جاهای دیدنی دنیا

راهنمای سفر به هلند سرزمین گل‌ها

بسیاری از افراد هلند را با آسیاب‌های بادی و گل‌های لاله می‌شناسند. سفر به هلند این کشور شگفت‌انگیز با دیدنی‌های بسیار خود، یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. بوی گل‌های هلندی، کافی‌شاپ‌های بی‌نظیر، خیابان‌های سنگفرش شده، آثار کهن این کشور و غیره بخشی از زیبایی‌های این کشور اروپایی است.

اگر شما هم می‌خواهید که خاطره‌ای خوش از سفر به کشور هلند داشته باشید، باید قبل از سفر اطلاعات کافی در رابطه با این کشور کسب کنید تا در طول سفر دچار استرس نشوید. ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا شما را با این کشور آشنا کنیم تا با خیال راحت به آن سفر کنید.

اطلاعات کامل گردشگری برای سفر به هلند

بسیاری از افراد هلند را با پایتخت زیبای آن یعنی آمستردام می‌شناسند. علاوه بر این، کشور زیبای هلند با گل‌ها و لاله‌های مشهور آن پیوند خورده است. اما غیر از این موارد این کشور به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شده است. مزارع زیبا و وسیع، آسیاب‌های بادی، سواحل دیدنی، خیابان‌های شلوغ سنگ‌فرش شده، شهرهای تاریخی و کانال‌های آب بخشی از مکان های دیدنی هلند به شمار می‌رود.

سفر به هلند

بسیاری از توریست‌ها و گردشگران در سفر به هلند فقط در آمستردام آن ساکن هستند. اما زیبایی‌ها و جاذبه‌های دیدنی این کشور تنها به این شهر خلاصه نمی‌شود. روزها زمان نیاز است تا شما بتوانید جاذبه‌های شهرهای این کشور را به خوبی ببینید.

مردم هلند به زبان هلندی صحبت می‌کنند. البته جای هیچ نگرانی وجود ندارد. چرا که مردم اکثر جاهای مختلف این کشور تسلط کافی بر روی زبان‌های انگلیسی و آلمانی نیز دارند. واحد پول کشور هلند یورو است. از نظر زمانی هلند یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است. پروازهای این کشور از فرودگاه‌های بین‌المللی این کشور از جمله فرودگاه اسخیپهول، فرودگاه روتردام دی هیگ، فرودگاه آیندهوون، فرودگاه خرونینگن و ماستریخت آخن انجام می‌شود.

آشنایی با آب و هوای هلند

در سفر به هلند از آنجایی که هلند در همسایگی دریای شمال و اقیانوس اطلس قرار گرفته است، در نتیجه آب و هوای آن دریایی معتدل است. در صورت سفر به هلند در فصل تابستان، خنکای هوا را به خوبی احساس خواهید کرد. بدین معنا که گرمای تابستان این کشور مانند ایران نخواهد بود. به طوری که میانگین دما در تابستان بین ۱۷ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد است.

هوا در طول روزهای زمستان معتدل است و درجه حرارت آن به کمتر از ۲ درجه سانتی‌گراد نخواهد رسید. از نظر بارندگی کشور هلند یک کشور پربارش است. ماه‌های کم‌بارش‌تر سال بین آوریل تا سپتامبر است. همچنین در فصل زمستان به دلیل تاثیرات اقیانوسی، وقوع طوفان دور از انتظار نیست.

وزش بادهای شرقی از دیگر مواردی است که ممکن است آب و هوای هلند را دچار تغییر کند. این موضوع باعث می‌شود تا تابستان‌ این کشور گرم و خشک شود و سردی زمستان آن به زیر صفر برسد. با این حال هلند جزو کشورهای کوچک اروپایی به حساب می‌آید؛ بنابراین اختلافات آب و هوایی در آن نیز بسیار کم است و تنها در نواحی دور از دریا و اقیانوس این تغییرات آب و هوایی کمتر است.

آب و هوای هلند

در صورت سفر به هلند متوجه خواهید شد همیشه در این سرزمین باد و نسیم خنکی در حال وزیدن است. این شرایط بخصوص در مناطق ساحلی بیشتر احساس خواهد شد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که همیشه لباس گرم و چتر نیز به همراه داشته باشید تا این شرایط شما را غافلگیر نکند.

بهترین زمان برای مسافرت به کشور هلند

 در سفر به هلند تابستان‌های خنک و زمستان‌های نسبتا سرد از جمله ویژگی‌های آب و هوایی این کشور کوچک اروپایی است. اگر دوست دارید که باغ‌های لاله هلند را ببینید، پیشنهاد می‌کنیم که ماه مارس تا ماه مه را برای سفر به این کشور انتخاب کنید. اما هیچ فصلی از این کشور بدون بارش نیست؛ بنابراین نمی‌توانید از باران‌های این کشور در امان بمانید.

اگر آب و هوای گرم‌تر در فصل زمستان را می‌سپندید، جنوب این کشور برای شما مناسب است. به این دلیل که بادهای غربی سمت دریای شمال باعث می‌شود تا زمستان‌ این شهر گرم‌تر و تابستان آن خنک‌تر باشد.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین جاهای هلند

هزینه اقامت در هلند

اگر قصد سفر به هلند را دارید، باید قبل از سفر برای اقامت خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. بهترین شهر توریستی هلند برای اقامت آمستردام است. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، نسبت به رزرو هتل اقدام کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید که هزینه‌ی ماندن شما در این شهر کاهش پیدا کند، می‌توانید برای اقامت، هاستل رزرو کنید. هزینه خوابگاه‌های هاستل شبی ۱۵ تا ۳۰ یورو و این هزینه در آمرستدام به ۴۵ یورو نیز می‌رسد.

اگر قصد دارید تا اتاق‌های خصوصی هاستل را برای اقامت رزرو کنید، باید بین ۶۰ تا ۸۰ یورو در نظر بگیرید. البته توجه به این نکته ضروری است که این هزینه مربوط به اقامت یک شب اتاق دو تخته است. البته در شهر توریستی آمستردام این مقدار کمی بالاتر خواهد رفت. هتل‌های ارزان‌قیمت هلند، شبی ۵۰ تا ۶۰ یورو هستند. از امکانات این هتل‌ها می‌توان به حمام اختصاصی و اینترنت رایگان اشاره کرد.

سفر به هلند

هزینه هتل در فصل‌های پرگردشگر کمی بالاتر از سایر فصل‌ها است. بخصوص در صورت سفر به هلند و اقامت در آمستردام، هزینه اقامت در این هتل‌ها کمی افزایش پیدا می‌کند. اما در این فصل می‌توانید اتاق‌های اشتراکی را نیز رزرو کنید. هزینه رزرو یک اتاق اشتراکی ۱۵ یورو خواهد بود.

معروف‌ترین هتل‌های هلند

 در سفر به هلند اگر به دنبال یک اقامت راحت و بی‌دردسر هستید، هتل‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • هتل ۵ ستاره سوئیتز: این هتل لاکچری یک اقامت رویایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. فضای دلباز هتل، دکوراسیون منحصر به فرد، نزدیکی آن به مکان‌های گردشگری آمستردام و غیره از جمله ویژگی‌های مثبت این هتل به شمار می‌رود که به شما کمک می‌کند تا لحظات شادی را در آن تجربه کنید.
  • هتل والدورف آستوریا: این هتل لوکس به دلیل تلفیق مدرنیته و سنت باعث شده است تا بیشتر گردشگران را به سمت خود جلب کند. این هتل لوکس و زیبا با امکانات منحصر به فرد خود، یک اقامت شیرین و دلنشین را برای شما به ارمغان می‌آورد. هتل والدورف دارای یک رستوران است که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی در آن طبخ می‌شود. در صورت سفر به هلند تجربه خوردن غذا در رستوران والدورف را از دست ندهید.
  • هتل انداز آمستردام: دکوراسیون منحصر به فرد اتاق‌های این هتل در کنار تابلوها و نقاشی‌های آن یک اقامت تکرارنشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. یکی از جذابیت‌های هتل انداز، رستوران آن است که شما را با غذاهای مخصوص هلندی غافلگیر خواهد کرد.
  • هتل گرند امرات: این هتل در نگاه اول شباهت به یکی از مکان‌های تاریخی هلند دارد. معماری کلاسیک در کنار دکوراسیون منحصر به فرد، هتل گرند را به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین اقامتگاه‌های آمستردام تبدیل کرده است. استخر، مرکز اسپا و ماساژ، اینترنت رایگان، رستوران، پارکینگ، شاتل هواپیمایی و غیره از جمله امکانات هتل گرند به شمار می‌رود.
  • هتل ماریوت: اگر به دنبال یک اقامت راحت در آمستردام هستید، هتل ماریوت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این هتل شیک در عین سادگی، تمام نیازهای شما را در سفر به هلند به خوبی برآورده می‌کند.

هزینه حمل و نقل عمومی در هلند

هلند جزو کشورهای گران محسوب می‌شود. به خصوص این موضوع در شهر آمستردام بیشتر حس می‌شود. اگر برای گشت و گذار در این شهر به فکر حمل و نقل عمومی هستید، به هیچ‌عنوان تاکسی را پیشنهاد نمی‌دهیم. به این دلیل که هزینه‌ی تاکسی‌های این شهر زیاد است؛ بنابراین برای کاهش هزینه‌های خود بهتر است که از سایر وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

برای رفت و آمد بین شهری استفاده از قطارهای بین شهری بسیار مناسب است. چرا که قیمت رفت و آمد با این وسیله نسبت به سایر وسایل ارزان‌تر است. هزینه استفاده از قطارهای بین شهری در مسیرهای کوتاه ۵ یورو است و این هزینه برای مسیرهای طولانی ۶ برابر خواهد شد.

برخی از توریست‌ها از دوچرخه نیز برای رفت و آمد خود استفاده می‌کنند. از آنجایی که این کشور مسطح است، در نتیجه در سفر به هلند برای استفاده بین شهری و حتی بیرون شهری استفاده از دوچرخه یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. برای کرایه یک دوچرخه برای یک روز کافی است تا مبلغ ۱۰ یورو بپردازید. همچنین شما می‌توانید از اتوبوس و یا تراموا برای رفت و آمد بین شهری خود استفاده کنید. هزینه بلیط اتوبوس تنها ۳ یورو خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست جاهای دیدنی لندن

حمل و نقل عمومی در هلند

هزینه غذا در رستوران های هلند

هلند کشوری است که به غذاهای لذیذ و خوش‌طعم شهرت دارد. یکی از معروف‌ترین غذاهای هلندی، نوعی پنکک به نام poffertjes است که همراه با پودر شکر خورده می‌شود. از دیگر غذاهای لذیذ این کشور، پنیر هلندی است که مواد اصلی دسرهای سنتی این کشور را تشکیل می‌دهند.

هزینه غذا در هلند بستگی به مکانی دارد که در آن وعده غذایی خود را نوش جان می‌کنید. به عنوان مثال هزینه غذا در بهترین رستوران‌های این کشور بین ۱۵ تا ۲۵ یورو است. اما شما می‌توانید غذاهای ارزان‌تری را در فست‌فودهای آن نوش جان کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به هلند خودتان آشپزی کنید. در این صورت هزینه‌های مربوط به غذا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

خورد و خوراک در هلند

از جمله بهترین رستوران های هلند برای کسانی که به شکم‌گردی علاقه دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران ویس کافه د گلدون هوک: اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، این رستوران محبوب در بین هلندی‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگرچه برای صرف غذا باید در یک صف طولانی منتظر بمانید، اما تجربه یک بار خوردن آن می‌ارزد.
  • رستوران آزمارینو: شاید خنده‌دار به نظر برسد اما برخی از گردشگران در کشور هلند هوس خوردن غذاهای آفریقایی می‌کنند. در چنین شرایطی این رستوران می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد.
  • رستوران دربند: هرجای دنیا که باشید، مطمئنا شما هم هوس خوردن غذاهای ایرانی خواهید کرد. شما می‌توانید در این رستوران انواع غذاهای لذیذ ایرانی را نوش جان کنید.
  • مرکلباخ: این رستوران قدیمی شما را یاد قصه‌های دوران کودکی خواهد انداخت. در این رستوران انواع غذاهای گیاهی، مدیترانه‌ای، اروپایی، فرانسوی و غیره پخت می‌شوند. در صورت سفر به هلند تجربه خوردن غذا در این رستوران را از دست ندهید.

جاهای دیدنی هلند

بیشتر توریست‌ها، آمستردام را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. اگرچه این پایتخت زیبای هلند موزه‌ها، جنگل‌های بکر و دست نخورده بسیار زیادی دارد، اما سایر شهرهای هلند نیز از زیبایی خاصی برخوردار هستند. در ادامه با تعدادی از جاذبه های دیدنی هلند آشنا می‌شوید:

جاهای دیدنی هلند

  • روتردام: شهر زیبای روتردام قطعا یک رقیب سرسخت برای آمستردام به حساب می‌آید. زیبایی این شهر به اندازه‌ای است که پیشنهاد می‌کنیم چند روزی از سفر خود را به گشت و گذار در این شهر اختصاص دهید. این شهر برای علاقه‌مندان به خرید یک مکان فوق‌العاده به حساب می‌آید. این شهر به عنوان بزرگ‌ترین بندر اروپا به شمار می‌رود که با معماری و شهرسازی شگفت‌انگیز خود توجه هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند.
  • شهر تاریخی هارلم: خانه‌های قدیمی تاجران این شهر از جمله جاذبه‌های دیدنی آن به شمار می‌رود که برای یک سفر کوتاه یک روزه بسیار مناسب است. در مرکز این شهر یک کلیسای دیدنی وجود دارد که در سفر به هلند دیدن آن را از دست ندهید.
  • شهر دانشگاهی لیدن: کهن‌ترین دانشگاه هلند در این شهر قرار دارد. پارک‌های زیبا، موزه‌های دیدنی، ساختمان‌های تاریخی و غیره از جمله دیدنی‌های لیدن به شمار می‌رود.
  • گیتورن: دهکده جذاب و توریستی گیتورن به ونیز هلند معروف است. تمامی قسمت‌های این شهر بر روی آب قرار دارند. در نتیجه هیچ ماشینی مجوز رفت و آمد در این شهر ندارد. اگر به دنبال مکانی هستید که از شلوغی شهر دور باشید، بازدید از گیتورن دهکده بدون جاده را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
  • کوکنهوف: باغ‌های لاله مشهور هلند در کوکنهف قرار دارد. تماشای زیبا و سحرانگیز گل‌ها، یک حس و حال فوق‌العاده را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • کیندردیک: روستای مشهور آسیاب‌های بادی هلند، کیندردیک است که به نماد این کشور تبدیل شده است.

سخن نهایی

سفر به کشور هلند با جاذبه‌های گردشگری فراوان قطعا جزو یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود. راهنمای سفر به هلند اطلاعات خوبی در رابطه با این کشور در اختیار شما می‌گذارد تا با خیال راحت راهی این سفر شوید. اگر شما هم تجربه سفر به این کشور زیبا را دارید، می‌توانید تجربیات خودتان را زیر این پست با بقیه به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا