جاهای دیدنی ایران

سفر به جنوب با ماشین شخصی ؛ راهنمای سفری هیجان‌انگیز

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران، سفر به جنوب با ماشین شخصی است. جذابیت این سفر به اندازه‌ای زیاد است که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که تعطیلات نوروز خودشان را در این شهرها بگذرانند. شهرهای جنوبی ایران بسیار زیاد است. شهرهای شگفت‌انگیزی که از دریای عمان تا نوار ساحلی خلیج فارس امتداد پیدا کرده‌اند. اگر شما هم قصد تجربه جنوب‌گردی را دارید، خواندن این مقاله از سپنجا را از دست ندهید.

ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی از این مقاصد جذاب در جنوب ایران به شما ارائه دهیم تا بتوانید در بهترین فصل و آب و هوا از سفر خود لذت ببرید و با فستیوال‌های مختلف این شهرها آشنا شوید.

چگونگی سفر به جنوب با ماشین شخصی

سفر به هرکجا که باشد، همراه با شادی و لذت است. اما اگر می‌خواهید که یک لذت جدید و منحصر به فرد را تجربه کنید، سفر به شهرهای جنوبی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این مسیر برای کسانی که علاقه زیادی به مسافرت‌های طولانی دارند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. سفر به جنوب با ماشین شخصی به دلیل جذابیت شهرها و جاذبه‌های حیرت‌انگیز در مسیر راه، جزو یکی از به یادماندنی‌ترین سفرها برای شما خواهد شد.

جنوب ایران بخصوص سواحل خلیج فارس، چیزی کمتر از شهرهای ساحلی شمال کشور ندارد. شما می‌توانید در این جزایر شگفت‌انگیز انواع تفریحات آبی بخصوص شنا را تجربه کنید. بسیاری از جذابیت‌ها و زیبایی‌های سفر به جنوب در مسیر رسیدن به این شهرها است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتما سفر با ماشین شخصی را تجربه کنید و این زیبایی‌های مسیر را از دست ندهید.

چگونگی سفر به جنوب با ماشین شخصی

سفر به بوشهر از تهران با ماشین شخصی

اگر همیشه جاده‌های شمالی را برای سفر انتخاب می‌کنید، اینبار استان‌های جنوبی مانند سیستان و بلوچستان، بوشهر، اهواز، هرمزگان و غیره را به شما پیشنهاد می‌دهیم. جاذبه‌های متنوع و منحصر به فرد این مناطق چیزی کمتر از جاده‌های سرسبز شمال ندارد. اگر قصد دارید تا از تهران به سمت جنوب حرکت کنید، مسیرهای بسیار زیادی پیش روی شما است.

برای این منظور ابتدا باید به سمت اتوبان قم حرکت کنید. سپس اتوبان خلیج فارس را تا رسیدن به شهر قم ادامه دهید. بعد از شهر قم، شهر زیبای کاشان را در مسیر سفر به جنوب با ماشین شخصی خواهید دید. به مسیر خود ادامه دهید تا به جاده کاشان نطنز برسید. بعد از چند کیلومتر رفتن، به سمت آزادراه نطنز اصفهان حرکت کنید. بعد از رسیدن به اصفهان اگر تصمیم دارید تا به بوشهر زیبا سفر کنید، باید جاده اصفهان شهرضا را انتخاب کنید.

بعد از رسیدن به شهرضا باید به سمت آباده استان فارس بروید. البته پیشنهاد می‌کنیم که با رسیدن به شیراز یک روز در این شهر استراحت کنید و از جاذبه‌های دیدنی شیراز لذت ببرید. حال می‌توانید سفر خودتان را ادامه دهید و بعد از عبور از شهرهای کازرون و برازجان به شهر زیبا و مردمان خونگرم بوشهر برسید.

در این سفر جذاب از تهران به بوشهر از شهرهایی مانند تهران، قم، کاشان، اصفهان، شهرضا، آباده، شیراز، کازرون و برازجان عبور خواهید کرد.

برای اجاره سوئیت در بوشهر روی لینک کلیک کنید.

 سفر به جنوب با ماشین شخصی

سفر به هرمزگان از تهران با ماشین شخصی

اگر تا به حال فقط از سواحل زیبای شمال دیدن کرده‌اید، این بار سواحل زیبای خلیج فارس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مخصوصا سفر با ماشین شخصی لذت این سفر را دوچندان می‌کند. اگر قصد دارید تا از تهران به سمت هرمزگان سفر کنید، ابتدا باید خودتان را به شهر زیبای اصفهان برسانید. در مسیر رسیدن به اصفهان وارد جاده نائین شوید. سپس مسیر را به سمت شهر زیبای یزد و جاده مهریز ادامه دهید.

یکی از خوبی‌های سفر به جنوب با ماشین شخصی این است که شما می‌توانید از شهرهای گردشگری بسیاری در مسیر دیدن کنید. بعد از عبور از مهریز وارد جاده مهریز انار شوید. این مسیر شما را به استان زیبای کرمان می‌رساند. اما اگر می‌خواهید که به سمت بندرعباس حرکت کنید، باید از شهر انار به سمت جاده شهر بابک بروید تا به سیرجان برسید.

بعد از رسیدن به این شهر زیبا، مسیر بعدی شما کاملا مشخص است. برای رفتن به استان زیبا و دیدنی هرمزگان باید جاده سیرجان به بندرعباس را انتخاب کنید. مسیر پیش روی شما، سواحل زیبای خلیج فارس خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید
همه چیز در مورد اتاق فرار

در مسیر حرکت از سمت تهران به بندرعباس شهرهای زیبایی از جمله قم، کاشان، اصفهان، نائین، اردکان، میبد، یزد، مهریز، انار، شهر باباک، سیرجان و بندرعباس را خواهید دید. برخی از این شهرها جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتما چند روزی در این شهرها اقامت داشته باشید.

سفر به هرمزگان

سفر به سیستان و بلوچستان از تهران با ماشین شخصی

چابهار جزو یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جنوب کشور به حساب می‌آید. اگر به مسافرت‌های طولانی و جاده‌ای علاقه دارید، بازدید از استان سیستان و بلوچستان را از دست ندهید. سفر به جنوب با ماشین شخصی جذابیت‌هایی دارد که به هیچ عنوان در سفر هوایی آن را تجربه نخواهید کرد.

برای رفتن از تهران به سمت سیستان و بلوچستان، ابتدا باید خودتان را به استان یزد و شهر انار برسانید. بعد از رسیدن به این شهر باید جاده رفسنجان به بم را انتخاب کنید. می‌توانید با یک روز اقامت در بم، از این شهر تاریخی دیدن کنید.

بعد از شهر زیبای بم، به سمت جاده نرماشیر و نیکشهر حرکت کنید. سپس راه خودتان را مستقیم ادامه دهید تا به سواحل زیبای دریای عمان یعنی چابهار برسید. اگر شما هم عاشق جاده و زیبایی‌های آن هستید، این مسیر می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شما باشد. در مسیر تهران تا چابهار از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، نائین، اردکان، میبد، یزد، مهریز، انار، رفسنجان، بم، نیکشهر عبور خواهید کرد.

سفر به سیستان

فاصله مسافت تهران تا شهرهای جنوبی ایران

بخش زیادی از جذابیت‌ سفرهای طولانی مربوط به مسیر سفر است. چرا که در این مسیر شهرها و استان‌های بسیار زیادی قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن نیز دیدن کنید. فاصله تهران تا شهرهای جنوبی با ماشین شخصی بسیار زیاد است. برای سفر به جنوب با ماشین شخصی باید این مسافت‌ها را در نظر داشته باشید:

  • فاصله تهران تا کیش: در صورتی که قصد دارید از تهران به سمت کیش حرکت کنید، باید خودتان را به نزدیک‌ترین بندر به این جزیره یعنی بندر چارک برسانید. این فاصله در حدود ۱۵۰۰ کیلومتر است. همچنین ۱۸ کیلومتر از بندر چارک تا کیش باید در نظر بگیرید.
  • فاصله تهران تا قشم: اگر قصد دارید تا از تهران به سمت جزیره قشم حرکت کنید، باید خودتان را به بندر پل استان هرمزگان برسانید. این فاصله در حدود ۱۴۰۰ کیلومتر است. سپس ماشین شخصی خودتان را با لندینگ کرافت به جزیره منتقل کنید.
  • تهران تا بندرعباس: فاصله تهران تا بندرعباس در حدود ۱۲۷۵ کیلومتر است؛ بنابراین شما می‌توانید بعد از ۱۴ ساعت رانندگی بدون وقفه خودتان را به این شهر برسانید.
  • تهران تا چابهار: فاصله بندر چابهار تا تهران به عنوان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در حدود ۱۸۰۰ کیلومتر است؛ بنابراین در صورتی که با ماشین شخصی راهی چابهار زیبا شدید، حتما در بین مسیر استراحت کنید.

سفر به شهرهای جنوب از مشهد با ماشین شخصی

سفر به جنوب با ماشین شخصی از مشهد کمی کمتر و راحت‌تر از تهران است. بخصوص حرکت به سمت چابهار جزو یکی از بهترین مسیرهای سمت جنوب است. برای این منظور کافی است تا به سمت جاده تربت حیدریه حرکت کنید. بعد از آن وارد جاده گناباد و سپس جاده قاین می‌شوید. این مسیر را تا رسیدن به سمت جنوب و بیرجند ادامه دهید. بعد از شهر بیرجند وارد نهبندان زاهدان می‌شوید.

مسیر خود را تا رسیدن به ایرانشهر ادامه تا وارد شهر نیکشهر شوید. بعد از آن شهر زیبای چابهار را خواهید دید. از چابهار می‌توانید جاده ساحلی آن را گرفته تا به بندرعباس و بوشهر برسید. در صورت تمایل نیز می‌توانید از این شهرها به سمت کیش و قشم نیز سفر کنید.

در طول مسیر مشهد به چابهار، از شهرهایی مانند تربت حیدریه، بیرجند، نهبندان، زاهدان، خاش، ایرانشهر و نیک‌شهر عبور خواهید کرد. فاصله مشهد تا بندر زیبا و دیدنی چابهار تنها ۱۶۰۰ کیلومتر است. این فاصله تا بندرعباس با ماشین شخصی ۲۲۷۰ کیلومتر است. اما اگر بخواهید از مشهد با عبور از کرمان به بندر عباس برسید، تنها ۱۴۰۰ کیلومتر باید رانندگی کنید.

سفر به جنوب از سمت مشهد

سفر به جنوب با ماشین شخصی از مشهد به کیش در حدود ۱۶۵۰ کیلومتر است. اما باید در بندر چارک توقف کنید. سپس ماشین خود را با لندینگ کرافت به جزیره برسانید. این فاصله تا قشم ۱۴۷۰ کیلومتر است. اما مکان توقف شما بندر پل است و از آنجا باید ماشین شخصی خود را با لندینگ کرافت به قشم ببرید.

سفر به شهرهای جنوب از شمال کشور با ماشین شخصی

پیشنهاد می‌کنیم که به جای سفر هوایی، با ماشین شخصی خود از شمال به سمت جنوب حرکت کنید. به جرات می‌توان گفت که این سفر جزو یکی از هیجان‌انگیزترین و خاطره‌انگیزترین سفرهای شما خواهد بود. برای سفر از دریای خزر به سمت ساحل زیبای خلیج فارس و دریای عمان ابتدا باید خودتان را به تهران برسانید. سپس با توجه به مسیر گفته شده در مطالب بالا خودتان را به یکی از شهرهای جنوبی برسانید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به هرمزگان

اگر قصد دارید تا از شمال به سمت تهران حرکت کنید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما است. به عنوان مثال می‌توانید جاده هراز چالوس را برای ساکنان مازندران، جاده ساری، قائمشهر، فیروزکوه برای ساکنان گلستان، و جاده رشت قزوین تهران برای ساکنان گیلان را انتخاب کنید. بعد از رسیدن به تهران، باقی مسیر همانند مسیر تهران به جنوب خواهد بود.

سفر به جنوب با ماشین شخصی از گرگان باید از شهرهای بندرگز، بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، شیرگاه، فیروزکوه، بومهن، رودهن، پردیس، جاجرود عبور کنید. در مسیر مازندران به تهران، شهرهایی از جمله ساری، قائمشهر، فیروزکوه و تهران را خواهید دید.

مسیر جاده چالوس به تهران از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. اگر قصد دارید تا از این مسیر به سمت جنوب حرکت کنید، از شهرهایی مانند رشت، رودبار، منجیل، قزوین، کرج و تهران عبور می‌کنید.

فاصله شمال تا شهرهای جنوب با ماشین شخصی

برای رفتن به کیش مقصد اصلی بندر چارک است. فاصله بندر چارک تا رشت در حدود ۱۷۳۰ کیلومتر، بندر چارک تا ساری ۱۶۵۰ کیلومتر و بندر چارک تا گرگان ۱۶۷۰ کیلومتر است. برای رفتن به قشم باید در بندر پل توقف کنید. فاصله بندر پل تا رشت ۱۶۴۰ کیلومتر، فاصله بندر پل تا ساری ۱۴۵۰ کیلومتر و فاصله بندر پل تا گرگان ۱۵۰۰ کیلومتر است.

امکان سفر به جنوب با ماشین شخصی برای دو شهر بندرعباس و چابهار فراهم است. یعنی شما می‌توانید با ماشین شخصی خودتان و به طور مستقیم به یکی از این دو شهر خودتان را برسانید. این در حالی است که برای رفتن به دو جزیره کیش و قشم نیاز است تا برای عبور ماشین، قسمتی از مسیر را با لندینگ کرافت بروید.

فاصله شمال تا شهرهای جنوبی

فاصله رشت تا بندرعباس با ماشین شخصی ۱۵۰۰ کیلومتر، فاصله ساری تا بندرعباس با ماشین شخصی ۱۴۰۰ کیلومتر و فاصله گرگان تا بندرعباس با ماشین شخصی ۱۴۰۰ کیلومتر است. فاصله چابهار تا رشت ۲۱۰۰ کیلومتر، فاصله چابهار تا گرگان ۱۹۰۰ کیلومتر و فاصله چابهار تا ساری ۱۹۰۰ کیلومتر است.

راه‌های متنوع برای سفر به شهرهای جنوبی

اگرچه سفر با ماشین شخصی جزو یکی از بهترین و جذاب‌ترین روش‌های سفر به جنوب به حساب می‌آید، اما شما می‌توانید از روش‌های دیگر مانند قطار، هواپیما و اتوبوس برای سفر به این شهرها استفاده کنید. به این دلیل که برخی خستگی مسیر راه، بخصوص خستگی رانندگی کردن را دوست ندارند. البته اگر برای رفتن به این مسیر دو یا سه راننده وجود داشته باشد، مشکل برطرف خواهد شد.

با این حال اگر قصد سفر به جنوب با ماشین شخصی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

  • سفر با اتوبوس: این گزینه برای کسانی که به دنبال پایین آوردن هزینه‌های سفر خود هستند، بسیار مناسب است. البته طولانی بودن مسیر در کنار راحت نبودن صندلی‌های اتوبوس را در نظر بگیرید.
  • سفر با هواپیما: یکی از ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای سفر به جنوب استفاده از هواپیما است. البته هزینه این سفر نسبت به اتوبوس بسیار بالا است. اما مدت زمان کوتاه این سفر باعث می‌شود تا شما بتوانید انرژی بسیار بالایی برای گشت و گذار در شهرهای مقصد داشته باشید.

خوشبختانه اکثر شهرهای جنوبی کشور فرودگاه دارند. در نتیجه شما می‌توانید از هرکجای ایران به شهرهای جنوبی از جمله چابهار، کیش، قشم و غیره با هواپیما سفر کنید.

  • سفر با قطار: یکی از جذاب‌ترین روش‌های سفر به هر کجای ایران قطار است. شرایط راحت قطار در کنار لذت بردن از زیبایی‌های جاده باعث می‌شود تا یک سفر خاطره‌انگیزی برای شما رقم بخورد.

راه های سفر به شهرهای جنوبی

اگر قصد سفر به جنوب با ماشین شخصی را ندارید، باید از یکی از مسیرهای مشهد، یزد و تهران سوار قطار جنوب شوید. بعد از رسیدن به شهر زیبای بندرعباس می‌توانید به یکی از شهرهای جنوبی از جمله کیش و قشم بروید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با سفر به جنوب صحبت کردیم. روش‌های مختلفی برای رسیدن به یکی از شهرهای جنوبی وجود دارد. اما اگر اهل جاده هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این بار با ماشین شخصی این سفر را امتحان کنید. اگر شما هم تجربه‌ای از سفر با ماشین شخصی به شهرهای جنوبی دارید، می‌توانید تجربیات ارزشمند خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

درباره “سفر به جنوب با ماشین شخصی ؛ راهنمای سفری هیجان‌انگیز” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا