دیدنی های کیش

جزیره هندورابی ؛ جزیره ای متفاوت با تمام تجربه هایتان!

جزیره هندورابی ؛ جزیره ای متفاوت با تمام تجربه هایتان!

جزیره هندورابی ؛ جزیره ای متفاوت با تمام تجربه هایتان!

این تجربه برای اکثر ما ایرانی های پیش می آید. آن هم این است که اگر حرفی از جنوب کشور بشود، بیشتر ذهنمان به سمت جزیره هایی مانند کیش و قشم می رود.

احتمالش خیلی کم است که به جاذبه ای مثل جزیره هندورابی فکر کنیم! شاید هم تا همین الان نام این جزیره به گوشتان نخورده باشد. هندورابی جزیره ای بسیار کوچک در دل خلیج فارس است که طبیعت خاص و منحصر به فرد خودش را دارد.

این جزیره با دارا بودن سواحلی آرام و بکر و تفریحاتی ساحلی پذیرای شما عزیزان است. اگر می خواهید جزیره هندورابی را بهتر بشناسید، تا انتهای مقاله با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید:

با جزیره هندورابی آشنا شوید!

اگر کمی تحقیق درباره این جزیره بکنید، اولین نکته ای که راجب آن ممکن است چشمتان را بگیرد، مسطح بودن آن است. در واقع شما با جزیره ای روبه رو هستید در هیچ گونه کوه و ارتفاعاتی وجود ندارد!

این دقیقا برعکس جزیره قشم است که مهمترین دیدنی های در ارتفاعات خلاصه شده است. بلندترین کوه این جزیره تنها ۴۵ متر است.

برخی از افراد هندورابی را منطقه ای متروکه می دانند؛ چرا که تنها ۲۰۰ نفر در آن زندگی می کنند و اگر به آنجا سفر می کنید، نباید انتظار امکانات رفاهی و تفریحی جزیره ای مثل کیش را داشته باشید.

خانه های این ۲۰۰ نفر بسیار ساده و با نمایی گچی است. این خانه ها به خودی خود می توانند جاذبه ای برای دیدن در سفر به هندورابی باشند.

اقامت در سوئیت مبله در کیش

دریای جزیره هندورابی
دریای جزیره هندورابی

همین ساده بودن جزیره هندورابی باعث شده است تا باعث ایجاد حس و حالی متفاوت شوید. سفر به هندورابی با سفر به کیش و قشم بسیار متفاوت است. در این جزیره هتل های لوکس، امکانات رفاهی و تفریحی زیاد، مراکز خرید با کیفیت، شب نشینی ها و … وجود ندارد.

تنها همین سادگی و دست نخورده بودن طبیعت آن است که گردشگران را به خود جذب می کند. اما جاذبه های دیدنی جزیره هندورابی چه هستند؟

جزیره کیش

مکان های دیدنی جزیره هندورابی

 

سواحل آرام و دست نخورده هندورابی

قطعا در هر سفری که مقصدمان دریا داشته باشد، یکی از مهم ترین تفریحات استفاده از ساحل های آن است. این موضوع برای جزیره هندورابی هم صدق می کند و طبیعت بکر و خامی را در اختیارتان می گذارد.

خوش بینانه تر می توانیم به موضوع نگاه کنیم که هنوز ازدحام جمعیت وارد این جزیره نشده است و از خلقت دست نخورده خداوند به صورت مستقیم استفاده می کنیم. اگر به هندورابی رفتید، نشستن در کنار ساحل، بازی کردن روی شن های نرم و استفاده از آب تمیز جزیره را از دست ندهید.

این مطلب را هم بخوانید
اطلاعات بازار ونوس کیش را می‌خواهید؟ همه چیر اینجاست! +عکس
ساحل هندورابی
ساحل هندورابی

روستاهای با قدمت هندورابی

در این جزیره روستایی با نام هندورابی وجود دارد که خانه های آن از سنگ ها و مرجان ها درست شده است و دیدن آنها بسیار جذاب است. بیشتر مردم روستای هندورابی به زبان عربی صحبت می کنند.

اگر عربی یاد ندارید، اصلا نگران نباشید؛ چرا که برخی از آنها فارسی هم صحبت می کنند. در این روستا با کودکانی مواجه می شوید که لباس هایی بر تن دارند و با جذابیت کودکانه خودشان، صنایع دستی می فروشند.

جالب است بدانید در کنار روستای هندورابی، دو روستای دیگر با نام های الدورات و الصرا وجود دارد که دارای پیشینه ای تاریخی می باشند. پرتغالی هایی که در گذشته در جنوب ایران مستقر بوده اند، در این جزیره زندگی می کردند.

در این روستاها می توانید خرابه های خانه های آنان را ببینید و حتما یکی از عجیب ترین تجربه هایتان خواهد بود!

اقامت در آپارتمان مبله در کیش

بازدید از جزیره هندورابی
بازدید از جزیره هندورابی

قبرستان دیدنی جزیره!

ممکن است با دیدن نام این عنوان بگویید مگر قبرستان هم دیدنی است؟ در  این جزیره این گونه است. در نزدیکی روستاهای الدورات و الصرا قبرستانی بسیار قدیمی وجود دارد که در آن نه تنها ایرانی ها، بلکه پرتغالی های زیادی به خاک سپرده شده اند.

نکته جالب و دیدنی درباره این قبرستان آن است که هیچ گونه نامی از افراد مرده مشاهده نخواهید کرد! شما تنها می توانید جنسیت فرد را تشخیص دهید. اگر روی قبر یک سنگ باشد یعنی فرد مرد و اگر دو سنگ باشد، زن بوده است.

مسجد اهالی هندورابی

یکی دیگر از دیدنی های جزیره هندورابی مسجد افراد محلی است. این مسجد به شیوه ای سنتی و بسیار شیک ساخته شده است و برای تمامی افراد جزیره جای دارد. پیشنهاد می کنیم بازدید از این جزیره را از دست ندهید.

تفریحات دریایی

اگر شما فردی هستید که علاقه زیادی به جاذبه های باستانی ندارد، احتمالا تا اینجا سفر به جزیره هندورابی کمی برایتان خسته کننده به نظر می رسد. اشتباه نکنید! این جزیره تفریحاتی هم دارد که مختص شما است. کلوپ تفریحی دریایی در هندورابی امکانات تفریحی زیادی را فراهم کرده است.

از جمله این تفریحات می توان به غواصی، جت اسکی، موتور سواری، سافاری و … اشاره کرد. در نزدیکی این کلوپ رستوران و کافی شاپی وجود دارد که توسط افراد محلی و دوست داشتنی هندورابی اداره می شود که می توانید از آن استفاده کنید.

جزیره لاوان

جاذبه های هندورابی
جاذبه های هندورابی

چگونه به جزیره هندورابی برویم

هندورابی، جزیره ای بسیار کوچک است که با مساحت تنها ۲۳ کیلومتر مربع در بین دو جزیره دیگر کیش و لاوان واقع شده است. این جزیره را جزو شهرستان بندر لنگه می دانند و کاملا از جزیره هایی که تا به حال آنجا رفتید، متفاوت است.

برای رفتن به جزیره هندورابی دو راه پیش رویتان قرار دارد. اگر در کیش هستید، می توانید یک روز از سفرتان را به هندورابی و دیدنی هایش اختصاص دهید؛ در غیر این صورت باید از استان هرمزگان شروع به حرکت کنید.

این مطلب را هم بخوانید
چیزهایی که در مورد جشن آذرگان نمی دانستید!

اقامت در خانه مبله در کیش

اگر مبدا کیش است، به سمت غرب جزیره بروید و از آنجا قایقی کرایه کنید. با طی کردن مسیری به اندازه ۳۰ کیلومتر به هندورابی می رسید. اگر خواهان سفر از استان هرمزگان هستید، باید خودتان را به بندر چیروئیه برسانید و با طی کردن تنها ۹ کیلومتر به مقصد برسید.

پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که از جزیره هندورابی دیدن کنید. با چند روز اقامت در کیش می توانید به تمام دیدنی های خود کیش و جزیره های اطراف هم برسید.

راستی پیش از سفر به کیش، مطالب زیر را که معرفی بهترین دیدنی های کیش هستند را از دست ندهید:

در هندورابی کجا بمانیم؟

از آنجایی که هندورابی جزیره ای است که تنها اختصاص دادن یک روز از سفرمان به آن کافی است، پیشنهاد ما به شما آن است، در کیش اقامت داشته باشید. بدین روش با یک تیر چند نشان می زنید. هم از جاذبه های جزیره کیش و هم از دیدنی های جزیره هندورابی بهره مند می شوید.

برای اقامت در کیش هم اصلا نگران نباشید و همه چیز را به سپنجا بسپارید.

همانطور که می دانید، کیش یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در بین مردم ایران است؛ از این اقامتگاه های متنوع و زیادی دارد. سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در کوتاه ترین زمان محل ایده آلتان را پیدا کنید و برای رزرو سوئیت در کیش اقدام کنید.

تنوع اقامتگاه های کیش، این مزیت را در بر دارد، تا با هر سلیقه و بودجه ای، محل مناسب خودتان را پیدا کنید. در نظر داشته باشید، در تمام این مسیر پشتیبانی سپنجا همراه شما است و در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا