اقامتگاه بوم گردی

با بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران آشنا شوید!

امروزه به دلیل پیشرفته شدن امکانات، سفر به هرجای جهان ممکن شده و اقامتگاه ها و هتل های فراوانی نیز برای میزبانی در سراسر جهان وجود دارند که در کشور ما نیز این شرایط به خوبی فراهم آمده‌اند. در این مقاله شما را با بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران در سراسر این سرزمین آشنا خواهیم کرد، تا در سفر خود با خیال راحت تری اقامت کنید.

در واقع شما در سفر خود و اقامت در بوم گردی های موجود می‌توانید فرهنگ های مختلفی را تجربه کنید. اگر اهل گردش و تفریح هستید توصیه می‌کنیم در سفر خود حتما به بوم گردی های ایران سر بزنید. در ادامه این مطلب بهترین های بوم گردی را به شما معرفی می‌کنیم. با ما  در ادامه این مقاله از سپنجا همراه و همسفر شوید تا اطلاعات بیشتر و کامل تری را در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

استقبال و اقامت در بوم گردی های کشور ایران به نسبت قبل چندین برابر شده است؛ حتی بیشتر توریست ها از کشور های خارجی برای دیدن این بوم گردی ها به ایران سفر می‌کنند. از آنجایی که همه چیز در حال پیشرفت است، سفر رفتن و تفریح و گردش نیز نسبت به سال های گذشته بسیار راحت‌تر شده است و همین مسئله سبب شده است تا اقامتگاه های بومگردی مراجعه کننده بیشتری داشته باشند.

شمال کشور جزو مناطقی است که بیشترین درصد از گردشگری را به خود اختصاص داده است، آن هم به دلیل سرسبزی، طراوت و طبیعت بکری که دارد.  طبیعی است که چنین مناطقی هر ساله در فکر بهبود شرایط و امکانات گردشگری باشند  تا مسافران در سفر خود تجارب خوبی را کسب کنند. به همین جهت است که شمال کشور هتل های و اقامتگاه های بی نظیر بسیاری دارد.  اما مناطق بسیاری دیگر وجود دارند که همانند شمال کشور دارای اقامتگاه های بسیار خوبی هستند که در اینجا بهترین های هر کدام را به شما معرفی می کنیم.

اینکه به کجای ایران میخواهید سفر کنید، بستگی به سلیقه و خواست خودتان دارد و مسئله بسیار مهم در سفر برای هر شخصی قطعا نحوه اقامت خواهد بود که شما با خیالی آسوده با سفر به هر منطقه میتوانید به سراغ اقامتگاه های بومگردی آن مناطق بروید و تجربه های بی نظیری در سفر خود کسب کنید.

شهرهای شمالی کشور، کاشان، یزد، سمنان و… هر کدام چندین اقامتگاه بومگردی پر طرفدار دارند که هر کدام خود به تنهایی جاذبه ای گردشگری به حساب می آیند؛ پس اگر میخواهید با یک تیر دو نشان بزنید، یکی از این اقامتگاه ها را برای اقامت انتخاب کنید.

بوم گردی گیله‌ بوم

به جرات می‌توان گفت که یکی از زیباترین بوم گردی های کشور در دل روستایی به نام قاسم آباد و در استان گیلان قرار دارد. گیله بوم طرفداران بسیاری دارد و بسیار شگفت انگیز و حیرت آور است. از همه مهمتر اینکه این بوم گردی به دست سه جوان خوش ذوق با پشتکاری بالا بنا شده که توانسته مسافران را با فرهنگ، آداب و رسوم مردم آن روستا و شهر گیلان آشنا کند. در بازدید از این بوم گردی، حیرت زده خواهید شد و همین موجب میشود در سفر بعدی خود بدون تعلل به سراغ این اقامتگاه زیبا بروید.

بومگردی گیله بوم

گیله بام این خانه زیبا و شگفت انگیز که با طبیعت اطرافش هم خانه شده دو طبقه با ظرفیت ۱۷ نفر دارد. اگر می‌خواهید در مکانی آرام و دلنشین تر از این بوم گردی  اقامت داشته باشید، بهتر است اتاق زیر شیروانی را امتحان کنید چرا که آرامش بیشتری را نیز به شما هدیه می‌کند. رفتن به اقامتگاه محلی گیله بوم یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران، شما را به گذشته مردم گیلان ایران می‌برد، دیوار های کاهگلی، بخاری هیزمی و بوی غذاهای محلی و خوشمزه که با سبزیجات و گوشت محلی درست شده‌اند، همه و همه حس آرامش را به شما هدیه می‌دهند.

برای اجاره سوئیت در گیلان روی لینک کلیک کنید.

خانه نقلی

کاشان یکی دیگر از شهرهای زیبا با پیشینه ای با ارزش در کشور ایران است، که معماری گرانبها و کهنی دارد. ویژگی های این شهر توانسته هر ساله گردشگران را از جای جای جهان را به خود جذب کند.، کویری که زیبایی های بسیاری را در خود جای داده است.

در سفر به کاشان شما شاهد بوم گردی باصفا و سنتی خواهید بود که در شهر معروفیت زیادی دارد، قدمت آن به ۱۵۰ سال پیش بازمی‌گردد یعنی زمان حکومت قاجار در ایران، این خانه نقلی صمیمیت را به رخ بازدید کنندگان می‌کشد، در واقع یکی از کوچک ترین خانه های تاریخی ایران محسوب می‌شود، این خانه حیاطی اندرونی و بیرونی ، حوض بادگیر، دالان و سرداب دارد، که جذابیت دیدن آن را چند برابر می‌کند.

وقتی وقت صبحانه، نهار و یا شما می‌رسد این خانه کوچک سوپرایز دیگری برایتان آماده کرده است؛ غذاهای محلی خوشمزه و خوش عطر و طعمی که شما را به شدت شگفت زده می‌کنند. در سفر به کاشان توصیه می‌کنیم حتما غذاهای محلی این شهر تاریخی را امتحان کنید و از مزه شگفت انگیز آنها لذت ببرید.

در خانه نقلی سرو غذاها در ظروف سفالی صورت می‌گیرد، اگر مایل باشید حتی می‌توانید همراه میزبان نان بپزید و تجربه های جدیدی در سفر خود کشف کنید. یکی دیگر از ویژگی های محبوب این بوم گردی این است که شما در تابستان می‌توانید در بالای پشت بام شب خود را همراه با دیدن ستاره های درخشان سپری کنید.

اقامتگاه بومگردی چامگاه

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران چامگاه رامسر است، در روستایی به نام گلین واقع شده، خانه ای چوبی که در دل طبیعت کوهستان روستا قرار گرفته است. منظره های چشم نواز و چشم اندازهای بی‌نظیری دارد، جاده ای که به روستای گلین راه پیدا می‌کند تماما سرسبز و پر از دارو درخت است، که تا رسیدن به خود روستا شما را پر انرژی و سرحال تر می‌کند.

این روستا ۷۰ کیلومتر با شهر زیبای رامسر فاصله دارد که در بین راه جاده سرسبز و زیبا شما را به طرف جنگل های دالخانی هدایت می‌کند. برای رفتن به این بوم گردی حیرت انگیز و باصفا توصیه می‌کنیم حتما لباس گرم به همراه داشته باشید، چرا که در تابستان هم این منطقه و شهر رامسر آب و هوایی خنک دارد که گردشگران و بازدیدکنندگان  حسابی از آن لذت می‌برند.

این مطلب را هم بخوانید
بوم گردی یا اکوتوریسم

بومگردی چامگاه

اگر در سفر به شهر زیبای رامسر به دنبال اقامتگاهی کامل و مجهز هستید که به جاذبه های زیادی نزدیک باشد، ما به شما اقامتگاه بوم گردی چامگاه را توصیه می‌کنیم. جاذبه های زیادی از جمله جنگل دالخانی، آبشار سیاسرت، منطقه ییلاقی لپاسر، روستای جنت رودبار، مزارع گل گاو زبان و… در نزدیکی اقامتگاه چامگاه قرار دارند که توصیه می‌کنیم دیدن آنها را از دست ندهید و شگفتی های این جاذبه را از نزدیک ببینید. این اقامتگاه مجهز به آشپزخانه نیز هست، تا راحتی بیشتری برای مسافران وجود داشته باشد.

نارتیتی

نارتیتی از دیگر اقامتگاه های بوم گردی ایران که نام آن از شکوفه های زیبای درخت انار گرفته شده است. این خانه زیبا هرساله در شهر زیبای یزد میزبان گردشگران، توریست ها و مسافران از اقصی نقاط جهان است. در اصل خانه نارتیتی محل سکونت اجداد زوجی زرتشتی بوده که امروزه به یکی از محبوبترین ‌امتگاهای بوم گردی یزد تبدیل شده است. محله این اقامتگاه راحت آباد نام دارد، مکانی ساکت و با آرامش که سکونت در آنجا شما را غرق در انرژی مثبت می‌کند.

قبل از اینکه این خانه اجدادی به یک بوم گردی سنتی تبدیل شود این زوج جوان از تمام همسایه ها نظرشان را پرسیدند و از آنها اجازه گرفتند که امروزه نیز راه انداختن کار مسافران با کمک همسایه ها صورت می‌گیرد. این بوم گردی کاملا سنتی و به سبک زندگی های گذشته ایرانیان برپا شده است. برای خوابیدن خبری از تخت های بزرگ نیست؛ شما می‌توانید خوابیدن بر روی لحاف و تشک به سبک گذشته ها را امتحان کنید.

اگر در این محله مهمانی یا جشنی بر پا شود شما با اجازه صاحب مجلس به همراه میزبان خود می‌توانید در جشن ها شرکت کنید و با تجربه های جدیدی آشنا شوید. در رستوران کوچک و دنج این اقامتگاه بوم گردی غذاهای سنتی و محلی زیادی برای سرو وجود دارد، که با یک بار امتحان کردن راضی نخواهید شد و برای همیشه مزه غذاهای خوش عطر و طعم این اقامتگاه زیبا در یاد و خاطرتان خواهد ماند.

باغ انار این خانه یکی دیگر از شگفتی های نارتیتی به شمار می‌رود. بهترین سوژه برای عکاسی و ثبت لحظات خوش در این خانه پیدا می‌شود. یادتان باشد در اقامتتان در بوم گردی نارتینی حتما از جاذبه های زیبای اطراف آن مانند مسجد جامع شاه ولی، زیارتگاه پیرانکی، باغ صدری، قلعه تاریخی فراشاه و… نیز دیدن کنید.

اقامتگاه بومگردی تیکیش زیبا

تیکیش از زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران است که در روستای تیکیش تنکابن واقع شده، از آنجایی که استان مازندران از بهترین طبیعت های ایران را به خود اختصاص داده، تیکیش نیز یکی از نقاط سرسبز با طبیعت بکر و دیدنی این استان زیبا است. بوم گردی تیکیش نمای خانه چوبی و حیاطی سرسبز و دلنشین دارد. پنجره های چوبی اش از چشم اندازی بی‌نظیر و دلنواز برخوردارند و دیوارهای داخلی خانه کاهگلی هستند.

 فضای تیکیش بسیار دلنشین و حیرت انگیز است، نشستن در بالکنی رو به سرسبزی و پر از گلدان های مختلف با گل و گیاه مختلف شما را سرشار از انرژی مثبت می‌کند. تیکیش خانه رویایی یا به گونه دیگر بهشت روی زمین در زبان محلی به معنای سرزمین زیبای تو محسوب می‌شود. جاذبه های زیادی از جمله جنگل دوهزار تنکابن، جنگل آغوز،  منطقه ییلاقی برگ سر، چشمه آب گرم فلکده غار آبی دانیال و پارک ملی خشکه نیز در اطراف این بوم گرد هستند که با دیدن آنها می‌توان لحظات بهتر و شادتر را در سفر به استان مازندران و روستای تیکیش داشته باشید.

بومگردی تیکیش

در این بوم گردی زیبا غذاهای محلی سرو می‌شود که اگر بخواهید می‌توانید بساط یک کباب خوشمزه را نیز به راه بیاندازید، توصیه می‌کنیم در سفر به مازندران حتما سری هم به اقامتگاه بوم گردی تیکیش بزنید چرا که با شگفتی های زیادی رو به رو می‌شوید.

اقامتگاه بوم ‌گردی نورخونه

در سفر به دل کویر شاید بخش مهمی از لذت سفر در اقامتگاه بوم گردی نورخونه منیر خانوم، یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران باشد. استان سمنان یکی دیگر از شهر های پرجاذبه و پر گردشگر کشور است؛ خانه بوم گردی نورخونه در هر فصلی از سال در خدمت مسافران و گردشگران است. این خانه در روستای پاده قرار دارد، جالب است بدانید که این اقامتگاه خشتی در زمان های گذشته به عنوان مکتب خانه مورد استفاده قرار گرفته و پس از سالها برای میزبانی از گردشگران و تبدیل آن به یک بوم گردی عالی مورد مرمت قرار گرفته است.

منیره خانم میزبانی کدبانو است که توانسته یک هوا نظارت این بوم گردی را به دست بگیرد و خوشبختانه تا به حال نیز امتیازات خوبی از مهمانانش دریافت کرده است. اگر می‌خواهید در بهترین زمان بازدید به این شهر و اقامتگاه بوم گردی نورخونه سفر کنید بهتر است برای اسفند یا اوایل پاییز و خرداد برنامه گردش و بازدید خود را بچینید.

اتاق های ساده اما پر از آرامش و سکوتی را دارد که ذهن تان را از هر هیاهو و شلوغی شهر دور می‌کند؛ یکی دیگر از ویژگی های این بوم گردی غذاهای محلی آن است. اگر می‌خواهید در این خانه رویایی اقامت داشته باشید حتما در سفر به سمنان به این بوم گردی سر بزنید.

اکو کمپ عشایری دورنا

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران و آخرین بوم گردی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم اکو کمپ عشایری دورنا است که در مشگین شهر قرار دارد. این بوم گردی در دل طبیعت قرار گرفته که فرصت زندگی در طبیعت را به شما می‌دهد. اگر می‌خواهید تجربه یک زندگی عشایری را داشته باشید توصیه می‌کنیم در سفر خود حتما به اکو کمپ عشایری دورنا سر بزنید تا با ویژگی های بیشتری از زندگی در طبیعت آشنا شوید.

این بوم گردی در منطقه ییلاقی ملک سویی واقع شده است. شما می‌توانید در هر کدام از چادرهای عشایری که بنا شده اقامت داشته باشید. رستوران های مختلفی مطابق با هر سلیقه، تفریحات هیجان انگیز مثل دوچرخه سواری و اسب سواری از دیگر ویژگی های اقامت در این چادر های عشایری است.

اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بومگردی انار عقدا

انار عقدا یکی از بهترین افامتگاه های بوم گردی ایران است. حدود ۳۰۰ سال قدمت دارد. دستور ساخت این اقامتگاه در دوران حکومت صفوی صادر شد. این مکان زیبا در ۳۵ کیلومتری شهر اردکان واقع شده و حدود ۹۰ کیلومتر با شهر یزد فاصله دارد. سال ۱۳۹۶ بود که پس از اتمام بازسازی و مرمت این مکان تاریخی، خانه انارعقدا به عنوان یک اقامتگاه زیبا و دلنشین کار خود را آغاز کرد.

اقامتگاه انار عقدا دو طبقه  دارد. جنس بدنه از خشت و گل بوده و از ۱۵ اتاق زیبا ودلنشین تشکیل شده است. برخی از اتاق ها فاقد امکاناتی همچون یخچال، تلوزیون و سرویس بهداشتی  هستند و برای وجود آرامش و آسایش بییشتر اینگونه طراحی شده‌اند و برای استفاده از امکانات رفاهی می‌توانید به وسایل بهداشتی عمومی مراجعه کنید.

این مطلب را هم بخوانید
باداب سورت

این اقامتگاه کاملا به صورت سنتی  طراحی شده که صفا و آرامش خاصی را به مهمانانش هدیه می‌کند. باغچه‌ای زیبا در میان حیاط قرار دارد، میز و صندلی های سنتی برای استراحت مهمانان در حیاط قرار داده شده اند و نشستن در آنجا شما را با زندگی گذشتگان آشنا می‌کند.

بیشتر افرادی که به این اقامتگاه بوم گردی برای رزرو چند روزه اتاق مراجعه می‌کنند به این سبک سنتی برای زندگی بسیار علاقه مند هستند و کمتر سبک زندگی ماشینی را می‌پسندند. هر کدام از اتاق های این اقامتگاه شامل سه یا چها پله اند پس به یاد داشته باشید که برای افراد مسن ممکن است رفت و آمد کمی سخت باشد.

هزینه اقامت کودکان زیر پنج سال کاملا رایگان است و ۶ تا ۸ سال نصف هزینه شامل حال کودک می‌شود

بوم گردی انار عقدا در محله ای با همین نام قرار گرفته و به جاذبه های زیبایی همچون موزه فرش اردکان، موزه مردم شناسی، مدرسه علمیه عقدا، مسجد جامع اقدا، مسجد هلاکو و… نزدیک است.

اقامتگاه بومگردی سرای آرین

سرای آرین یکی از اقامتگاه های بومگردی ایران از نوع ساحلی است. استان هرمزگان همواره مقصد بسیاری از گردشگران کشور ایران بوده و هست. جاذبه هایی همچون قلعه پرتقالی ها در جزیره قشم، جنگل حرا یا مانگرو، کوه برفی پوشیده شده با نمک، دره مجسمه یا تندیس ها، دشت آهوان، بازار های محلی این شهر و … که همه برای میزبانی از شما عزیزان حاضر و آماده هستند. بعد از هر گردش و صرف کردن کلی انرژی، هر فرد به یک مکان آرامش بخش دلنشین با تمام امکانات رفاهی برای یک استراحت کامل نیازمند است.

در سفر به استان هرمزگان و بازدید از جاذبه های دیدنی آن ما اقامتگاه بومگردی سرای آرین را به شما معرفی می‌کنیم که از امتیازات بالایی در میان بازدید کنندگان اقامتگاه های جزیره هرمز برخوردر است. این اقامتگاه با هشت کلبه سنتی و زیبا حدودا ۶۰ نفر را پذیرش می‌کند؛ ظرفیت هر کدام از اتاق ها متفاوت است، برخی هفت نفره و برخی دیگر نه یا چهار نفرظرفیت دارند. هرکدام از کلبه ها مجهز به امکانات کاملی از جمله هال پذیرایی، مبلمان، تلویزیون، یخچال، وسایل غذاخوری، کتری برقی، سرویس بهداشتی و سشوار برقی، سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند.

این اقامتگاه که در جزیره هرمز واقع شده حدود ۱۱۲ کیلومتر با جزیره قشم و ۲۴ کیلومتری با بندر عباس فاصله دارد. هنگام اقامت در این مکان آرامش‌بخش بهتراست نکاتی را رعایت کنید . به یاد داشته باشید که حتما هنگام ثبت نام مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشید، استعمال هر گونه دخانیات  و آشپزی در داخل کلبه ممنوع است. برای رعایت حریم دیگران نباید باصدای بلند صحبت کرد. بسیاری از نکات برای اقامت در این بوم گردی تنها به خاطر ثبت خاطراتی خوش برای تمام گردشگران است.

اقامتگاه بومگردی داروک

این خانه یکی دیگر از اقامتگاه های بوم گردی ایران است که در ۴۲ کیلومتری شهر رشت و ۱۵ کیلومتری شهر ماسال قرار دارد. این اقامتگاه  در سال ۱۳۹۸ افتتاح شد که سبک خانه های گیلکی در سازه دیده می‌شود و اقامت در هرکدام از  اتاق‌های آن بسیارآرامش‌بخش است. این اقامتگاه از دو طبقه و چهار واحد اقامتی تشکیل شده که سه واحد ۱۸ متری  در طبقه دوم و در طبقه اول یک واحد ۱۸متری وجود دارد.

هر کدام از اتاق ها مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی، توالت فرهنگی، حمام و یخچال هستند. لازم به ذکر است که سیستم خواب فقط یک پتو، تشک و بالشت است و خبری از تخت های مجلل و بزرگ نیست چرا که همه چیز به صورت کاملا سنتی و قدیمی طراحی شده تا حس آرامش بیشتری را به مهمانان اقامتگاه داروک منتقل کند.

از نکات مثبت این خانه سنتی می‌توان به برخورد خوب کارکنان اقامتگاه داروک اشاره کرد، هنگام صرف صبحانه، نهار یا شام، می‌توانید هر نوع غذای محلی از جمله میرزاقاسمی، سیر قلیه، ترش تره و… را انتخاب کرده و سفارش دهید. برای پارک خودرویتان نگران نباشید چون این خانه فضای مناسب برای ماشین شما را فراهم می‌کند، همچنین میتوانید از اینترنت رایگان این اقامتگاه استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی های خوب اقامتگاه بوم گردی داروک این است که تا شهرستان زیبای ماسال چندان فاصله ایی ندارد و به جاذبه های گردشگری  شمال کشور همچون قلعه رودخان، ساحل بندر انزلی، دریای کاسبین، منطقه ییلاقی النزه و تالاب انزلی  نزدیک است.

برای کودکان زیر سه سال پذیرش رایگان بوده و طبق مقررات هیچ حیوان خانگی پذیرش نخواهد شد.

اقامتگاه بومگردی فاندر کتام

فاندر کتام جزو بیشمار اقامتگاه های بوم گردی ایران است که در لیست بسیاری از گردش مسافران استان گیلان قرار دارد. در روستای اشمنان طالم واقع شده که بالای صد سالی قدمت دارد. این بنای دو طبقه‌ ای، سرجمع ظرفیت پذیرش  ۱۵ نفر در دوباب اتاق ۶ نفره و دیگری ۸ نفره را دارد.

یکی از آنها دارای یک تراس بزرگ است که از آنجا مناظر زیبایی از منطقه اشمنان طالم قابل مشاهده بوده و دید کلی نسبت به اطراف اقامتگاه در دسترس است. فاندر کتام  به خاطر امکانات کاملی که در اختیار تمام مهمانانش قرار می‌دهد امتیازات خوبی در بین گردشگران گیلان دارد.

امکانات این اقامتگاه شامل وسایل گرمایشی و سیستم سرمایشی،  وای فای اینترنت رایگان، پارکینگ، توالت بهداشتی و حمام مشترک در داخل حیاط و سایل مجهز آشپزخانه برای آشپزی است. فاندر در گویش گیلکی به معنای نگاه کردن و کتام به معنای خانه روستایی بوده که برازنده همین اقامت گاه است.

آن منطقه بیشتر به خاطر آب و هوایش شهرت دارد به جاذبه های موزه باغ عمارت چوکام، ساحل کاسپین، تالاب بین المللی انزلی و روستای زیبای چاپارخانه نزدیک است و در اقامت خود می‌توانید به این اماکن زیبا دسترسی داشته باشید.

کلام آخر…

  ما در این مقاله هشت مورد از بهترین و زیباترین اقامت های بوم گردی از نقاط مختلف کشور را به شما معرفی کردیم. امیدواریم اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کرده باشید. هر اقامتگاه بوم گردی ویژگی های خاص خود را دارد و شما را شگفتی های زیادی روبه رو می‌کند. سفری شاد و مفرح همراه با سلامتی بسیار برایتان آرزومندیم.

درباره “با بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران آشنا شوید!” بیشتر بخوانید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا