بدون دسته بندی

راهنمای سفر به سمنان | جامع ترین اطلاعات مورد نیاز برای سفر به سمنان

سمنان به عنوان یکی از شهرهای قدیمی ایران از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است. جالب است بدانید که سمنان در مسیر تهران- مشهد واقع شده است و مسافران برای سفر از تهران به مشهد و یا بالعکس باید از این شهر، گذر کنند. ما در ادامه قصد داریم به طور جامع به راهنمای سفر به سمنان بپردازیم، بنابراین اگر قصد سفر به سمنان را دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

فهرست مطالب مخفی کردن

موقعیت جغرافیایی سمنان

در این قسمت از راهنمای سفر به استان سمنان به بررسی موقعیت جغرافیایی این شهرستان می‌پردازیم. موقعیت جغرافیایی سمنان، استراتژیکی است. این شهر از سمت شمال به استان‌های گلستان و مازندران، از سمت شرق به استان خراسان رضوی، از سمت غرب به استان تهران و از جنوب به استان‌های اصفهان و یزد راه پیدا می‌کند.

آب و هوای سمنان

استان سمنان از ترکیب دشت، کویر، جنگل و کوهستان تشکیل شده است و همین امر، موجب شده است که شرایط آب و هوایی آن متنوع باشد. شمال استان سمنان، به دلیل همجواری با کوه‌های البرز، آب و هوایی سرد و کوهستانی دارد. اما هر چه که از سمت شمال استان سمنان فاصله گرفته و به جنوب آن نزدیک می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود.

بهترین زمان سفر به سمنان

بهترین-زمان-سفر-به-سمنان

با توجه به آنچه که در بخش آب و هوای راهنمای سفر به سمنان ذکر نمودیم، سمنان، آب و هوای بسیار متنوعی دارد و بهترین زمان سفر به این استان به مقصد شهرهای مختلف آن، متفاوت است. بهترین زمان سفر به مناطق کویری این استان، زمستان و مناطق ییلاقی آن، بهار و تابستان می‌باشد.

چگونه به سمنان سفر کنیم؟

یکی از نکات مهم برای مسافرت، وسیله رفتن به شهر ممقصد می‌باشد.

سمنان دارای یک فرودگاه است که با توجه به مبدأ خود می‌توانید به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در مدت زمان کوتاهی و به صورت هوایی خود را به این استان برسانید. یکی دیگر از روش‌های سفر به سمنان، استفاده از قطار می‌باشد که هزینه سفر با آن با توجه به نوع قطار و هم‌چنین مبدأ، متفاوت می‌باشد.

اتوبوس و ماشین شخصی از دیگر وسیله‌های نقلیه برای سفر به این استان می‌باشد.

همانطور که در این بخش از راهنمای سفر به سمنان به آن اشاره نمودیم، راه‌های مختلفی برای سفر به این استان وجود دارد که می‌توانید با توجه به مبداء و بودجه‌ای که مد نظر دارید از بهترین وسیله برای سفر به این شهر، استفاده نمایید.

مکان‌های دیدنی سمنان

در ادامه مطلب راهنمای سفر به سمنان به معرفی مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری این استان خواهیم پرداخت. بهترین مکان‌های دیدنی سمنان عبارت است از:

دروازه ارگ

اگر علاقه‌مند به مکان‌های تاریخی هستید در راهنمای سفر به سمنان به شما پیشنهاد می‌کنیم که در سفر خود به این شهر از دروازه ارگ آن بازدید نمایید. دروازه ارگ سمنان یکی از معروف‌ترین مکان‌های تاریخی این شهر است که متعلق به دوران قاجاریه می‌باشد. تزئینات صورت گرفته در این دروازه تاریخی به قدری زیباست که توجه تمامی رهگذران را به خود جلب می‌کند.

مسجد جامع سمنان

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی و البته مذهبی سمنان، مسجد جامع این شهر است که در دسته بناهای تاریخی این شهر نیز قرار دارد. بسیاری از افراد معتقدند که قدمت این بنا به قرن اول هجری برمی‌گردد. جال است بدانید که در گوشه سمت شمال شرق این مسجد، یکی از زیباترین مناره‌های تاریخی که به منار مسجد جامع معروف است و متعلق به دوران سلجوقیان می‌باشد، تعبیه شده است.

مسجد شاه

راهنمای سفر به سمنان به عنوان یکی دیگر از آثار تاریخی و دیدنی این شهر، مسجد شاه را معرفی می‌کند. معماری مسجد شاه سمنان که به مسجد سلطانی و مسجد امام نیز شهرت دارد، چهار ایوانی می‌باشد.

گرمابه پهنه

گرمابه پهنه سمنان یکی دیگر از اماکن تاریخی این شهر است که راهنمای سفر به همدان به معرفی آن پرداخته است. قدمت این گرمابه به دوران صفویان و قاجاریه باز می‌گردد. لازم به ذکر است که این گرمابه در سال ۱۳۶۷ مورد بازسازی قرار گرفت و از همان زمان به موزه، تغییر کاربری داد.

غذاهای محلی سمنان

غذاهای-محلی-سمنان

معرفی غذاهای محلی سمنان، یکی دیگر از بخش‌هایی است که در راهنمای سفر به سمنان به آن می‌پردازیم. غذاهای محلی سمنان عبارتند از:

ته‌چین شهمیرزاد و گرمسار

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی استان سمنان، ته‌چین نام دارد. این غذا به ویژه در شهرستان شهمیرزاد این استان، طبخ می‌شود و به همین دلیل هم است که به ته‌چین شهرمیرزاد شهرت دارد. از جمله مواد لازم برای تهیه ته‌چین شهمیرزاد می‌توان به برنج، سبزی خرد شده، گوشت، چغندر، بادمجان، اسفناج، سیب زمینی، پیاز داغ، گرد غوره، زعفران و ماست اشاره نمود.

نوع دیگری از ته‌چین در یکی دیگر از شهرهای سمنان به نام گرمسار وجود دارد که طعم بی‌نظیر آن، موجب شده که محبوبیت زیادی در میان اهالی این استان کسب کند.

راهنمای سفر به سمنان به تمامی گردشگران و مسافران این استان توصیه می‌کند که طعم حداقل یکی از انواع ته‌چین را در این استان بچشند.

چرتمه پلو

اگر از دوست‌داران جگر و طعم‌ جدید غذاهای محلی سایر کشورهای ایران هستید، راهنمای سفر به سمنان پیشنهاد می‌کند که در سفر خود، حتما چرتمه پلو، میل کنید. طرز تهیه این غذا به این صورت است که جگر سیاه و دنبه را کوبیده و در نهایت ماست و سیر تازه به آن‌ها اضافه می‌کنند.

لازم به ذکر است که چرتمه پلو، غذایی پر از کالری و بسیار چرب می‌باشد.

خورش هویج و پسته

یکی دیگر از غذاهای محلی سمنان که غذایی خاص نیز به شمار می‌رود، خورش هویج و پسته نام دارد. اگر غذاهای ترش مزه را دوست دارید، راهنمای سفر به مرکز استان سمنان به شما توصیه می‌کند که حتما در سفر خود به این استان به یکی از رستوران‌های این شهر رفته و آن را برای خود سفارش دهید. مواد لازم برای تهیه خورش هویج و پسته، مرغ، هویج، خلال پسته، زعفران و روغن حیوانی می‌باشد. به دلیل وجود پسته و روغن حیوانی در این غذا، علاوه بر طعم بی‌نظیر آن، مقوی نیز می‌باشد.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست مرباهای سنتی ایران به همراه معرفی چند مربای مجلسی و عجیب

مانی پلو

راهنمای سفر به سمنان، مانی پلو را به عنوان یکی از غذاهای متفاوت این استان را معرفی می‌کند. بانوان این استان معمولا برای تهیه این غذا از گوشت استفاده نمی‌کنند و تنها برنج، لپه، کشمش، زرشک، زعفران دم کرده و رشته پلویی را با هم ترکیب می‌کنند. اما برخی از آن‌ها نیز بسته به عادات غذایی خود، گوشت گوسفندی و یا فیله گوسفند را نیز به مواد ذکر شده، اضافه می‌کنند.

تاک پلو

اگر به دنبال غذایی با طعم متفاوت هستید، راهنمای سفر به سمنان، تاک پلو را به شما معرفی می‌کند. طرز تهیه این غذا به این صورت است که مرغ را به همراه پیاز، پودر لیمو عمانی، سس، پودر خردل، نمک و زعفران، ترکیب کرده و روی شعله قرار داده تا بپزد. برنج را نیز به همراه برگ درخت تاک، دم نموده و در نهایت همراه هم سرو می‌کنند.

آب دوغ خیار

همانطور که در بخش آب و هوا در راهنمای سفر به سمنان به آن اشاره نمودیم، بخش‌های جنوبی این استان، دارای آب و هوای کویری است و همین امر موجب شده تا اهالی این منطقه به غذاهای با طبع سرد، تمایل بیشتری داشته باشند. اگر شما هم علاقه‌مند به غذاهایی هستید که طبع سردی دارند، راهنمای سفر به استان سمنان به ویژه در تابستان و در مناطق کویری این استان، پیشنهاد می‌کند که آب دوغ خیار سمنانی سرو کنید.

اهالی این استان برای تهیه این غذا، ابتدا ماست تازه را در کاسه‌ای ریخته و کمی آب به آن افزوده و در نهایت نیز، پونه خشک شده و خیار را به آن‌ اضافه می‌کنند.

آبگوشت خربزه (کالک قلیه)

راهنمای سفر به سمنان به افرادی که دوست‌دار غذاهای شیرین مزه هستند، آبگوشت خربزه را معرفی می‌کند. مواد تشکیل‌دهنده این آبگوشت محلی سمنان شامل خربزه، پیاز، نخود، لوبیا و گوشت مخصوص آبگوشت می‌باشد.

خلال پلو

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین انواع پلو که پخت آن در استان سمنان رایج است، خلال پلو نام دارد. بومیان استان سمنان معمولا در مراسمات عروسی و دیگر مهمانی‌ها با این غذا از مهمانان خود، پذیرایی می‌کنند. مواد تشکیل دهنده خلال پلو شامل برنج، گوشت چرخ کرده، خلال بادام و پسته، خلال هویج، خلال پرتقال، شکر، زعفران و روغن حیوانی می‌باشد.

رستوران های سمنان

رستوران-های-سمنان

اگر در جستجوی بهترین رستوران‌های سمنان هستید، در ادامه راهنمای سفر به سمنان با ما همراه باشید. بهترین رستوران‌های سمنان عبارتند از:

رستوران دارچین

راهنمای سفر به سمنان، رستوران دارچین را به افراد علاقه‌مند به انواع غذای ایرانی و حتی فرنگی پیشنهاد می‌دهد. از جمله امکانات این رستوران می‌توان به اینترنت رایگان و هم‌چنین اجرای موسیقی زنده در آن اشاره نمود. لازم به ذکر است که پرسنل این رستوران برای هر سه وعده اصلی غذایی به مشتریان خود، خدمات مناسبی ارائه می‌دهند. در کنار این رستوران، کافی‌شاپی با همین نام واقع شده است که برای سرو میان وعده، مناسب می‌باشد.

آدرس رستوران دارچین: سمنان، بلوار قدس، میدان مشاهیر

رستوران عمارت بادگیر

اگر در سفر به سمنان به دنبال رستورانی هستید که دارای چایخانه، سفره‌خانه سنتی و عکاس‌خانه نیز باشد، راهنمای سفر به سمنان، رستوران عمارت بادگیر را معرفی می‌کند. از جمله ویژگی‌های بارز این رستوران این است که حجم غذاهای آن بسیار زیاد است و بعضا می‌توانید به ازای هر دو نفر، یک پرس غذا سفارش دهید.

فضای رستوران عمارت بادگیر، سنتی است و در حیاط آن نیز میز و تخت‌های چیده شده است که در صورت تمایل، بتوانید در فضای باز، غذای خود را میل کنید.

آدرس رستوران عمارت بادگیر: سمنان، تقاطع خیابان باهنر و ابوذر غفاری

رستوران کهن دژ

راهنمای سفر به سمنان به عنوان یکی دیگر از رستوران‌های سمنان، رستوران کهن دژ را معرفی می‌کند. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای سنتی ایرانی است، هم‌چنین فضای داخل آن نیز متناسب با غذاهای آن، سنتی می‌باشد. اگر به عکاسی علاقه دارید، می‌توانید روی فضای این رستوران حساب باز کنید و با عکاسی در این مکان، خاطرات خوش سفر خود به سمنان را به ثبت رسانید.

آدرس رستوران کهن دژ: سمنان، خیابان امام، خیابان کهنه دژ، جنب مسجد صاحب الزمان

رستوران نقش جهان

رستوران نقش جهان که به کافه سنتی نقش جهان نیز معروف است با تخت‌های سنتی زیبایی که دارد، همیشه میزبان عده‌ای زیادی از افراد است. منوی این رستوران شامل غذاهای متنوع ایرانی است.

آدرس رستوران نقش جهان: سمنان، خیابان کهنه‌دژ

فست‌فود ققنوس

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به فست‌فود علاقه زیادی دارند، راهنمای سفر به سمنان، پیشنهاد می‌کند که در سفر به این شهر، حتما به فست‌فود ققنوس رفته و با سرو بهترین فست‌فودها، نهایت لذت را ببرید. دکوراسیون داخلی این فست‌فود بسیار زیبا چیده شده و برای طراحی دیواهای آن از رنگ سفید، استفاده شده که زیبایی آن را دوچندان کرده است. جالب است بدانید که در این فست‌فود، کاناپه‌هایی سقف‌دار نیز تعبیه شده و فضایی مخصوص برای خانواده‌ها فراهم آورده است.

آدرس فست‌فود ققنوس: سمنان، میدان امام علی، برج ققنوس

هتل های سمنان

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر، اقامت در شهر مقصد می‌باشد؛ به همین دلیل در راهنمای سفر به سمنان، بهترین هتل‌های این شهر را معرفی خواهیم کرد.

هتل گوت که مال سمنان

راهنمای سفر به سمنان، هتل گوت که مال سمنان را به تمامی افرادی که به دنبال واحدهای اقامتی مدرن هستند، معرفی می‌کند. این هتل که یکی از جدیدترین هتل‌های این شهر نیز می‌باشد شامل ۵۵ اتاق با امکانات رفاهی عالی است.

از جمله امکانات رفاهی این هتل می‌توان به پارک آبی ۵۰۰ نفره و مجهز آن، کافی‌شاپ، رستوران ایرانی با ظرفیت ۴۰۰ نفر، رستوران فرنگی با ظرفیت ۴۰۰ نفر، تالار پذیرایی با ظرفیت ۱۲۰۰ میهمان، سالن ویژه عقد و جشن تولد، موزه فرش و صنایع دستی و صبحانه رایگان، اشاره نمود.

آدرس هتل گوت که مال: سمنان، بلوار قائم، خیابان دانشگاه، مجموعه هتل و پارک آبی گوت که مال

اقامتگاه گل

راهنمای سفر به سمنان، اقامتگاه گل را به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین مکان‌های اقامتی در این استان معرفی می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایای این اقامتگاه، موقعیت مکانی آن است که در نزدیکی چشمه‌های باداب سورت، جنگل رود بارک، منطقه محافظت شده پرور و روستاهای با صفا ملاده و … در منطقه شهمیرزاد استان سمنان واقع شده است.

آدرس اقامتگاه گل: سمنان، شهمیرزاد، خیابان ساری، جنب اردوگاه هلال احمر

هتل دربند

یکی دیگر از هتل‌هایی که واقع در استان سمنان می‌باشد، هتل چهار ستاره دربند نام دارد. اگر در جستجوی مکانی اقامتی هستید که مجهز به مدرن‌ترین امکانات باشد، راهنمای سفر به سمنان به شما، هتل دربند را معرفی می‌کند. هتل دربند دارای دو ساختمان مجزاست که یکی از آن‌ها شامل رستوران، تالارهایی با کاربری‌های متنوع و اتاق اقامتی بوده و دیگری شامل ویلاهای دوبلکس هتل و دیگر امکانات می‌باشد. موقعیت خوب مکانی این هتل نیز از دیگر مزایای آن به شمار می‌رود.

این مطلب را هم بخوانید
محبوب ترین جاهای دیدنی شاهرود که باید بشناسید!

از جمله امکانات هتل دربند می‌توان به امکانات رفاهی و خدماتی از جمله لابی، کافی شاپ، رستوران، فضای سبز محوطه هتل، سالن ورزشی، سالن گردهمایی و سالن های چند منظوره، اینترنت رایگان در همه بخش های هتل دربند سمنان، چایخانه سنتی، سالن بدنسازی، شطرنج، تنیس و کتابخانه اشاره نمود.

آدرس هتل دربند: سمنان، جاده مهدی شهر به شهمیرزاد (۲۳ کیلومتری سمنان)، منطقه گردشگری دربند، نرسیده به غار دربند

هتل سنگسر

یکی دیگر از بهترین هتل‌های سمنان، هتل سه ستاره سنگسر واقع در نزدیکی سمنان می‌باشد که از امکانات نسبتا خوبی بهره‌مند است. امکانات این هتل شامل چشم اندازهای زیبا، رستوران با ظرفیت ۲۰۰ نفر واقع در طبقه همکف، اتاق جلسات، سالن همایش، آمفی تئاتر، کافی شاپ، کافه سنتی، اینترنت در لابی و اتاق‌ها، تاکسی سرویس، پارکینگ، خشکشویی، فضای سبز، صندوق امانات، روم سرویس و صبحانه رایگان اشاره نمود.

شایان ذکر است که هتل سنگسر در سال ۷۲ احداث و مجدد در سال ۷۸ مورد بازسازی قرار گرفت.

آدرس هتل سنگسر: مهدیشهر، (۱۵ کیلومتری سمنان) خیابان صاحب الزمان، نبش خیابان بهشتی

سوغات و صنایع دستی سمنان

سوغات-و-صنایع-دستی-سمنان

خب اکنون می‌رسیم به یکی از بهترین بخش‌های راهنمای سفر به سمنان و معرفی سوغات و صنایع دستی آن. سمنان به عنوان یکی از بزگترین استان‌های کشور، دارای صنایع دستی و سوغاتی‌های زیادی است که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

سفال و سرامیک

راهنمای سفر به سمنان، سفال و سرامیک را به عنوان یکی از اصیل‌ترین سوغات و صنایع دستی این استان، معرفی می‌کند. یکی از دلایل عرضه محصولات مرغوب از جنس سفال از این استان، آب و هوای کویری برخی از مناطق آن می‌باشد. قدمت این صنعت در این استان به چندین هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.

قالی

یکی دیگر از صنایع دستی مردم سمنان، قالی بافی می‌باشد. این صنعت در میان اهالی استان سمنان، طرفداران زیادی دارد و با اینکه هنری قدمی محسوب می‌شود، اما هنوز هم پابرجاست. طرح قالی‌های سمنان بسیار زیبا، متنوع و شامل طرح‌های خشتی، لچک، گلدانی و گل و مرغ می‌باشد. یکی از دلایل تمایز قالی‌های سمنان از قالی‌های سایر شهرهای ایران، رنگ‌های به کار رفته در آن می‌باشد که اکثرا شامل رنگ‌های لاکی و سرمه‌ای است.

گلیم

گلیم‌ یکی دیگر از سوغات سمنان و گلیم‌بافی از صنایع دستی مردمان این استان است که راهنمای سفر به سمنان آن را معرفی می‌نماید. تفاوت گلیم و قالی در بافت آن‌هاست؛ به طوری که بافت گلیم به نسبت قالی، ساده‌تر و هم‌چنین ارزان قیمت‌تر می‌باشد. خرید گلیم یکی از پربرکاربردترین سوغات‌های سمنان به شمار می‌رود.

نمد

یکی دیگر از هنرهای با قدمت زیاد در استان سمنان، نمدبافی نام دارد که در میان مردمان هنرمند این استان، بسیار رایج می‌باشد. زیرانداز یکی از انواع محصولاتی است که هنرمندان این صنعت با این هنر خود، آن را تولید می‌کنند. راهنمای سفر به سمنان به تمامی مسافران و گردشگران این استان، خرید محصولات نمدی را پیشنهاد می‌دهد.

جاجیم

جاجیم بافی یکی دیگر از صنایع دستی مردم هنرمند سمنان بوده که می‌تواند به عنوان سوغات نیز، انتخاب خوبی باشد. هنرمندان این صنعت برای تولید محصولات جاجیمی از نخ‌های پشمی و یا پنبه‌ای در زنگ‌های متنوع استفاده می‌کنند.

چاپ قلمکار

راهنمای سفر به سمنان، چاپ قلمکار را روشی سنتی برای چاپ طرح‌های متنوع بر روی پارچه‌های مختلف، معرفی می‌کند. هنرمندان این صنعت، با بهره‌گیری از قالب‌های چوبی حاوی نقوش برجسته، این کار را انجام می‌دهند. جالب است بدانید که طرح‌های متنوع برای چاپ بر روی پارچه، بر روی چوب گلابی و یا زالزلک تراشیده می‌شود.

راهنمای سفر به استان سمنان به افرادی که به تزئین رومیزی، جانمازی، سفره و … علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌کند که طرح مورد نظر خود را انتخاب نموده و در سفر خود به این استان از هنرمندان این صنعت بخواهند که آن را بر روی پارچه‌های مختلفی که مدنظر دارند، چاپ نمایند.

حجم سازی

اگر به مجسمه‌سازی و مجسمه به عنوان دکوری برای بخش‌های مختلف منزلتان علاقه‌مند هستید، حتما آثار حاصل از حجم‌سازی را که نوعی مجسمه‌سازی محسوب می‌شود را برای خود و یا عزیزانتان به عنوان سوغات از سمنان، خریداری نمایید.

ساز سازی

راهنمای سفر به سمنان برای علاقه‌مندان به سازهای موسیقی، خرید سازهای استان سمنان را به عنوان بهترین سوغات، پیشنهاد می‌کند. استان سمنان به تولید انواع ساز با چوب، پوست حیوانات و شاخ قوچ، شهرت دارد. لازم به ذکر است که کیفیت سازهایی که هنرمندان این صنعت، تولید می‌کنند بسیار بالا بوده و تا سالیان سال مورد استفاده هنرمندان عرصه موسیقی قرار خواهد گرفت.

کرباس

یکی دیگر از صنایع دستی سمنان، کرباس نام دارد. کرباس یک نوع پارچه است که از طریق بافت الیاف پنبه‌ای تولید می‌شود. انواع مختلفی کرباس وجود دارد که شامل کرباس سفید ساده، کرباس سفید حاشیه دار و کرباس کبود رنگ با راه راه پررنگ می‌باشد.

کاربرد کرباس برای تولید محصولاتی اعم از قبا، حوله و سفره غذاخوری می‌باشد که راهنمای سفر به سمنان از آن به عنوان یکی از بهترین سوغاتی‌های استان سمنان یاد می‌کند.

اقامت در سمنان

پس از معرفی همه‌جانبه شهر سمنان، وقت آن است که درباره نحوه رزرو مکانی مناسب برای اقامت خود در مرکز استان سمنان، اطلاعاتی کسب نمایید. در واقع یکی از نکات مهم در سفر، رزرو اقامتگاه مناسب در شهر مقصد است.

حال که با تمامی جاذبه‌های طبیعی شهر سمنان آشنا شدید، برای رزرو سوئیت، ویلا و یا اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در شهر سمنان، می‌توانید روی کمک سپنجا حساب کنید و در کمترین زمان ممکن، محل اقامت مناسبی برای خود رزرو نمایید.

 کافی است وارد سایت سپنجا شوید و اجاره سوئیت در سمنان را در نوار جست و جو وارد کنید تا تمامی اقامتگاه های سمنان همراه با عکس به شما نمایش داده شود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل به راهنمای سفر به سمنان بپردازیم. اکنون اگر قصد سفر به شهر سمنان را دارید، می‌توانید با اطلاعات کامل درباره این شهر زیبا، سفری دلچسب و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

از اینکه وقت گران‌بهایتان را در اختیار ما گذاشتید، بی‌نهایت متشکریم. شما می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود از سفر به مرکز استان سمنان را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران مجله گردشگری سپنجا به اشتراک بگذارید.

درباره “راهنمای سفر به سمنان | جامع ترین اطلاعات مورد نیاز برای سفر به سمنان” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا