جاهای دیدنی ایران

راهنمای سفر به عسلویه

عسلویه یکی از شهرهای بندری ایران محسوب می‌شود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کمتر کسی است که عسلویه را به عنوان قطب گردشگری ایران می‌شناسد چرا که صنعتی بودن عسلویه بیشتر از گردشگری بودن آن به چشم می‌آید اما با این وجود نمی‌توان از جاذبه‌های گردشگری محشری که در دل آنجا جا خوش کرده‌اند چشم پوشی کرد. گذشته از این حرفا اگر شما کسی هستید که عزم خود را برای سفر به عسلویه جزم کرده‌اید لازم است که قبل از سفر اطلاعاتی مثل آشنایی با جاذبه‌های گردشگری آن، هتل‌ها، رستوران‌ها،  شرایط آب و هوایی عسلویه و… به دست آورید تا با خیالی آسوده‌تر سفرتان را در پیش بگیرید. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه‌ی مطلب با سپنجا همراه باشید‌.

چه موقع به عسلویه برویم؟

عسلویه یکی از جنوبی‌ترین شهرهای ایران است که دارای سواحل بکری برای تفریح و گردشگری است. عسلویه همان جایی است که شما می‌توانید انواع تفریحات آبی مثل ماهیگیری، آبتنی، قایق سواری و… را در آنجا تجربه کنید. اما همانطور که شما هم می‌دانید جنوب کشور از آب و هوای گرم و شرجی برخوردار است از این رو مسافرت به این خطه در فصل تابستان و اواخر بهار به علت گرمای شدیدی که در آنجا حاکم است به هیچ عنوان نمی‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. بهترین زمان مسافرت به عسلویه در نیمه‌ی دوم سال، به علت معتدل شدن شرایط آب و هوایی آنجا است. برای رزرو و اجاره سوئیت در عسلویه روی لینک کلیک کنید.

سفر به عسلویه

جاذبه‌های گردشگری عسلویه

وقتی اسم عسلویه را می‌شنویم یا حرف آن در میان باشد همه‌ی ما ناخواسته به یاد نفت و گاز می‌افتیم چرا که این شهر یکی از شهرهای بزرگ صنعتی  ایران محسوب می‌شود که بیشتر افراد برای کار یا مسافرت‌های شغلی راهی این شهر می‌شوند اما در کنار نفت و گازی که از دل بوشهر و عسلویه استخراج می‌شود جاذبه‌های دیدنی و گردشگری کم نظیری نیز وجود دارند که نظیر آنها را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان یافت در زیر تعدادی از جاذبه‌های منحصر به فرد و پرطرفدار این شهر را به شما معرفی می‌کنیم‌‌

روستای چشمه کلات

ترکیب کوه‌ها و صخره‌ها که با نخل‌های سر به فلک کشیده‌ی خرما تزئین شده‌اند روستای خارق العاده‌‌ی چشمه کلات را به‌ وجود آورده‌اند، این روستا به علت طبیعت نابی که دارد به یکی از جاذبه‌های گردشگری عسلویه تبدیل شده است. در طول سفر به عسلویه می‌توانید یک دورهمی دوستانه یا خانوادگی را میهمان این روستا باشید.

چشمه کلات

روستای ساحلی بنود

اگر شما فردی هستید که محیط‌های آرام را به محیط‌های شلوغ ترجید می‌دهید روستای ساحلی بنود همان جایی است که محیطی آرام و دنج را برای میزبانی شما مهیا کرده است

آبشار درزو

در استان بوشهر در ۱۵ کیلومتری عسلویه در میان کوه‌های سرافزار آبشاری کم نظیر وجود دارد که به یکی از جاذبه‌های پربازدید عسلویه تبدیل شده است در حال حاضر ابشار درزو‌ مورد توجه صدا و سیما قرار گرفته است و به محلی برای فیلم‌برداری‌های تلوزیونی تبدیل شده است

این مطلب را هم بخوانید
جامع ترین راهنمای سفر به کرج | همه آنچه باید برای سفر به کرج بدانید!

آبشار درزو پتانسیل این را دارد که در چند سال بعد به یک شهرک سینمایی منحصر و جذاب تبدیل شود. اگر می‌خواهید در در کنار یکی از سواحل آرام و دلچسب عسلویه خاطره سازی کنید آبشار درزو می‌تواند همان جایی است که می‌توانید روی آن حساب کنید‌.

آبشار درزو

نخل تقی عسلویه

نخل نقی یکی از شهرهای معروف و پربازدید عسلویه است که به واسطه‌ی  داشتن نخل‌های بزرگ و زیاد توانسته در بین سایر شهرهای عسلویه خوش بدرخشد. در کنار ساحل زیبای آن  پارک ساحلی که مجهز به اسکله، رستوران، کافی شاپ و… است ساخته شده که ارزش این نخل تقی عسلویه را صد چندان کرده است.

دهکده گردشگری پازارگاد عسلویه

دهکده‌ی گردشگری پازارگاد عسلویه همان جای‌ گردشگری خارق‌العاده‌ای است که خیلی‌ها از وجود آن مطلع نیستند. اگر‌ می‌خواهید از رستوران، تفریحات آبی، شهر بازی، قایق سواری و سایر بخش‌های هیجان انگیز دیگری که به صورت یکجا در دسترس شما قرار داده می‌شود نهایت استفاده را ببرید دهکده‌ی گردشگری پازارگاد عسلویه همان جایی است که تمامی این خدمات را به صورت یکجا و در قالی یک پک تفریحی کامل به شما ارائه می‌دهد.  اینجا همان جایی است که در طول سفر به عسلویه به هیچ عنوان نباید ساده از کنار بگذرید.

معرفی بهترین هتل‌های عسلویه

وقتی که مسافر شهری باشید چه برای تفریح و چه برای کار قبل از هر چیزی باید به فکر جا و مکان باشید که قرار است به میزانی که سفر شما طول می‌کشد در آنجا مستقر شوید برای همه‌ی مسافران هیچ جا بهتر از هتل نیست، چرا که هتل‌ها می‌توانند شرایط یک استراحت درست و حسابی را برای تک تک مشتریان خود فراهم کنند. وقتی مسافر عسلویه باشید بهتر است قبل از سفر با بهترین هتل‌های آنجا آشنا شوید تا با توجه به شرایط‌تان و میزان هزینه‌ای که برای رزرو یک هتل کنار گذاشته‌اید بتوانید انتخاب درستی داشته باشید در حال حاضر ما کنار شما هستیم تا بهترین هتل‌های عسلویه را به شما معرفی کنیم.

سفر به عسلویه

هتل آپارتمان چریف عسلویه

در سال ۱۳۹۹ در عسلویه از هتلی به نام هتل آپارتمان چریف رونمایی شد این هتل از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است و همین امر باعث شده دسترسی به مراکز خرید، سواحل زیبای خلیج فارس مراکز اداری، پارک‌های گردشگری، اماکن تفریحی شهر عسلویه و… آسان باشد. بدون شک محیط آرام و فضای دلنشین هتل می‌تواند خاطره‌ی یک سفر خوش را در ذهن هر مشتری هک کند.

هتل آپارتمان رمیله

اگر می‌خواهید علاوه بر استفاده از سواحل زیبای‌ جنوب به مراکز خرید هم دسترسی آسانی داشته باشید هتل آپارتمان رمیله همان چیزی است که به دنبالش هستید. اولین چیزی که بلافاصله بعد از ورود به رمیله شما را متوجه خود می‌کند برخورد گرم و صمیمانه‌ی کادر مجرب و پرسنل هتل است. با وجود این همه مزیت‌های خوب این هتل، شما می‌توانید در طی سفر به عسلویه با اقامت در این هتل لذت سفرتان را تکمیل کنید‌.

هتل ریم رام

هتل چهار ستاره‌ی  ریم رام یکی دیگر از بهترین‌ هتل‌های عسلویه است که در زمستان سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرد. این هتل در خارج از شهر بنا شده است از این رو از بابت آرام بودن فضای هتل برای یک استراحت درست و حسابی می‌توان روی هتل ریم رام حساب باز کرد. هتل ریم رام با در اختیار قرار دادن بهترین خدمات و امکانات رفاهی در اختیار مشتریان خود توانسته به بهترین شکل ممکن رضایت آنها را جلب کند.

با پرطرفدارترین غذاهای عسلویه و بوشهر آشنا شوید

در طول سفر به عسلویه و بوشهر شما می‌توانید طعم خارق العاده‌ی انواع و اقسام غذاهای دریایی که بیس اصلی آنها نیز ماهی است را بچشید و مزه‌ی بی‌نظیر آنها را سال‌ها هم بعد زیر دندان‌تان حس کنید‌. ما هر چقدر هم از غذاهای بوشهر و عسلویه بگوییم باز کم گفتیم برای همین قضاوت را به خودتان می‌سپاریم و در طول سفر به عسلویه نظرتان را در رابطه با غذاهایی که در آنجا میل کردید با ما در میان بگذارید‌.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی زیباترین روستاهای ایران

غذاهای عسلویه

لخ لخ ماهی

لخ لخ ماهی که به دمپخت ماهی نیز معروف است یکی از لذیذترین غذاهای جنوبی‌ است که هواداران خاص خودش را دارد این غذا را نمی‌شود با هر نوع ماهی درست کرد، سرخو، هامور، سبیتی و سنگر از انواع ماهی‌هایی هستند که برای درست کردن دمپخت ماهی گزینه‌ی مناسبی هستند

ماهی، ادویجات معطر، سبزیجات خوش عطر (مثل شوید، شنبلیله گشنیز)، سیر، پیاز و برنج از اقلام پخت لخ لخ ماهی هستند.

قلیه ماهی

اگر از مردم بوشهر راجع به غذای مورد علاقه‌ی‌شان سوال بپرسید صد در صد، قلیه ماهی جوابی است که از زبان بیشتر آنها می‌شنوید در طبخ این غذا مانند غذای لخ لخ ماهی از ماهی‌هایی مثل هامور، سنگر، سیبیتی و سرخو استفاده می‌شود در تهیه و طبخ این غذای لذیذ بوشهری از پیاز، تمرهندی، آرد گندم، سبزی قلیه و انواع ادویه جات خوش عطر و طعم استفاده می‌شود

این خورشت فوق العاده لذیذ در کنار رشته پلو، برنج ساده، پلو زعفرانی، شکر پلو و للک سرو می‌شود.

قلیه میگو

قلیه میگو غذای پرطرفدار دیگری است که علاوه بر بوشهر در شهرهای دیگری مثل هرمزگان و خوزستان نیز طبخ می‌شود. حقیقت نمی‌دانیم که قلیه میگو غذای اصیل کدام یک از سه شهر مذکور است. لازم است بدانید که این غذا بسته به ضاعقه‌ و فرهنگ غذایی هر شهر با دستور پخت‌های متفاوتی نیز طبخ می‌شود. همانطور که شما هم می‌دانید جنوب کشور با طبخ غذاهای تندش شناخته می‌شود از این رو وقتی قلیه میگو را در بوشهر میل کنید به آسانی می‌توانید طعم تندش را در دهان‌‌تان حس کنید.

ته انداز ماهی

ته انداز ماهی تا حدودی شبیه به ته چین خودمان است، با این تفاوت که سس غذا یا به عبارتی مواد مخلوط غذا بر خلاف ته چین در ته قابلمه قرار نمی‌گیرد، بلکه به صورت لایه لایه  مابین برنج ریخته می‌شود و در نهایت این پلوی خوشمزه باید به مدت ۴۵ دقیقه برای دم کشیدن روی گاز قرار بگیرد.

ماهی، پودر لیمو امانی، سبزیجات معطر، ادویه جات خوش عطر و طعم، پیاز، برنج و سیر از جمله مواردی هستند که در پخت ته اندازه ماهی استفاده می‌شوند‌.

جمع بندی

عسلویه یکی از شهرهای بندری ایران است که به نوبه‌ی خود می‌تواند هر فردی را مجذوب سواحل زیبایش کند. این شهر بندری می‌تواند در نیمه‌ی دوم سال برای یک مسافرت جمعی گزینه‌ی خوبی به نظر بیاید. در کنار جاذبه‌های گردشگری عسلویه، غذاهای لذیذ دریایی که مخصوص به این خطه از ایران است می‌تواند خوشمزه‌ترین بخش سفر شما باشد. اگر می‌خواهید لذت سفرتان به عسلویه تکمیل شود به هیچ عنوان غروب دل انگیز آفتاب را در کنار سواحل بکر آن از دست ندهید.

سفر به عسلویه می‌تواند به زیبایی سفر شمال  و اصفهان و کرمان باشد.  و در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یکبار هم که شده به آنجا بروید و زیبایی‌های آن را به عینه شاهد باشید.

درباره “راهنمای سفر به عسلویه” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا