دیدنی های کیش

معرفی بهترین سواحل کیش

جزیره کیش که در سواحل جنوبی خلیج فارس آرام گرفته است به عنوان یکی از ارزشمندترین جاذبه‌های دیدنی ایران شناخته می‌شود. برای همین ما امروز می‌خواهیم به صورت مجازی سفری به بهترین سواحل کیش داشته باشیم که بهترین جاهای دیدنی این جزیره هستند. به جز گردشگران داخلی، گردشگران چندین کشور از این جزیره دیدن می‌کنند و تعداد آنها در طول یک سال به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد. سفر به این جزیره خیلی راحت‌تر است زیرا مسافران از اخذ ویزا معاف هستند!

در این مقاله از سپنجا شما را بهترین سواحل این جزیره آشنا می‌کنیم. در سپنجا همراه ما باشید.

برای اجاره سوئیت در کیش روی لینک کلیک کنید.

بهترین سواحل کیش کدامند؟

کیش در ۱۹ کیلومتری از سرزمین اصلی ایران قرار دارد. از اواخر دهه ۱۹۷۰ جزیره کیش به یک اقامتگاه لوکس و کانون گردشگری تبدیل شد. این جزیره با داشتن تفریحات آبی، هتل‌های مجلل و مراکز خرید مدرن و متعدد، همچنان یکی از بهترین مکان‌های ایران برای لذت بردن از تعطیلات آخر هفته است. در واقع این یک مرکز خرید معاف از مالیات در ایران است.

این جزیره‌ای صاف و بدون تپه و دارای صخره مرجانی است. آب انبار سنتی، ورزش‌های آبی و ساحلی، قنات و حمام قدیمی، پارک آبی اقیانوسی، پارک دلفین‌ها، شهر قدیمی حریره و آکواریوم از مکان‌هایی هستند که می‌توانید در طول اقامت خود در جزیره کیش ببینید و از آنها لذت ببرید.

سواحل کیش از بهترین سواحل تفریحی دنیا هستند و ما در ادامه چند پیشنهاد برای شما داریم:

ساحل میرمهنا یکی از معروف‌ترین سواحل کیش

رفتن به ساحل میرمهنا یعنی حضور در بزرگ‌ترین پارک ساحلی کیش. این ساحل که به عنوان بزرگ‌ترین پارک ساحلی جزیره شناخته می‌شود در بلوار دریا، یکی از مهم‌ترین مناطق تجاری جزیره واقع شده است. این پارک ساحلی بزرگ با مساحتی حدود ۱۰ هکتار از مسجد خاتم الانبیاء(ص) تا میدان جاسک امتداد دارد.

اگر دوست دارید مردم محلی این جزیره را از نزدیک ملاقات کنید و وقت بیشتری با آنها سپری کنید، ساحل میرمهنا پل ارتباطی شما با این مردم خواهد بود. این ساحل از محله‌های توریستی دور است اما در عوض به محله‌های غیر توریستی که محل زندگی مردم محلی جزیره هستند نزدیک است.

اسکله نسبتا بزرگ میرمهنا در وسط این پارک ساحلی با ۴ ایستگاه برای قایق سواری و چهار مکان برای منظره دریا وجود دارد و جالب است بدانید که پارک از محل همین اسکله به دو نیمه فرضی تقسیم می‌شود. فاز اول این ساحل که از بهترین سواحل کیش است از مسجد خاتم النبیاء تا اسکله صیادی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع و فاز دوم از اسکله صیادی تا میدان جاسک که ۶۰۰۰ متر مربع مساحت دارد.

ساحل میرمهنا

ناگفته نماند که این پارک ساحلی بسیار سرگرم کننده است. مثلاً می‌توانید به اسکله‌ها بروید و ماهیگیری کنید یا نه در ساحل دراز بکشید و منظره زیبای لاک پشت‌های دریایی را در زیر نور خورشید تماشا کنید. همچنین می‌توانید در امتداد ساحل قدم بزنید یا در سایه یک آلاچیق استراحت کنید. تفریحات و کارهای جذاب دیگر هم مثل خرید ماهی تازه صید شده در بازار ماهی، کرایه قایق برای گشت و گذار در دریا و شبگردی در ساحل و گوش دادن به موسیقی زنده وجود دارد.

ماهیگیری در ساحل میر مهنا رایگان است و امکان ماهیگیری با قلاب از اسکله وجود دارد. فاز دوم پارک دارای دو زمین بازی برای کودکان، کتابخانه عمومی، بازار عرب، نمازخانه ساحلی، بازار ماهی، مسیر دوچرخه سواری و… است.

مطالعه مطالب مرتبط:

معرفی ۱۷ ساحل از زیباترین سواحل ایران

ساحل مرجان

ساحل مرجان یکی دیگر از شگفت انگیزترین و بهترین سواحل کیش است. چند لحظه چشمان خود را ببندید و تصویری از آبی بیکران دریا، آفتاب درخشان و سواحل مرجانی را مجسم کنید. این قاب زیبا متعلق به ساحل مرجان جزیره کیش است که بدون شک زیباترین ساحلی است که می‌توانید در جزیره پیدا کنید.

این ساحل زیبا و خیره کننده را می‌توانید در قسمت شرقی جزیره، کنار بازار مرجان پیدا کنید. آب دریا در این قسمت از جزیره به قدری شفاف و تمیز است که دنیای موجودات زیر آب به خوبی نمایان است. وقتی مرجان‌‌ها می‌میرند، توسط امواج به همراه سنگ‌های زیبا، صدف‌ها و همین‌طور حلزون‌های زیبا به ساحل مرجان آورده می‌شوند و این جلوه‌ای خاصی به ساحل می‌بخشد که در هیچ جای دیگری نمی‌توان یافت.

در آب زلال و فیروزه‌ای این ساحل می‌توان موجودات دریایی متنوعی از جمله شقایق‌ دریایی، چتر دریایی، حلزون و مرجان‌ را دید و صدف‌‌ و گوش‌ماهی‌ از سطح آب و کنار ساحل جمع آوری کرد. اینها را می‌توان به بازار مرجان برد و اجناس و سوغات محلی خرید. این ساحل که یکی از بهترین سواحل کیش محسوب می‌شود به دلیل زیبایی بی‌بدیل، به مکانی اید‌آل برای عکاسان و مکانی عالی برای تفریح تبدیل شده است. تماشای غروب و طلوع خورشید در این ساحل می‌تواند تصویری خاطره انگیز از سواحل کیش را در قاب ذهن شما رقم بزند.

ساحل مرجان

تفریحات متنوع و هیجان انگیز این ساحل مرجانی شامل طیف گسترده‌ای از ورزش‌های آبی از جمله جت اسکی، شاتل و پاراسلینگ، غواصی و تفریحات دیگر از جمله دوچرخه سواری در پیست دوچرخه سواری کیش، استراحت در سایه آلاچیق‌های ساحلی، کافی‌شاپ‌گردی و… می‌شود. این پارک علاوه بر کافی‌شاپ و فودکورت امکاناتی دیگری چون رستوران، بوفه و سرویس بهداشتی هم دارد. همچنین چند مورد ازهتل‌های معروف کیش مانند داریوش و پارمیس نیز در نزدیکی آن قرار دارند.

این مطلب را هم بخوانید
ماجراجویی در جزیره کیش

ساحل مرد ماهیگیر

پارک ساحلی مرد ماهیگیر که در شرق جزیره واقع شده است به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ساحلی و یکی از بهترین سواحل تفریحی این جزیره شناخته می‌شود. این ساحل که یکی از بهترین سواحل کیش است حدود ۴۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و مجسمه غولپیکر مرد ماهیگیر که یکی از نمادین‌ترین مجسمه‌های جزیره است در دل آن قرار دارد.

مجسمه مرد ماهیگیر حدود ۱۲ متر است و حتی از فواصل دور هم دیده می‌شود. این مجسمه زیبا و هنرمندانه حاصل تلاش مشترک چهار مجسمه ساز حرفه‌ای در مدت سه ماه است و برای ساخت آن بیش از ۱۲ لایه فایبرگلاس با رزین و ۶ تن آهن استفاده شده است و همچنین برای نگهداری آن از بتن استفاده شده است. مجسمه باشکوه یک ماهیگیر پس از مجسمه شکارچی مروارید بندرعباس، دومین مجسمه بزرگ تزئینی ایران است.

اگر مکان‌های شلوغ و پربازدید کیش را دوست ندارید می‌توانید به پارک مرد ماهیگیر که مکانی ایده آل برای استراحت و خلوت کردن با خود است مراجعه کنید. می‌توانید زیر سایه درختان بلند این پارک دراز بکشید و استراحت کنید یا زیر آلاچیق‌های پارک بنشینید و خستگی پس از پیاده روی و تفریح ​​در جزیره را به در کنید.

پوشش گیاهی این ساحل از بهترین سواحل کیش نیز بسیار متنوع است و برخی از گونه‌های گیاهان و درختان بومی خود جزیره کیش هستند. مانند عناب، ممرز شرقی، فندق و… . ساحل این پارک مکان محبوبی برای ساخت قلعه‌های شنی است و در کنار آن مردمی را می‌بینید که در هر سنی به طور جدی در حال ساخت قلعه‌های شنی هستند. همچنین دو فواره در جهت شرق و غرب پارک می‌بینید که با جوی آبی ۱۰۰ متری به هم متصل شده‌اند. نورپردازی تزئینی این پارک فرصت خوبی برای ثبت خاطرات سفر فراهم می‌کند.

مطالعه بیشتر:

بهترین شهرهای شمال برای تفریح و گردش تعطیلات

ساحل اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی جزیره کیش با حدود ۴۳۷ متر طول و ۱۸ متر عرض، توسط متخصصان ایرانی در سال ۱۳۸۶ با هدف ایجاد تفرجگاهی عالی برای گردشگران و ساکنان جزیره ساخته شد. این اسلکه چهار فضای عرضی جانبی دارد و در ساخت آن از ستون‌های فلزی و عرشه‌های چوبی استفاده شده است. مساحت این اسکله زیبا به ۱۰۰۰۰ متر مربع می‌رسد و در حال حاضر یکی از بهترین سواحل کیش برای لذت بردن از مناظر شگفت انگیز دریا و انجام ورزش‌های آبی مختلف است.

از خصوصیات قابل تحسین اسکله تفریحی کیش سازگاری با محیط زیست است. این اسکله به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که هیچگونه تأثیر منفی بر اکوسیستم جزیره، به ویژه در صخره‌های مرجانی آسیب پذیر نداشته باشد.

در کنار این اسکله می‌توان از آرامش و هوای پاک دریا لذت برد. همچنین می‌توان با خانواده یا دوستان در اسکله و ساحل قدم زد و با کلی تفریح آبی سرگرم شد. شاید خیلی از گردشگران تمایلی به دیدن آثار تاریخی نداشته باشند یا نخواهند تمام وقت خود را در رستوران‌ها و مراکز خرید سپری کنند. اما تعداد خیلی محدودی را می‌توان پیدا کرد که نسبت به تفریحات آبی و سواحل زیبا بی‌تفاوت باشند. در واقع سفر به کیش بدون این تفریحات آبی کامل نیست.

در این ساحل از بهترین سواحل کیش می‌توانید قایق کف شیشه‌ای کرایه کنید و به دل دریا بزنید تا انواع گونه‌های مختلف ماهی و سایر موجودات دریایی را ببینید و از مناظر طبیعی اطراف اسکله لذت ببرید. همچنین می‌توانید غواصی کنید تا اعماق رنگارنگ خلیج فارس را از نزدیک ببنید. اگر هم آدرنالین بیشتری می‌خواهید، به جت اسکی بروید یا در یک ماجراجویی هوایی چتر نجات بر فراز آب پرواز کنید. در اطراف اسکله، سالن‌های بولینگ، سالن‌های تئاتر و رستوران‌های مختلفی نیز وجود دارد که می‌توان ساعت‌ها در آنها ماند و اوقات خوشی را سپری کرد.

ساحل اسکله تفریحی کیش

ساحل سیمرغ کیش

برای آشنایی با یکی دیگر از سواحل جزیره کیش آماده‌اید؟ این ساحل به پارک ساحلی سیمرغ مشهور است و برای دسترسی به آن باید به سمت جنوب شرقی جزیره حرکت کرد. به طور دقیق‌تر این پارک در امتداد خط ساحلی بین جاده جهان و جاده دوچرخه سواری واقع شده است. وسعت پارک ساحلی سیمرغ به حدود ۱۶۰۰۰ متر مربع می‌رسد و ۳۰۰ متر در امتداد ساحل امتداد دارد. یک مجسمه‌ی سیمرغ غولپیکر در این ساحل قرار دارد و انتخاب نام سیمرغ برای آن از همین موضوع نشأت می‌گیرد.

این یکی از بهترین سواحل کیش است و پارک دلفین که معروف‌ترین پارک جزیره و اولین و بزرگ‌ترین پارک کشور است، درست روبروی آن قرار دارد. ساحل سیمرغ مقصدی عالی خانواده‌هاست زیرا فضاهای بسیاری برای جمع‌های خانوادگی دارد و یک فضای بسیار وسیع برای بازی کودکان. اینجا همچنین یکی از مکان‌های ایده‌آل برای لذت بردن از دریاست. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اسکیت بازی، بدمینتون، جت اسکی، پراسلینگ و پاراگلایدر از جمله تفریحات این ساحل هستند. از این ساحل تا چند مرکز خرید و هتل عالی کیش راهی نیست. هتل مارینا و هتل سیمرغ از بهترین هتل‌های جزیره در نزدیکی این ساحل هستند.

پارک ساحلی سیمرغ

ساحل درخت نارگیل کیش

اگر عاشق نشستن در سایه درختان ساحلی هستید، پس ساحل درخت نارگیل کیش واقع در ضلع شرقی این جزیره مکان ایده‌آلی برای‌تان خواهد بود. این ساحل پر از درختان شگفت انگیز است و به فاصله ۱۵ دقیقه از مرکز شهر دور است.  برای دسترسی به این ساحل زیبا که آب و هوایی کاملاً استوایی دارد باید خود را به خیابان فرودسی، تقاطع بلوار ساحل برسانید. ساحل درخت نارگیل که یکی از بهترین سواحل کیش است بالغ بر ۲۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و بیش از ۲۵۰۰ درخت نارگیل را در خود جای داده که این رقم کمی نیست.

جالب است بدانید درختان نارگیل این منطقه جزء گونه‌های خاص و نادر به حساب می‌آیند و  در هر منطقه جغرافیایی قادر به رشد نیستند. اینها از خلیج فارس تا ساحل مرجانی کشیده شده‌اند و چشم انداز بی نظیری را منطقه به وجود آورده‌اند. برگ این درختان بزرگ و تنومند به حدی بزرگ و پهن هستند که می‌توانند سایه‌هایی بسیار عالی برای استراحت گردشگران باشند.

این مطلب را هم بخوانید
آکواریوم کیش یا کشتی آکواریوم کیش کدامش

مطالعه مطالب بیشتر:

آشنایی با اسکله تفریحی کیش

ساختمان مرکز همایش‌های بین المللی جزیره کیش در نزدیکی همین ساحل است. همچنین هتل‌هایی عالی نظیر هتل بزرگ داریوش، هتل پارسیان، هتل آبادگران، هتل ۴ ستاره کیش، هتل ارم، هتل آرامیس و هتل سارا در حوالی همین ساحل واقع شده‌اند و می‌توان گفت از بهترین گزینه‌های اقامتی برای اقامت در جزیره هستند. دلیل محبوبیت زیاد این هتل‌ها جدا از خدمات عالی، منظره بی‌نظیری است که در اتاق‌های خود ارائه می‌دهند.

ساحل نارگیل که بی‌شک یکی از بهترین سواحل کیش است، فاصله کمی هم برخی از مراکز خرید مهم جزیره مانند مرکز خرید پانیذ، مریم ۲، رویا و بازار پردیس ۲ دارد که می‌توان بعد از یک خرید حسابی به ساحل برگشت و غروب خورشید را در زیر درختان نارگیل آن که یکی از زیباترین غروب‌های کیش را ارائه می‌دهند تماشا کرد.

ساحل درختان نارگیل

تفریحات ساحل درخت نارگیل کیش

این ساحل تفریحاتی چون موارد زیر ارائه می‌دهد:

  • جت اسکی
  • قایق سواری
  • قایق سواری با قایق‌های کف شیشه‌ای
  • غواصی
  • دوچرخه‌سواری با دوچرخه‌های آبی
  • اجاره دوچرخه در پیست دوچرخه سواری
  • والیبال ساحلی
  • هندبال
  • فوتبال بازی
  • و…

بهترین مکان‌های غواصی در کیش

غواصی یکی از بهترین و پرطرفدارترین تفریحات جزیره کیش است. برای همین تصمیم گرفتیم در این بخش به معرفی بهترین مکان‌های جزیره کیش برای غواصی نیز بپردازیم. اما پیش از هرچیز نیاز است به یک یا چند نکته بسیار مهم درباره این ورزش آبی اشاره داشته باشیم.

اگر به بهترین سواحل کیش می‌روید تا غواصی کنید باید بدانید که این ورزش یا تفریح آبی به تجهیزات، آموزش، مهارت و از همه مهم‌تر یک مربی ماهر و حرفه ای نیاز دارد تا شما را در زیر آب همراهی کند. خوشبخاتنه چندین مرکز غواصی در کیش ایجاد شده که این امکانات را ارائه می‌دهند. در ادامه به بررسی چند مکان غواصی کیش می‌پردازیم که جذابیت خاصی به سواحل کیش بخشیده‌اند:

بیگ کورال و ژوراسیک پارک

دو مکان بیگ مورال و ژوراسیک پارک به دلیل اکوسیستم زیبایی که دارند بهترین مکان‌ها برای غواصی در کیش محسوب می‌شوند. در مد، عمق این مکان‌ها ۶ تا ۸ متر و در جزر کامل عمق کمتر از ۵ متر است. برای دسترسی به این سایت‌ها می‌توانید به ساحل هتل سیمرغ بروید و از آنجا به راحتی به سایت بیگ کورال برسید.

بیگ کورال

ساترن کرک

ساترن کراک جنوبی یا شکاف جنوبی در ۵ کیلومتری جزیره کیش قرار دارد و کمی با جزیره فاصله دارد. اما با وجود این فاصله، ارزش دیدن و غواصی را دارد زیرا از شکافی تشکیل شده که تا عمق ۲۲ متری امتداد دارد و می‌توانید موجوداتی را که در این عمق زندگی می‌کنند، ببینید. دسترسی به Saturn Kirk تنها با قایق امکان پذیر است.

بهترین سواحل کیش| کشتی داما

سایت کشتی داما یک کشتی باری سنگالی است که در ۶.۵ کیلومتری جزیره کیش در عمق ۳۳ متری آبهای جنوب شرقی غرق شد. غواصی در اطراف کشتی نیاز به مهارت خاصی ندارد اما برای ورود به بدنه باید دوره تخصصی کشتی‌های غرق شده را گذرانده باشید.

کلبه هور

سایت غواصی کلبه هور در غربی‌ترین نقطه جزیره و در محلی به نام هور قرار دارد. از طریق ساحل کوچک در ضلع جنوبی سایت یا صخره در غرب می‌توان به سایت کلبه هور رسید. غار کوچکی به طول ۵ متر در ساحل جنوبی سایت وجود دارد که در مواقعی که مد مناسب باشد، عبور از آن بسیار لذت بخش خواهد بود. عمق این سایت از شمال به جنوب افزایش می‌یابد و تا ۸ متر می‌رسد.

کشتی یونانی

محل غواصی کشتی یونانی حدود ۴ تا ۵ متر عمق دارد. عمق آب در پروانه کشتی به ۸ متر می‌رسد. در این عمق به تجهیزات غواصی خاصی نیاز نیست. این سایت نسبت به سایر سایت‌های غواصی محبوبیت کمتری دارد. اما دیدن غرق شدن پروانه‌های کشتی برای غواصان یک ماجراجویی خواهد بود. کشتی فاصله چندانی با ساحل ندارد و از پله‌های ساحل امکان ورود به سایت وجود دارد. حتی می‌توانید داخل کشتی را ببینید اما به دلیل فرسودگی‌هی بدنه این کار خطرناک است و اخیرا ممنوع شده است.

بهترین سواحل کیش

بهترین سواحل کیش| سایت غواصی سمبارون

سایت غواصی سمبارون واقع در غرب جزیره کیش یکی از زیباترین سواحل مرجانی را دارد. این سایت با جزیره کیش ۱۰ کیلومتر و با جزیره هندورابی ۷ کیلومتر فاصله دارد و بین این دو جزیره قرار دارد. برای دسترسی به این سایت باید روزانه یک قایق کرایه کنید که از بندر کیش به بندر هندورابی می‌رود. عمق سایت سامبارون حدود ۱۰ تا ۱۲ متر است.

سخن آخر…

کیش یکی از مقاصدی است که طرفدران زیادی نه تنها در ایران بلکه در چندین کشور دنیا دارد. برای همین کافیست اسم آن را سرچ کنید تا ببینید چند مقاله در مورد آن و جاذبه‌هایش نوشته شده است. ما هم در مجله گردشگری سپنجا مقالات متنوعی در مورد این جزیره، جاذبه‌ها، مردم محلی، تفریحات و موارد دیگر مربوط به آن داریم. در این مقاله هم که به معرفی بهترین سواحل آن پرداخته شد و سعی کردیم تمام جزئیات مربوط به آنها را بنویسیم که امیدواریم مورد رضایت شما واقع شده باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا