جاهای دیدنی دنیا

راهنمای سفر به اوکراین سفری متفاوت به اروپا

اوکراین از جمله کشورهای اروپایی است که در زیبایی نظیر ندارد. همین ویژگی باعث شده است تا بسیاری از گردشگران سفر به اوکراین را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند. قبل از سفر به این کشور اروپای شرقی اطلاع از جاذبه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر امکانات آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این قبیل اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا یک سفر بسیار خوبی را تجربه کنید.

ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا یک راهنمای کامل از سفر به این کشور توریستی را در اختیار شما بگذاریم. ما را در سفر به کشور اوکراین همراهی کنید.

سفر به اوکراین سرزمین زیبایی‌ها

اوکراین از جمله کشورهای اروپای شرقی به حساب می‌آید که با کشورهایی مانند روسیه، لهستان، مجارستان، رومانی، مولداوی، اسلواکی و بلاروس مرز مشترک دارد. این کشور زیبای اروپایی در میان رودخانه‌هایی از جمله سورسکی، بوگ جنوبی، دنیستر و دنیپر قرار گرفته است. همچنین اوکراین به دریای کوچک آزوف و دریای سیاه منتهی می‌شود. به طوری که برخی از شهرهای اوکراین دارای سواحل بسیار زیبایی هستند.

سفر به اوکراین

مطابق با سرشماری انجام شده در سال ۲۰۱۷ جمعیت این کشور بالغ بر ۴۲ میلیون نفر است. طبق آمارهای کشور اوکراین هرساله ۱۴.۲ میلیون نفر سفر به اوکراین را برای گذراندن تفریحات خود انتخاب می‌کنند. یکی از مشکلات مربوط به این کشور توریستی، زبان رایج مردم آن است. اوکراینی‌ها مسلط به زبان انگلیسی نیستند. به این دلیل که زبان رسمی اوکراین زبان روسی است. در نتیجه ممکن است در سفر به کشور اوکراین دچار مشکلاتی شوید.

مساحت کشور اوکراین برابر با ۶۰۳۶۲۸ کیلومتر مربع است. کیف پایتخت اوکراین، در بخش شمالی این کشور واقع شده است. این شهر جزو یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای اروپایی به حساب می‌آید. چرا که نزدیک به ۳ میلیون نفر در این شهر اروپایی زندگی می‌کنند. رودخانه نیپر به عنوان طولانی‌ترین رود اروپا از میان این شهر عبور می‌کند؛ بنابراین اگر قصد سفر به این کشور را دارید، دیدن چشم‌انداز فوق‌العاده این رود را از دست ندهید.

قدمت این شهر تاریخی به قبل از میلاد مسیح و به دوران نوسنگی و عصر آهن برمی‌گردد. همچنین این کشور در برهه‌هایی از تاریخ محل سکونت مستعمرات یونان باستان، روم باستان و امپراتوری روم شرقی بود. از مهم‌ترین شهرهای توریستی اوکراین می‌توان به شهرهایی مانند کیف، اودسا، لویو، یالتا، خارکیف و غیره اشاره کرد. سفر به اوکراین و بازدید از این شهرها، لذت سفر شما را دوچندان خواهد کرد.

بهترین زمان برای سفر به کشور اوکراین

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به سرما و تفریحات زمستانی علاقه دارید، اوکراین در فصل زمستان ایده‌آل شما خواهد بود. بخصوص قسمت‌های شمالی و شمال شرقی این منطقه به دلیل نزدیکی به روسیه از آب و هوای سردتری برخوردار است. به طوری که در برخی از روزها ممکن است دمای -۲۰ درجه را تجربه کنید. از طرفی دیگر قیمت هتل‌ها در این فصل نسبت به سایر فصل‌های سال کمتر هستند.

اما فصل بهار اوکراین، با آب شدن برف‌ها و افزایش دما همراه است. اما همچنان نباید انتظار هوای معتدل را از آن داشته باشید. به طوری که در گرم‌ترین روز بهار دمای هوا به ۱۴ درجه می‌رسد. سفر به کشور اوکراین در فصل بهار به دلیل دارا آب و هوای مطبوع، بسیار مناسب است.

فصل تابستان این کشور، روزهای طولانی‌تر و گرم‌تری دارد. ماه جولای این کشور گرم‌ترین ماه سال است. به طوری که دما در برخی از روزها به ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. همچنین اکثر جشنواره‌های این کشور در این فصل برگزار می‌شود. در نتیجه توریست‌ها سفر به اوکراین در فصل بهار را ترجیح می‌دهند. همین موضوع باعث شده است تا قیمت هتل‌ها در این زمان نسبت به سایر فصل‌ها کمی بالاتر باشد.

پادشاه فصل‌ها یعنی پاییز در اوکراین به نهایت زیبایی خود می‌رسد. رنگ‌های زرد و قرمز درختان از یک طرف و آب و هوای خنک و مطبوع پاییزی از طرفی دیگر، لذت سفر به این کشور را دوچندان می‌کند. اگر قصد دارید تا در این فصل به اوکراین سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما لباس گرم به همراه داشته باشید. چرا که میانگین دمایی در روزهای پاییز به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

در صورت سفر به این کشور اروپایی در پاییز پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر گشت و گذار در شهرهای توریستی، سری به روستاهای اطراف نیز بزنید.

وسایل حمل و نقل برای عبور و مرور در اوکراین

اکثر شهرهای اوکراین مجهز به خطوط مترو هستند. در نتیجه مترو تبدیل به یکی از قدرتمندترین وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور شده است. بنابراین اگر قصد سفر به اوکراین را دارید، می‌توانید برای رفتن به جاهای مهم این کشور از ایستگاه‌های مترو استفاده کنید. به این دلیل که اکثر مناطق اصلی جاذبه های گردشگری اوکراین مجهز به خط مترو هستند.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست عجیب ترین هتل های دنیا

بلیط‌های مترو هم به صورت تک سفره و هم به صورت کارتی است. قیمت یک بلیط تک سفره مترو برابر با ۸ گریونا است. اما پیشنهاد می‌کنیم که برای رفت و آمد شهری در اوکراین از کارت بلیط مترو استفاده کنید. چرا که راحت‌تر و مقرون‌ به صرفه‌تر خواهد بود.

اتوبوس از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی است که برخی از توریست‌ها برای رفتن به مکان‌های مختلف شهر از آن استفاده می‌کنند. اما توجه به این نکته ضروری است که اتوبوس‌های اوکراین معمولا قدیمی هستند و قیمت بلیط آن نسبت به مترو کمی بیشتر است. بنابراین استفاده از آن در سفر به اوکراین پیشنهاد نمی‌شود.

ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل بین شهری در اوکراین، قطار است. اما توجه به این نکته ضروری است که استفاده از قطار طولانی‌تر از سایر وسایل نقلیه است. همچنین تهیه بلیط قطار به دلیل زبان روسی مردم این شهر کمی سخت و گیج‌کننده است.

حمل و نقل در اوکراین

هزینه اقامت در کشور اوکراین

یکی از ویژگی‌های خوب این کشور توریستی وجود هتل‌های متنوع با قیمت و کیفیت مختلف است. در نتیجه اگر قصد دارید تا به این کشور سفر کنید، دست شما برای انتخاب هتل باز است. در نتیجه شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خودتان هتل مناسبی را انتخاب کنید.

بسیاری از افراد بر این باورند که هزینه‌ی اقامت در این کشور اروپایی بسیار بالا است. اما اگرچه اوکراین جزو کشورهای اروپایی محسوب می‌شود، اما هزینه‌ی اقامت در سفر به اوکراین نسبت به سایر کشورهای اروپای شرقی بسیار کمتر است. همچنین شما می‌توانید به جای اجاره هتل از هاستل استفاده کنید. اما توجه به این نکته ضروری است که اگرچه هاستل از نظر قیمتی نسبت به هتل بسیار پایین‌تر است، اما از نظر امکانات و امنیت، هتل قابل مقایسه با هاستل نیست.

معرفی بهترین هتل‌های اوکراین

هتل مناسب، برای هر شخصی متفاوت است. یکی از ویژگی‌های خوب کشور اوکراین این است که شما می‌توانید هر نوع اتاق مورد نظر خود را با قیمت مناسب و در سطح بین‌المللی انتخاب کنید. هزینه‌ی رزرو این اتاق‌ها در شهرهای مختلف این کشور رقم‌های متفاوتی دارند. از جمله بهترین هتل های اوکراین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل آلفاویتو در کیف: هتل ۴ ستاره آلفاویتو با معماری مدرن و امکانات فوق‌العاده خود در مرکز شهر کیف واقع شده است. یکی از ویژگی‌های خوب این هتل، نزدیکی آن به مراکز مهم تجاری و تفریحی این شهر است؛ بنابراین در صورت اقامت در این هتل به راحتی می‌توانید به قسمت‌های مختلف شهر دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید در سفر به اوکراین یک اقامت متفاوتی را تجربه کنید.، این هتل را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
  • هتل ژنرال برتر: این هتل ۴ ستاره جزو یکی از بهترین هتل‌های شهر اودسا اوکراین به شمار می‌رود. هزینه‌ی هر ۳۸ اتاق این هتل بسیار مناسب بوده و با امکانات عالی خود، یک اقامت دوست‌داشتنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. از جمله امکانات این هتل می‌توان به پارکینگ، اینترنت رایگان، کارکنان چند زبانه، رستوران، سرویس خشک‌شویی، اتاق ملاقات و غیره اشاره کرد.
  • هتل ایبیس کیف سیتی سنتر: این هتل سه ستاره در یکی از خیابان‌های تاریخی کیف واقع شده است و به دلیل نزدیکی به مکان‌ های دیدنی اوکراین از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است؛ بنابراین شما می‌توانید با یک پیاده‌روی ساده خودتان را به قسمت‌های مهم شهر برسانید. فضای این هتل دنج و آرام است و از امکانات عالی برخوردار است.
  • هتل بریستو اودسا: این هتل ۵ ستاره با بیش از ۱۰۰ سال قدمت، در مرکز یکی از شهرهای توریستی اوکراین یعنی اودسا واقع شده است؛ بنابراین در صورت سفر به اوکراین اقامت در این هتل منحصر به فرد را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

هتل های اوکراین

هزینه خورد و خوراک در اوکراین

شکم‌گردی همیشه جزو یکی از بخش‌های بسیار جذاب سفر به شمار می‌رود. غذاهای اوکراینی بیشتر شباهت به غذاهای شرق اروپا دارد. به صورت کلی هزینه غذا در این کشور بالا نیست. یعنی شما می‌توانید با یک هزینه نسبتا پایین، غذای باکیفیتی نوش جان کنید.

البته توجه به این نکته ضروری است که خوردن غذا در بهترین رستوران ‌های اوکراین هزینه‌ی بالایی دارد. این در حالی است که رستوران‌های بومی، ارزان‌ترین قیمت با بهترین غذا را در اختیار شما می‌گذارند. به صورت کلی هزینه‌ی یک وعده غذایی در اوکراین شامل زیر است:

رستوران‌های ارزان‌قیمت برای یک وعده غذا هزینه ۱۲۰ گریونا اوکراین را از شما دریافت می‌کنند. همچنین رستوران‌های متوسط برای یک وعده غذای دو نفره میزان ۵۰۰ گریونا اوکراین را دریافت می‌کنند. شاید برای شما هم جای تعجب باشد اما منوی مک دونالد این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان‌تر است.

هزینه خورد و خوراک در اوکراین

اگر می‌خواهید در سفر به اوکراین از نظر غذایی اقتصادی عمل کنید، رستوران‌های خیابانی غذای نسبتا خوب با هزینه‌ی مناسب به شما ارائه می‌کنند. همچنین شما می‌توانید مواد اولیه غذاهای مورد علاقه خود را از سوپرمارکت‌ها تهیه کنید و خودتان نسبت به پخت و پز غذا اقدام کنید. در چنین شرایطی میزان هزینه‌های غذای شما بسیار کاهش پیدا می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به هلند سرزمین گل‌ها

از جمله معروف‌ ترین رستوران های اوکراین در شهر کیف شامل رستوران پی آر بار، لونا و روکیو تامو وپرد است. همچنین رستوران یو ابوت یو، برناردازی و صوفیه جزو بهترین رستوران های شهر اودسا به شمار می‌رود. در شهر توریستی لویو نیز می‌توانید یک وعده غذایی بسیار عالی در رستوران‌های کوکور بلک، کوکور رد و چایخانا سمرکند نوش جان کنید.

مهم‌ترین شهرهای گردشگری اوکراین

  • شهر کیف: بزرگترین شهر و مرکز کشور اوکراین کیف است. مردم این شهر به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند. همین موضوع باعث شده است تا تعداد توریست این شهر نسبت به سایر شهرهای گردشگری اوکراین کمتر باشد. اما این بدین معنا نیست که این شهر، مناطق گردشگری بکر و بی‌نظیری نداشته باشد. در صورت سفر به اوکراین با مهمان‌نوازی و رفتار دوستانه مردمان این شهر قطعا غافلگیر خواهید شد.
  • شهر اودسا: دریای سیاه لقبی است که به این شهر اوکراین داده شده است. این شهر به عنوان سومین شهر تجاری و بزرگ اوکراین به حساب می‌آید. ساختمان‌های رنگارنگ با معماری جذاب ایتالیایی و فرانسوی، دنیایی از شگفتی‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورند. از آنجایی که این شهر مدت‌ها مستعمره یونان بوده است، در نتیجه آثار یونانی بسیاری در این شهر ساخته شده است.

شهر لویو: حس و حال تاریخی و قرون وسطایی این شهر قطعا هوش را از سر شما خواهد برد. این شهر شاعرانه با افسانه‌های باستانی خود، شما را غرق در گذشته‌های جهان می‌کند.

شهرهای گردشگری اوکراین

مکان های دیدنی اوکراین

  • پارک آبی ژوراسیک: مکان‌ های گردشگری اوکراین تنها به مناظر طبیعی و آثار تاریخی خلاصه نمی‌شوند. شما می‌توانید چند ساعتی را برای تفریح در پارک آبی شهر کیف اوکراین سپری کنید. ۳ رودخانه وحشی، ۱۴ سرسره با شیب‌های متفاوت، زمین بازی برای بچه‌ها و دو استخر از جمله جذابیت‌های این مجموعه به حساب می‌آید.
  • دروازه طلایی: در صورت سفر به اوکراین بازدید از دروازه طلایی شهر کیف را از دست ندهید. این دروازه اکنون تبدیل به یک موزه شده است و نقطه عطف مکان‌های دیدنی کیف به شمار می‌رود.
  • سالن تئاتر ملی و اپرای اودسا: اودسای اوکراین به شهر موسیقی شهرت دارد. در واقع موسیقی نماد این شهر محسوب می‌شود. یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر اختصاص به سالن تئاتر ملی و اپرا دارد. شما می‌توانید در این سالن تاریخی با معماری قرن نوزدهم انواع کنسرت‌های موسیقی را تماشا کنید.
  • میدان استقلال کیف: اکثر وقایع مهم و تاریخی و سیاسی اوکراین در میدان استقلال کیف اتفاق افتاده است. علاوه بر این معماری بی‌نظیر این میدان ارزش گشت و گذار و تماشا دارد. از طرفی دیگر در نزدیکی این میدان فروشگاه‌ها و رستوران‌های بسیار زیادی وجود دارد.

مکان های دیدنی سفر به اوکراین

مراکز خرید اوکراین

در خیابان‌های کشور اوکراین مراکز خرید بسیار متنوعی وجود دارند. شما می‌توانید از مراکز موجود در خیابان‌ها و یا از مراکز مخصوص خرید وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید. از طرفی دیگر اکثر برندهای معتبر بین‌المللی در این کشور شعبه دارند؛ بنابراین اگر در سفر به اوکراین قصد خرید وسایل روز دنیا را دارید، می‌توانید خرید دلچسبی در مراکز خرید این شهر تجربه کنید.

بهترین مراکز خرید اوکراین اختصاص به سه شهر تاریخی کیف، لویو و اودسا دارد. به عنوان مثال مراکز خرید اوشن پلازا، گالیور، گلوباس در کیف، مراکز خرید فانتان اسکای سنتر، سیتی سنتر، آفینا گالری در اودسا، و مراکز خرید ویکتوریا گاردنز، کینگ کراس لئوپولیس و فروم لویو در شهر لویو بسیار معروف هستند.

فستیوال‌های مهم اوکراین

یکی از بهترین اتفاقات این کشور، اختصاص به رویدادها و فستیوال‌های بزرگ آن دارد. به طوری که بسیاری از این جشن‌ها بهانه سفر گردشگران به این کشور است. اگر شما هم علاقه به این فستیوال‌های پرهیاهو را دارید، می‌توانید در این زمان‌ها برای سفر به این کشور برنامه‌ریزی کنید.

از جمله این فستیوال‌ها می‌توان به فستیوال بین‌المللی ووگ، فستیوال زاکسید، فستیوال کیوی، فستیوال اطلس ویکند و فستیوال فاین میستو اشاره کرد.

فستیوال های اوکراین

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با سفر به اوکراین صحبت کردیم و سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی را برای سفر به این کشور در اختیار شما بگذاریم. اگر شما هم تجربه دیگری از سفر به این شهر دارید می‌توانید زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

درباره “راهنمای سفر به اوکراین سفری متفاوت به اروپا” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا