دیدنی های کیش

معرفی بهترین مکان های گردشگری کیش

اگر تا کنون به جزیره‌ی کیش سفر نکرده‌اید یا قصد سفر به آنجا را دارید، مطمئنا تصویر ذهنی کاملی از مکان‌ها و دیدنی‌های زیبای کیش  ندارید. ما در این مقاله با معرفی بهترین مکان های گردشگری کیش قصد آشنا کردن شما با تمام ویژگی‌ها و جزئیات این  شهر زیبا را داریم.‌‌

جزیره‌ی کیش جزو قدیمی‌ترین جزیره‌های خلیج فارس بشمار می‌رود و یکی از پرطرفدارترین و پرجاذبه ترین جزایر در دو دهه‌ی اخیر است، که تاریخچه‌اش به زمان هخامنشیان باز میگردد و اما  در زمان محمد رضا شاه، هنگامی که او با استفاده از کارشناسی در جزیره متوجه زیبایی‌های طبیعی، آب و هوای مناسب و سواحل زیبای کیش شد، این جزیره را به عنوان یکی از مناطق گردشگری کشور معرفی کرد و اقدام به سرمایه گذاری بر روی آن کرد.

در ادامه مطلب به معرفی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی جزیره‌ی کیش می‌پردازیم، تا با شناخت هرچه بیشتر این جاذبه‌ها، بتوانید انتخاب بهتری در بازدید از بهترین مناطق کیش داشته باشید. با مادر سپنجا همراه باشید.

آشنایی با بهترین مکان های گردشگری کیش

شهر زیرزمینی کاریز

این شهر زیرزمینی ۱۶ متر عمق دارد و از نظر کارشناسان  دارای ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال قدمت است. در هنگام ورود به  بناهای  شهر زیرزمینی کاریز، شما سقف‌هایی را می‌بینید که از مرجان و صدف پوشیده شده‌اند و به دلیل همین زیبایی که در ساخت بناها به کار رفته  باعث به ثبت رسیدن آن در آثار جهانی یونسکو شده است.

از دیگر ویژگی‌های این مکان، خنک بودن هوای آن است و شما میتوانید در هر فصل سال که بخواهید به آنجا سفر کنید و از هوای آنجا نیز لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: کامل‌ترین راهنمای سفر به کیش

کاریز

پارک دلفین‌های کیش

یکی دیگر از بهترین مکان های گردشگری کیش که می‌توان روزی را در آنجا همراه با هیجان و شادی و لذت  سپری کرد، پارک دلفین‌ها در جزیره‌ی کیش است‌‌. نمای داخلی این پارک طوری طراحی شده که هر بیننده‌ای را به خود جذب میکند. همچنین  وجود آبزیان سبب هیجانی‌تر شدن این مکان شده است.

دلفین‌هایی که در آنجا زندگی می‌کنند آموزش دیده هستند و بدون شک می‌توانند لحظات شاد و مفرحی را برای شما رقم بزنند. به غیر از دلفین آبزیانی همچون پنگوئن، شیر دریایی و گراز دریایی نیز در آنجا وجود دارند و شما میتوانید تمام روز را با آنها خوش بگذرانید.

آکواریوم بزرگ کیش

از دیگر شگفتی‌های جزیره‌ی کیش می‌توان به آکواریوم بزرگ کیش اشاره کرد. این جاذبه‌ی زیبا سالانه  حدود یک میلیون نفر بازدید کننده و طرفدار دارد، چرا که به دلیل زیبایی و دقتی که در ساخت این آکواریوم به کار رفته هنگام ورود احساس عجیبی در وجودتان حس خواهید کرد. این احساس همانند حس  ترس همراه با آرامش است.

شما ماهی‌هایی را می‌بینید که در بالای سرتان در حال حرکت‌اند و زیبایی بی نظیر آنها شما را محو تماشای خود میکنند، در آن لحظه شما احساس میکنید که در اعماق دریا، بدون هیچ کپسول تنفسی و بدون هیچ مشکلی در زیر آب و کنار ماهی‌ها قدم می زنید و با آنها همراه می‌شوید.

دراین آکواریوم حدود ۷۰ نوع ماهی تزئینی و کمیاب وجود دارد که هر کدام زیبایی‌های خاص خودشان را دارند. اگر تصمیم  سفر به این مکان را دارید مطمئن باشید که با یک بار رفتن قانع نخواهید شد.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین مکان های گردشگری کیش

آواریوم بزرگ کیش

ساحل مرجان

اگر از آن دسته افرادی هستید که آرامش در سفر خیلی برایتان مهم و اساسی است، توصیه میکنم که به ساحل مرجان، سلطان زیبایی‌ها حتما سری بزنید؛ چرا که وجود ماهی‌های متنوع، لاک پشت‌ها، عروس دریایی‌های بی‌نهایت زیبا و از همه مهم‌تر جلبک‌هایی که در دریا باعث شفاف تر شدن آب آن شده‌اند و همه و همه حس آرامش را به شما هدیه خواهند کرد. شما علاوه بر تماشای طبیعت ساحل میتوانید بازی‌هایی از جمله  فالای برد، پاراسل، شاتل، غواصی و جت سواری را نیز تجربه کنید و لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
بازار پردیس 1 کیش را به طور کامل بشناسید

قدم زدن و شن بازی نیز از دیگر سرگرمی‌های این ساحل هستند.

باغ وحش و بوستان آهوان کیش

در این مکان زیبا و دلنشین که حدود دو هکتار وسعت دارد، آهوهای زیبای ایرانی به صورت آزادانه در حال گشت و گذار و دویدن و زندگی کردن هستند و این در حالی است که حیوان‌های دیگر از جمله شیر، میمون، روباه و شغال در قفسه‌های بزرگی زندگی و اوقات خود را میگذرانند. این مکان که با نام بوستان آهوان شناخته شده است، جزو یکی دیگر از پربازدیدترین و پرطرفدارترین مکان‌ها در جزیره ی کیش است.

این بوستان همچنین دارای مکان‌هایی برای بازی کودکان نیز هست، که با خیال راحت می توانید کودکانتان را سرگرم بازی  کنید.

باغ وحش و بوستان آهوان

پارک ساحلی سیمرغ

این پارک جزو یکی دیگر از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری کیش است که با توجه به امکاناتش لحظات خوشی را برایتان رقم خواهد زد . پارک ساحلی سیمرغ حدود ۳۰۰ متر طول و ۱۵۰۰ کیلومتر مساحت دارد و در مجموع یک پارک با وسعت زیاد است.  اگر از آن دسته افرادی هستید که پیاده روی را دوست دارید پارک ساحلی سیمرغ مکان خوبی برای قدم زدن است.

 بخش مهم این پارک مجسمه‌ی  سیمرغ  است که  دارای جثه‌ی عظیمی است و در گوشه‌ای از پارک قرار دارد. این مجسمه‌ی مشهور، سفید رنگ است و سوژه خوبی برای گرفتن عکس‌های یادگاری است.

همچنین از امکانات این پارک می‌توان به زمین بدمینتون، پینگ پنگ، مسیرهای پیاده روی، ایستگاه دوچرخه، پیست اسکیت، فضای سبز و همچنین پارکینگ بزرگ آن اشاره کرد، که شما میتوانید با خیال راحت از جذابیت پارک سیمرغ لذت ببرید و از امکانات بی‌نظیر آن استفاده کنید.

آب انبار دوقلوی کیش

این آب انبار در نزدیکی دو جاذبه‌ی دیگر شهر باستانی ‌و درخت سبز قرار دارد و برای رفتن به آنجا باید به طرف جاده درخت سبز و به شمال جزیره کیش بروید. این آب انبار در سال ۱۳۷۲ در همین مکان فعلی در کنار یک آب انبار قدیمی ساخته شد و به همین دلیل سازه‌ی آن قدیمی و تاریخی است.

جالب است بدانید که این نوع آب انبارها تنها در ایران ساخته شده‌اند و مانندشان را در هیچ کجای جهان پیدا نخواهید کرد و هدف  ساختن آنها جمع کردن آب‌های دو فصل سرد و خنک برای فصل تابستان بوده است.

این سازه شامل پنج بادگیر است که برای خنک نگه داشتن آب داخل انبار به کار رفته می‌شوند‌ و دو گنبد که همین سبب نامگذاری آنها به آب انبار دوقلوها شده و روزنه‌های ریزی که باعث متعادل ماندن هوای داخل آب انبار می‌شوند.

بهترین مکان های گردشگری کیش

 اسکله تفریحی کیش

 اسکله‌ی چوبی که به عرض ۱۸ و طول ۴۳۷  از سواحل کیش تا دل دریا ادامه دارد، جزو یکی دیگر از بهترین مکان های گردشگری کیش است و محال ممکن است گردشگران کیش، بازدید از اسکله تفریحی را در برنامه خود قرار ندهند.

این اسکله دارای بخش‌های متنوعی از جمله سینمای چهار بعدی، کلوپ تفریحات دریایی، رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز تفریحی و… است.

از سرگرمی‌های آن میتوان به تماشای دریا و غروب زیبای خورشید، ماهیگیری، بازی با دلفین و لاک‌پشت‌ها و همچنین گوش دادن به صدای دریا و پرندگان زیبا که آرامش سفر را دوچندان میکنند، اشاره کرد. این اسکله برای افرادی که شبگردی را بیشتر دوست دارند مکانی بسیار خوب است، چرا که به دلیل داشتن امکانات برقی و چراغ‌های زیادی که در آنجا  قرار دارند، شب اسکله همانند روزش زیبا و دل‌انگیز است.

نمایشگاه خزندگان کیش

برای کسب اطلاعات بیشتر از جزیره‌ی کیش و آشنایی بیشتر با موجودات آن حتما به  نمایشگاه خزندگان سری بزنید. این نمایشگاه حدود صد نوع خزنده را در خود جای داده است و علاقه مندان به حیات وحش میتوانند اطلاعات زیادی را در مورد خزندگان به دست بیاورند، مخصوصا هیجانی‌ترین آنها مار پیتون و بوا، مار پرنده‌ی تایلند، سوسمار ماداگاسکار، عنکبوت‌های بزرگ برزیلی و… است که شما را با آنها روبرو خواهند کرد.

این مکان در کنار پارک آهوان و در خیابان فردوسی واقع شده است که در کنار این نمایشگاه یک پارک آبی بسیار زیبا و وجود دارد که مکان خوبی برای سرگرم کردن کودکان و استراحت کردن بزرگسالان است.

این مطلب را هم بخوانید
0 تا 100 اطلاعات مرکز خرید مروارید کیش +عکس و اقامتگاه ارزان

بهترین مکان های گردشگری کیش

ساحل درختان نارگیل

یکی دیگر از زیباترین سواحل دریایی کیش،  ساحل درختان نارگیل است که با پیش از۲۵۰۰ درخت نارگیل و وجود آلاچیق‌ها و تعداد اندکی درخت لور این مکان را به یک جاذبه‌ی بی نظیر و مانا تبدیل کرده است. این ساحل در کنار اسکله تفریحی و در شرق کیش واقع شده و مساحت آن به ۲۰۰۰۰ متر مربع میرسد.

غروب‌های این ساحل بسیار دیدنی و جذاب است و صدای پرندگان دریایی حال و هوای هر فردی را زیر و رو میکند و علاوه بر  شنیدن و لذت بردن شما میتوانید در لب ساحل به ماهیگیری مشغول شوید و یا در بین درختان نارگیل که عظمتشان هر انسانی را به وجد می آورد قدم بزنید .

درختان این ساحل سوژه بسیار خوبی برای عکاسان و افراد علاقه مند به عکاسی هستند و از آنجا که نزدیک به اسکله است می توانید از رستوران‌ها و کافه‌های آنجا نیز استفاده کنید.

کشتی یونانی

این کشتی مهر ماه سال ۱۳۴۵در نزدیکی روستای باغو زمین گیر شد. سازنده‌ی آن شرکت ویلیام همیلتون بوده  که در سال ۱۳۲۲در گلاسگو ساخته شده است. وزن آن به ۷۰۶۱ تن میرسد و۱۳۶ متر هم طول دارد. میتوان گفت یکی از کم سن ترین و بهترین مکان های گردشگری کیش به حساب می‌آید.

زمانی که خورشید درحال غروب است و کم کم در پشت کشتی در حال محو شدن است پرتوهای نور از گوشه کنار کشتی به ساحل می‌خورد و زیباترین  و به یاد ماندنی‌ترین لحظات تاریخی را شکل میدهد و این در حالی است  که حس آرامشی تمام ساحل را فرا میگیرد.

اطلاعات بیشتر: کشتی یونانی کیش و تمامی روایت‌های رمزآلود و باورنکردنی (Greek Ship)

شهر باستانی حریره

دیدن تاریخ کشور خود برای هر فردی جالب و حیرت انگیز است و اما شهر باستانی حریره مکانی که خبر از گذشته‌ی ایران میدهد، پیشینه‌اش به دهه  چهارم تا دهم هجری باز میگردد که در همان  دوران در اوج شکوفایی خود به سر می برده است.

این شهر تاریخی در شمال جزیره واقع شده، که با سفر به آنجا و دیدن طرح سازه‌ی این بنا میتوانید به گذشته‌ی ایران سفر کنید و از دیدن این سازه‌ی بی نظیر لذت ببرید. همچنین برای عکاسان محل بسیار خوبی است، چرا که پر از سوژه‌های هنری و تاریخی است.

حریره

مجموعه پارس سافاری کیش

همان طور که از نامش پیداست این مکان شامل مجموعه تفریحاتی است که متناسب با سلیقه‌ی تمام سنین و تمام افراد است. در این مکان بیش از ۱۰ نوع تفریح را برای گردشگران تدارک دیده‌اند، که از جمله‌ی این تفریحات  بانجی شوتینگ، پینت بال، کارتینگ، فوتبال حبابی، شتر سواری، زورب بال و… هستند که میتوانید با توجه به سلیقه‌تان هر کدام را انتخاب و امتحان کنید.

اگر عاشق کویرگردی هستید میتوانید از ماشین‌های چند دیفرانسیلی و یا لندکروز استفاده کنید و از سفرتان لذت ببرید  و یا اگر گشت و گذارهای هیجانی را دوست دارید می توانید تورهای شتر سواری را انتخاب کنید و برای استفاده از این تورها ثبت نام کنید.

کلام آخر…

جزیره‌ی کیش به دلیل اینکه دور تا دورش را آب خلیج فرا گرفته، هر مکانی از آن را میتوان به عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری انتخاب کرد و از آن لذت برد. اما به دلیل ظرفیت مقاله ما سعی کردیم که فقط تعدادی از بهترین مکان های گردشگری کیش را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که توانسته باشیم به شما در انتخاب بهترین جاذبه‌ها کمک کرده باشیم. برای اجاره سوئیت در کیش و رزرو ویلا و اقامتگاه از طریق سایت سپنجا می توانید اقدام کنید. کافیست روی لینک کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 4]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا