جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به هرمزگان

در فصل زمستان که همه به گرمای بخاری‌ها و پکیج‌ها متوسل می‌شوند کافی است چمدان خود را ببندید و به سوی جنوب کشور  راهی شوید. در فصل زمستان سفر به هرمزگان می‌تواند حال شما را جا بیاورد. قبل از این که سراغ اصل مطلب برویم بهتر است به شما بگوییم بهترین زمان سفر به هرمزگان فصل بهار و زمستان است.

هرمزگان یکی از شهرهای منحصر به فرد جنوب کشور است که جزیره‌‌های بی‌نظیری همچون هرمز، قشم و کیش را در دل خود جای داده است. همچنین هر کدام از بناهای تاریخی که در این استان واقع شده هر کدام به نوعی روایت‌گرتاریخ هستند، برای اینکه سفر به هرمزگان برای شما لذت بخش‌تر شود ما با راهنمای سفر به هرمزگان در این مطلب از سپنجا کنار شما هستیم.

با بهترین جاذبه‌های گردشگری هرمزگان آشنا شوید

اغلب مسافران با هدف آشنایی با جاذبه‌های گردشگری راهی سفر می‌شند به عقیده‌ی این افراد جهان دیدن بهتر از جهان خوردن است.  هرمزگان یکی دیگر از شهرهای منحصر به فرد ایران است که جاذبه‌های تاریخی و گردشگری پر رمز و رازی را در دل خود جای داده است. در زیر تعدادی از بهترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان را به شما معرفی می‌کنیم. برای اجاره سوئیت در بندر عباس و اقامت در هرمزگان روی لینک کلیک کنید.

آبشار تزرج

آبشار تزرج که نقاشی تمام عیار دست طبیعت است در انتهای جاده‌ی برآفتاب (در ۱۷۵ کیلومتری شمال بندرعباس) واقع شده است. این آبشار یکی از بی‌نظیرترین و بکرترین آبشارهای ایران است که اطراف آن با درخت‌های نخل‌های تزئین شده است. این آبشار می‌تواند برای یک تفریح خانوادگی یا دوستانه بهترین گزینه باشد.

ترزج

قلعه لشتان

قلعه لشتان همان قلعه‌ی پر رمز و رازی است که بر فراز شاهین کوه واقع شده است. قدمت این قعله‌ی تاریخی به دو هزار سال پیش برمی‌گردد یعنی چیزی هول و هوش قرن نهم هجری در دوره‌ای که هخامنشیان بر ایران حکومت می‌کردند طبق گفته‌های پیشینیان زمانی این قلعه به دست پرتغالی‌ها بود، در گذشته از این قلعه برای نگهداری سلاح‌های جنگی استفاده می‌شد همچنین قلعه لشتان پناهگاه گاهی برای در امان ماندن از جنگ‌های محلی بود، در حال حاضر این قلعه کاربری خاصی ندارد اما به یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد و خارق العاده‌ی استان هرمزگان تبدیل شده است. برای دیدن این یادگار تاریخی باید راهی شهرستان بندر لنگه بشوید و خودتان را به روستای بارچاه برسانید این قلعه در ناحیه‌ی شمالی روستا بر فراز شاهین کوه قرار دارد

روستای بناب

همیشه می‌شود برای یک تفریح درست و حسابی روی روستاها حساب کرد یک وعده ناهار در دل طبیعت ناب روستا و با وجود آب و هوای پاک روستا که روح انسان را تازه می‌کند می‌تواند هر کس را سر مست کند. حال اگر یک روستا در کنار زیبای‌های خدا دادی‌اش از جاذبه‌های دیدنی کم نظیر هم برخوردار باشد نور الا نور می‌شود. روستای بناب مصداق چنین روستایی است این روستا علاوه بر طبیعت نابش دارای چشمه‌ی بزرگی به نام بناب است که تمام نخل‌های روستا چه نخل‌هایی که به صورت خود رو رویده‌اند و چه نخل‌هایی که کاشته‌ی دست انسان هستند از طریق آبی خنک و زلالی که از دل از دل چشمه‌ی بناب می‌جوشد آبیاری می‌شوند‌. اگر می‌خواهید گوشه‌ای از هنر دست خداوند بزرگ را به عینه تماشا کنید در سفر به هرمزگان سری به روستای بناب بزنید و از جای جای آن دیدن کنید.

روستای بناب

معبد عشاق

همیشه ما داستان‌های عاشقانه و جانسوز را یا در قالب فیلم یا در قالب رمان دیدم و خواندیم اما معبد عشاق در شهرستان میناب همان جایی است که خاطره‌ی دو عاشق ناکام را بازگو می‌کند. حدود چهار صد سال پیش یعنی دردوره‌ی صفوی دختر و پسری از طایفه‌ی متخاصم، عاشق و دلبسته‌ی یکدیگر می‌شوند اما متاسفانه با مخالف‌های شدید خانواده‌ها رو به رو می‌شوند که این مخالفت‌ها به مرگ این دو جوان نگون بخت ختم می‌شود. برای خاکسپاری، جسد این دو جوان را بر شتری سوار می‌کنند، شتر می‌رود و می‌رود تا در مکانی دو جسد را در یک نقطه بر زمین می‌گذارد. در آن زمان این طایفه برای آرام گرفتن روح آنها معبد و بنای یادبود برای آنها می‌سازند که در حال حاضر این معبد به نام معبد عشاق شناخته می‌شود و به یکی از جاذبه‌های پربازدید میناب تبدیل شده است اگر می‌خواهید از معبد عشاق دیدن کنید باید شهرستان میناب، روستای گروگ بروید.

این مطلب را هم بخوانید
ایندوچاینا کجاست و چه جاذبه های گردشگری دارد؟

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای هرمزگان که باید آنها را امتحان کنید

هرمزگان یکی از بهترین استان‌های ایران است که دارای آب و هوا و شرایط اقلیمی مخصوص به خود است. شرایط‌‌ اقلیمی خاص این استان تنوع غذایی بالایی نیز در پی داشته در طی سفر به هرمزگان غذاهای لذیذ و خوشمزه‌ای هستند که انتظار شما را می‌کشند برای این که انتخاب برای شما راحت تر باشد  ما در دنیای غذاهای هرمزگان گل چین‌ترین و پر طرفدارترین غذاهای بومی و محلی این استان خوش آب و هوا را به شما معرفی می‌کنیم.

غذاهای هرمزگان

هواری

همه‌ی ما جنوب کشور را با غذاهای تندش می‌شناسیم، هواری همان قضای تندی است که بخوبی اصالت جنوبی بودنش را حفظ کرده. دستور پخت این غذا به این صورت است که در بین سبزیجات، معطر ترین و خوش عطرترین آنها از جمله گشنیز، شنبلیله و شوید کنار گذاشته می‌شوند، این سبزیجات باید خرد شوند و پس از خرد شدن همراه با ادویه‌جات مخصوص سرخ می‌شوند وقتی که سبزیجات از حالت خامی در آمدند نوبت به ماهی یا میگو می‌رسد، در این حین یا ماهی یا میگو (ماهی چاشنی اصلی هواری است اما در صورت نبود ماهی می‌توان میگو را جایگزین آن کرد) به سبزیجات اضافه می‌شود و مجدد تفت داده می‌شوند و در آخر این مواد را به برنج از قبل پخته شده اضافه می‌کنند و اجازه می‌دهند که غذا ۴۵ دقیقه دم بکشد و بعد از آن غذا برای سرو شدن آماده می‌شود.

ماهی برشته یا کباب ذغالی

ماهی برشته که به کباب ذغالی میز معروف است همان غذای با اصالت و قدیمی هرمزگان است که ارزش امتحان کردن دارد. این غذا در عین سادگی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است طریقه‌ی پخت این غذا به این صورت است که شکم ماهی پس از خالی شدن با سبزیجات معطر، ادویه‌جات مخصوص و پیاز پر می‌شود و برای پخت آماده می‌شود

دوپیازه میگو

یکی دیگر از غذاهایی که حتما باید در سفر به هرمزگان امتحان کنید غذای لذیذ دوپیازه میگو است دستور پخت این غذا بسیار راحت است به این صورت که میگو به همراه پیاز رب و ادویه طبخ می‌شود و در نهایت به همراه برنج یا نان تازه سرو می‌شود.

برنج دیشو

اگر ضاعقه‌ی شما با  خوراکی‌های شیرین سازگار است و با غذاهای شیرین میانه‌ی خوبی دارید برنج دیشو می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای شما باشد درواقع در این غذا ماهی و برنج به همراه شیره‌ی خرما با هم ترکیب می‌شوند و بعد از پخت آماده‌ی سرو می‌شود.

نان توموشی

نان توموشی یکی از نان‌های مخصوص هرمزگان است که از ترکیب تخم مرغ و پنیر و برخی مواد دیگر به دست می‌آید. جالب است بدانید بعضی از غذاهای محلی هرمزگان فقط در کنار نان توموشی سرو می‌شوند.

بهترین رستوران‌های هرمزگان

بندرعباس و هرمزگان بخاطر داشتن شرایط اقلیمی خوب هر ساله میزبانی میلیون‌ها توریست و گردشگر را به عهده می‌گیرد وقتی که مسافر جنوبی‌ترین خطه‌ی ایران باشید با انواع و اقسام غذاهای لذیذ و خارق العاده پذیرایی می‌شوید‌‌. اما آشنایی با بهترین رستوران‌های بندرعباس و هرمزگان بدون شک می‌تواند سفر دلچسب‌تری را برای شما به ارمغان آورد در زیر تعدادی از برجسته‌ترین و شناخته‌تزین رستوران‌های این استان را به شما معرفی می‌کنیم.

سفر به هرمزگان

رستوران بادگیران

همه رستوران بادگیران را با تاج‌های با گیرش که یک نماد تاریخی ایران است می‌شناسند این رستوران همان رستورانی است که با طبخ انواع و اقسام غذا و دسرهای ایرانی و محلی در بندرعباس خوش درخشیده است. تنوع غذایی بالای این رستوران باعث شده که دست مشتریان برای سفارش غذاهای مورد علاقه‌ی شان باز باشد. فضای شیک و مدرن  رستوران بادگیران بر کسی پوشیده نیست فضای داخلی و بیرونی رستوران به صورت کاملا هنرمندانه و خلاقانه طراحی شده است. قدم زدن و سرو یک چای یا نوشیدنی در فضای بیرون هتل با وجود نورپردازی منحصر به فرد و آبنماهایی که در شب بیشتر از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کنند می‌توانند شبی خاطره‌انگیز و به یادمانی را برای شما خلق کند. این رستوران همان رستورانی است که در طول سفر به هرمزگان باید آن را امتحان کنید

رستوران سامکو

رستوران ماسکو همان رستورانی است که می‌توانید سراغ انواع و اقسام غذاهای جنوبی و غذاهای مخصوص خطه‌ی بندرعباس را از آنجا بگیرید اگر در بین رستوران‌های بندرعباس رستوران ماسکو را برای سرو غذا انتخاب کردید به هیچ وجه مخلفات و ماهی مخصوص این رستوران که به همراه سس میل می‌شود را از دست ندهید چرا که طعم ماهی‌های کباب شده‌ی این رستوران با چیزی که تا به حال خورده‌اید زمین تا آسمان فرق دارد‌‌ تزئین مبتکرانه و خلاقانه غذاهای این رستوران چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند‌. در کنار کیفیت بالای غذاهای این رستوران طراحی شیک و فضای دلنشین محیط و سالن‌های سامکو یکی از ارزنده‌ترن مزیت‌های این رستوران است که توانسته به بهترین شکل ممکن رضایت مشتریان را جلب کند.

این مطلب را هم بخوانید
عجیب ترین و ترسناک ترین معبد جهان را بشناسید! (+تصاویر)

رستوران امپراطور بندرعباس

وقتی مسافر بندرعباس باشید لازم نیست که غذاهای تکراری بخورید چرا که در این شهر به اندازه‌ی کافی  تنوع غذایی بالا است‌‌.از قلیه ماهی گرفته تا پیتزا، فست فود، انواع نوشیدنی‌های گوارا، انواع مخلفات و… در این رستوران موجود است که شما می‌توانید با خیال راحت آنها را سفارش دهید و لذت سفر به هرمزگان را برای خودتان تکمیل کنید.

معرفی بهترین هتل‌های هرمزگان

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم هرمزگان و بندرعباس از جمله  شهرهای صنعتی و پراهمیت ایران محسوب می‌شوند هر کس با هرنیابتی که مسافر این شهرها می‌شود بد نیست که از امکانات آنها نیز استفاده کند هتل‌هایی که در قلب این شهرها جای گرفته‌اند به قدری باشکوه و مجلل هستند که می‌توانند به خوبی افراد را مجذوب خود کنند در زیر تعدادی از بهترین هتل‌های بندرعباس و هرمزگان را به شما معرفی می‌کنیم.

سفر به هرمزگان

هتل هرمز

هتل پنج ستاره‌ی هرمز یکی از بهترین هتل‌های بندرعباس است که مجهز به مراکز خرید و رستوران‌هایی است که در طبخ انواع غذاهای دریایی تبحر و مهارت خاصی دارند.

نمای ساختمان هتل قبل از هر چیزی توجه افراد را به سوی خود جلب می‌کند این هتل هفت طبقه به صورت حرف اف انگلیسی طراحی و معماری شده است از جمله خدمات ارزنده‌ی این هتل می‌توان به استخر، سالن بیلیارد، جکوزی، صندوق امانات، خودپرداز، بانک، پارکینگ، اینترنت، سالن آمفی تئاتر، کافی شاپ، سیستم اعلام حریق، اتاق‌های مخصوص بازی کودکان، خشکشویی، تاکسی و… اشاره کرد.

هتل بین المللی خلیج فارس

اگر بخواهیم یکی از لوکس‌ترین و متفاوت‌ترین هتل‌های جنوب کشور را به شما معرفی کنیم هتل بین المللی خلیج فارس پیشنهاد ویژه‌ی ما به شما است. اگر شما با هدف کاری سفر به هرمزگان را در پیش گرفته‌اید این هتل در بین هتل‌های بندرعباس می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. چرا که هتل از موقعیت خوبی برخوردار است و نزدیکی آن به راه آهن، کارخانه جات صنعتی و فرودگاه این هتل را به یکی از بهترین هتل‌های بندرعباس تبدیل کرده است.

لابی، اینترنت، خشکشویی، کافی شاپ، صندوق امانت، سالن بدنسازی، سونا، نمازخانه، جکوزی، سیستم اعلام حریق، سالن همایش و… بخشی از امکانات این هتل است که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

هتل چهار ستاره آتیلار

وقتی به قسمت جنوبی بندر عباس بروید در بین ساختمان‌های این منطقه ساختمانی وجود دارد که بیشتر از همه خودنمایی می‌کند هتل چهار ستاره‌ی آتیلار همان هتل منحصر به فرد جنوب بندرعباس است در کنار خدمات ارزنده‌اش موقعیت خوب آن این هتل را در زمره‌ی هتل‌های مطلوب و محبوب بندرعباس قرار داده‌ است. خدمات قابل قبولی که این هتل به مشتریان خود عرضه می‌کند شامل آسانسور، صندوق امانت، رستوران، کافی شاپ، نمازخانه، سالن بیلیارد، خشکشویی، سیستم اعلام حریق، صندوق امانات و… است.

نتیجه‌گیری

مسافر هرمزگان که باشید جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌های شیک، هتل‌های منحصر به فرد، غذاهای بومی و محلی خاص این منطقه همه و همه هر کدام به نوبه‌ی خود شما را برای یک سفر خاطره‌انگیز و به یادماندنی همراهی می‌کنند. اما با وجود این همه گزینه‌های خوبی که در هرمزگان پیش‌ روی شماست حقیقت انتخاب کمی برای شما سخت خواهد شد‌. از این رو ما تعدادی از بهترین رستوران‌ها، هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری هرمزگان و بندرعباس را انتخاب، و به شما معرفی کردیم امیدواریم که در سفر به هرمزگان نهایت لذت را ببرید و بتوانید خاطراتی به یادماندنی از این شهر را در ذهن‌تان هک کنید‌.

درباره “راهنمای سفر به هرمزگان” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا