دیدنی های گیلان

سفر به گیلان

سفر به گیلان

در سفر به گیلان بهشت سر سبز ایران تجربه دیدن مناطق رویایی و لذت خوردن غذاهای گیلکی را پیش رو دارید.

استان گیلان از استان های شمالی کشور است ،مرکز گیلان ،کلان شهر رشت است ،گیلان از یک سمت مشرف به مناطق سرسبز غربی رشته کوه البرز و بخش غربی سواحل دریای کاسپین است.

اقلیم و طبیعت استان گیلان به خاطر داشتن رودخانه های زیاد و جلگه ها و پوشش گیاهی غنی ،تفاوت زیادی با مناطق دیگر ایران دارد.

آب و هوای گیلان

استان گیلان در کل دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است ،در زمستان سرد و تابستان هایی شرجی دارد پاییز و بهار به ویژه اردیبهشت ماه بهترین زمان برای سفر به این خطه سرسبز است.

الان که وقت سفر هست و دارید چمدونتون رو برای یه سفر چند روزه به استان گیلان می بندید ،سپنجا همه نوع اقامتگاه برای مسافرت شما محیا کرده ،کافیه به سایت سپنجا سر بزنید یا از طریق اپلیکیشن سپنجا هر کدام از شهرهای استان گیلان رو که قصد سفر دارید جستجو کنید و با خیال راحت سفر کنید.

قطعا سپنجا با ارائه خدمات برای اجاره سوئیت مبله ،اجاره ویلا ،اجاره کلبه چوبی و … بهترین خاطره رو برای شما میسازه.

mr sepanja

جاذبه های طبیعی و گردشگری استان گیلان

شهر ماسال

شهر زیبای ماسال در استان گیلان در کنار کوه های تالش و رودخانه خالکایی و مرغک قرار دارد.

به دلیل طبیعت دلنشین و ییلاق های آن طرفداران زیادی دارد ،شهر ماسال همچنین به شهر آبشار نیز معروف است.

وجود آبشارهای زیبا مانند آبشار ویوز ،آبشار خون ،آبشار تولی نسا ،آبشار امینه و طبیعت چشم نواز اطراف آبشارها همراه با ییلاق های سرسبز ماسال و اقیانوس ابری این شهر وآب و هوای دلنشین آن در تمام فصل ها میهمان گردشگران بسیاری است.

برای سفر به ماسال ما در سپنجا همراه شما هستیم تا اقامتی دلپذیر داشته باشید تنها اجاره سوئیت در ماسال را جست و جو کنید تا تمامی سوئیت ها و ویلاها برای شما نمایش داده شوند.

شهر ماسال

اجاره ویلا در گیلان

منطقه ییلاقی النزه

منطقه ییلاقی النزه در شهر آستارای گیلان ،دشتی وسیع با چشم اندازهای چشم نواز و زیبا است که با کوه های سرسبز احاطه شده است.

منطقه ییلاقی النزه که یک ییلاق تابستان نشین است با طبیعتی خیال انگیز ،با مراتع زیبا به همراه خانه های چوبی واقع شده در این مراتع ،طرفداران زیادی برای سفر و طبیعت گردی دارد.

دشت النزه

دشت النزه

جاده خلخال به اسالم

جاده خلخال به اسالم جاده ای رویایی و از زیباترین مسیرهای جنگلی شمال غرب کشور است که اردبیل را به گیلان وصل می کند.

جاده خلخال به دلیل ناشناخته بودن هنوز زیبایی های طبیعی و بکر و وحشی جنگلی خود را دارد.

جاده خلخال به اسالم با داشتن دامنه های سرسبز و دشت وسیع گل و کلبه های چوبی و جنگل زار انبوه با درختان مرتفع و همچنین هوای خنک و دلنشین ،یکی از بکرترین و چشم نواز ترین مناطق گیلان برای تفرج و پیاده روی در دامنه کوه است.

اسالم یک منطقه زیبا و دیدنی است اگر به این مکان سفر نکرده اید حتما سفر کنید و برای اقامت هم ما در کنار شما هستین اجاره سوئیت در اسالم با بهترین قیمت ها را از ما بخواهید.

جاده خلخال به اسالم

جاده خلخال به اسالم

آبشار لاتون

آبشار لاتون در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرآستارا ،با ارتفاع ۱۰۵ متر به لحاظ بلندی مرتفع ترین آبشار ایران است.

به علاوه در بالای آبشار نیز ۳ حوض طبیعی بزرگ با سه آبشار ۱۰ متری قرار دارد.

در مسیر رسیدن به آبشار لاتون ،از تپه های پوشیده از جنگل سبز ،چشمه های فراوان و زلال عبور میکنید و در حاشیه آبشار با جنگلی بکر و پر از درختان آلو ،به ،گلابی ،گردو ،فندق و… روبه رو میشوید و تماشای این مناظر چشم نواز کافی است تا شما اطمینان حاصل کنید که بهترین مقصد را برای گردش انتخاب کرده اید.

همچنین اگر از دوستداران آب تنی در چشمه ی آب گرم هستید ،در نزدیک آبشار در روستای کوته کومه ،آب تنی درچشمه آب گرم و استخر آن را تجربه ای به یاد ماندنی است.

ابشار لاتون

رزرو منزل مبله در آستارا

دریاچه ویستان

دریاچه ویستان روستای بره سر ،در شهرستان رودبار گیلان قرار دارد.

منطقه بره سر یا همان براسر ،منطقه ای کوهستانی و ییلاقی است که به دلیل مسیر دسترسی سخت ،طبیعت آن بکر و دست نخورده باقی مانده است.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی جاهای دیدنی ماسال | هیجان در ارتفاعات گیلان

دریاچه زیبای ویستان به طور طبیعی و بر اثر زلزله بوجود آمده است و در اطراف آن انبوهی از درختان بلوط ،راش و زالزالک است ،پاییز خیال انگیز فرش شده با برگ های رنگارنگ دریاچه ویستان مثال زدنی است ،با پیاده روی دراطراف این دریاچه دل انگیز و رفتن به ارتفاعات بالاترآن میتوانید منظره معروف این دریاچه را ببینید.

هنگامی که از ارتفاع به سطح دریاچه مینگرید تصویر درختان راش را در آب دریاچه تماشا میکنید ،این منظره خیال انگیز هر ساله تعداد زیادی از گردشگرانی که علاقه مند به عکاسی از منظره های خاص و ویژه هستند را به سمت خود جلب میکند.

دریاچه ویستان

شیطان کوه

شیطان کوه در شرق لاهیجان استان گیلان قرار دارد ،شیطان کوه در گذشته مکانی برای تفریح و شکار بزرگان بوده است و هم اکنون نیز به دلیل طبیعت فوق العاده میهمان گردشگران بسیاری است.

در شیطان کوه آبشار زیبا و دریاچه مصنوعی با طبیعت دامنه های سبز تلفیق شده است ،در کنار آبشار مسیری پلکانی احاطه شده با درختان سرسبز مشاهده میکنید که مسیری خاص و زیبا برای رفتن به قله کوه است ،علاوه بر این در بالای شیطان کوه محوطه سبز و چشم نواز با نام بام سبز لاهیجان قرار دارد.

در این کوه زیبا علاوه بر استفاده از طبیعتی مطبوع و دیدنی میتوانید با استفاده از تله کابین ،برفراز آسمان تماشاگر جنگل ها و باغ های چای و سقف های شیروانی خانه ها باشید ،علاوه بر این در اطراف تله کابین ،امکاناتی نظیر شهربازی ،رستوران و امکانات دیگر تفریحی قرار دارد.

شیطان کوه

دریاچه استیل

تالاب دیدنی و تماشایی استیل از پنج منطقه نمونه گردشگری استان گیلان است ،تالابی زیبا با چشم اندازی رویایی از تلفیق دریاچه ،مراتع سرسبز و درختان توسکا ،خاطره ای به یاد ماندنی را در ذهن هر ببیننده ای ثبت میکند ،

هم چنین شهرت زیبایی این دریاچه علاوه بر اینها ،به دلیل متحرک بودن آب آن نیزاست که باعث شده نام دیگر دریاچه استیل دریاچه متحرک باشد ،

زیرا در دریاچه استیل ریشه درختان به جای خاک در آب تالاب قرار دارد و همین امر باعث میشود با حرکت آب در سطح تالاب درختان  نیز به حرکت در آیند.

با سفر به دریاچه استیل تماشاگر پرندگان کمیاب مانند چینگیر نوک سرخ خواهید بود ،چرا که تالاب استیل زیستگاه پرندگانی است که از اروپای مرکزی و مناطق قطبی به برای زاد و ولد به این تالاب زیبا می آیند.

دریاچه استیل

گردنه حیران

روستای حیران در ۳۰ کیلومتری آستارا است ،گردنه مشهور و محبوب حیران با جاده های پیچ در پیچ در مسیر جاده آستارا به اردبیل قرار دارد.

گردنه حیران بهشت شمال غرب ،به سبب داشتن چشم انداز فوق العاده و خیال انگیز یکی از پرطرفدارترین مکان های توریستی ایران است.

گردنه حیران از یک طرف مشرف به کوه های پوشیده از جنگل زار انبوه و از طرفی دیگر مشرف به دره آستارا چای است ،دره ای زیبا پوشیده از گل ها و گیاهان رنگارنگ و همچنین به دلیل رطوبت دریای خزر تقریبا همیشه دره پوشیده از مه است ،

علاوه بر چشم اندازهای طبیعی و بینظیر گردنه حیران ،امکانات رفاهی و تفریحی مانند تله کابین ،سورتمه ریلی ،کارتینگ و… برای علاقه مندان به گردشگری همراه هیجان ،فراهم است.

گردنه حیران

ماسوله

شهر تاریخی و توریستی ماسوله در ۶۰ کیلومتری شهر رشت در دامنه جنگل البرز قرار دارد.

شهر ماسوله به دلیل معماری خاص خود شهرت جهانی دارد ،معماری شهر ماسوله معماری پلکانی ساخته شده در دوران زندیه است ،خانه ها به مانند پلکانی بزرگ از کوه به دره کشیده شده اند ،در واقع در این شهر هیچ حیاطی وجود ندارد و پشت بام هر خانه حیاط خانه ی بالای خود است.

 

معماری تاریخی و منحصر به فرد ماسوله همراه طبیعت کوهستانی و مراتع سرسبز زیبای خود هرساله میهمان گردشگران بسیار خارجی و ایرانی است.

ماسوله

تالاب انزلی

تالاب انزلی از زیباترین منظره های آبی و از نمونه جالب ترین زیست گاه های جانوران ایران است ،تالاب انزلی به همراه جنگل ها و مرتع سرسبز و فوق العاده اطراف خود ،زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر و از مهمترین مناطق تکثیر ماهی های خاویاری و استخوانی است.

 

وقتی به این تالاب تماشایی سفر میکنید با نزدیک شدن به تالاب انبوه لاله های مردابی گسترده بر پهنای تالاب خودنمایی میکنند و شما را مجذوب برگهای قلبی شکل سبز و گلهای زیبای صورتی رنگ خود میکنند به طوری که لحظاتی را فقط غرق در تماشای این منظره زیبا خواهید بود.

در کنار لذت بردن از ویژگی های طبیعی و مناظر دلنشین تالاب و تماشای پرندگان زیبای عروس غاز و قو وغاز پا کوتاه ،در اطراف تالاب انزلی ،با سفر به این تالاب دوست داشتنی تواما میتوانید تجربه قایق سواری و کایاک سواری و چشیدن غذاهای بی نظیر و خوشمزه بومی را نیز داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید
آبشار ویسادار رضوان شهر گیلان

تالاب انزلی

قلعه رودخان

اگر علاقه مند به رفتن به دل طبیعت و همراه آن بازدید از مناطق و آثار تاریخی هستید ،پیشنهاد میکنیم در سفر به گیلان قلعه رودخان در ۳۰ کیلومتری فومن را از دست ندهید.

قلعه تاریخی رودخان که از بزرگترین قلعه های آجر ساخت است ،از دو بخش ارگ و قورخانه تشکیل شده است ،ارگ قلعه رودخان در غرب و در دو طبقه است و قراول خانه در قسمت شرق متشکل از ۱۲ ورودی ،زندان ،حمام ،آب انبارو.. است.

در هنگام سفر و گذر از مسیر و رسیدن به قلعه هیچ احساس خستگی به شما دست نمیدهد چرا که مسیر رسیدن به قلعه مسیری بسیار زیبا و احاطه شده با جنگل زار سبز و رودخانه در اطراف است و در طول پیاده روی به سمت قلعه میتوانید غذاهای لذیذ بومیان خوش ذوق امتحان کنید و

همچنین میتوانید در آتلیه های عکاسی بین راه با لباسهای محلی عکس های به یاد ماندنی گرفته و همیشه یادگار سفری فراموش نشدنی را همراه خود داشته باشید.

اگر می خواهید به این مکان سفر کنید می توانید برای اقامت اجاره سوئیت در فومن را در سایت سپنجا جستجو کنید و اقامتی لذت بخش داشته باشید.

قلعه رودخان

قلعه رودخان

جنگل گیسوم

محال است شخصی به گیلان سفر کند و مشتاق عبور از زیر تونل درختهای در هم تنیده جنگل رویایی گیسوم نباشد.

در میان جنگل زیبا و شگفت انگیز پارک جنگلی گیسوم دالانی زیبا از درختان سبز ساخته شده است که در هنگام عبور از این مسیر گویی از یک دنیای خیالی عبور میکنید.

برای سفر وعبور از جنگل  زیبای گیسوم و تجربه تونل درختی حیرت انگیز آن و رسیدن به دریا و تماشای چشم اندازهای زیبای دریا ،امکانات کامل اقامت و تفریح مانند پارکینگ ،ورزشگاه ،اردوگاه ،هتل ،مناطق پیک نیک ،جت اسکی ،دوچرخه سواری و اسب سواری برای شما مهیا است.

می توانید بدون دغدغه کمبود یا نبود امکانات اقامتی و رفاهی به دل اپارک جنگلی پرطرفدار گیسوم سفر کنید.

اگر به چنگل گیسوم سفر می کند برای اقامت در سایت سپنجا اجاره ویلا در گیسوم را سرچ کنید.

آبشار دودوزن

سفر به آبشار زیبای دودزن در ۲۴ کیلومتری شهرستان شفت و در دل جنگل نه تنها خالی از لطف نیست بلکه ناحیه کوهستانی اطراف آبشار به همراه پوشش گیاهی انبوه و سرسبز و چشمه های زلال آب این منطقه ،گرد هم ،طبیعتی بی نظیر را در مقابل چشمان شما می گستراند.

عبور از پل چوبی در عرض رودخانه لحظاتی رویایی و آب تنی و آب بازی و حتی سقوط آزاد از آبشار به دل رودخانه لحظات هیجان انگیزی در دفتر خاطرات زندگی شما ثبت میکند.

همچنین در سفر به این آبشار زیبا امتحان مزه غذاها و نوشیدنی های رستوران های بومی و قهوه خانه های اطراف آن را از دست ندهید.

آبشار دو دوزن

زبان و گویش مردم گیلان

گویش اصلی مردم گیلان گویش زیبای گیلکی است و در برخی نواحی مانند نواحی غربی گیلان به تالشی و در مناطق کوهستانی گویش دیلمی رایج است ،در برخی از مناطق آستارا ،تالش و رودبار زبان ترکی هم متداول است.

غذاهای بومی استان گیلان

غذای هر شهر مانند صنایع دستی آن شهر ،شناسنامه و اصالت خاص خود دارد ،از غذاهای لذیذ و بومی گیلان که در هیچ کجای دیگر نمیتوان به خوشمزگی آنها را چشید ،غذاهای محبوب باقلا قاتق گیلانی ،میرزا قاسمی ،ترشه تره گیلانی و سیر قلیه گیلانی هستند.

باقلاقاتق

صنایع دستی گیلان

مردم با سلیقه و خوش ذوق خطه سرسبز گیلان ،علاوه بر استفاده هنرمندانه از چوب درختان وخراطی و تبدیل آنها به آثار زیبا و کاربردی همچون گلدان ،قندان ،شکلات خوری ،میان قلیان ،عصا و…،در معرق کاری روی چوب ،حصیر بافی ،مروار بافی ،نمدبافی ،سفالگری و سرامیک سازی نیز شهره اند.

حصیربافی

سوغات گیلان

یکی از فرهنگ های زیبای ایرانیان در هنگام سفر آوردن ره آورد و سوغات برای دوستان و خانواده از محلی است که به آن سفر کرده اند.

در سفر به گیلان اگر قصد خرید سوغات خوراکی دارید بهترین گزینه های شما میتواند شیرینی های لذیذ رشته خشکار و باقلوای یاس ،حلوای به ،نان خلفه و نان تمیجان ،پنیر سیاه مزگی ،زیتون و بادام زمینی و اگر قصد تهیه ره آورد  صنایع دستی ها زیبا مانند حصیر ،نمد یا پارچه های رنگی زیبای رشته دوزی شده ،خاطرات سفر شما را ماندگار تر میکنند.

رشته خشکار

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا