جاهای گردشگری دنیا

ایندوچاینا کجاست و چه جاذبه های گردشگری دارد؟

ویتنام، لائوس و کامبوج سه کشور زیبا در آسیا شرقی هستند که در گذشته عضو یک پیمان نامه بودند و به نام ایندوچاینا یا هندوچین شناخته می شدند، امروزه هر کدام از این مناطق اعلام استقلال کرده و به تنهایی یک کشور جدا به حساب می آیند. با این وجود هنوز هم پس از گذشت چندین دهه برای گشت و گذار این کشورها را به همان نام ایندوچاینا می شناسند و تورهای گردشگری بسیاری پکیج سفر به هرسه کشور ویتنام، لائوس و کامبوج را ارائه می دهند. هر سه این کشورها جاذبه های گردشگری و توریستی زیادی دارند که در هیچ کجای دنیا نخواهید دید. در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری ایندوچاینا خواهیم پرداخت. با سپنجا همراه باشید.

ایندوچاینا

اتحادیه هندوچین یا ایندوچاینا

هندوچین (ایندوچاینا) فرانسه که به‌طور رسمی از سال ۱۸۸۷ از آن به عنوان اتحادیه هندوچین یاد می‌شد، مجموعه ای از قلمروهای استعماری فرانسه در جنوب شرق آسیا تا انحلال آن در سال ۱۹۸۴ بود. این سرزمین از سه قلمرو ویتنامی تونکین (شمال)، آنام (مرکز) و کوچینچینا (جنوب) به همراه کامبوج، لائوسو قلمرو چینی گوانگ ژوان تشکیل شده بود. امروزه پس از گذشت چنیدن دهه بسیاری از کشورها هنوز هم این مناطق را به عنوان هندوچین می شناسند. کشور ویتنام در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و پایتخت آن هانوی است. این کشور، از شمال با چین از غرب با لائوس و از جنوب غربی با کشور کامبوج هم مرز است. هر سه این کشورها جاذبه های گردشگری بسیاری دارند، در دهه های اخیر گردشگران زیادی به این مناطق سفر می کنند. از معروف ترین دیدنی‌های کامبوج می‌توان به مجموعه‌ای کهن از نیایشگاه‌های هندو به نام آنگکور وات (شهر معابد) اشاره کرد که در استان سیه‌م رئاپ قرار دارد. از جاذبه های گردشگری این سه کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوآنگ پرابانگ (Luang Prabang)
  • وَنگ ویِنگ (Vang Vieng)
  • سی فان دون (Si Phan Don)
  • وینتیان (Vientiane)
  • غارهای وینگ زای (Vieng Xai)
  • تام کونگ لور (Tham Kong Lor)
  • معبد وات فو (Wat Phu)
  • سا پا (Sa Pa)
  • خلیج بِی تو لونگ (Bai Tu Long)
  • سامبور پری کوک (Sambor Prei Kuk)
  • پارک ملی فونگ نیا که بنگ (Phong Nha-Kẻ Bàng)
  • مجمع الجزایر کت با (Cat Ba)
  • نین بین (Ninh Bình)
  • غارهای ترانگ آن (Trang An)
  • تفریگاه سیکس سنسز نین وان (Six Senses Ninh Van)، نها ترانگ (Nha Trang)
  • رودخانه مکونگ (Mekong River)
  • پنوم پن (Phnom Penh)
  • سواحل سیانوکویل (Sihanoukville)

کامپوت (Kampot)

شهر کامپوت یکی از شهرهای تاریخی کشور کامبوج است، این شهر باستانی در مجاورت رودخانه قرار دارد و آثار باستانی زیادی در این منطقه قرار دارند. خیابان اصلی و مرکزی شهر کامپوت پر از مغاره های قدیمی که قرن ها قدمت دارند، گردشگران بسیار ساعت های زیادی را در این مغازه ها سپری می کنند و به کشف آثار تاریخی شهر می پردازند. ویژگی­ای که شهر کامپوت را جالب تر می کند، آرامش و سکوت شهر است که هرکسی که وارد این شهر می شود در همان لحظات اول آرامش بی انتهایی را در قلب و روح خود حس می کند. با این حال منطقه بوکور هیل یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری شهر کامپوت است. کلیساهای رها شده بسیاری در این منطقه باقی مانده اند، اگر کمی بیشتر در این منطقه جست­و­جو کنید ساختمانی با نمای ترسناک و ویران شده ای را می بینید که روزی گراند هتل بوده است.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین رستوران های ایرانی در ترکیه (+تصاویر و آدرس)

آنگکور وات  (Angkor Wat)

کامپوت

اگر بخواهیم معروف ترین و زیباترین جاذبه کشور کامبوج را به شما معرفی کنیم، بی شک شهر آنگکور وات در صدر لیست قرار خواهد گرفت. برای بازدید از شهر آنگکور وات باید ابتدا به شهر کوچک سیام ریپ سفر کنید. قدمت عبادتگاه های این شهر به دوره آنگکوریان، اوایل قرن نهم تا پانزدهم قبل از میلاد، باز می گردد و این شهر باعظمت و شکوه را به یکی از مهم ترین شهرهای تاریخی کشور کامبوج و حتی دنیا تبدیل کرده است. بناها ساخته شده در شهر آنگکور وات در زمان خود از معماری پیشرفته ای برخورددار بوده­اند، این شهر باستانی در زمان قرون وسطی بزرگترین شهر دنیا محسوب می شد. متاسفانه سکونتگاه های چوبی شهر آنگکور وات در مجارت جنگل ها بوده اند و با گذر زمان از بین رفته اند، اما در سرتاسر شهر می توانید عبادتگاه های باشکوه و نیروخانه عظیم امپراطوری خمر را ببینید.

غار سون دونگ (Hang Sơn Đoòng)

بزرگ ترین غار دنیا در کشور ویتنام قرار دارد، سون دونگ یکی از عمیق ترین غار های جهان است که می توان در عمق آن یک ساختمان ۴۰ طبقه ساخت! غار سون دونگ شگفت انگیزترین غاری است که ته به حال دیده شده است، در طول ۹ کیلومتری این غار جنگلی سرسبز و انبوه قرار دارد که در مجاورت رودخانه داخل غار است. این جنگل زیبا محل زندگی گونه های مختلف از جمله میمون ها و روباه های پرنده است، امروزه به این جنگل زیبا، باغ ادام (Garden of Edam) گفته می شود. غار سون دونگ یکی از زیباترین و اسرار آمیزترین مکان های دنیا است، در دهه های اخیر ده ها گونه گیاهی جدید و نادر در اطراف رودخانه و آبشار این غار کشف شده است. این غار باستانی مملو از بلورهای کلسیتی است که به آن مروارید غار می گویند، علاوه­براین فسیل‌هایی با قدمت ۳۰۰ میلیون سال در غار سون دونگ پیدا شده است.

این مطلب را هم بخوانید
ترسناک ترین موجودات اعماق دریا را بشناسید

آبشار پانگور (Pongour Waterfall)

منطقه دا لات در ویتنام  با مناظر زیبا و دیدنی، دره‌های زیاد، چشمه‌های آب گرم، دریاچه‌ها و تپه‌های کاج در دنیا شهرت دارد. آبشار پانگور با ارتفاع ۴۰ متر و پهنای ۱۰۰ متر یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین آبشارهای این ناحیه است که در دل جنگلی بکر احاطه شده است. بر اثر ریزش آب در طی قرن ها بر روی زمین های اطراف آبشار، سنگ ها صیقل یافته اند و شیب ها یا سکوهایی را شکل داده­اند، گویی یک آمفی تئاتر طبیعی را شکل داده­اند. تعداد این شیب ها به هفت عدد می رسد، سقوط حجم قدرتمند آب بر روی آن ها صدای باشکوهی را در فضا پراکنده می کند. سالیانه هزاران گردشگر از آبشار پانگور بازدید کرده و زیبایی شاعرانه آن را ستایش می کنند.

فادات لانگ (Pha That Luang)

فادات-لانگ

اگر به لائوس سفر می کنید حتما باید از مهم ترین بنای تاریخی این کشور دیدن کنید، فادات لانگ به معنی گنبد بزرگ در وینتیان لائوس قرار دارد. سقف گنبدی شکل این بنای عظیم دارای چندین سطح است و هرکدام از آن ها مراحل مختلفی از روشنگری بودایی را نمایش می دهد. پایین ترین سطح گنبد نشان دهنده جهان مادی و بالاترین سطح جهان نیستی را نشان می دهد. این بنای باستانی در قرن ۱۶ بر روی خرابه های معبد دوره خمر ساخته شد اما متاسفانه در طی حمله سیامی در سال ۱۸۲۸ تخریب شد، در سال ۱۹۳۱ فادات لانگ توسط فرانسه بازسازی شد.

سی فان دان (Si Phan Don)

مجموعه جزایر زیبا سی فا دان در همسایگی روخانه مکونگ، در جنوب لائوس قرار گرفته است. سی فا دان به معنی ۴۰۰۰ جزیره است. این مجمع الاجزایر با وجود آبشار های فراوان موسوم به آبشارهای خونه (Khone Falls) با مجموعه ای از تند آب ها مواجه است که در طول رودخانه مکونگ (۹.۷ کیلومتر) در جریان هستند و صحنه های زیبا و در عین حال ترسناکی را خلق می کنند. این منطقه محل زندگی دلفین های ایراوادی است که متاسفانه در معرض خطر انقراض قرار دارند. دان دت، دان خون و دان کنگ سه جزیره اصلی مجموعه جزایر سی فان دان هستند که شامل خانه های ییلاقی ساده و خانوادگی و رستوران های محلی بسیاری می باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا