جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به لوکزامبورگ

برای سفر به لوکزامبورگ برنامه ریزی کرده‌اید؟ عالی! این راهنما در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. لوکزامبورگ نسبتاً مورد بی‌توجهی مسافران قرار می‌گیرد، غافل از اینکه، این کشور کوچک چیزهایی برای ارائه دارد که شاید نظیر آنها را در هیچ مقصد دیگر نتوان پیدا کرد. این قطعه‌ای جذاب از شمال اروپا است که همواره از نظر ثروت در بین سه کشور برتر جهان قرار دارد.

درست است که لوکزامبورگ کوچک است اما در همین وسعت کم، می‌تواند هر نوع امکانات، تفریح و سرگرمی را در اختیار مهمانان خود قرار دهد. بنابراین، مهم نیست که شما با چه هدف به این کشور می‌روید. هدف هرچه که باشد، با رضایت کامل از این کشور خارج خواهید شد. اگر می‌خواهید اوقات خوشی را در لوکزامبورگ سپری کنید، نیاز است قبل از سفر همه چیز را در مورد این کشور بدانید. مثلاً: در کجا اقامت داشته باشید یا اینکه کدام جاذبه‌ها را اول ببینید بهتر است. جهت به دست آوردن اطلاعاتی از این قبیل، راهنمای سفر به لوکزامبورگ ا را در سپنجا مطالعه کنید.

فهرست مطالب مخفی کردن

موقعیت جغرافیایی لوکزامبورگ

لوکزامبورگ که بین آلمان، بلژیک و فرانسه واقع شده است، یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان است و ۲۵۸۶ کیلومتر مربع مساحت دارد. سرزمین این کشور به دو منطقه جغرافیایی تقسیم می‌شود: اوسلینگ در شمال و گاتلند در مرکز و جنوب. در شرق، لوکزامبورگ با رودخانه‌های Moselle و Our هم مرز است که ۱۳۵ کیلومتر مرز طبیعی بین دوک بزرگ و آلمان تشکیل می‌دهند. مرز جنوبی با فرانسه ۷۳ کیلومتر و مرز غربی با بلژیک ۱۴۸ کیلومتر است. لوکزامبورگ حدود ۶۰۰.۰۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

موقعیت جغرافیایی

یک تاریخچه مختصر از لوکزامبورگ

تاریخ لوکزامبورگ از  سال ۹۶۳ آغاز می‌شود، زمانی که کنت آردن قلعه لوکزامبورگ را خریداری کرد و یک شهر کوچک در اطراف آن ساخت. این شهر به تدریج بزرگ شد تا اینکه کل کشور تشکیل شد. در دهه ۱۳۰۰، لوکزامبورگ به یک قدرت ثابت اروپایی تبدیل شد. از اواسط سال ۱۴۰۰ به بعد، لوکزامبورگ تحت کنترل قدرتهای مختلف اروپایی بود تا اینکه در سال ۱۸۱۵ مقام دوک بزرگ به آن اعطا شد. بعدها، این کشور در طول جنگ‌های جهانی اول و دوم توسط آلمان اشغال شد و همچنان به شدت تحت تأثیر آلمان و فرهنگ آلمان است. امروزه لوکزامبورگ چراغ ثبات سیاسی و قدرت اقتصادی است. این مرکز تعدادی از موسسات مهم اروپایی را در خود جای داده و درآمد سرانه بالایی دارد. این کشور همچنین بعنوان میانجی بین فرانسه و آلمان عمل می‌کند.

اطلاعات ضروری که قبل از سفر به لوکزامبورگ باید بدانید

  • زبان رسمی مردم لوکزامبورگ: آلمانی، فرانسوی و زبان لوکزامبورگی
  • واحد پول لوکزامبورگ: یورو (€)
  • کد کشور: +۳۵۲
  • شماره‌‌های اضطراری: ۱۱۲(آتش‌نشانی، آمبولانس، اورزانس پزشکی)
  • مرکز پلیس: ۱۱۳
  • برق شهری: ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز
  • اختلاف ساعت لوکزامبورگ با تهران: ۲ و نیم ساعت
  • فرودگاه‌های بین‌المللی کشور: فرودگاه لوگزامبورگ – فیندل

آب و هوا و بهترین زمان سفر به کشور لوکزامبورگ

لوکزامبورگ، کشوری کوچک بین بلژیک، فرانسه و آلمان است این کشور دارای آب و هوای نسبتاً قاره‌ای است. بنابراین زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل دارد. تأثیر اقیانوس اطلس در آب و هوای این کشور مشهود است. بهترین زمان سفر برای تعطیلات در لوکزامبورگ از اواسط ماه مه تا اواسط سپتامبر است. این ماه‌ها خوشایندترین دمای هوا را دارند.

آب و هوای لوکزامبورگ

فستیوال‌های لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشوریست که هرگز نمی‌خوابد. از جشنواره‌های تئاتر و موسیقی گرفته، تا جشن‌های خیابانی سنتی و رویدادهای بزرگ ورزشی، در اقصی‌نقاط لوکزامبورگ برگزار می‌شود. اصلاً بعضی‌ها تنها با هدف شرکت در این فستیوال‌ها، به فکر سفر به لوکزامبورگ می‌افتند. تعداد فستیوال‌های این کشور به حدی زیاد هستند که حسابشان از دستمان در رفته است. اما می‌توان به یکی از بهترین و هیجان انگیزترین آنها اشاره داشت که هر ساله در فاصله‌ی ماه مارس تا مه برگزار می‌شود. این فستیوال به Pricetemp مشهور است و برترین هنرمندان دنیا به اجرای موسیقی‌های خود در آن می‌پردازند.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین مکان های استانبول که شگفت زده‌تان می‌کند!

هزینه اقامت در لوکزامبورگ

اگر اهل سفر باشید، حتماً می‌دانید که هزینه‌های اقامت در هر شهر یا کشوری کاملاً بستگی به انتخاب شخص دارد. اینکه شخص خواهان اقامت در هتلی لوکس با امکانات عالی است یا اقامت در هتل‌های معمولی. خوشبختانه لوکزامبورگ از آن دسته کشورهایست که در آن، هر نوع اقامتگاهی متناسب با سلیقه‌ و بودجه‌های مختلف پیدا می‌شود. بنابراین جای نگرانی نیست! اگر نمی‌خواهید هزینه‌های اضافی بابت اقامت در هتلی گران قیمت بپردازید، در حاشیه شهرها دنبال هتل مناسب خود بگردید زیرا هزینه اقامت در هتل‌های حاشیه‌نشین، بسیار پایین‌تر از هتل‌های واقع در مرکز شهرهای این کشور است.

در اینجا لیستی کوتاه از قیمت هتل‌های لوکزامبورگ را آماده کرده‌ایم. این لیست در سفر به لوکزامبورگ به دردتان می‌خورد. حتماً به آن توجه داشته باشد.

  • هتل های دو ستاره: از ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ تا ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان متغییر است.
  • هتل های سه ستاره: از ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تا ۲٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان متغییر است.
  • هتل‌های چهار ستاره: از ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ تا ۳٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان متغییر است.
  • هتل‌های پنج ستاره: از ۲٫۷۰۰٫۰۰۰ تا ۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان متغییر است.

هزینه اقامت

هتل‌های پیشنهادی در کشور لوکزامبورگ

در لوکزامبورگ هتل‌های زیادی پیدا می‌شود و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. ما در این بخش دو مورد از بهترین هتل‌های این کشور را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت تمایل، به آنها مراجعه کنید. اینها شامل:

هتل دبل تری بای هیلتون لوکزامبورگ (DoubleTree by Hilton Luxembourg)

هتل دبل تری از هتل‌های ۴ ستاره لوکزامبورگ است. این هتل چیزی از یک هتل ۵ ستاره با امکانات عالی کم ندارد. اتاق‌های دبل تری  مجهز به وای فای، کتری برقی، قهوه ساز، سیستم تهویه، حمام، ملحفه، حوله حمام و یک سایر لوازم مورد نیاز هستند. این هتل از یک رستوران باکیفیت در بخش لابی برخوردار است که انواع غذاهای اروپایی و سنتی را به دست مهمانان هتل می‌رساند.

  • شماره تلفن: ۰۳۵۲۴۳۷۸۱
  •  وب سایت:doubletree3.hilton.com
  • آدرس: لوکزامبورگ – شهر لوکزامبورگ ۱۲ Rue Jean Engling، ۱۴۶۶ Luxembourg

هتل پارک این رادیسون لوکزامبورگ (Park Inn by Radisson Luxembourg City)

پارک این رادیسون، هتل پیشنهادی دیگر در راهنمای سفر به لوکزامبورگ است. این یک هتل ۳ ستاره است اما کم بودن ستاره‌های آن، دال بر بی‌کیفیت بودن آن نیست. از ۹۹ اتاق برخوردار است و هر نوع امکاناتی که شما برای چند شب اقامت نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. از سیستم وای فای و اتاق ورزش گرفته تا  پارکینگ و همینطور رستوران و یکی سری لوازم مورد نیاز دیگر مانند لوازم حمام و…

  • شماره تلفن: ۰۳۵۲۲۶۸۹۱۸۱
  •  وب سایت:www.parkinn.com
  • آدرس: لوکزامبورگ – شهر لوکزامبورگ ۴۵ Avenue de la Gare، ۱۶۱۱ Luxembourg

شکم گردی در لوکزامبورگ

موقعیت استراتزیک لوکزامبورگ باعث شده این کشور از تنوع غذایی منحصربه فردی بخوردار باشد. سه کشور فرانسه، بلژیک و آلمان تاثیرات چشمگیری در فرهنگ غذایی این کشور داشته‌اند. بیشتر غذاهای که در رستوران‌های این کشور طبخ می‌شنود، فرانسوی هستند. در اینجا با چند مورد از محبوب‌ترین غذاهای لوکزامبورگ آشنا خواهید شد:

جود مات گاردبونن (Judd mat gaardebounen)

این غذایست که به عنوان غذای ملی کشور شناخته می‌شود و عموم مردم در خانه‌هایشان آن را طبخ می‌کنند. اگر ذائقه‌تان با غذاهای گوشتی سازگار است در سفر به لوگزامبورگ ، جود مات گاردبونن را امتحان کنید. این غذای فوق‌العاده لذیذ با مقداری گوشت قرمز، باقالی و همینطور ادویه جات ویژه درست می‌شود. رستوران‌های سراسر لوکزامبورگ به بهترین نحو، این غذا را برای شما آماده می‌کنند.

جود مات

Gromperekichelcher

این غذایی شبیه به کوکو سیب زمینی در ایران است که با مقداری سیب زمینی رنده شده، تخم مرغ، و ادویه جات مخصوص طبخ می‌شود. روش پخت این غذا و کوکوی سیب زمینی دقیقاً یک شکل است با این تفاوت که آنها مقداری جعفری خورد شده و همینطور آدر به مایع کوکو اضافه می‌کنند.

دسر Quetschentaart

لوکزامبورگی‌ها یک دسر فوق‌العاده لذیذ و دلچسب به نام Quetschentaart دارند که ترکیبی از آلو هویچ است. این ترکیب با افزودنی‌های دیگر، لای نوعی خمیر قرار داده می‌شود تا به یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های موجود تبدیل شود. طعم ملس این شیرینی تا مدتها زیر زبانتان خواهد ماند.

رستوران‌های لوکزامبورگ

تنوع رستوران در این کشور بسیار زیاد است. برای همین ما دو مورد از بهترین‌ها را برایتان آماده کرده‌ایم تا در سفر به لوکزامبورگ بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

لو سود(Le Sud)

یکی از بهترین رستوران‌های موجود در لوکزامبورگ، رستوران لو سود است که با ویژگی‌های منحصربه فرد آماده پذیرایی از دوست داران غذاهای فرانسوی و لوکزامبورگی است. آنچه این رستوران را از دیگر رستوران‌های کشور متمایز ساخته است، فضای گرم و صمیمی آن است. این رستوران یک تراس دلباز رو به طبیعت دارد که مشتری‌ها برای دسترسی به آن باید سوار یک آسانسور شیشه‌ای فوق‌العاده جذاب شوند.

این مطلب را هم بخوانید
همه چیز درباره سفر به باکو

لو سود

Restaurant Clairefontaine

رستوران Clairefontaine  یک رستوران فرانسوی با رتبه برتر است که در قسمت بالای شهر لوکزامبورگ واقع شده است. این رستوران که مناسب مناسبت‌های خاص و شام‌های ویژه است، یک منوی لذیذ فرانسوی با طیف وسیعی از غذاهای تازه و محلی تهیه می‌کند.

Kamakura

کاماکورا که در بین ساکنان لوکزامبورگ بسیار محبوب است، اغلب به عنوان برترین رستوران ژاپنی شهر شناخته می‌شود. بنابراین شما هم می‌توانید به عنوان یک رستوران مناسب در سفر به لوکزامبورگ روی آن حساب کنید. Kamakura واقع در منطقه Grund و در فاصله کمی از رودخانه زیبا Alzette، انواع مختلفی از غذاهای ترکیبی سنتی و ابتکاری را سرو می‌کند. سرآشپزهای Kamakura با ارائه همه چیز از سوشی و تمپورا گرفته تا خوراک ماهی و گوشت تازه، به جزئیات توجه ویژه‌ای می‌کنند و به زیبایی هر ظرفی را سرو می‌کنند.

هزینه خورد و خوراک در لوکزامبورگ

در این بخش لیستی از حدود هزینه‌های غذا در رستوران‌های لوکزامبورگ بنابر کیفیت و استاندارهایی که دارند را ارائه می‌دهیم.

  • هزینه خوردن یک وعده غذا در رستوران‌های مجلل لوکزامبورگ حدود ۱۷۰۰ یورو است
  • هزینه خوردن یک وعده غذا در رستوران متوسط لوکزامبورگ حدود ۷۰.۰۰۰ یورو است.
  • هزینه خوردن یک همبرگ از مک دونالد لوکزومبورگ حدود ۸.۷۵ یورو است.
  • قیمت هر بطری آب معدنی در شهر لوکزومبورگ ۲٫۱۰ یورو است.

هزینه حمل و نقل

یک خبر خوب در مورد سفر به لوکزامبورگ برای شما این است که هزینه‌های حمل و نقل این کشور بسیار کمتر از جاهای دیگر است. چرا که لوکزامبورگ چندان بزرگ نیست و شهرها تنها به فاصله یک ساعت از هم دور هستند. قیمت بلیط‌های تک سفر مترو ۲.۰۰ یورو، و کرایه تاکسی‌های شهر  برای هر نفر ۲.۶۰ یورو محاسبه می‌شود. البته به ازای هر یک کیلومتر اضافه باید ۳.۰۰ یورو به راننده تاکسی بپردازید.

سفر به لوکزامبورگ

جاذبه‌های گردشگری لوکزامبورگ

این کشور از جاهای دیدنی زیادی برخوردار است که برای سر زدن به تک تک آنها باید هفته‌ها وقت سپری کنید. فراوانی جاذبه‌های این شهر، هر گردشگری را دچار سردرگمی خواهد کرد. اگر می‌خواهید از این اتفاق جلوگیری کنید، فهرست مهم‌ترین جاذبه‌های ای شهر را به دست آوردید. در ادامه ما چند مورد از آنها اشاره خواهیم داشت.

ربع قدیمی (The Old Quarter)

استحکامات باستانی این شهر در سال ۱۹۹۴ به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شد و آن را به یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپا تبدیل کرد. در سفر به لوکزامبورگ از ربع قدیمی دیدن کنید زیرا این یک مکان عالی برای کشف میراث لوکزامبورگ و قدم زدن در کوچه‌های کوچک و باغ‌های زیبا و بی‌نظیر آن است. پل آدولف، که یکی از نقاط دیدنی شهر محسوب می‌شود، در همین محله واقع  شده است.

دیوارهای کورنیش (The Walls of the Corniche)

دیوارهای کورنیش که «زیباترین بالکن اروپا» نامیده می‌شود، چشم اندازهای پانورامایی از دره رودخانه و شهر لوکزامبورگ را ارئه می‌دهد. اینجا که باشید، فرصت‌های زیادی برای عکاسی  خواهید داشت. در کنار این جاذبه،  چیزی وجود ندارد که دوست نداشته باشید،  حتی ممکن است در طول سفر خود چندین بار به آن سر بزنید.

سخن آخر…

در این مقاله فهمیدیم که لوکزامبورگ در شمال اروپا قرار دارد و چندان هم بزرگ نیست. این را هم فهمیدیم که این کشور با وجود وسعت کمی که دارد یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا است. در این کشور میتوان جاذبه‌های تاریخی و مدرن را در کنار هم دید و کوله باری از تجربه را از آنها کسب کرد. از قلعه‌ها و کلیساهای قرون وسطایی گرفته تا مناظر طبیعی متعدد، گرد هم آمده‌اند تا لوکزامبورگ به همان مقصدی تبدیل شود که شما دوست دارید.

برای سفر به لوکزامبورگ چندان فرقی نمی‌کند که دنبال چه چیزی هستید، از طبیعت‌گردی و دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی گرفته تا شرکت در فستیوال‌ها، پیاده روی، کوهنوردی و ده‌ها تفریح و سرگرمی دیگر در این شهر پیدا می‌شود. این را هم اضافه کنیم که لوکزامبورگ کشوری کوچک است، بنابراین زمان زیادی نمی‌خواهید که به نقاط مهم آن سربزنید، از هزینه‌های حمل و نقل هم نرسید چون خیلی کم‌تر از کشورهای دیگر محاسبه می‌شود.

درباره “راهنمای سفر به لوکزامبورگ” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا