جاهای دیدنی تهران

ایران مال یا بازار بزرگ ایران کجاست؟

ایران مال یکی از ۵ مرکز خرید برتر جهان و شماره یک در خاورمیانه است. هدف بنیانگذاران این پروژه ایجاد یک مرکز خرید بین المللی بود که صاحبان مشاغل داخلی و بین المللی را گرد هم می‌آورد. این ساختمان در غرب پارک چیتگر تهران با مساحت کل ۱۷۰۰۰۰۰ متر مربع واقع شده است. تکمیل این پروژه حدود ۵ سال به طول انجامید. در همین حال، ۲۰۰۰۰ متخصص و کارگر از سال ۲۰۱۴ در این پروژه مشغول به کار بودند.

جالب است بدانید که ۱۸ درصد از فضاهای این بازار بزرگ به امکانات فرهنگی، ۳۱ درصد به عمومی و تفریحی، ۲۴ درصد به تجاری، ۱۹ درصد به پارکینگ و ۵ درصد به هتل اختصاص دارد. اگر دوست دارید با این مجموعه شگفت انگیز و جذاب بیشتر آشنا شوید، این مقاله از سپنجا را تا آخر بخوانید.

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

بازار بزرگ ایران کجاست؟

ایران مالی که ما امروز به عنوان بزرگ‌ترین بازار ایران می‌شناسیم در حد فاصل تهران و کرج ساخته شده است. به طور دقیق‌تر، ایران مال در شمال غربی تهران، منطقه ۲۲، نزدیک پارک چیتگر و دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس واقع شده است.

اهداف اصلی پروژه

اهداف اصلی پروژه بازار بزرگ ایران به شرح زیر است:

۱.کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور

  1. جذب گردشگر و ایجاد بستر جذب سرمایه گذاری برای بخش خصوصی برای ایجاد شغل بیشتر
  2. فراهم آوردن محیطی سالم برای همه مردم به ویژه نسل جوان

۴.آشنایی مردم با فرهنگ ایرانی-اسلامی

  1. توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی
  2. کمک به اقتصاد محلی از طریق افزایش مبادلات تجاری

صاحب ایران مال کیست؟

در حال حاضر «علی انصاری» یکی از ثروتمندترین افراد ایرانی، صاحب ایران مال است. ایده پرداز و طراح این پروژه بزرگ و هوشمندانه، خود ایشان هستند و علاوه بر این در عرصه‌های مختلف اقتصادی دیگر فعالیت دارند. ایشان همچنین به عنوان مؤسس بانک آینده، بازار مبل ایران، بازار کامپیوتر ایران و ده‌‌ها شرکت صنعتی دیگر نیز شناخته می‌شود.

صاحب بازار بزرگ تهران

طراحی پروژه

در طراحی پروژه، باورهای ملی، مذهبی، تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی برای دستیابی به معماری مدرن ایرانی-اسلامی مد نظر گرفته شده است. در این راستا طراحان از مفهوم بازار سنتی برای شبیه سازی آن در ساختمان استفاده کردند. بنیانگذاران امیدوارند این مرکز خرید با جذب تولیدکنندگان و صنعتگران سنتی ایرانی از اصفهان، تبریز، قم، کاشان، شیراز و قزوین به عنوان یک مرکز بین‌المللی برای افزایش کالاهای صادراتی ایران فعالیت کند.

پروژه ایران مال یکی از جاه طلبانه‌ترین پروژه‌های معماری معاصر ایران است که توسط طراحان و مهندسان ایرانی و بین المللی ساخته شده است. علاوه بر این، بسیاری از افراد مشهور و چهره‌های عمومی از این مرکز خرید به دلیل طراحی و دستاوردهای آن در مراسم افتتاحیه اولیه تمجید کردند. این شامل مفاهیم و ایده‌های مختلفی است که از معماری سنتی ایران نشات گرفته است. این پروژه در حال حاضر در مرحله نهایی خود است و به زودی برای عموم آزاد خواهد شد.

بخش‌های جذاب ایران مال

Iranmall تنها یک مرکز خرید جامع و بزرگ نیست، بلکه شامل جاذبه‌ها و بخش‌های دیدنی دیگر نیز می‌شود. جاذبه‌هایی چون باغ ایرانی، مسجد جامع، تالار آیینه، بازار سنتی و… که ساخت آنها با الهام از معماری بناهای سنتی و اصیل ایرانی صورت گرفته است. در ادامه می‌توانید با جاذبه‌ها و بخش‌های مختلف این بازار بزرگ آشنا شوید.

مسجد جامع

مسجد ایران مال بر اساس یک مفهوم ساده ساخته شده است. نمازخانه‌ای برای مسلمانان که زیبایی، حیا و پاکی را در کنار هم بیان می‌کند و این عناصر برای ایجاد فضایی درخشان و در عین حال کاملاً معنوی ترکیب شده‌اند. این مسجد خیره کننده که دارای تزیینات کاشی‌کاری و گچ‌بری خارق‌العاده است با الهام از مسجدالنبی ساخته شده است و گنبد آن که متشکل از پنج گنبد خیره کننده است با الهام از گنبد حافظیه شیراز ساخته شده است. جالب است بدانید در کاشی‌کاری و گچ‌بری این بنا از چهار رنگ فیروزه‌ای، لاجوردی، سفید و آجری استفاده شده است و در محیط اینجا نمازگزاران می‌توانند لحظات خود را به دعا و گفتگو با خالق متعال بگذرانند.

این مسجد فرصتی را برای مردم ایجاد می‌کند تا پس از ساعت‌ها گردش در سالن‌های بی‌پایان ایران مال، به آرامش برسند. با این وجود، این مسجد تنها نمازخانه ایران مال نیست و ده‌ها نمازخانه دیگر در سراسر مرکز خرید موجود است، زیرا دسترسی به مسجد جامع در هنگام اذان به دلیل ابعاد عظیم ایران مال زمان‌بر است.

مسجد جامع ایران مال

باغ ایرانی یا باغ ماهان ایران مال

مفهوم باغ ایرانی عاملی غالب برای معماران این پروژه بوده است. به همین دلیل دو بخش اصلی این مجموعه بزرگ به عنوان باغ ایرانی طراحی و ساخته شده است. باغ ماهان تنها یکی از دو باغ ایرانی حیرت‌انگیز است که نمایانگر بهشت ​​زمینی در قلب یک شگفتی معماری کلاس جهانی است. قبل از ورود به این منطقه، بیشتر بازدیدکنندگان از فضای نفس گیر این بهشت ​​ساخته دست بشر شگفت زده می‌شوند و تجربه‌ای به دست می‌آورند که شبیه هیچ چیز دیگری نیست.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد باغ ماهان، باغ سرو است. درخت سرو از قدیم الایام در ایران نماد فضل، ماندگاری و جاودانگی بوده است. این باغ باشکوه علاوه بر شکوه و عظمت، خانه تعداد قابل توجهی از مغازه‌ها است که محصولات مد و جواهرات با کیفیت بالا را عرضه می‌کنند. تعدادی از بهترین برندهای رستوران و کافه به زودی در باغ ماهان افتتاح خواهند شد.

باغ ایرانی ایران مال

لذت بردن از یک تجربه ناهار خوری خوب در این محیط شگفت انگیز لحظات فراموش نشدنی را برای هر بازدید کننده ای رقم خواهد زد. همچنین باغ ماهان فرصت بی‌نظیری را برای برگزاری مراسم و مراسم ویژه فراهم می‌کند.

باغ دیدار ایران مال

شاید برای اکثر شما هم جالب باشد که مجموعه بزرگ ایران مال دارای یک باغ زیبای دیگر به نام دیدار است که مکانی عالی برای گفت‌وگوست. این باغ مسقف است و ۱۴ متر ارتفاع دارد. سقف شیشه‌ای این باغ و درختان پالم کالیفرنیا در محوطه آن توجه هر بازدید کننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. باغ دیدار در مجاورت بازار سنتی مجموعه قرار دارد و نماهای آجری آن شما را برای چند لحظه به اعماق معماری مناطق کویری و مرکزی ایران مثل کاشان و یزد خواهد برد. آبشار پلکانی، پل شیشه‌ای روی آب و سکوی شیشه‌ای دیدنی‌های جالب دیگر این قسمت هستند.

این مطلب را هم بخوانید
این 8 تا از مکان های ناشناخته تهران را بعید است بشناسید! (راهنمای جامع)

بازار سنتی ایران مال

قطعاً وجود بازاری سنتی در دل بازاری فوق مدرن کمی عجیب و غیر ممکن به نظر می‌رسد اما ساخت تمیچه‌ی علی اکبر در مجموعه بزرگ ایران مال این غیر ممکن را به ممکن تبدیل کرده است. در ساخت و طراحی این بازار از معماری بازارهای سنتی ایران الهام گرفته شده است و با انواع تزئینات معماری ایرانی مانند گچ‌بری، مقرنس، کاشی‌کاری و… تزئین شده است. تیمچه‌ی علی اکبر متشکل از راسته‌ی اصلی، گنبد مرکزی و چهار سوق است و در غرب ایران مال، طبقه‌ی دوم تجاری قرار دارد. اینجا چهار سرا دارد که شامل تالار آینه، شربت‌‌خانه، راسته بازار و حجره‌ها است.

چهار سرای بازار سنتی ایران مال به شرح زیر هستند:

  • سرای فیروزه: این سرا که به تالار هنر و صنعت ایرانی  نیزمعروف است، به فروش انواع صنایع دستی مانند ظرف‌های مینا، سفال، خاتم‌کاری و آینه‌کاری و… اختصاص دارد
  • سرای زمرد: سرای زمرد به فرش‌های اصیل و دست‌بافت ایرانی اختصاص دارد
  • سرای عقیق: در این سرا می‌توانید انواع اشیا، صنایع‌دستی قدیمی و عتیقه را ببینید.
  • سرای الماس: سرای الماس به عرضه سوغات تمامی شهرهای ایران اختصاص دارد.

تالار آیینه ایران مال

آینه‌ها نقش برجسته‌ای در زندگی روزمره ما دارند، اما در کنار ویژگی‌های بازتابی خود، قرن‌هاست که از آنها به عنوان یکی از عناصر جدایی ناپذیر فرهنگ ایرانی-اسلامی در قالب هنری موسوم به آیینه کاری یا آینه کاری استفاده می‌شود.

تکه‌های ریز آینه که توسط صنعتگران زبردست بریده شده و در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، الگوهای متقارن هنری ایجاد می‌کنند که نفس هر بازدیدکننده‌ای را بند می‌آورند. یکی از این نمایش‌های خیره کننده را می‌توانید در تالار آیینه ایران مال ببینید و لذت ببرید.

معماری تالار آیینه ایران مال

تالار آیینه یکی از اجزای مهم و دیدنی بازار سنتی ایران مال است و پیدان کردن آن در قلب بازار سنتی، شگفتی است که بسیاری انتظار آن را ندارند. این تالار درخشان با الهام از تالار آیینه مجلس شورای ملی ساخته شده است و بیش از ۳۸ میلیون قطعه آینه در دیوارها و سقف آن‌ به کار رفته است.

فرش اصیل ایرانی زیر پای شما جشنواره‌ای از رنگ‌ها و نقش‌ها را به رقص در می‌آورد و بارها و بارها در تک تک تکه آینه‌هایی که شما را احاطه کرده است تکرار می‌شود. این سالن زیبا نه تنها به عنوان یکی از جاذبه‌های برجسته برای بازدیدکنندگان و مشتریان ایران مال محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند به عنوان غرفه‌ای ویژه برای پذیرایی از مهمانان VIP و برگزاری جلسات رسمی مورد استفاده قرار گیرد.

شربت خانه ایران مال

شربت خانه‌ها که از قدیم مکانی برای نشتن، استراحت و نوشیدن شربت‌های خنک بوده‌اند قدمتی مربوط به دوران اسلامی و زمان تیموریان دارند. ما امروز می‌توانیم یکی از این بناهای جذاب را با معماری فوق‌العاده چشمگیر در بازار بزرگ ایران یا ایران مال ببینیم و  لذت ببریم.

ایوان اشراق ایران مال

یکی دیگر از سازه‌های جذاب مجموعه بزرگ ایران مال ، ایوان اشراق است. این سازه‌ طلایی و خیره کننده ۲۵ متر ارتفاع دارد و از طبقه‌ی اول تجاری مجموعه آغاز و تا بام ادامه دارد. بازدید کنندگان این سازه می‌توانند به راحتی و به طور مستقیم از طریق راهروی شمالی با ایوان الماس ارتباط پیدا کنند.

ایوان اشراق

باغ رستوران ملل ایران مال

باغ رستوران ملل یکی دیگر از بخش‌های محبوب و دلچسب ایران مال است. در اینجا می‌توانید غذاهایی از سراسر جهان میل کنید و روز متفاوتی را برای خود رقم بزنید.

باغ کتاب ایران مال یا کتابخانه جندی شاپور ایران

این بهشت ​​عاشقان کتاب و ادای احترام به یکی از مهم‌ترین آکادمی‌های علمی تمام دوران است. کتابخانه جندی شاپور که نام مرکز معروف آموزش عالی ایران در قرن سوم میلادی در زمان ساسانیان را یدک می‌کشد، بر اساس نظرسنجی‌ها به عنوان محبوب‌ترین بخش ایران مال شناخته می‌شود.

هر روز هزاران نفر و علاقه‌مند به کتاب از کتابخانه و معماری باورنکردنی آن بازدید می‌کنند که چه از سر کنجکاوی و چه در جستجوی دانش، به این آرشیو عظیم وارد و خارج می‌شوند. استفاده هوشمندانه از چوب ظریف توسط نجاران زبردست همراه با طراحی داخلی درخشان، آرامش و تجمل را در بهترین حالت خود به نمایش میگذارد. کتابخانه جندی شاپور یا به قول ساسانیان «گندی شاپور» برای اهداف متعددی ایجاد شده است.

این کتابخانه علاوه بر کاربرد سنتی خود، بازاری برای محصولات فرهنگی با کافه کتاب، فروشگاه کتاب و لوازم التحریر «شهر کتاب» و آتلیه عکاسی است. کتابخانه جندی شاپور تاکنون برای چندین بار میزبان رویدادهای مهم هنری و فرهنگی بین المللی بوده است و یکی از بزرگ‌ترین فرش‌های هندسی جهان نیز در آن قرار دارد که نقش‌های آن از طرح سقف و کف این مکان الهام گرفته شده است.

رستوران‌ و کافی شاپ ایران مال

طبیعتاً بعد از چند ساعت متوالی گشت و گذار در مجموعه بزرگی چون ایران مال خسته خواهید شد و نیاز است نفسی تازه کنید. اینجاست که خوردن یک وعده غذای لذیذ یا نوشیدن یک فنجان قهوه انرژی از دست رفته‌تان را باز خواهند گرداند.

در این بازار چهار مجموعه‌ی فودکورت بزرگ، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد وجود دارد که می‌توانید بعد از تفریح و انجام خریدهای خود به یکی از آنها مراجعه کنید و نوشیدنی، غذا، دسر یا چیزهای خوشمزه دیگر را امتحان کنید. در این بخش از ایران مال جشن‌های ملی کشورهای مختلف و جشنواره‌های مختلف غذایی مانند غذای کودک، غذاهای سنتی یا بین‌‌المللی نیز برگزار می‌شود.

در حال حاضر رستوران‌ها و کافی شاپ‌های زیر در ایران مال فعال هستند:

  • رستوران: ام شریف، ساج، قریشی، سلف سرویس قریشی و هانی
  • فست فود: مانچ باکس و فریکادل
  • کافی‌شاپ: شربت خانه بازار بزرگ ایران، کافه دیدار، کافه کتاب، کافه سینما، کافه ورزش، کافه لانژ سینما و کاپوچینو

کافه ها

پردیس سینمایی ایران مال

مجموعه سینمایی ایران مال یا سینپلکس با میزبانی سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۲۰۱۹ توجه علاقه مندان به سینما را به خود جلب کرد. به محض اینکه فیلم‌ها روی پرده نقره‌ای قرار گرفتند، طرفداران فیلم متوجه شدند که تجربه‌ای کاملاً شنیداری و بصری در جدیدترین سینمای پیشرفته ایران در انتظار آنها بوده است.

بدون شک سینپلکس ایران مال پیشرفته ترین سینمای کشور است. این مجموعه عظیم با دوازده سالن مختلف، بهترین کیفیت صوتی و تصویری را با کمک سیستم‌های نمایش تصویر و صدا در سطح جهانی برای مخاطبان خود فراهم می‌کند.

در اینجا طرفداران فیلم می توانند از میان ۳ سالن VIP در کنار ۹ سالن دیگر که همگی کیفیت تصویر و صدای یکسانی دارند، انتخاب کنند. تماشای فیلم در بزرگترین صفحه نقره ای ایران یکی دیگر از سورپرایزهایی است که در سینپلکس منتظر شماست. لابی Cineplex و کافه تریا آن به زیبایی برای پذیرایی از تماشاگران در بدو ورود به سالن سینما طراحی شده است. این تجربه سینمایی استثنایی را از دست ندهید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای بازدید از بازار بزرگ تهران

پردیس سینمایی ایران مال

مجموعه ورزشی ایران مال

اگر از طرفداران ورزش هستید و به دنبال دنیایی از حرکت و هیجان هستید، ایران مال مقصد مناسبی برای شما خواهد بود. این یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال برجسته‌ترین مجموعه‌های ورزشی خاورمیانه است و امکانات آن انتخاب‌های بی پایانی را برای دوستداران ورزش به وجود آورده است. از هاکی روی یخ استاندارد جهانی گرفته تا سالن‌های بولینگ مدرن، مسیرهای پیاده روی و سالن‌های بدنسازی پیشرفته در این مجموعه ورزشی دایر شده‌ است. در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داد.

  • پیست یخ: در پیست یخ ۳۶۰۰ متر مربعی ایران مال می‌توان فعالیت‌های مفرح و هیجان‌انگیزی را مثل اسکی و هاکی روی یخ تجربه کرد.
  • مجموعه اسکواش: این مجموعه چهار زمین مدرن و پیشرفته را در اختیار علاقه‌مندان این رشته هیجان‌انگیز قرار می‌دهد.
  • مجموعه استخر و اسپا: مجموعه استخر و اسپای ایران مال از استخرهای مختلف برای آقایان، بانوان و همینطور کودکان به صورت مجزا برخوردار است.
  • بولینگ: سالن بولینگ ایران مال یکی از جذاب‌ترین سال‌های ورزش این مجموعه است زیرا در بام آن واقع شده است و چشم‌اندازی دیدنی از دریاچه شهدای خلیج فارس ارائه می‌دهد. این سالن ۱۶ خط بازی دارد.
  • استادیوم چند منظوره: این استادیوم در محدوده‌ی باغ بام قرار دارد و زمین‌های تنیس با قابلیت برگزاری مسابقات ورزشی مختلف و رویدادهای غیر ورزشی را دارد.
  • جاده تندرستی: جاده‌ی تندرستی در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز باز است و مساحت آن ۲۵۰۰ مترمربع است. این جاده در بام سبز قرار دارد و از ایستگاه‌های مختلفی مثل ارائه خدمات رفاهی و پزشکی، فروش انواع خوراکی و نوشیدنی‌های ارگانیک و همینطور ارائه انواع لباس‌ ورزشی و… برخوردار است.
  • کلینیک پزشکی ورزشی: کلینیک پزشکی ورزشی این مجموعه به ارائه امکاناتی چون مرکز آب درمانی و دستگاه‌های مدرن ورزشی به منظور انجام آزمون‌های سلامت ورزشی، بازتوانی ورزشکاران و سالمندان اختصاص دارد.
  • مرکز آمادگی جسمانی و سلام:این مرکز به‌صورت ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته فعالیت می‌کند و از امکانات آن می‌توان به رستوران ارگانیک اشاره کرد.

شهربازی ایران مال

یکی دیگر از سرگرمی‌های فوق‌العاده جذاب و پرهیجانی که ایران مال برای خانواده‌ها و کودکان فراهم کرده است، شهربازیی با امکانات و بازهای عالی است. این شهربازی داری امکانات و خدمات زیر است:

  • ترن هوایی در فضای بسته
  • فضای بازی‌های لیزری
  • سالن‌های نمایش ویژه کودکان
  • مسابقات قهرمانی بازی‌های الکترونیک
  • پیست قایق‌های ضربه‌ای
  • خدمات سرگرم کننده برای خردسالان، کودکان و نوجوانان
  • اتاق‌های مخصوص تماشای فیلم‌ ویژه کودکان و خردسالان
  • امکان برگزاری مسابقات مسابقات نقاشی و…
  • امکان برگزاری جشن‌های متنوع از جمله تولد و… در اتاق جشن تولد و مراسم‌ها

هتل ایران مال

هتل ایران مال یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین بخش‌های این مجموعه عظیم چند منظوره است. این سازه درخشان که در شرقی‌ترین قسمت مرکز خرید قرار دارد از ۱۸ طبقه و بیش از ۳۰۰ اتاق تشکیل شده است.

قسمت‌هایی از هتل که در بال غربی واقع شده‌اند، چشم‌اندازی به دریاچه مصنوعی معروف تهران، شهدای خلیج فارس و دیگر جاذبه‌های منطقه همجوار دارند.  کسانی که مسافر تهران هستند و دوست دارند به اکثر بخش‌های این مجموعه وسیع سر بزنند، می‌توانند شب را در این هتل اقامت داشته باشند و از امکانات عالی آن بهره‌مند شوند. برخی از امکانات این هتل به شرح زیر است:

  • اتاق جلسات
  • آمفی تئاتر
  • سالن مهمانی‌ها و مراسم‌ها
  • استخر‌ آقایان
  • استخر بانوان
  • سالن‌های ماساژ و زیبایی
  • مراکز آب‌درمانی به‌همراه حمام ترکی، سونا و جکوزی
  • سالن‌های ورزشی
  • رستوران و کافی‌شاپ

ایران مال هتل

ساعت کاری بازار بزرگ ایران

  • روزهای عادی: شش ماه اول سال از ۱۰ تا ۲۳؛ شش ماه دوم سال از ۱۰ تا ۲۲
  • پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها: شش ماه اول سال از ۱۰ تا ۲۳؛ شش ماه دوم سال از ۱۰ تا ۲۳
  • ایام عید و جشن‌های مذهبی: شش ماه اول سال از ۱۰ تا ۲۴؛ شش ماه دوم سال از ۱۰ تا ۲۲
  • ایام سوگواری تعطیل: شش ماه اول سال از ۱۳ تا ۲۳؛ شش ماه دوم سال از ۱۲ تا ۲۲
  • اول فروردین، ۲۱ رمضان، ۲۸ صفر، تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی تعطیل است.
  • ۲۲ بهمن تا ساعت ۱۲ تعطیل است.

مسیرهای دسترسی به بازار بزرگ ایران

ایران مال یا بازار بزرگ ایران در مجاورت بزرگراه شهید خرازی قرار دارد و دسترسی به آن خیلی راحت است. کافیست از بزرگ‌راه شهید خرازی، خروجی «بازار بزرگ ایران» را انتخاب کنید و  وارد تونل یا پل روگذر شوید تا به‌طور مستقیم به طبقه موردنظر بروید.

چنانچه از کرج یا فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی به سمت بازار بزرگ ایران حرکت می‌کنید، بزرگراه‌های کرج و آزادگان امکان دسترسی را برای شما فراهم کرده‌اند. به طور کلی شما می‌توانید از چهار مسیر زیر به ایران مال دسترسی داشته باشید:

  • مسیر۱: از بزرگراه شهید خرازی(دسترسی شمالی)
  • مسیر ۲: از خیابان چهارباغ(دسترسی جنوبی)
  • مسیر۳: از خیابان ایران خودرو(دسترسی غربی)
  • مسیر ۴: از بلوار طبیعت(دسترسی شرقی)

اگر قصد دارید با مترو خودتان را به  iranmallبرسانید باید از طریق خط پنج مترو اقدام کنید. اگر هم شلوغی حوصله مترو یا رانندگی کردن ندارید با تماس با مجموعه می‌توانید درخواست تاکسی ویژه بدهید و از هر نقطه و مکان در شهر تهران به‌راحتی به این مکان بروید.

مسیرهای دسترسی

مراکز خرید ایران مال

لیست مراکز خرید بازار بزرگ ایران که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید خاورمیانه و جهان است، به شرح زیر است:

  • هایپر استار: طبقه‌ی ۱ G
  • لوازم و دکوراسیون منزل: طبقه‌های ۰ G ۱ ،G و ۲ G
  • محصولات فرهنگی و تفریحی: طبقه‌ی G ۳
  • کفش و محصولات چرمی: طبقه‌های ۰ G ۱ ،G و۳ G
  • لوزام خانگی و الکترونیکی:طبقه‌ی  G۰
  • جواهرات، ساعت و زیورآلات: طبقه‌های G ۰ و G ۱
  • محصولات زیبایی و سلامت: طبقه‌های G ۱،G ۲ و G ۳
  • مد، پوشاک و لوازم ورزشی: طبقه‌ی G ۳

سخن آخر

ما در اینجا یک از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان یعنی ایران مال را مورد بررسی قرار دادیم و هرآنچه نیاز بود در مورد آن بدانید را با شما درمیان گذاشتیم. این مجموعه علاوه بر مراکز خرید متعدد، دارای بخش‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، سرگرمی و… است و امکانات رفاهی و تفریحی عالی به بازدید کنندگان ارائه می‌دهد. هر از یک بخش‌های این بازار ویژگی خاص خود را دارند و با توجه به علایق افراد در تمام سنین مختلف ساخته و راه‌اندازی شده‌اند. در نتیجه‌ ما نمی‌‌توانیم تنها به چشم یک مرکز خرید عادی به ایران مال نگاه داسته باشیم.

درباره “ایران مال یا بازار بزرگ ایران ” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا