دیدنی های مازندران

دشت دریاسر، معرفی بهشت جنگل های شمال کشور

دشت دریاسر، معرفی بهشت جنگل های شمال کشور

دشت دریاسر شاید خاص ترین و منحصر به فرد ترین جاذبه ی گردشگری شمال کشور باشد. بدون علت نیست که دشت دریاسر را به عنوان بهشت اردیبهشت ایران می نامند.

آب و هوای دریاسر به قدر مطلوب است که دل هر گردشگری را به سمت خود می کشد. جاذبه های طبیعی در شهرستان تنکابن و استان مازندران بسیار است اما برخی از این مکان های دیدنی به قدری جذاب و شگفت‌انگیز هستند که نمی توان آن ها را توصیف کرد.

همراه با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا تا انتهای این مقاله باشید که می خواهیم درباره اقامتگاه در دریاسر، آب و هوای دریاسر و اینکه اصلاً دشت دریاسر کجاست؟ اطلاعاتی را به شما ارائه کنیم. سپنجا همواره برای گردشگران شمال کشور مکان های اقامتی با امکاناتی مناسب در نظر گرفته است.

حتی برای مسافرانی که با بودجه ی حداقلی اقدام به سفر کرده اند و تصمیم به رزرو سوئیت ارزان در مازندران گرفته اند. سپنجا بهترین مکان اقامت را در اختیار آن ها قرار می دهد.

دشت دریاسر کجا است؟ و چرا باید به دشت دریاسر سفر کنیم؟

در یکی از بخش های جنوبی شهرستان تنکابن دشت زیبایی به نام دریاسر در حصار چهار کوه سر به فلک کشیده و ۲۰۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا قرار دارد. موقعیت جغرافیایی این دشت از جهات مختلف مناطق دیدنی مثل گردنه سیالان، قله های خشچال و کندیگان و طالقان محدود می شود. آب و هوای دریاسر در بهار بی نظیر است و بهترین زمان سفر به این منطقه ییلاقی هم دو فصل بهار و تابستان است.

فصل بهار به دشت دریاسر که بروید می توانید نظاره گر دشتی از گل زرد بهاری باشید. وجود رودخانه های خروشان و چشمه های پرآب جنگل نوردی و کوه‌نوردی را برایتان لذت بخش تر خواهد کرد.

پل چشمه کیله تنکابن

این مطلب را هم بخوانید
سفر به بندر نوشهر ، بهشت دیدنی مازندران

اقامتگاه دریاسر می تواند چادر کمپ شما باشد و برای چند روز هم که شده زندگی در دل طبیعت شمال را تجربه خواهید کرد. در واقع زیباترین چشم‌انداز دریاسر ترکیبی از جنگل های انبوه سرسبز و کوه های پوشیده از برف است.

 

دشت دریاسر در استان مازندران

دیدنی‌های دشت دریاسر کجا است؟

سراسر این طبیعت بهشتی را زیبایی و جذابیت فرا گرفته است. از مسیر دشت تا پیاده‌روی و کوه‌نوردی، پوشش های گیاهی و دشت های پوشیده از گل، چشمه ها و رودخانه های در جریان و جنگل های سرسبز آن، همه و همه تأثیر بسزایی در خاص بودن این طبیعت گذاشته اند.

جاده پیچ در پیچ دو هزار مسیر رسیدن به این جنگل است که باید با عبور از آن با بخش دیگری از زیبایی های مناظر اطراف مواجه شوید. بعد از رسیدن به دشت ییلاقی دریاسر و گشت و گذار در آن چشمه سار هایی را می بینید که از دل زمین جاری شده اند.

آبشار سنگ بن چشمه

گفتنی است که در فصل بهار به علت رطوبت زیاد آب و هوای دریاسر و جریان رودخانه و چشمه ها کمتر منطقه‌ی خشکی از این مکان پیدا می شود.

اگر قصد کوهنوردی داشته باشید می توانید به سمت جنوب غربی دشت و قله الموت بروید. البته معروف ترین قله این منطقه قله سیالان با ارتفاعی ۴۱۸۵ متری است که در دل خود یخچال های طبیعی را جای داده و در بین کوه الموت و دره دوهزار واقع شده است. کوهنوردان می توانند با پیمایش کوه های تنگ لاتخان بن، کل تلا و سیاهکل زیباترین مناظر دریاسر را از بلندترین ارتفاعات ببینند.

 

دشت دریاسر از بهترین جاهای دیدنی تنکابن

اقامتگاه دشت دریاسر کجاست؟

با توجه به اینکه در دشت دریاسر اقامتگاه خاص و دارای امکاناتی وجود ندارد. باید قبل از سفر به این منطقه دیدنی وسایل مورد نیاز طبیعت گردی را همراه داشته باشید. تا در صورت کمپینگ و اقامت در دل طبیعت با مشکلات پیرامون آن مواجه نشوید.

البته اگر از نظر کمپینگ و برپا کردن چادر نگران هستید می توانید به خانه ها و اقامتگاه های اطراف رشت بروید. از تنکابن ۳۶ کیلومتر فاصله بگیرید می توانید هتل نزدیک این شهر را نیز برای اقامت انتخاب کنید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به چالوس و معرفی شهر زیبای چالوس، چه شناختی از شهر چالوس دارید؟

اگر دغدغه اقامتگاه دریاسر را دارید و هیچ‌کدام از خانه ها و مکان های اقامتی این منطقه مورد تأیید شما نیستند. جای هیچ گونه نگرانی نیست. سپنجا همه مشکلات اقامتی شهر های تفریحی را حل کرده است.

کافیست در سایت سپنجا توسط سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا، مکان مورد پسند خود را بر اساس ویژگی ها و سلایق خودتان جستجو کنید. اگر می خواهید بازدید از دشت دریاسر را در برنامه تان قرار دهید، بهتر است اقدام به رزرو سوئیت ارزان در تنکابن کنید! با این کار هم از دیدنی های فوق العاده دشت دریاسر و هم از جاذبه های گردشگری تنکابن بهره مند می شوید و با یک تیر چند نشان می زنید.

سخن آخر:

دشت دریاسر از جمله جاذبه های گردشگری دیدنی شهر تنکابن می باشد و البته این جاذبه دیدنی تنها یکی از ده ها مکان گردشگری شمال کشور است. اگر می خواهید مکان های ناشناخته‌ی مازندران، شناخت بیشتر پیدا کنید می توانید از همراهان همیشگی سپنجا شوید تا از راهنمای سفر و جاهای دیدنی شهر های مختلف اطلاعات کافی را کسب کنید. به نظر شما زیباترین جاذبه گردشگری در تنکابن کجاست؟ آیا تابحال به این مکان دیدنی سفر کرده اید؟ ما در سنپجا مشتاق دیدن نظرات شما در رابطه با سفر هایتان هستیم.

بیشتر بخوانید : بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران

بیشتر بخوانید : جذاب ترین جاهای دیدنی تنکابن را بشناسید!

بیشتر بخوانید : بزرگ‌ترین و زیباترین پارک های جنگلی ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 4.5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا