جاهای گردشگری دنیا

آشنایی با بهترین مکان های تفریحی جهان

می‌دانیم در همین لحظه خیلی‌ها به دنبال آشنایی با بهترین مکان های تفریحی جهان هستند، چرا که آنها دیگر از رفتن به مکان‌های تکراری و دیدن جاذبه‌هایی که برای بارها به دیدنشان رفته‌اند، خسته شده و آرزو دارند به جایی خاص‌تر و متفاوت‌تر از این کره خاکی بروند. برای همین ما بر آن شدیم که مقاله‌ای نسبتاً جامع در رابطه با این موضوع بنویسیم و از این طریق، تعدادی از بهترین و خاص‌ترین جاذبه‌ها و مکان‌های تفریحی دنیا را معرفی کنیم.

دوستان باور کنید که سیاره ما پر از شگفتی و مکان دیدنی است. از عجیب و غریب‌ترین جاذبه‌ها گرفته تا جنگل‌ها، سواحل، کوه‌ها، شاهکارهای معماری، پارک‌های تفریحی، قلعه‌ها و معابد تاریخی، دریا‌ها و آبشارها و هزاران مکان ریز و درشت دیگر، در جای جای این کره خاکی نهادینه شده‌اند و منتظر هستند تا شما بروید و آنها را کشف کنید. به هر صورت احساس خستگی را کنار بگذارید و با ما در سپنجا همراه شوید تا دست چین‌های تفریحی جهان را با نام و نشان و تصاویر بشناسیم.

تاج محل در آگرا، هند

دلمان نیامد که تاج محل را در بخش‌های بعدی این مقاله معرفی کنیم. از نظر ما این جاذبه و شاهکار معماری، همیشه باید در صدر فهرست بهترین مکان های تفریحی جهان قرار بگیرد. باور کنید نظیر تاج محل را نمی‌توان در هیچ کجای دیگر این جهان پیدا کرد. در پس این معماری قصه یک عشق افلاطونی نهفته است و با اینکه از زمان ساختش بیش از ۴۰۰ سال میگذرد اما هنوز هم نظیر آن در دنیا خلق نشده است.

انگیزه ساخت تاج محل از جایی شروع شد که همسر محمد شاه جهان-پنجمین امپراطور سلسه گورکانیان از او درخواست کرد تا پس از مرگش برای او مقبره‌ای بسازد. اتش عشق شاه جهان و بانو بیگم ملقب به ممتاز محل به قدری زیاد بود که شاه بعد از فوت ملکه‌اش، بیش از ۴۰ سال در سوگ نشست و هرگز ازدواج نکرد.

ساخت تاج محل به دستور شاه جهان بیش از دو دهه به طول انجامید و حدود ۲۰ هزار کارگر در ساخت آن دست داشتند. اگر دوست دارید عاشقانه‌ترین بنای تاریخی جهان را از نزدیک ببینید باید به آگرا در کشور هند بروید. این بنا با معماری بی‌نظیر خود به عنوان یکی از عجایب هفتگانه در فهرست جهانی به ثبت رسیده است.

تاج محل هند

جزایر گالاپاگوس

یکی دیگر از بهترین مکان های تفریحی جهان جزایر گالاپاگوس است. همجواری پنج جزیره زیبا و شگفت‌انگیز به نام‌های فرناندینا، ایزابلا، سانتا کروز، کریستوبال و همینطور جزیره السالوادور در کنار هم باعث به وجود آمدن این مجمع‌الجزایر شده‌ است. جالب است بدانید این پنج جزیره در نزدیکی خط استوا قرار دارند و شهرت آنها به دلیل داشتن گونه‌های گیاهی و جانوری منحصر به فرد در جهان است.

گالاپاگوس بسیار رازآلود است زیرا اطلاعات جغرافیایی نشان می‌دهند که میلیون‌ها سال پیش، انفجارهای آتشفشانی در غرب اکوادور باعث به وجود آمدن آن شده‌اند. جالب است بدانید در جزایر ایزابلا و فرناندینای آن آتشفشان‌های فعالی وجود دارد که به نوعی جاذبه در این منطقه تبدیل شده‌اند. اگر عاشق طبعیت و ماجراجویی هستید، به این جزایر سری بزنید. بدون شک سواحل زیبا، گونه‌های جانوری کم‌نظیر، امکانات گردشگری عالی، تماشای رژه پرندگان، و ده‌ها تفریح آبی و جنگلی دیگر این جزایر دست به دست هم می‌دهند تا شما از سفرتان نهایت لذت را ببرید.

بهترین مکان های تفریحی جهان

شهر نیویورک در ایالات متحده

برای آشنایی با یکی دیگر از بهترین مکان های تفریحی جهان آماده‌اید؟ این مکان بدون شک نیویورک واقع در ایالات متحده آمریکاست. اگر قرار است روزی آن را ببینید بهتر است از قبل تمام حواستان را جمع کنید تا گم نشود چرا که نیویورک به قدری پیشرفته و زیباست که در نگاه اولیه کاملاً مات و مبهوت آن خواهید شد.

نیویورک یکی از قدرتمند‌ترین قطب‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دنیا محسوب می‌شود و همین باعث شده تا عده‌ای از آن به عنوان پایتخت جهان یاد کنند. این شهر با بیش از ۵۳ آسمانخراش بیشترین تعداد آسمانخراش‌های دنیا را دارد و نماد اصلی آن مجسمه غول پیکر آزادی است. تفریح و سرگرمی هرگز در این شهر تمام نمی‌شود به همین دلیل به شهری که هرگز نمی‌خوابد شهرت پیدا کرده است.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به غنا ، سرزمین ناشناخته‌ها

اگر گذرتان به نیویورک افتاد فراموش نکنید از جاذبه‌هایی مثل مجسمه آزادی در جزیره لیبرتی، ترمینال بزرگ مرکزی، مرکز تجارت جهانی یک، رصدخانه وان ورد، موزه هنر متروپولیتن، برادوی، پارک مرکزی نیویورک، پل بروکلین و… دیدن کنید.

ایتالیا

چطور می‌توان از کشوری که بیشترین زیبایی‌های جهان را از آن خود کرده است به عنوان یکی از بهترین مکان های تفریحی جهان نام نبرد. کشوری که آن را هدف قرار داده‌ایم ایتالیای شگفت انگیز و مسحور کننده است، همان جایی که هر کسی می‌تواند آرزوی دیدنش را در دل داشته باشد. ایتالیا با همه آنچه که یک مکان تفریحی نیاز دارد از جمله تاریخ، فرهنگ، طبیعت، معماری، عجایب، و در کل زیبایی‌ اجین شده است.

این کشور محصور در آب و طبیعت، دارای زیباترین و پرآوازه‌ترین شهرهای دنیا از جمله ونیز شناور، فلورانس و رم است. این کشور با جاذبه‌هایی مثل سیسیل، سینکو تره، میلان، موزه‌های واتیکان، کلیسای سنت پیترو در رم، فروم روم، جزیره البا، پارک ملی گرن پارادایز، آبنمای تروی و صدها جاذبه تاریخی و طبیعی دیگر بیشتر آثارش ثبت شده در یونسکو هستند. اگر از مکان‌های تفریحی تکراری خسته شده‌اید، اینبار ایتالیا را مقصد سفر خود قرار دهید در اینجا نه تنها هیچ چیز تکراری و خسته کننده نیست بلکه دوست دارید برای بارها آنها را ببینید.

بهترین مکان های تفریحی جهان

اهرام ثلاثه مصر

بی‌شک یکی دیگر از بهترین مکان های تفریحی جهان اهرام ثلاثه مصر است. این اهرام برای بیش از ۴۵۰۰ سال است که در دامن صحرای خشک مصر قرار دارند. اهرام مصر از برجسته‌ترین سازه‌های ساخته شده توسط بشر در دوران باستان هستند و امروزه بسیاری از آنها زنده مانده‌اند تا ما بتوانیم آنها را ببینیم و کشف کنیم.

فرعون‌های مصر انتظار داشتند که در زندگی پس از مرگ نیز خدایی کنند. آنها برای آماده شدن برای دنیای بعدی معابد خدایان و مقبره‌های بزرگ هرمی را برای خود بنا کردند، پر از همه چیزهایی که هر حاکم برای هدایت و حفظ خود در دنیای بعدی نیاز دارد. شاهکارهای مهندسی باستان در جیزه چنان چشمگیر بود که حتی امروزه دانشمندان نمی‌توانند از نحوه ساخت اهرام اطمینان داشته باشند. این اهرام جزء عجایب هفتگانه جهان و فهرست میراث جهانی یونسکو هستند. چشم انداز ویژه و حیرت آور این مجموعه شما را افسون خواهد کرد.

اهرام ثلاثه مصر

دیوار بزرگ چین

بعد از اهرام ثلاثه مصر می‌خواهیم شما را با یکی دیگر از شاهکاری دست بشر اما در چین آشنا کنیم. این شاهکار و میراث جهانی، دیوار بزرگ چین است که سالانه میلیون‌ها بازدید کننده داخلی و خارجی از آن به عنوان یکی از بهترین مکان های تفریحی جهان بازدید می‌کنند.

دیوار بزرگ چین در شمال چین واقع شده است. در چین باستان، امپراتوری‌ها در اطراف سرزمین‌های خود دیوارهایی می‌ساختند تا مانند مرزها عمل کرده و از امپراتوری‌ها و ایالات چین محافظت کنند. ساخت دیوارها از اوایل قرن ۷ قبل از میلاد آغاز شد. دیوار بزرگ به دلیل اتصال دیوارهایی که ساخته شده بود، شکل گرفت. گفته می‌شود که دیوار بزرگ چین تقریباً بیش از ۲۳۰۰ سال قدمت دارد و اولین دیوار آن در سال ۲۲۱ قبل از میلاد ساخته شده است.

این دیوار به طرز شگفت‌انگیزی از میان جنگل‌های غول پیکر، کوه‌ها، بیابان‌ها و حتی عرض رودخانه‌ها میگذرد و چشم‌انداز آن در هر فصل تغییر می‌کند. توصیه می‌کنیم فصل بهار را برای بازدید از این دیوار غول پیکر انتخاب کنید چرا که نمای اطراف آن توسط شکوفه‌های گیلاس به شدت تزیین و زیبا می‌شود.

پاریس، فرانسه

یکی دیگر از بهترین مکان های تفریحی جهان برای سفر، پاریس ملقب به شهر عشق است. پاریس واقعاً معرکه است. اگر اولین بار است که به پاریس می‌روید، احتمالاً می‌خواهید مدتی را در برج مشهور جهان ایفل، لوور و نوتردام بگذرانید، اما سایر جواهرات مشهور شهر مانند موزه اورسی را از دست ندهید. باغهای لوکزامبورگ یا لو مارای، گشت و گذار در موزه، خرید، گشت و گذار در گورستان، گشت و گذار در منطقه، شرکت در اپرا و صدها کار دیگر که باید یک برنامه‌ریزی بلند بالا برای آنها تدارک ببینید.

از هر مسافر جهانی که بخواهید از زیباترین شهرهایی که بازدید کرده است نام ببرد، بی‌شک از پاریس یاد می‌کند. بازدید از پاریس در یک روز نیاز به پیاده روی و حوصله زیادی دارد. اما قطعاً ارزشش را دارد! برج ایفل، طاق پیروزی، شانزه لیزه، موزه لوور، موزه اورسی، تنها تعدادی از بهترین بناهای دیدنی پاریس است. اگر برنامه خود را به درستی تنظیم کنید، می‌توانید همه آنها و همچنین بسیاری دیگر را ببینید.

این مطلب را هم بخوانید
‌راهنمای سفر به نپال

بهترین مکان های تفریحی جهان

بورا بورا، جزیره پلی نزی فرانسه در اقیانوس آرام جنوبی

اغلب همه به دنبال بهترین مکان های تفریحی جهان هستند اما، ما می‌خواهیم خود بهشت را به شما نشان دهیم. این بهشت درست در روبه روی آبهای الماسی و درخشان اقیانوس آرام جنوبی واقع شده است و منتظر است تا شما آن را پیدا و کشف کنید. این بهشت جای دیگر نیست جز در فرانسه و در دل جزیره بورا بورا که توسط جنگل‌ها، سواحل ماسه‌ای و مناظر حیرت انگیز از دریا و طبیعت پوشیده شده است.

این جزیره بدون شک مشهورترین و همینطور محبوب‌ترین جزیره در اقیانوس آرام جنوبی و بانوی برجسته پلینزی فرانسه است. شهرتش بی درییغ و زیبایش بی‌اندازه ستودنی است. به جرأت می‌توان گفت این یکی از همان مکان‌هایست که همه امیدوارند پیش از مرگ شاهدش باشند.

 اگر شما هم بازدید از این جزیره را هدف سفر خود قرار دهید، مطمئناً برای همیشه شیفته آن خواهید شد و مزه غذاها و تفریحاتش برای مدتها زیر زبانتان می‌ماند. سوئیت‌های ییلاقی کاملاً پیشرفته، ویلا در ساحل، ماجراهای زیر آب، غروب خورشید، مرجان‌های رنگارنگ و صدها زیبایی و تفریح دیگر دست به دست هم می‌دهند تا شما حس کنید که واقعاً بورا بورا یکی از بهترین مکان های تفریحی جهان است.

بورا بورا

جنگل بارانی آمازون

جنگل‌ بارانی آمازون یا ریه‌های زمین، یکی از زیباترین مناطق کره زمین است، اما برای بسیاری هنوز ناشناخته است. مساحت جنگل آمازون در حدود ۵.۵ میلیون کیلومتر مربع است که آن را به بزرگترین جنگل استوایی کره زمین تبدیل کرده است. این بخشی از هشت کشور برزیل، کلمبیا، پرو، ونزوئلا، اکوادور، بولیوی، گویان و سیرون، و همچنین گویان فرانسه است.

آمازون برخی از طولانی‌ترین و عمیق‌ترین رودهای کره زمین را دارد که معروف‌ترین آنها رود آمازون است. جنگل‌های استوایی آمازون با بالاترین تنوع زیستی شناخته شده در سیاره ما متمایز می‌شوند. تعداد گونه‌های شناخته شده گیاهان و جانوران در آنجا بیشتر از هرجای دنیا است. آنها حدود ۱۰٪ از کل گونه‌های زنده روی زمین را تشکیل می‌دهند.

آمازون بیش از ۴۰۰۰۰ گونه گیاه گل دهنده را در خود جای داده و طبق برخی مطالعات، میزبان ۴۰۰ میلیارد درخت از ۱۶۰۰۰ گونه است. پس بی‌ربط نمی‌گویند که جنگل آمازون یکی از بهترین مکان های تفریحی جهان است. جنگل بارانی آمازون واقعاً مانند هیچ مکان دیگری روی کره زمین نیست و اینجا پناهگاهی برای دوستداران حیات وحش و طبیعت است. این قلمرو قابل توجه دارای فعالیت‌های گسترده‌ای برای کاوشگران ماجراجو است.

جنگل بارانی آمازون

سالار دی یونی

Salar de Uyuni بولیوی که ده‌ها هزار سال پیش توسط دریاچه‌های ماقبل تاریخ تشکیل شده است، در یک مساحت بزرگ ۴۰۸۶ مایل مربع از وسط کوه آلتیپلانو در ۱۱۹۹۵ فوت بالاتر از سطح دریا قرار دارد. عملاً عاری از هیچ نشانه‌ای از زندگی، فقط یک لایه ضخیم از پوسته نمک ساینده، الگوی شش ضلعی نمادین را تشکیل می‌دهد که در سطح زمین نقش بسته است و به عنوان محلی برای استخراج نمک و بزرگترین ذخایر لیتیوم در جهان عمل می‌کند.

سطح کاملاً مسطح و آینه‌ای این صحرا در فصل بارانی، بازدیدکنندگان را از سراسر دنیا را به سمت خود می‌کشاند. در میان چشمگیرترین مناظر آمریکای جنوبی، سفر به سالار دی یونی یک تجربه سفر عالی را برایتان رقم می‌زند. سالار دی اویونی  یکی از بهترین مکان های تفریحی جهان در بولیوی است. در کنار بزرگترین تخت نمکی جهان، شما می‌توانید تالاب‌ها ، آتشفشان‌ها و فلامینگوها را نیز کشف کنید.

سخن آخر…

وقتی به جهان نگاه می‌کنید، تهیه لیستی از بهترین مکان‌های آن برای تفریح و گشت و گذار بسیار سخت به نظر می‌رسد. به همین دلیل ما برای شما لیستی از بهترین مکان‌های دنیا از تاج محل در هندوستان گرفته تا پاریس و ایتالیا و سالار دی یونی در بولیوی را برایتان آماده کردیم تا از این طریق راحتر بتوانید مقصد محبوب خود را پیدا کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

درباره “آشنایی با بهترین مکان های تفریحی جهان” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا