جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به قبرس شمالی

در فکر سفر به قبرس شمالی هستید؟ بله؟ پس توصیه می‌کنیم به خواندن همین مقاله ادامه دهید تا شما را برای یک سفر عالی و کامل به این مقصد راهنمایی کنیم. قبرس، یکی از بزرگ‌ترین جزایر مدیترانه، با خلیج‌های بی‌عیب و نقص، سواحل زیبا، کازینوها و گزینه‌های تفریحی بیشمار است، برای همین گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این مکان پر زرق و برق و جزیره دنج، نه تنها در تابستان بلکه در زمستان نیز از گردشگران استقبال می‌کند.

 جمهوری ترک قبرس شمالی، که میزبان ترکیبی از دریا، طبیعت و تاریخ است را می‌توان در تمام طول سال بازدید کرد. قبرس سومین جزیره بزرگ مدیترانه است. اتفاقاً یکی از زیباترین‌ها هم هست. این جزیره به دلیل وجود سواحل بکر و دست نخورده، اماکن باستانی جذاب و غذاهای رنگارنگ طرفدارن زیادی دارد، بنابراین اگر شما هم به دنبال تاریخ و فرهنگ با کمی آفتاب هستید، باید از آن بازدید کنید. طبق آمار، در سال بیش از ۱ میلیون مسافر، به این قسمت خیره کننده از جهان سفر می‌کنند. اگر امیدوارید شما هم یکی از آنها باشید، راهنمای سفر به قبرس شمالی  را در سپنجا بخوانید.

زبان مردم قبرس شمالی

زبان اصلی مردم قبرس شمالی ترکی است اما مردم دارای یک گویش منطقه‌ای هستند که با گویش ترکیه متفاوت است. انگلیسی با بسیاری از مردم قبرس هست به خصوص با آنان که در انگلیس زندگی کرده‌اند و به طور گسترده‌ای درک می شود. این زبان در مدارس قبرس نیز تدریس می‌شود. زبان‌های روسی، آلمانی و یونانی نیز دیگر زبان‌های رایج در اطراف این جزیره هستند.

قبرس شمالی کجاست و چگونه می‌توان به آنجا رسید؟

قبرس یک جزیره در دریای مدیترانه و تقریباً ۵۰ مایلی جنوب ترکیه است. دقیق‌تر بگوییم، قبرس شمالی در ضلع شمالی و شرقی جزیره واقع شده است. این منطقه به عنوان یکی از مناطق کم آلوده در دریای مدیترانه، از نظر تنوع زیستی فراوان است و محل زندگی موقت نزدیک به ۳۰۰ پرنده است که بین اروپای شرقی و آفریقا مهاجرت می‌کنند.

اگر قبلاً به مرحله برنامه ریزی برای سفر به قبرس شمالی رسیده‌اید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می‌توانید به قبرس شمالی بروید. برای پرواز به قبرس شمالی دو راه وجود دارد. یکی از گزینه‌ها پرواز مستقیم به فرودگاه ارکان در قبرس شمالی است، به این معنی که شما باید در یک راه کوتاه به یک فرودگاه ترکیه نزدیک شوید. گزینه دیگر پرواز به فرودگاه لارناکا در قسمت جنوبی قبرس است. به طور کلی، پروازها به لارناکا مقرون به صرفه تر است، به علاوه هواپیماهای بین المللی بیشتری به این مکان پرواز می‌کنند.

چرا به قبرس شمالی سفر کنیم؟

سواحل زیبا، مهمانی‌های باشکوه، غذاهای خوشمزه فقط قسمت کوچکی از تفریحات هیجان انگیزی است که قبرس شمالی ارائه می‌دهد. بد نیست بدانید قبرس سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه محسوب می‌شود برای همین میزبان تعداد زیادی سواحل کاملاً شگفت انگیز است. دریای شفاف همراه با سواحل مرتب و خیره کننده آن باعث می‌شود شما احساس کنید در بهشتی روی زمین هستید. البته سفر به قبرس شمالی دلایل محکم دیگری هم دارد مثلا، تاریخ قبرس بیش از ۱۰ هزار سال قدمت دارد که این نشان از جاذبه‌های تاریخی متعدد آن دارد.

ضمناً قبرس به دلیل کم بودن میزان جرم و جنایت در بین امن‌ترین کشورهای اروپا شناخته شده است. طبق آمار، قبرس کمترین تعداد جرایم ثبت شده را دارد که شامل سرقت و جرائم خشن است. با توجه به این واقعیت که این روزها جیب بران فقط منتظر فصل توریستی هستند تا پول بدست آورند، شنیدن اینکه قبرس واقعاً مقصدی امن است بسیار خوشحال کننده است. زیرا چه کسی می‌خواهد از کشوری بازدید کند که به طور بالقوه برای گردشگران خطرناک باشد؟

قبرس شمالی

آب و هوای قبرس شمالی و بهترین زمان سفر به آن

قبرس شمالی و همچنین کل جزیره از آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های طولانی، گرم و خشک از اواسط ماه مه تا اواسط ماه اکتبر و زمستان‌های معتدل و مرطوب از دسامبر تا فوریه برخوردار هستند. بهترین زمان سفر به قبرس شمالی (جمهوری ترکی قبرس شمالی) از آوریل تا نوامبر است که در آن دمای هوای گرم و بارندگی محدود خواهید داشت. بالاترین میانگین دما در قبرس شمالی در ژوئیه ۳۳ درجه سانتیگراد و کمترین دما در ژانویه ۱۵ درجه سانتی گراد است. در کل، تعطیلات در قبرس شمالی را می‌توانید در هر زمان از سال، بهار، تابستان پاییز یا زمستان انجام دهید چون هر یک از این فصول مزایای خاص خود را دارند.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین مکان های استانبول که شگفت زده‌تان می‌کند!

آب و هوای قبرس

آیا قبرس شمالی گران است؟

به طور کلی، سفر در قبرس شمالی گرانتر از سفر در قسمت جنوبی قبرس است. زیرا اتومبیل‌های اجاره‌ای، استراحتگاه و غذاخوری‌ها در شمال دارای ارزش بالاتری هستند. دو قسمت مختلف کشور از ارزهای مختلفی استفاده می‌کنند، قبرس شمالی از لیر ترکیه و قبرس جنوبی از یورو استفاده می‌کنند. همانطور که گفته شد، غذا خوردن در شهرهای پرجمعیت تر و توریست محور قبرس شمالی مانند کرنیا گاهی ممکن است گران باشد، با این حال، اگر تحقیق خود را انجام دهید یا یک راهنمای تور متخصص داشته باشید، می‌تواند به شما در کنترل هزینه‌ها کمک کند. مثلاً رستوران‌ها و اقامتگاه‌های متناسب با بودجه شما را معرفی کند.

در سفر به قبرس شمالی چی بخوریم؟

آشپزی غالباً در قلب فرهنگ کشورها قرار دارد که قبرس شمالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. غذاهای محلی قبرسی زیاد هستند و غذاخوری‌ها یکی از جاذبه‌های اصلی آن محسوب می‌شوند. در اینجا بسیاری از مراکز ارائه غذاهای بین المللی و محلی قبرس شمالی را پیدا خواهید کرد که همگی برای جلب توجه شما تلاش می‌کنند. در تعطیلات قبرس شمالی، امتحان کردن غذاها بخشی از احساس سبک زندگی مردم آنجا را در شما زنده می‌کند و بدون شک تجربه تعطیلات شما را دلچسب‌تر می‌کند. برخی از محبوب‌ترین غذاهای قبرسی شامل:

غذاهای قبرس

هالومی

هالومی برای علاقه‌مندان به آشپزی به عنوان یکی از پنیرهای قابل کباب در جهان توصیف می‌شود و بافتی نرم و کشک مانند دارد و از همه مهم‌تر خوشمزه است. بافت آن تا حدی شبیه موزارلا سفت و محکم است. هالومی با مایه پنیر تنظیم می‌شود و از آنجا که در تهیه آن از هیچ باکتری تولید کننده اسید استفاده نمی‌شود، منحصربه فرد است. این میزان کم اسیدیته باعث می‌شود که نقطه ذوب شدن هالومی بسیار بیشتر از سایر پنیرها باشد و آن را برای سرخ شدن و کباب کردن ایده آل ‌کند، زیرا ذوب نمی‌شود و شکل خود را حفظ می‌کند. در سفر به قبرس شمالی مبادا هالوومی را فراموش کنید.

بسیاری از سرآشپزها توصیه می‌کنند که هالومی بهتر است به صورت کبابی سرو شود. کافی است آن را به قطعات نسبتاً ضخیم برش داده و برای مدت چند دقیقه روی ذغال قرار دهید تا به برش‌هایی با پوسته طلایی با مرکز نرم شیری و نمای خارجی با طعم دودی تبدیل شود. Halloumi همچنین یک همراه بسیار محبوب برای گوشت کبابی در قبرس است. کاربردهای آن در صنایع غذایی بی‌پایان است و همچنین در ساندویچ، سالادهای تابستانی و غذاهای مختلف استفاده می‌شود.

در ماه‌های تابستان اغلب با برش‌های هندوانه خنک سرو می‌شود و همچنین ماده مهمی در تراناس، یک سوپ دلچسب سنتی است که معمولاً در زمستان خورده می‌شود. پنیر سنتی قبرسی در اصل با شیر گوسفند تهیه می‌شد اگرچه در سال‌های اخیر انواع تولید انبوه از ترکیب گوسفند، بز و شیر گاو استفاده می‌کنند.

سوولا

سوولا که شامل تکه‌های بزرگی از گوشت است، به آرامی روی سیخ بزرگ روی کباب پز ذغالی پخته می‌شود و در یونان به آن فوکو می‌گویند. این غذا به عنوان سلطان غذاهای گوشتی در غذاهای قبرسی دیده می‌شود. این یک وعده غذایی محبوب است که روز یکشنبه عید پاک به مناسبت پایان روزه داری خورده می‌شود و می‌تواند همراه با طیف وسیعی از غذاها، معمولاً سیب زمینی و سالاد باشد. توصیه می‌شود در سفر به قبرس شمالی حتماً آن را امتحان کنید.

لووی

یک غذای اصلی در هر آشپزخانه قبرسی، این غذای ساده و سالم عمدتا از لوبیای چشم بلبلی تشکیل شده و با کدو سبز، روغن نمک و لیمو سرو می‌شود. لوبیا چربی کمی دارد در حالی که کربوهیدرات و پروتئین زیادی دارد. در هنگام رشد آنها بسیار مقاوم در برابر خشکسالی هستند، به این معنی که حتی در گرمای شدید تابستان‌های سوزان قبرس می‌توانند زنده بمانند. ماهی تن، خیار و گوجه فرنگی اغلب به عنوان بشقاب‌های کناری تازه و خوش طعم با لووی سرو می‌شوند. در بسیاری از خانوارها در روزهای دوشنبه و سه شنبه لوبیا خورده می‌شود، این یک ویژگی فرهنگی و مذهبی است که نسل به نسل منتقل شده است.

لووی

جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی

قبرس شمالی تقریباً یک سوم جزیره قبرس را پوشش می‌دهد و مکان‌های بسیار خوبی برای بازدید دارد که واقعاً ارزش بازدید دارند. در این مقاله مروری بر بهترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره زیبا داریم تا در سفر به قبرس شمالی راحت آنها را پیدا کنید. اینها شامل:

این مطلب را هم بخوانید
کاپادوکیا یا کاپادوکیه ترکیه

بندر و قلعه تاریخی کیرنیا

قلعه کیرنیا در ورودی بندر مهم شهر واقع شده و به نوعی نگهبان با شکوه بندر و شهر است. این قلعه که ارزش بازدید را دارد، از وضعیت حفاظتی چشمگیری برخوردار است و امروزه برای عموم مردم کاملاً قابل دسترسی است. قلعه کیرنیا علاوه بر ارائه یک نگاه اجمالی به تاریخ قبرس، و چشم اندازهای خیره کننده ارائه شده به بازدیدکنندگان، موزه کشتی غرق شده قبرس شمالی نیز است که یکی از مهم‌ترین قطعات باستان شناسی دریایی این جزیره محسوب می‌شود.

قلعه کیرنیا از دهه ۱۵۰۰ تاکنون از بندر مهم و استراتژیک قبرس شمالی کیرنیا محافظت کرده است. اگرچه خود شهر کیرنیا از قرن ۱۰ قبل از میلاد مسیح وجود داشته است، اما اولین شواهد این قلعه مربوط به دوران رومی است و متعاقباً توسط بیزانس تقویت شده است. ساخت و ساز بیزانس چهار برج متصل به دیوار بعداً دوباره تقویت شد و توسط لوسیگنان بزرگتر شد، اما شکل ظاهری قلعه کیرنیا بیشتر به حکومت ونیز قبرس از حدود سال ۱۴۸۹ برمی‌گردد.

قلعه سنت هیلاریون

در سفر به قبرس شمالی این جاذبه را حتماً ببینید. قلعه سنت هیلاریون که در ارتفاعات رشته کوه کیرنیا و مشرف به مدیترانه و مناطق اطراف آن در قبرس شمالی قرار گرفته است، یکی از بهترین مواردی است که در میان قلعه‌های صلیبی حفظ شده است و این به لطف کار بخش تاریخی قبرس شمالی است.

این قلعه فرصت‌های زیادی را هم برای علاقه‌مندان به تاریخ و هم کسانی که به دنبال چشم اندازهای دیدنی هستند فراهم می‌کند. در یک روز روشن می‌توانید تا سرزمین اصلی ترکیه را ببینید! کفش‌های مقاوم برای رفتن به این جاذبه بسیار ضروری هستند. همچنین در ماه‌های گرمتر، بازدیدکنندگان بهتر است مقدار زیادی نوشیدنی خنک با خود داشته باشند!

راهنمای سفر به قبرس شمالی

ساحل گلپسیدس

این ساحل هر آنچه را که آرزو می‌کنید از یک روز در ساحل داشته باشید، تقدیمتان می‌کند. پس بهتر است در سفر به قبرس شمالی بازدید از آن را فراموش نکیند.  دارای شن و ماسه سفید، آبهای شفاف و دیدنی از یک خط ساحلی است. این ساحل برای عموم آزاد است و دارای یک رستوران پر سر و صدا، توالت و دوش است. چترها، تختخواب‌های خورشیدی، صندلی‌ها و قایق‌های پدالی برای اجاره وجود دارد. همچنین این ساحل برای خانواده و بچه‌ها بسیار مناسب است، چون دریا آرام است و آب کم عمق.

ویرانه‌های سالامیس

درست در شمال فاماگوستا در پایه شبه جزیره کارپاز، بقایای شهر سالامیس نهفته است. یافتن آثار مهم و سکه‌های طلا با قدمت ۴۱۱ تا ۳۷۴ سال قبل از میلاد، اولین شواهد واقعی بر اهمیت باستان شناسی این شهر بود. سالامیس در دوران باستان شهر بزرگی بود. در طول تاریخ خود به بسیاری از گروه‌های غالب از جمله آشوری‌ها، مصری‌ها، پارسی‌ها و رومی ها خدمت کرده است.

بر اساس افسانه‌های هومری، سالامیس توسط کماندار تئوسر از جنگ تروآ تأسیس شده است. هرچند که مدتها متروک شده بود، اما شهر سالامیس به عنوان یادآور شهرهای بزرگی که در دوران باستان وجود داشته‌اند و نشانگر میزان پیشرفت این شهر  چند قرن گذشته شناخته می‌شود. سعی کنید در سفر به قبرس شمالی حتماً زمانی را برای بازدید از این شهر تاریخی و زیبا خالی کنید.

راهنمای سفر به قبرس شمالی

سخن آخر…

در این مقاله از سپنجا گفتیم که قبرس شمالی مقصدی زیبا برای گشت و گذار و تفریح است و شکی نداریم که این یکی از بهترین مقاصد گردشگری است که باید حتماً آن را ببینید. فقط فراموش نکنید که کلاه، لباس شنا و به خصوص دوربین عکاسی خود را در چمدان خود بگذارید. این سه قلم برای سفر به یکی از زیباترین شهرهای ساحلی دنیا بسیار ضروری و مهم است. البته فراموش نکنید که انرژی خود را به همراه داشته باشید. آب و هوای مدیترانه‌ای، سواحل زیبا؛ غذاهای محلی متنوع و همینطور جاذبه‌های تاریخی از جمله دلایل سفر به این منطقه هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 1]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا