جاهای گردشگری دنیا

سفری خاطره‌انگیز به جاهای دیدنی لبنان

تصور همه از لبنان، یک شهر جنگ‌زده است. اما جاهای دیدنی لبنان آنقدر زیاد است که این شهر به عروس خاورمیانه و بهشت شرق معروف شده است. طبیعت قشنگ، موزهای جذابش و تاریخ  غنی این کشور از جمله مواردی است که به جذابیت این کشور افزوده است. اگر شما هم قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، بهتر است با جاهای دیدنی لبنان آشنا شوید. همراه سپنجا باشید.

جاهای دیدنی لبنان

اگر برای تفریح و گردشگری به دنبال یک کشور دیدنی با جاذبه‌های گردشگری فراوان و غذاهای متنوع و خوشمزه می‌گردید، کشور لبنان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. کشور لبنان اگرچه یک کشور کوچک به حساب می‌آید، اما فرهنگ و سنت غنی این کشور، در کنار سواحل زیبا، کوه‌ها و جاذبه‌های تاریخی بسیار باعث شده است تا به آن پاریس خاورمیانه لقب بدهند.

شاید قبول این واقعیت برای شما نیز سخت باشد اما با سفر به لبنان یا همان عروس خاورمیانه متوجه خواهید شد که این کشور با وجود سبک متفاوت زندگی، سنگ فرش‌های زیبای خیابان، مجسمه‌ها، آب و هوای مدیترانه‌ای، کوها و پیست اسکی، سواحل زیبا، غذاهای متنوع و خوشمزه و تاریخی که شامل هزاران قصه است، برای تفریح و گردشگری یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

کشور لبنان به چهار قسمت شامل سواحل، مناطق کوهستانی به موازات ساحل، دره بقاع در شمال و کوه‌های لبنان و سوریه تقسیم می‌شود. مرکز این کشور بیروت، به عنوان بزرگترین شهر لبنان است که به عروس همیشه بهار شناخته می‌شود. این شهر بندری بر روی یک شبه جزیره در میانه‌ی کرانه مدیترانه قرار گرفته است و از نظر فعالیت‌های فرهنگی در جهان عرب بسیار معروف است.

اگر قصد سفر به بیروت را دارید تا از جاهای دیدنی لبنان دیدن کنید، فصل بهار را به شما توصیه می‌کنیم. این فصل دوست‌داشتنی بیروت، به دلیل روزهای طولانی با آفتاب ملایم و شب‌های خنک دریایی همراه با زیبایی گل‌ها، یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. اما از آنجایی که این شهر در کنار ساحل قرار گرفته است، تابستانی گرم و رطوبتی دارد؛ بنابراین فصل تابستان مناسب سفر به این شهر نیست.

در ادامه با ما همراه باشید تا با معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری لبنان، سفری مجازی به این کشور داشته باشید.

جاهای دیدنی لبنان

معبد تاریخی بعلبک (Baalbek)، برجسته‌ترین آثار باستان‌شناسی در خاورمیانه

اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه بسیاری به مکان‌های تاریخی و باستانی دارید، با یک بار رفتن به معبد تاریخی بعلبک، دیگر نمی‌توانید از آن دل بکنید. این معبد تاریخی جزو یکی از منحصر به فرد ترین مکان‌های تاریخی در خاورمیانه است.

معبد تاریخی بعلبک شامل مجموعه‌ای از معابد تماشایی مانند ژوپیتر، باکوس و ونوس است که با ظاهر چشم‌نواز خود، توانسته است علاقه‌مندان زیادی را از سراسر جهان به این شهر بکشاند. این نگین دیدنی لبنان در دره بکاع قرار گرفته است و هر ساله میزبان توریست‌های زیادی است که می‌خواهند از فستیوال بین‌المللی بعلبک دیدن کنند.

به گفته‌ی بسیاری از گردشگران ایرانی، معبد بعلبک جزو یکی از بهترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی لبنان است که ارزش دیدن دارد. فاصله این معبد از شهر قرون وسطایی لبنان، یعنی بیروت دو ساعت است. اما این محوطه تاریخی به قدری جذاب و دیدنی است که ارزش رانندگی برای رسیدن به این معبد را دارد.

اگر قصد دیدن این معبد تاریخی را دارید و می‌خواهید زمان کافی برای دیدن تمامی معابد آن را داشته باشید، بهتر است صبح اول وقت از هتل خود حرکت کنید. این معبد در ۸۶ کیلومتری شهر بیروت قرار گرفته است.

مطالب بیشتر: راهنمای سفر به لبنان

موزه ملی بیروت، نمایش تاریخ قرون وسطایی لبنان

در کنار طبیعت زیبا و آب و هوای مدیترانه‌ای شهر لبنان، جاذبه‌های تاریخی آن نیز بسیار منحصر به فرد است. اگر موزه‌ گردی جزو علایق شما است و جزو گردشگران پروپاقرص موزه‌ها هستید، دیدن از موزه ملی بیروت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چرا که قطعا از دیدن آثار قدیمی این موزه لذت خواهید برد. با رفتن به این موزه، برای چند ساعت از دنیای پر هیاهوی واقعی دور خواهید شد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به سریلانکا

اشیای تماشایی این موزه مربوط به تاریخ قرون وسطایی است و شامل ۱۰۰ هزار شی قیمتی از جمله مجسمه، عتیقه، زیورآلات، تابوت‌های سنگی پرنقش و نگار و عکس‌های دیدنی است.

در صورت رفتن به موزه ملی بیروت به عنوان یکی از جاهای دیدنی لبنان به شما پیشنهاد می‌دهیم که پاسپورت خود را جهت گرفتن آی‌پادی به همراه داشته باشید تا با در اختیار گذاشتن آن به مسئول موزه بتوانید با اسکن کردن برچسب‌ها، اطلاعات بیشتری در رابطه با اشیای درون موزه کسب کنید.

هر روز صبح بین ساعت ۹ تا ۴ بعدازظهر، فیلمی مستند از جنگ داخلی لبنان در این موزه پخش می‌شود. اگر می‌خواهید که بدانید چگونه در زمان جنگ از این موزه و اشیای درون آن محافظت شده است، حتما یک هدفون به همراه داشته باشد تا بتوانید این فیلم مستند را به راحتی ببینید. قطعا از راهکارهای گفته در این فیلم حیرت زده خواهید شد.

اگرچه موزه بیروت در مقایسه با سایر موزهای معروف دنیا کوچکتر است، اما قدمت تاریخی اشیا و وسایل موجود در این موزه که نشان‌دهنده شهر تاریخی لبنان است، قطعا شما را غافل‌گیر خواهد کرد. هزینه بازدید از این موزه زیاد نیست و گردشگران می‌توانند با هزینه اندک از این موزه تماشایی، دیدن کنند. همچنین در پایان می‌توانید از فروشگاه این موزه برای عزیزان خود سوغاتی به یادماندنی بخرید.

این موزه در شهر بیروت و در خیابان پیر جمیل واقع شده است.

موزه ملی بیروت

غار جعیتا، با وسعتی بزرگ و منظره‌ای چشم‌نواز

در لیست جاهای دیدنی لبنان  برای آن دسته از گردشگرانی که علاقه بسیاری به دیدن آثار طبیعی دارند، غار جعیتا را پیشنهاد می‌کنیم. این غار که طولانی‌ترین غار دوقلوی خاورمیانه نام گرفته است، جزو فهرست عجایب هفت‌گانه طبیعت قرار گرفته است. متاسفانه این غار در جنگ داخلی لبنان کمی آسیب دیده بود. اما در سال ۱۹۹۵ بعد از بازسازی آن، دوباره بازگشایی شد.

این غار دوقلو، به صورت دو غار جدا از هم هستند. اما قسمت جالب آن، راه داشتن این دو غار به یکدیگر است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ساخت این غار میلیون‌ها سال طول کشیده است. همین ویژگی باعث شده است تا به شگفتی‌های این غار افزوده شود. در طی مسیر این غار سنگ‌های آهکی ترک‌خورده‌ای را خواهید دید که از مسیر آب‌های زیرزمینی ساخته شده است.

برای دیدن از این غار شگفت‌انگیز باید سوار قایق شوید و با حرکت بر روی آب‌های آن از دیدن سنگ‌های چشم‌نواز آن لذت ببرید. تماشای جاهای دیدنی لبنان بدون دیدن غار جعیتا کامل نخواهد شد.

صخره‌های کبوتر، منظره‌ای تماشایی کنار دریا

شاید به جرات بتوان گفت یکی از قشنگ‌ترین جاذبه‌های طبیعی لبنان، صخره‌های کبوتر است. این صخره که در حاشیه ساحلی روشه واقع شده است، چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد. قدم زدن در حوالی ساحل این صخره همزمان با غروب دلنشین دریا، زیبایی نفس‌گیری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در کنار نشستن و دیدن منظره تماشایی این صخره‌ها می‌توانید با قایق‌سواری نیز لحظاتی سرگرم‌کننده برای خود رقم بزنید. بعد از یک روز تماشای این صخره زیبا می‌توانید از خوردن غذاهای لذیذ و خوشمزه لبنانی در کافه‌ها و رستوران‌های این ساحل تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای خود رقم بزنید.

جاهای دیدنی لبنان

موزه میم، شاهکار طبیعی شهر لبنان

در طبقه زیرین دانشگاه سنت ژوزف یک موزه جذاب قرار گرفته است. در این موزه شما می‌توانید ۲ هزار مواد معدنی که از ۷۰ کشور دنیا جمع‌آوری شده است را با شکلی جذاب ببینید. یکی از ویژگی‌های جالب این موزه بی‌نظیر، شنیدن صدای موسیقی به همراه دیدن مواد معدنی است.

موزه میم بیروت از نظر جذابیت در حد موزه لوور پاریس قرار گرفته است. شما می‌توانید هر سنگ و فسیل از هر کشوری را همراه با تاریخچه آن در این موزه ببینید. اگر سری به لبنان زدید، در کنار جاهای دیدنی لبنان بازدید از شاهکار طبیعی را از دست ندهید.

میدان شهدا، تاریخی‌ترین مکان لبنان

یکی از جاذبه‌های گردشگری عروس خاورمیانه، میدان شهدای بیروت است که به یاد افراد اعدام شده در دوره عثمانی در سال ۱۹۳۱ بنا شده است. از طرف دیگر از آنجایی که این میدان مرز بین بیروت غربی و بیروت شرقی را مشخص می‌کند، به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی لبنان به حساب می‌آید.

بانوی مقدس لبنان، زیارتگاه حضرت مریم (ع)

یکی از مکان‌های مذهبی شهر دیدنی بیروت، کلیسای حریصا است که در ستایش عظمت حضرت مریم ع بنا شده است. محوطه‌ی زیبای این کلیسا در کنار مجسمه عظیم مریم مقدس که به سمت دریا قرار گرفته‌ است، از جمله جاهای دیدنی و پرطرفدار شهر بیروت است که دیدن آن را از دست ندهید.

این مطلب را هم بخوانید
دریاچه سلیمان ، جادویی ترین و اسرارآمیز ترین دریاچه ایران

این مجسمه زیبا که در سال ۱۹۰۴ ساخته شده است، بلندی به اندازه ۸ متر و نیم دارد و برای دیدن از آن باید سوار تله‌کابین شوید. اگر قصد رفتن به کلیسای حریصا را دارید، باید بدانید که داخل این کلیسا همیشه باز نیست. اما می‌توانید از داخل محوطه‌ی آن دیدن کنید. همچنین می‌توانید برای دیدن مجسمه مریم مقدس از محوطه بالا بروید. منظره چشم‌گیر بالای تپه جزو یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی لبنان است که حتما شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

بانوی مقدس لبنان، زیارتگاه حضرت مریم (ع)

آبشار باتارا جورج، جذاب‌ترین آبشار دنیا

آب زلال، صخره‌های طبیعی، منظره تماشایی از جمله ویژگی‌های آبشار بی‌نظیر باتاراجورج است که هیجان گشت و گذار در آن برای همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند. البته اگر صخره‌نور نیستید، بهتر است هنگام رفتن به این آبشار احتیاط کنید. لغزنده بودن این صخره، کمی رفتن را مشکل کرده است. اما زیبایی چشم‌‌نواز این آبشار ارزش سختی راه را دارد.

این آبشار در بین سه شکاف سنگی قرار دارد؛ بنابراین در کشور لبنان به غار سه پل نیز شناخته شده است. برای دیدن از این آبشار پیشنهاد می‌کنیم که فصل بهار را انتخاب کنید.

معبد سنت شاربل، کلیسای کاتولیک مقدس

آرامش محیط و فضای آرام کلیسای سنت شاربل، حتما شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این کلیسا جزو یکی از محبوب‌ترین و پرآوزه‌ترین کلیساها در بین مسیحی‌های لبنان شناخته شده است. چرا که معتقدند که عبادت در این معبد همراه با اتفاق افتادن معجزه‌هایی بوده است. برای رفتن به این معبد باید ۵۵ کیلومتر از شهر بیروت خارج شوید.

خیابان حمیرا، قلب تپنده بیروت

یکی از جاهای دیدنی لبنان خیابان حمیرای بیروت است که معروف به شانزه‌ لیزه بیروت است. با قدم زدن در این خیابان جذاب حتما از دیدن کافه‌های رنگارنگ، رستوران‌های شلوغ، تئاترهای خیابانی و فروشگاه‌های پر زرق و برق شگفت‌زده خواهید شد. زندگی در این خیابان همیشه در جریان است و هیچ ساعتی از شبانه‌روز آن را خلوت نخواهید دید.

قدم زدن در این خیابان در فصل پاییز خاطره‌ای خوش را در ذهن شما به یادگار می‌گذارد. این خیابان به قدری جذاب است که ساعت‌ها قدم زدن در آن شما را خسته نخواهد کرد. برای خرید سوغاتی می‌توانید هر چیزی که بخواهید در فروشگاه‌های آن پیدا کنید.

اگرچه قیمت وسایل این خیابان نسبت به سایر جاها کمی بالاتر است، اما ارزش خریدن را دارد. بعد از یک روز قدم زدن در خیابان حمیرا می‌توانید خودتان را مهمان یکی از کافه‌ها کنید.

 

خیابان حمیرا، قلب تپنده بیروت

حمام رومی

در میان جاذبه‌های گردشگری لبنان، بازدید از حمام رومی را از دست ندهید. این حمام به عنوان یکی از جاهای دیدنی لبنان تاریخ بسیاری را با خود به همراه دارد. همانطور که از نام این حمام تاریخی مشخص است، این مکان محلی برای جمع شدن رومی‌ها بود و اکنون دیگر به عنوان حمام از آن استفاده نمی‌شود. بیروتی‌ها از این حمام تاریخی برای برگزاری اجراهای هنری استفاده می‌کنند.

بخشی از این حمام رومی تبدیل به یک باغ زیبا و چشم‌نواز شده است. همین ویژگی باعث شده است تا بسیاری از گردشگران به دیدن این حمام قدیمی مشتاق باشند. این حمام در مرکز شهر قرار گرفته است.

بیت الدین، شاهکار معماری قرن

اگر به لبنان سفر کردید، سفری یک روزه به کاخ بیت الدین را از دست ندهید. این کاخ که در ۴۰ کیلومتری شهر بیروت قرار داد و با معماری بی‌نظیر خود، منظره‌ای تماشایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. انواع موزه‌هایی از سلاح، جواهر سلطنتی، طلا، موزاییک‌های دوره بیزانس و … به حدی استثنایی است که از دیدن آن هیجان‌زده خواهید شد.

بیت الدین

سخن نهایی

در این مقاله از سپنجا به بررسی جاهای دیدنی لبنان پرداختیم. با سفر به این کشور هیجان‌انگیز و دیدن مکان‌های تاریخی با شگفتی‌های طبیعت در کنار آب و هوای مدیترانه‌ای آن و مردمانی خون‌گرم، سفری خاطره‌انگیز را تجربه خواهید کرد که تا سال‌ها در ذهنتان خواهد ماند. اگر شما هم تجربه‌ای از سفر به لبنان و دیدن جاذبه‌های گردشگری آن دارید، می‌توایند زیر همین پست نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا