای این شهر پر هیاهو، انگار به سرزمین‌هایی مانند آفریقا، پرتغال، ژاپن و … سفر کرده‌اید.

کارناوال ریو جزو یکی از مهم‌ترین جشن‌های کشور برزیل است که هر ساله در شهر ریو دو ژانیرو برگزار می‌شود. در این جشن که شهرت جهانی نیز دارد، می‌توانید تمام خوراکی‌های و نوشیدنی‌های جذاب فرهنگ برزیل را در آن پیدا کنید.

به صورت کلی اگر بعد از یک روز گشت و گذار در این شهر زیبا، بخواهید یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت آن بخورید، باید هزینه ۲۸ رئال را برای آن در نظر بگیرید. این در حالی است که قیمت همان غذا در رستوران متوسط برای دو نفر به میزان ۱۳۰ رئال است.

در صورت سفر به شهر تاریخی ریو، لذت خوردن مک دونالد آن را از دست ندهید. شاید برای شما هم جای تعجب باشد که قیمت منوهای مک دونالد بسیار ارزان است و شما فقط باید مبلغ ۲۵ رئال برای آن بپردازید. قیمت هر باکس آب معدنی ۶ رئال و قیمت یک فنجان قهوه ۳ رئال است.

اگر قصد سفر به ریو دو ژانیرو را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که برای کم کردن میزان هزینه‌ی غذای سفر خودتان می‌توانید غذاهای خیابانی این شهر را نوش جان کنید. قیمت این غذاها بسیار کم است و شما می‌توانید هزینه‌ی باقیمانده را صرف کارهای جذاب‌تر دیگری کنید.

از طرفی دیگر مدت زمان آماده شدن این نوع غذاها نسبت به رستوران بسیار کمتر است؛ بنابراین می‌توانید به جای گذراندن وقت زیاد در رستوران‌های گران‌قیمت از خوردن این غذاهای محبوب لذت ببرید.

سفر به ریو دو ژانیرو

هزینه‌ی وسایل حمل و نقل در شهر ریو دو ژانیرو

برای جابه‌جایی در مسیر شهر ریو دو ژانیرو گزینه‌های پیشنهادی بسیاری دارید. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود یکی از این موارد را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید، می‌توانید بلیط تک سفره به قیمت ۴ رئال را خریداری کنید. در غیر این صورت خرید بلیط ماهانه به قیمت ۲۱۰ رئال یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

هزینه سوار شدن تاکسی در شهر ریو با کشور ما بسیار متفاوت است. هزینه تاکسی در این شهر به ازای هر یک کیلومتر به اندازه ۵.۴۰ رئال است. در صورت اضافه شدن هر کیلومتر باید مبلغ ۲.۵۰ رئال اضافه‌تر بپردازید. اگر تاکسی منتظر شما بماند، باید ۳۰ رئال برای این انتظار پرداخت کنید. پیشنهاد بعدی ما به شما کرایه یک ماشین است. در چنین شرایطی باید برای هر یک لیتر بنزین مبلغ ۴.۵ رئال پرداخت کنید.

به صورت کلی در صورت سفر به ریو دو ژانیرو انتخاب یکی از این روش‌ها بستگی به میزان بودجه شما دارد. اما شما می‌توانید با انتخاب اقتصادی‌ترین حالت، باقیمانده پول خود را صرف گشت و گذار از دیگر مناطق رویایی این شهر کنید.

جاذبه‌های گردشگری ریو دو ژانیرو

ساحل پریانها: ساحل پریانها جزو یکی از جذاب‌ترین سواحل برزیل است که در قسمت غرب شهر روی دو ژانیرو قرار گفته است. این ساحل جذاب هر ساله در فصل گرم تابستان مقصد بسیاری از گردشگران است. طبیعت زیبا در کنار آب و هوای خوب لحظات ناب و تکرارنشدنی را برای شما به وجود می‌آورد.

ساحل کوباکاپانا: زیبایی این ساحل مثال‌زدنی است به طوری که انگار تمام زیبایی‌های دنیا در این ساحل جمع شده است. ساحل زیبای کوباکاپانا جزو مشهورترین سواحل دنیا است و شکوه و جذابیت خاصی دارد. بسیاری از رویدادهای بزرگ برزیل مانند جام جهانی فوتبال، والیبال ساحلی، کنسرت‌ها و … در این ساحل رویایی انجام می‌شود. اگر به این شهر تاریخی سفر کردید، لذت دیدن این ساحل را از دست ندهید.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به غنا ، سرزمین ناشناخته‌ها

موزه ملی برزیل: در صورت سفر به ریو دو ژانیرو از موزه مهم این شهر یعنی موزه ملی برزیل دیدن کنید. در این موزه می‌توانید گونه‌های جانوری و گیاهی ناشناخته‌ در طول تاریخ را ببینید. از تاریخ طبیعی تا تاریخ فرهنگی کشور برزیل در این موزه وجود دارد و صحنه‌هایی تماشایی را برای شما به وجود می‌آورد.

این موزه برای کسانی که به دیدن وقایع تاریخی علاقه دارند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

تندیس مسیح: بر فراز کوهی به نام کوکووادو مجسمه نجات‌دهنده مسیح قرار گرفته است. این مجسمه که جزو عجایب هفتگانه دنیا است، منظره‌ای چشم‌نواز و بی‌نظیر را ایجاد کرده است. پیشنهاد می‌کنیم که برای بازدید از این مجسمه زیبا، هنگام غروب خورشید را انتخاب کنید. چرا که زیبایی آن دو چندان است.

کوه کله قندی: در قسمت شمال شرقی ساحل کپاکابانا، کوهی صخره‌ای و زیبا به نام کله قندی قرار گرفته است. تمام قسمت‌های این کوه از سنگ‌های کوارتز و گرانیت تشکیل شده است. شما می‌توانید از طریق ماشین برقی از دیوار شیشه‌ای آن به بلندترین قسمت کوه بروید.

کوه قله قندی

مراکز خرید شهر ریو

لذت سفر به خرید سوغاتی برای اعضای خانواده است. این شهر تاریخی با فرهنگی غنی دارای صنایع دستی بسیاری است که شما می‌توانید از مشهورترین مراکز خرید آن مانند مرکز خرید لبلون، مرکز خرید  بارا، مرکز خرید  ریوسول، مرکز خرید ویلج اقدام به خرید کنید.

معروف‌ترین رستوران‌های شهر ریو دو ژانیرو

رستوران سیپریانی: در صورت سفر به ریو دو ژانیرو خوردن غذا در این رستوران معروف را از دست ندهید. اگرچه بهتر است در سفرهای خارجی خود به دلیل گرانی غذای رستوران‌ها، کمتر از آن استفاده کنید، اما خوردن یک وعده غذا در این رستوران می‌ارزد. چرا که کیفیت غذای این رستوران بسیار عالی است و با محیط جذاب خود، یک وعده غذایی لذت بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

رستوران فاسانو: دکوراسیون زیبا در کنار غذاهای فوق‌العاده از جمله ویژگی‌هایی است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگرچه هزینه‌ی غذاهای این رستوران بالا است، اما کیفیت غذاهای سرو شده در این رستوران را جای دیگر نخواهید دید.

رستوران فازندولا: اگر دوست دارید تا در شهر ریو دو ژانیرو غذاهای مختلف از سراسر جهان را تست کنید، رستوران فازندولا را جزو لیست پیشنهادی خود قرار دهید. در این رستوران انواع غذاهای بین المللی مانند ژاپنی، آمریکایی، برزیلی، اروپایی و … پخته می‌شود.

بهترین هتل‌های شهر ریو دو ژانیرو

  • هتل ۵ ستاره بلموند: در سفر به ریو دو ژانیرو پیشنهاد ما هتل قصر بلومند است. امکانات بی‌نظیر این هتل مانند استخر، اینترنت رایگان و پرسرعت، مرکز ماساژ، رم سرویس، زمین تنیس  باعث شده است تا بسیاری از مسافران این هتل را برای استراحت خود انتخاب کنند.
  • هتل جی دبلیو مریوت: اگر به دنبال هتل لوکس و ساحلی می‌گردید، هتل جی دبلیو مریوت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. امکانات بی‌نظیر این هتل مانند استخر، رستوران، رم سرویس، باشگاه بدنسازی، اینترنت رایگان و … یک اقامت رویایی در این شهر را به شما هدیه می‌دهد.
  • هتل ویندزور پلازا: در فاصله نزدیکی از ساحل کوباکانا، هتلی بی‌نظیر با چشم‌اندازی رویایی قرار گرفته است که اقامتگاه بسیاری از گردشگران است. امکانات بی‌نظیر این هتل مانند اینترنت وای فای پرسرعت، رستوران، استخر، سالن ماساژ و … یک سفر آرام و لذت‌بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بهترین هتل های ریو دوژانیرو

سخن نهایی

ما در این مقاله به بررسی شهر پر هیاهوی ریو دو ژانیرو پرداختیم. سفر به شهر ریو دو ژانیرو که به عنوان دومین شهر بزرگ برزیل و سومین شهر بزرگ آمریکای شمالی شناخته شده است، به یکی از پربازدیدترین شهر نیمکره جنوبی تبدیل شده است.

تاریخ غنی در کنار طبیعت بکر این شهر باعث شده است تا سفر به ریو دو ژانیرو به یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین مقاصد گردشگری برزیل تبدیل شود. به طوری که بسیاری از گردشگران، سفر به این کلان شهر پر شور و پر جنب و جوش را به مقاصد گردشگری دیگر ترجیح می‌دهند.

در صورت داشتن هرگونه تجربه از این سفر می‌توانید زیر همین پست نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

درباره “کسب تجربه‌ای متفاوت با سفر به ریو دو ژانیرو” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا