جاهای گردشگری دنیا

۱۰ فیلم سینمایی معروف که لوکیشن فیلم برداری آنها جاذبه توریستی شد!

از زمانی که صنعت فیلم و سینما پا گرفت و مردم سرتاسر جهان توانستند بدون هیچ محدودیتی مرزی فیلم سینمایی و سریال کشورهای مختلف را ببیند، از همان زمان برخی صحنه های مختلف فیلم ها و سریال ها بیش از حتی خود آن ها در بین مردم محبوب شدند. در بسیاری از مواقع پس از اکران فیلم ها، لوکیشن هایی که فیلم در آن فیلم برداری شده است به طور ناگهانی محبوب و شناخته شده و هزاران طرفدار و گردشگر به آن منطقه سفر می کنند. بسیاری از این مناطق بکر و زیبا تا قبل از اکران فیلم ناشناخته بودند اما بعد از به نمایش در آمدن فیلم ها به شهرت رسیده و به مقصد اصلی گردشگری تبدیل شده اند. در ادامه قصد داریم چندین مکانی که پس از معرفی در فیلم و سینما به محبوبیت جهانی دست یافته اند را معرفی کنیم، با سپنجا همراه باشید.

۱- فیلم سینمایی ” زندگی پنهان والتر میتی”  در سرزمین زیبای ایسلند

۱)-فیلم-”-زندگی-پنهان-والتر-میتی”--در-سرزمین-زیبای-ایسلند

تا قبل از اکران فیلم ” زندگی پنهان والتر میتی” کم تر کسی از زیبایی های ایسلند اطلاع داشت، در این فیلم به بهترین شکل ممکن مناظر فوق‌العاده‌ سرزمین زیبای ایسلند به نمایش درآمد است. این فیلم شاهکار فیلمی در ژانر فانتری به کارگردانی بن استیلر است و در سال ۲۰۱۳ اکران شد، کریستن ویگ و شان پن از بازیگران این فیلم هستند. والتر میتی یکی از شخصیت های اصلی داستان تصمیم می گیرد که میز کارش را برای گشتن در دنیا ترک کند. یکی از مقاصد اصلی سفر او، کشور بکر و زیبای ایسلند است. والتر بیشتر زمان خود را در مناطق و طبیعت ایسلند می گذارند و به همین سبب بسیاری از تماشاگران محسور زیبای این کشور می شوند. پس از اکران فیلم سیلی از گردشگران از سرتاسر دنیا به این کشور شمالی سرازیر شدند، و روز به روز هم به علاقه مندان سفر به ایسلند افزوده می شود.

۲- فیلم سینمایی “درباره زمان”  در کورنوال، انگلستان

فیلم سینمایی “درباره زمان” یکی از محبوب ترین فیلم های ساخته شده در بریتانیا است که در ژانر کمدی-درام در سال ۲۰۱۳ به کارگردانی ریچارد کرتیس نوشته و کارگردانی شده است. بازیگران مطرحی همچون دامنل گلیسون، ریچل مک‌آدامز، بیل نای، تام هالندر و مارگو رابی در آن نقش آفرینی کرده­اند. یکی از مناطقی که در فیلم کمدی رمانتیک درباره‌ی زمان به کررات نشان داده شده است و باعث شد در مدت کوتاهی به شهرت برسد، سواحل صخره‌ای کورنوال انگلستان بود. سواحل دیدنی و خیره کننده کورنوال پس زمینه اصلی فیلم بود که شخصیت اصلی داستان تمام کودکی خود را در آن گذرانده است. هربار سکانسی از این صخره های جذاب در قاب نمایش به تصویر کشیده می شد تماشاگران را بیش از بیش به خود جذب می کرد.

۳- مجموعه سینمایی ایندیانا جونز  در پترا، اردن

۳)-مجموعه-سینمایی-ایندیانا-جونز--در-پترا،-اردن

مجموعه سینمایی ایندیانا جونز یکی از محبوب ترین فیلم های سینمایی است که اولین نسخه آن در سال ۱۹۸۹ برپرده سینماهای سرتاسر جهان به نمایش در آمد و در مدتی کم به شهرت عجیبی دست یافت. سری اول “ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی” فیلمی در ژانر فانتزی و ماجراجویانه است که با همکاری کارگردان مطرح سینما استیون اسپیلبرگ و جورج لوکاس فیلنامه‌نویسِ دستیار و تهیه‌کننده آن ساخته شد. فیلم «ایندیانا جونز، آخرین جنگ صلیبی» دارای صحنه های خارق العاده­ای است که مخاطب را در جای خود میخکوب می کند اما یکی از سکانس هایی که مخاطبان زیادی را شیفته خود کرد در مجموعه تاریخی ارزشمند پترا فیلم برداری شده بود. مجموعه باستانی پترا در کشور اردن واقع شده است، این شهر تاریخی در دل صخره ها، با شکوهی هرچه تمام تر تراشیده شده است. بعد از اکران ایندیانا جونز گردشگران زیادی برای بازدید از شهر باستانی پترا از این منطقه بازدید کرده اند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به دانمارک

۴- فیلم سینمایی “دور افتاده”  در جزیره مونوریکی، فیجی

یکی از درخشان ترین بازی های دهه های اخیر، بازی تام هنکس در نقش چاک در فیلم “دور افتاده” است. فیلم سینمایی “دور افتاده” محصول شرکت های فاکس قرن بیستم و دریم‌ورکس در سال ۲۰۰۰ به گارگردانی رابرت زمکیس ساخته و اکران شد، بازیگرانی همچون تام هنکس و هلن هانت در این فیلم ایفا نقش کردند. داستان فیلم حول مامور پست شرکت فدکس شکل می گرفت که بر اثر سقوط هواپیما در یک جزیره گیر افتاده و مجبور شد ۴ سال در رنج و تنهایی در این جزیره زندگی کند. تام هنکس برای نقش آفرینی تمام و کمال در این فیلم، ورزش و بدنسازی را در برنامه زندگی خود قرار داد و علاوه­بر این رژیم سختی را نیز در پیش گرفت که باعث شد ۲۵  کیلو وزن کم کند.

فیلم دور افتاده به نوبه خود یک شاهکار فیلم سازی بود اما موردی که باعث درخشان تر شدن این فیلم شد لوکیشن فیلم برداری فیلم بود. جزیره مونوریکی در مجمع‌الجزایر Mamanuca در فیجی واقع شده است و جزیره استوایی اما غیر مسکونی است. این جزیره دور افتاده به تکه ای از بهشت می ماند، مونوریکی پوشیده از پوشش های گیاهی مختلف است و زیستگاه نادرترین گونه های زیستی می باشد. بعد از مطرح شدن نام جزیره مونوریکی در فیلم دور افتاده صنعت گردشگری در فیجی با سیل عظیمی از گردشگران مشتاق مواجه شد. گردشگران می توانند در سفر کوتاه یک روزه ای، از این جزیره بازدید کنند.

۵- فیلم سینمایی “اسکای فال”  در اسکاتلند

۵)-فیلم-سینمایی-“اسکای-فال”--در-اسکاتلند

اسکاتلند کشوری در شمال‌غرب اروپا است، در گذشته شاید کمتر کسی برای سفر و گردشگری این کشور را انتخاب می کرد. اما با اکران فیلم جنایی و ماجراجویی اسکای فال آن روی سکه برگشت و به طور ناگهانی اسکاتلند به یکی از پرطرفدارترین کشورها برای سفر تبدیل شد. مناظر خیره کننده و ارتفاعات پوشیده از چمنزار این کشور زیبا، به خوبی در فیلم اسکای فال به تصویر کشیده شد و تماشاگران را بیشتر از فیلم به خود جذب کرد. فیلم اسکای فال بیست‌و‌سومین فیلم از سری فیلم‌ های جیمزباند است که به کارگردانی سام مندس در سال ۲۰۱۲ اکران شد. بازیگران مطرحی همچون دنیل کریگ، جودی دنچ و خاویر باردم در این فیلم ایفای نقش کرده اند. اسکای فال یکی از پرفروش ترین فیلم از سری فیلم‌های جیمزباند است.

۶- مجموعه “سه گانه ارباب حلقه ها”  در نیوزیلند

فیلم های زیادی در کشورهای مختلف فیلم برداری شده است اما باید اعتراف کرد هیچ فیلم سینمایی به اندازه مجموعه سه گانه ارباب حلقه ها نتوانسته یک شهر یا کشور را با سرعتی بالا به شهرت برساند. هرسه فیلم ارباب حلقه ها که شامل یاران حلقه بخش اول سه‌گانه‌ی سینمایی ارباب حلقه‌ها، ارباب حلقه‌ها: دو برج و ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه می شود، در کشور نیوزیلند فیلم برداری شده اند. پس از اکران این مجموعه فیلم در سال های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ گردشگران بسیاری برای بازدید از لوکیشن های فیلم به نیوزیلند سفر کردند. محبوب ترین صحنه فیلم برداری این مجموعه هابیتون که محلی زندگی هابیت‌ها بود، است. محبوبیت این منطقه به قدری بالا رفت که مجموعه فیلم های هابیت نیز در همین کشور فیلم برداری شد.

۷- فیلم “مکس دیوانه: جاده خشم”  در بیابان نامیب

۷)-فیلم-“مکس-دیوانه-جاده-خشم”--در-بیابان-نامیب

کمتر کسی برای سفر و خوش گذرانی یک منطقه بیابانی بی آب و علف را انتخاب می کند، اما پس از اکران فیلم سینمایی “مکس دیوانه: جاده خشم” بیابان نامیب به مقصد سفر بسیاری از گردشگران ماجراجو تبدیل شده است. این بیابان ساحلی یکی از شگفت انگیزترین و اسرار آمیزترین مناظر را در طبیعت دارد که از همان لحظه اول شما را جادو می کند. فیلم مکس دیوانه: جاده خشم در سبک پسارستاخیزی و اکشن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جرج میلر و نویسندگی جرج میلر، برندن مک‌کارتی و نیکو لاتوریس ساخته شده است. بیشتر سکانس های ای فیلم در بیابان ساحلی نامیب فیلم برداری شده است، مناظر این بیابان به گونه ای به تصویر کشیده شده است که انگار زمین آن متعلق به سیاره دیگری همچون مریخ است.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به قاهره

۸- فیلم سینمایی “تلما و لوییز”  در دره کانیون

فیلم سینمایی درام، ماجراجویی و فمینیستی “تلما و لوییز” یکی از خوش ساخت ترین فیلم های دهه های اخیر است که مجموعه ای کامل از جاده، گریختن از دست پلیس و زن سالاری به تصویر می کشد. در یکی از صحنه های اصلی، ماشین قهرمان های اصلی فیلم، تلما و لوییز، با سرعت زیاد از دره کانیون گذشته و بر فراز آسمان و زمین به پرواز درمی آید. دیدن مناظر دره کانیون از نمایی کاملا باز نفس ها را در سینه تماشاگران حبس کرده و عظمت و وسعت این دره ی زیبا را به رخ ببیندگان می کشد. دره کانیون با عمق ۲۰۰۰ فوت از دل زمین بیرون آمده و سایه خود را بر فراز رودخانه کلرادو برافراشته است، این دره باشکوه در ایالت کلرادو در جنوب غربی آمریکا واقع شده است.

۹- فیلم سینمایی “درخشش (تلالو) ” در هتل استانلی

فیلم سینمایی درخشش (تلالو) را می توان یکی از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما به حساب آورد. جک نیکلسون با بازی درخشان خود به خوبی توانسته است ترس و وحشت را به تماشگران منتقل کند. موردی که در وحشت زایی محیط فیلم تاثیر به­سزایی داشته است لوکیشن فیلم برداری است، قسمت اعظمی از فیلم در نماهای تاریک رشته کوه های راکی و هتل استانلی فیلم برداری شده است. این ساختمان وهم آور مشرف به دره Estes است. شخصیت اصلی فیلم درخشش مرد نویسنده ای است که دچار اختلالات روانی و عصبی است و تصمیم می گیرد همسر و فرزندش را از بین ببرد. هتل استانلی با آن راهروهای پیچ در پیچ و تودرتوی خود قربانیان را از فرار عاجز می کند و هیچ راه فراری برای آن ها باقی نمی گذارد. محیط ترسناک و فیلم برداری قوی به قدری بر روی مخاطب تاثیر می گذارد که انگار خود نیز در این هتل گیر افتاده است. بعد از اکران فیلم درخشش هتل استانلی به جاذبه توریستی تبدیل شده است، سالیانه هزار گردشگر از سرتاسر دنیا برای یک شب اقامت به این هتل می آیند.

۱۰- فیلم سینمایی “دزدان دریایی کارائیب” سنت وینسنت و گرنادین‌ها

۱۰)-فیلم-“دزدان-دریایی-کارائیب”-سنت-وینسنت-و-گرنادین‌ها

می توان ادعا کرد که کم تری کسی پیدا می شود که مجموعه فیلم های “دزدان دریایی کارائیب” را ندیده باشد. پنجگانه دزدان دریایی کارئیب به کارگردانی گور وربینسکی و راب مارشال ساخته شده است و بازیگران معروفی چون جانی دپ، اورلاندو بلوم و… در آن به نقش آفرینی پرداخته اند. از مواردی که موفقیت این مجموعه پنج گانه را رقم زد استفاده از مکان هایی بود که چشم هر بیننده ای را خیره می کرد. دزدان دریایی کارئیب در کشور کوچک سنت وینسنت و گرنادین‌ها فیلم برداری شده است، این کشور جزیره ای در دریایی کارائیب قرار دارد. این جزیره زیبا و خیره کننده سرتاسر از سواحل شنی سفید و درختان نخل سربه فلک کشیده پوشیده شده است. بعد از اکران اولین نسخه از دزدان دریایی کارائیب موجی از گردشگران به سمت این جزیره سرازیر شدند.

کلام آخر

نظر شما در این رابطه چیست؟ شما چه فیلم های سینمایی دیگری می شناسید که لوکیشن فیلم برداری آن ها تبدیل به یک جاذبه توریستی شده باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر علاقه مند به اجاره سوئیت در تهران، اجاره سوئیت در اصفهان، اجاره سوئیت در شیراز و یا دیگر شهرهای ایران هستید، می توانید بر روی خدمات گردشگری سپنجا حساب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا