دیدنی های بوشهر

۱۱ تا از جاهای دیدنی بوشهر

جنوب کشور همواره یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین مردم بوده و هست. در بین شهرهای پرطرفدار در جنوب کشور که همه ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران هستند نام بوشهر بسیار می درخشد و پررنگ است. جاهای دیدنی بوشهر مهم ترین دلیلی است که سبب می شود گردشگران این شهر را برای مقصدشان انتخاب کنند.

ایا آشنایی با این جاذبه ها دارید؟ اگر پاسخان خیر است، جای درستی را برای مطالعه انتخاب کرده اید. با سامانه رزرو ویلا، سوئیت، اقامتگاه، بومگردی و … سپنجا همراه باشید تا با هم سفری به این شهر داشته باشیم.

معرفی بهترین جاهای دیدنی بوشهر

بندر بوشهر

آیا شما نیز به دنبال بازدید از بهترین و مشهورترین جاهای دیدنی بوشهر هستید؟ آیا می دانید که بهترین و مناسب ترین زمان برای بازدید از معروف ترین جاذبه های گردشگری بوشهر می باشد؟ شما می توانید در مقاله پیش روی خود با ما همراه باشید تا در مورد جاذبه های دیدنی شهر بوشهر اطلاعات جالبی را به دست آورید.

شهر بوشهر یکی از دیدنی ترین و زیباترین شهرهای واقع در جنوب غربی کشورمان می باشد که با داشتن مردمان بسیار خون گرم و غذاهای لذیذی خود همیشه مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریست های داخلی و خارجی واقع بوده است.

امروزه نیز بسیاری از افراد از سراسر کشورمان به دنبال مناسب ترین فرصت برای گشت و گذار در این شهر و بازدید از باشکوه ترین جاذبه های گردشگری آن می باشند. شما نیز می توانید اقامتگاه مورد پسند و نظر خود را با توجه به علاقه تان از همین وب سایت اینترنتی سپنجا رزرو کرده و سپس اقدام به بازدید از بهترین جاهای دیدنی بوشهر داشته باشید.

لازم است بدانید که برای بازدید از جاهای دیدنی بوشهر نیاز به اقامت چند روز در این شهر دارید تا بتوانید نهایت رضایت و لذت را از سفر خود به دست آورید. همچنین در نظر داشته باشید که همکاران ما از همین شرکت خدماتی می توانند خدمات بسیار گسترده ای را برای شما در حین سفرتان مهیا کنند. در ادامه مقاله نیز سعی بر آن داریم تا در مورد بهترین و جذاب ترین جاهای دیدنی بوشهر توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر:بازار سنتی بوشهر، قطب اقتصادی ایران در زمان قاجار

مسجد جامع بردستان: جاهای دیدنی بوشهر

مسجد جامع از جاهای دیدنی بوشهر

شهر بوشهر یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران می باشد که بسیاری از تاریخ دان ها قدمت آن را مربوط به دوران ساسانی می دانند. همین امر نیز سبب شده است تا آثار تاریخی و باستانی بسیار زیادی را در این شهر مشاهده کنیم که یکی از تاریخی ترین جاهای دیدنی بوشهر را مسجد جامع بردستان شامل می شود.

مسجد جامع بردستان یکی از قدیمی ترین ساختمان ها مربوط به دوران اسلام می باشد و در طول سال های متمادی نیز چندین بار مورد مرمت واقع شد. اگر شما نیز به دنبال بهترین جاهای دیدنی بوشهر درعید هستید می توانید بازدید از این مسجد را در اولویت های خود قرار دهید.

شما می توانید آثار بسیار بزرگی از خطوط کوفی و عربی را در قسمت های مختلف این مسجد مورد مشاهده قرار دهید. امروزه مسجد جامع بردستان از مهمترین آثار تاریخی و مذهبی این شهر به شمار می آید.

بازار بوشهر: جاهای دیدنی بوشهر

از دیگر جاهای دیدنی بوشهر می توان به بازار بوشهر اشاره کرد که بهترین جاهای دیدنی بوشهر در تابستان و پاییز به شمار می آید و شما می توانید صنایع دستی و سوغاتی این شهر را به راحتی در بازار مذکور پیدا کنید. معماری این بازار سرپوشیده بسیار قدیمی بوده و مربوط به دوران قاجاریه است. برای خرید سوغاتی حتما بازدید از بازار بوشهر را فراموش نکنید و قدیمی ترین مرکز داد و ستد بوشهر را بازدید کنید.

مطالب بیشتر: عمارت کازرونی

قلعه خورموج بوشهر

قلعه خورموج از دیگر بهترین جاهای دیدنی بوشهر به شمار می آید که در فاصله ۸۷ کیلومتری از بوشهر واقع شده است و در زمان قاجاریه به سبک قلعه های ساسانی و سلجوقیان ساخته شده است. امروزه خطرات بسیار زیادی این قلعه را تهدید می کند و همین امر نیز سبب شده است تا بازدید گردشگران فقط در برخی از ساعت روز شکل بگیرد.

این مطلب را هم بخوانید
چه بر سر عمارت ملک بوشهر آمده است؟ (توضیحات + عکس)

اگر به دنبال زیباترین جاهای دیدنی بوشهر در پاییز هستید می توانید بازدید از این قلعه را فراموش نکنید. لازم است بدانید که در زمان قاجار از برج های این قلعه می توانستند کل شهر را مورد بازدید و تماشا قرار دهند.

مطالب بیشتر:رزرو ویلا ارزان در بوشهر

قبر ژنرال در بوشهر

از دیگر منحصر به فردترین و دیدنی ترین جاهای دیدنی بوشهر می توان به قبر ژنرال اشاره کرد که این قبر مربوط به دوران استعماری انگلیسی ها بوده و گفته می شود که در این آرامگاه، ژنرال انگلیسی و ۳۵ تن از سربازان وی دفن شده اند. محوطه ی بسیار سرسبز و دیدنی این قبر نیز بسیار جالب بوده و منظر باشکوهی را به امر ارمغان آورده است.

شما نیز می توانید بازدید از قبر ژنرال را در لیست جاهای دیدنی بوشهر در زمستان و پاییز خود قرار دهید و از نزدیک با سبک معماری انگلیسی ها آشنا شوید. برای سفر به سوی استان بوشهر هیچ فرصتی را از دست ندهید و هم اکنون چمدان های سفرتان را آماده کنید.

کوه نمکی دشتی بوشهر

کوه نمکی دشتی از دیگر معروف ترین جاهای دیدنی بوشهر به شمار می آید که این کوه در فاصله ۱۴۴ کیلومتری از بندر بوشهر قرار گرفته است و در حال حاضر یکی از فعالترین کوه های نمکی در خاورمیانه و ایران نیز به شمار می آید.

لازم است بدانید که کوه شباهت بسیار زیادی را به یک کوه برفی دارد و در لیست عجیب ترین پدیده های زمین شناختی واقع شده است. اگر شما نیز به دنبال بهترین جاهای دیدنی بوشهر درعید و سایر فصل های سال هستید می توانید این فرصت را از دست نداده و حتما از کوه نمکی دشتی بوشهر نیز بازدید لازم را داشته باشید.

همچنین در نظر بگیرید که شما می توانید در مسیر این کوه، غار نمکی با قندیل های نمکی را نیز مورد بازدید خود قرار دهید. بلورهای آویز شده از این غار نیز به رنگ های مختلف بوده و زیبایی بسیار باشکوهی را به وجود آورده است.

هزینه های بازدید از این کوه رایگان بوده و شما می توانید در هر ساعاتی از روز بازدید خود را شکل دهید. همچنین آدرس کوه نمکی دشتی به شکل زیر می باشد:

آدرس کوه نمکی دشتی: بوشهر – ۶۴ کیلومتری جنوب خورموج

نخلستان های بوشهر

از دیگر زیباترین جاهای دیدنی بوشهر می توان به نخلستان های آن اشاره کرد که مانند نگین سبز رنگ سر به فلک کشیده اند و منظره و جلوه ی بسیار خاصی را به شهر اعطا نمودند.

نخلستان های این استان در لیست معروف ترین جاهای دیدنی بوشهر در پاییز و زمستان واقع شده است و گردشگران می توانند طول مسیری که این نخل ها وجود دارند، با ماشین خود حرکت کرده و از زیبایی این نخلستان ها نهایت لذت را ببرند. شما نیز حتما در سفرتان به بوشهر بازدید از نخلستان ها و سایر درختان این استان را فراموش نکنید.

سواحل زیبای بوشهر

ساحلی بودن شهر سبب شده است تا منظره های بسیار باشکوهی از ساحل و دریا را نیز مورد بازدید قرار دهید. لازم به ذکر است که سواحل زیبای بوشهر از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی بوشهر می باشند و گردشگران می توانند به راحتی از آن بازدید کرده و لحظات ناب را برای خود رقم بزنند.

اگر شما نیز به دنبال بهترین جاهای دیدنی بوشهر در بهار هستید می توانید سواحل بوشهر را در اولویت های خود قرار دهید. استان بوشهر قطب ساحلی کشور را در اختیار دارد و گردشگران خارجی بسیار زیادی نیز از این ساحل بازدید کرده و سفرنامه های متعددی از آن را به ثبت رسانده اند.

شما نیز می توانید بازدید از سواحل بوشهر را حتما در لیست سفر خود قرار دهید تا نهایت لذت را از بازدید خود داشته باشید.

عمارت ملک در بوشهر

از دیگر جاهای دیدنی بوشهر می توان به عمارت ملک اشاره کرد که در فاصله ۶ کیلومتری از شهر واقع شده است و قدمت آن را نیز حدود ۱۰۰ سال تخمین میزنند. لازم است بدانید که این عمارت متعلق به یک تاجر بسیار ثروتمند بوده و سبک معماری آن نیز به سبک معماری فرانسویی ها و انگلیسی ها می باشد.

در اواخر حکومت رضا شاه نیز از این عمارت به عنوان خوابگاه نظامی استفاده شد و در حال حاضر نیز یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی بوشهر در زمستان و هر فصلی از سال به شمار می آید. هزینه بازدید از آن رایگان بوده و شما می توانید در هر ساعاتی از روز بازدید خود را شکل دهید.

آدرس عمارت ملک: بوشهر – خیابان ماهینی

این مطلب را هم بخوانید
گنبد نمکی جاشک دشتی ؛ فعالترین گنبد نمکی خاورمیانه

گور دختر بوشهر کجاست؟

جاهای دیدنی بوشهر از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشد که یکی از عجیب ترین این جاذبه ها را گور دختر تشکیل داده است. این آرامگاه از سنگ بوده و زمان ساخت آن نیز به دوران هخامنشیان باز می گردد. توجه داشته باشید که گور دختر شباهت بسیار زیادی را به قبر کوروش دارد با این تفاوت که کوچکتر از آن می باشد. در ساخت این گور از سبک معماری هخامنشیان استفاده شده است و از هیچ ملاتی استفاده نشده است.

گور دختر توانسته است در لیست پربازدیدترین جاهای دیدنی بوشهر در تابستان واقع شده و توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها را به سوی خود جذب کند. لازم است بدانید که نظرات بسیار گوناگونی در مورد این آرامگاه وجود دارد، به طوری که معتقدند این گور، آرامگاه مادر کوروش یا دختر وی می باشد. هزینه های بازدید از آن رایگان بوده و شما می توانید آدرس گور دختر را به شکل ذیل در دست داشته باشید:

آدرس گور دختر بوشهر : جاده پهنا پهن – جاده تنگه ارم

عمارت گلشن بوشهر

بی شک عمارت گلشن یکی از باشکوه ترین جاهای دیدنی بوشهر می باشد که در یکی از محله های قدیمی این شهر واقع شده است و سبک معماری بیت میلانی را دارد. این عمارت مربوط به دوران حکومت قاجار بوده و از قسمت های بسیار مختلفی نیز تشکیل شده است که از مهمترین این قسمت ها می توان به حمام، آشپزخانه، آب انبار و محل اقامت خدمه اشاره کرد.

امروزه عمارت گلشن در اختیار میراث و فرهنگی شهر بوشهر بوده و از آخرین مالک خود خریداری شده است. شما نیز می توانید این عمارت را به راحتی در لیست جاهای دیدنی بوشهر در بهار قرار دهید و از این طریق یکی از بهترین لحظات را در فضای تاریخی این عمارت برای خود به ارمغان آورید.

ساعات بازدید از عمارت گلشن در هر ساعتی از روز بوده و هزینه بازدید نیز رایگان می باشد. همچنین می توانید آدرس آن را به شکل زیر در دست داشته باشید:

آدرس عمارت گلشن: بوشهر – خیابان خلیج فارس – محله بهبهانی

قلعه نصوری در بندر سیراف

و در آخر از دیگر زیباترین جاهای دیدنی بوشهر می توان به قلعه نصوری اشاره کرد که شما می توانید اسم این قلعه را در لیست بهترین جاهای دیدنی بوشهر در پاییز گردشگران نیز مورد مشاهده قرار دهید. قلعه نصوری مربوط به دوران حکومت قاجار بوده و به دستور شیخ جبار ساخته شده است.

امروزه بسیاری از افراد این قلعه را با اسم قلعه شیخ نیز می شناسند. گچ بری ها، معماری و طراحی نماهای داخلی و بیرونی این قلعه از شهرت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در ساخت این قلعه به مقدار فراوانی از گچ، گل و سنگ های بزرگ استفاده شده است و درب ورودی آن نیز چوبی می باشد. شما می توانید از ۸ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر به راحتی بازدید خود را از این قلعه شکل دهید.

آدرس قلعه نصوری: استان بوشهر، بندر سیراف، کوچه نصوری

خدمات بسیار بی نظیر سپنجا

افرادی که به دنبال بازدید از به یادماندنی ترین جاهای دیدنی بوشهر هستند می توانند از خدمات بی نظیر سپنجا نیز به راحتی بهره مند شوند. شرکت خدماتی ما سعی بر آن دارد تا در سفرتان به بوشهر در کنار شما بوده و خدمات فوق العاده ای را برایتان به ارمغان آورد. شما نیز می توانید به راحتی محل اقامت خود را از همین وب سایت سپنجا انتخاب و آن را با هزینه های بسیار مناسب و معقولی رزرو کنید تا لذت سفرتان را دو چندان کنید. از مهمترین و اصلی ترین خدمات ارائه شده در شرکت ما می توان به مواردی از قبیل زیر اشاره کرد:

–       اجاره آپارتمان مبله در بوشهر

–         اجاره ویلا ساحلی در بوشهر

–         اجاره اقامتگاه های بومگردی در بوشهر

شما نیز می توانید به همراه دوستان و خانواده ی خود، سفری بی نظیر و به یادماندنی را برای خود رقم زده و از این طریق تمام جاذبه های گردشگری بوشهر را از نزدیک مورد مشاهده و بازدید قرار دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3.5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا