دیدنی های کیش

۰ تا ۱۰۰ کیش 🌴 زیر ذره بین

معرفی بهترین‌های جزیره از نگاه گردشگران!

جزیره کیش، یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس می باشد. کیش به واسطه ی تفریحات متنوع و مراکز خرید شیک و لوکس، طرفداران زیادی دارد؛ به طوریکه هر ساله از مهمانان زیادی از اقصی نقاط ایران استقبال می کند. در این مطلب قصد داریم تمامی اطلاعات درباره ی کیش و تفریحاتی که در این جزیره ی زیبا وجود دارد را به طور کامل معرفی کنیم تا اگر قصد سفر به آن را کرده اید با مطالعه ی این اطلاعات از تمامی تفریحات جزیره ی کیش مطلع بوده و سفر بی نظیری را تجربه کنید. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید.

فهرست مطالب مخفی کردن

تاریخچه جزیره کیش

قدمت کیش به دوران هخامنشی و پس از آن اشکانیان و ساسانیان باز می گردد. در آن زمان این جزیره، تحت سلطه ی ایرانیان بوده است و طی یکی از جنگ ها، خلفای اموی آن را گرفتند. پس از سال ها، فردی ایرانی، تمام جزایر خلیج فارس و بحرین را تحت سلطه ی خود در آورد.

یک سری اسنادی از آن زمان نظیر نامه هایی که ایرانیان نوشته بوده اند وجود دارد که حاکمیت معنوی ایرانیان بر کیش را اثبات می کند. کیش، مجدد از زمان حکم رانی آل بویه به دست ایرانی ها رسید. پس از آن، در دوران سلجوقیان، عنوان بزرگترین مرکز تجاری خلیج فارس را به خود گرفت. در همین زمان بود که قیاصره که مردمانی فقیر بودند و از طریق دزدی های دریایی به ثروت رسیدند در کیش قدرت را به دست گرفتند.

قیاصره از نسل فردی به نام قیس بودند؛ به همین دلیل است که نام این جزیره در گذشته، قیس بوده است. در طی جنگ هایی که در آن زمان صورت گرفت آخرین حاکم کیش که از قیاصره بود به قتل رسید و حاکمیت شان پایان یافت.

سپس پرتغالی ها در سال های ۹۱۲ تا ۱۰۳۱ جزیره ی کیش را از آن خود کردند و در نهایت سپهسالار شاه عباس که به امام قلی خان معروف بوده تمامی جزایر خلیج فارس و بحرین را فتح کرد و سرانجام کیش یکی از جزیره های خلیج فارس شناخته شد.

جالب است بدانید که مورخان زیادی، هر یک در دوران خودش درباره ی کیش و سفر به آن اظهار نظر کرده است.

نمایی از جاذبه های گردشگری کیش

معرفی کیش

کیش از جزایر خلیج فارس در استان هرمزگان است و از مناطق آزاد محسوب می شود. جزیره ی کیش در سال ۱۳۴۹ برای اولین بار در زمینه ی گردشگری توجه همگان را جلب کرد و در همان سال نیز به عنوان مرکز بین المللی تجاری و توریستی شناخته شد. جالب است بدانید که شکل جزیره ی کیش، بیضی است. آب مورد نیاز ساکنین کیش، تنها از طریق منابع آب شیرین زیرزمینی تامین می شود؛ زیرا هیچ رودخانه ی دائمی در این جزیره وجود ندارد. نکته ی قابل توجه درباره ی کیش این است که این جزیره ی زیبا از درصد اکسیژن بالایی برخوردار است.

نمایی از جزیره کیش از بالا

جمعیت

طبق سرشماری صورت گرفته در سال ۱۳۹۵، جمعیت مردم جزیره ی کیش ۳۹.۸۵۳ نفر است.

زبان

مردم جزیره ی کیش به زبان فارسی و عربی با یکدیگر صحبت می کنند.

نژاد

نژاد مردم کیش، دراویدی، نوردیک، سیاه پوست و سامی می باشد.

 اقتصاد

صنعت گردشگری، بیشترین تاثیر را در اقتصاد مردم کیش دارد. صید مروارید، پرورش نخل خرما، صادرات تنباکو و پیاز از دیگر راه های کسب درآمد مردم این جزیره است.

آب و هوا

کیش، آب و هوای گرم و مرطوبی دارد.

چرا سفر به کیش؟

همانطور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، کیش دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی های فراوانی است که در سفر به کیش می توانید از تمامی و یا بخشی از آن ها، بسته به علایق خود و همراهان خود لذت ببرید. هم چنین مراکز خرید با فروشگاه های برند معتبر در کیش توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. بنابراین کیش، مجموعه ی کاملی از تفریحات مختلف را در اختیار گردشگران و مسافران قرار می دهد.

بهترین زمان سفر به کیش

به طور کلی، آب و هوای جزیره ی کیش، گرم و مرطوب است. اما در فصل های پاییز و زمستان، آب و هوای کیش معتدل است و این فصول، بهترین زمان سفر به کیش می باشد.

جاذبه های گردشگری کیش

کشتی یونانی

یکی از دیدنی های کیش، کشتی یونانی واقع در سواحل غربی جزیره مرجان می باشد. این کشتی از نظر مکانی در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته است؛ به طوریکه آفتاب از پشت کشتی غروب می کند و چشم انداز بسیار زیبایی پدید آورده است. این چشم انداز زیبا و هم چنین قدمت چندین ساله ی کشتی نوح، آن را به یکی از جاذبه های گردشگری کیش تبدیل نموده است. اما متاسفانه در اثر برخورد امواج دریا، بدنه ی کشتی پوسیده شده است و ممکن است فرو بریزد. جالب است بدانید داستان کشتی نوح از این قرار است که حدود ۵۰ سال پیش، ذخایر نفتی را در این کشتی جای دادند اما ناگهان در نزدیکی روستایی به نام باغ متوقف شد و حتی پس از تلاش های فراوانی که کردند نتوانستند کشتی را بیرون بکشند.

اگر می خواهید کشتی یونانی را کامل‌تر بشناسید، مطلب زیر را مطالعه کنید:

کشتی یونانی کیش و تمامی روایت‌های رمزآلود و باورنکردنی (Greek Ship)

نمایی از کشتی یونانی کیش یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش

کاریز

کاریز کیش، یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی این جزیره با مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع و قدمت ۲۵۰۰ ساله است. آب شیرین مورد نیاز مردم کیش از طریق این کاریز تامین می شود. کاریز کیش در عمق ۱۶ متری از سطح زمین قرار گرفته و سقف آن با صدف و مرجان هایی با قدمت زیاد پوشانده شده است. امکاناتی نظیر موزه، عکاس خانه، چای خانه، رستوران و بازارچه صنایع دستی، این مجموعه را از نظر تفریحی و گردشگری تکمیل نموده است.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه کاریز کیش، حتما مطلب زیر را بخوانید:

شهر زیر زمینی کاریز کیش یعنی هنر نزد ایرانیان است و بس!

باغ پرندگان و دلفیناریوم

یکی از معروف ترین دیدنی های جزیره ی کیش، دلفیناریوم و باغ پرندگان می باشد. در باغ پرندگان کیش بالغ بر ۵۰ گونه از پرندگان نگه داری می شود. در قسمتی دیگر از این مجموعه، پستاندارانی نظیر شیر دریایی، پنگوئن و … نگه داری می شود. هم چنین در قسمتی دیگر از آن، دلفین های آموزش دیده هنر نمایی می کنند.

این مطلب را هم بخوانید
ساحل مرجان کیش و چیزهایی که دوست ندارند در مورد آن بدانید!

اگر می خواهید باغ پرندگان و دلفیناریوم کیش را بیشتر بشناسید و بازدید از آنها را در برنامه تان قرار دهید، مطالب زیر کمکتان می کنند:

حقایقی در مورد پارک دلفین های کیش ، دلفاریوم کیش+ تصاویر واقعی

باغ پرندگان کیش ؛ بازدید از گونه هایی که تنها در مستندها می بینید!

جزیره هندورابی

جزیره ی هندورابی، جزیره ای زیبا در فاصله ی ۲۸ کیلومتری کیش واقع شده است. این جزیره از جاذبه های گردشگری زیادی که شامل جاذبه های طبیعی و تاریخی است، برخوردار می باشد.

جزیره هندورابی یکی از بهترین جاهایی است که باید برای یک بار هم شده از آن بازدید کنید. برای شناخت بیشتر، می توانید از مطلب زیر استفاده کنید:

جزیره هندورابی ؛ جزیره ای متفاوت با تمام تجربه هایتان!

نمایی از جزیره هندورابی از جاذبه های گردشگری کیش

درخت سبز

درخت سبز، قدیمی ترین درخت لور جزیره کیش با قدمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال می باشد. مردم کیش معتقدند که درخت سبز می تواند خواسته هایشان را برطرف نماید و یا به زبانی دیگر معجزه کند.

آب انار

اوایل دهه هفتاد، آب اناری با ۵ بادگیر و ۲ گنبد با هدف جمع آوری آب های سطحی ساخته شد. سبک معماری آب انار کیش مانند ساختمان های سنتی یزد می باشد. امروزه، آب انار به یکی از دیدنی های کیش تبدیل گشته است.

سایت لاک پشت ها

در سایت لاک پشت ها در کیش می توانید تخم گذاری و هم چنین هنگامی که نوزادان لاک پشت از تخم خود خارج می شوند را ببینید.

موزه خلیج فارس

یکی دیگر از دیدنی های کیش، ساختمان موزه خلیج فارس که مجموعه ای فرهنگی، سیاحتی و تفریحی ست، می باشد. در این موزه، سالن گالری، آمفی تئاتر، کافی شاپ، بخش اداری و کارگاه آموزشی وجود دارد. هم چنین در محوطه ی آن، پیست دوچرخه نیز تاسیس شده است و از جاذبه های گردشگری کیش به شمار می آید.

تفریحات کیش

تفریحات در کیش به دو دسته ی آبی و غیر آبی تقسیم می شود. برخی از تفریحات آبی و غیر آبی در کیش عبارتند از:

غواصی

شنا در اعماق دریا و مشاهده ی ماهی های رنگارنگ و دیگر شگفتی های دریا، یکی از بهترین تفریحات کیش می باشد که می توانید با پوشیدن لباس های مخصوص، آن را در کیش تجربه کنید.

جت اسکی

جت اسکی از بهترین تفریحات آبی می باشد که با سرعت زیاد روی امواج دریا به حرکت در آمده و لحظات خوشی را تجربه خواهید کرد.

کیبل اسکی

اگر به ورزش ها و تفریحات هیجانی علاقه مند هستید توصیه می کنیم حتما کیبل اسکی را در کیش تجربه کنید. اگر تجربه ی انجام این بازی را ندارید، جای هیچ نگرانی نیست؛ زیرا آموزش های لازم به شما داده می شود. با کیبل اسکی با سرعت ۳۰ کیلومتر روی آب حرکت خواهید کرد. لازم به ذکر است که کیبل اسکی کیش، عنوان بزرگترین کیبل اسکی جهان را از آن خود کرده است.

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن اولین پارک آبی روباز در ایران می باشد که بازی های متنوعی نظیر رالی راید، گرداب، مارپیچ، آناکوندا و … دارد. علاوه بر بازی هایی که پارک آبی روباز اوشن وجود دارد، استخرهای چندگانه ای نیز در آن تعبیه شده است که آن را به یکی از بهترین تفریحات کیش تبدیل کرده است.

مطلب زیر، همه چیز را درباره پارک آبی اوشن کیش، به شما خواهد گفت:

تم پارک آبی اوشن کیش ، اولین پارک آبی روباز ایران

نمایی از تم پارک آبی اوشن کیش

چتر پاراسل

چتر پاراسل، لحظات بسیار خوشی را به شما هدیه می دهد. در این تفریح، سوار بر چتری که متصل به قایق است، شده و با کشش سریع قایق، ارتفاع خواهید گرفت و در زیر پای خود نمای زیبایی از امواج دریای خلیج فارس دارید.

شاتل سواری و بنانا

اگر علاقه مند به تفریحات گروهی هستید، شاتل سواری و بنانا انتخاب خوبی است؛ به این صورت که بر روی تیوب هایی که به قایق متصل اند با سرعت زیادی به روی آب کشیده شده و بسیار مهیج می باشد. تنها تفاوت بنانا و شاتل، در شکل تیوپ های آن هاست؛ تیوپ های شاتل، دایره ای شکل و بنانا به شکل موز می باشد.

کشتی نوید دریا و اوستا

در کیش می توانید به صورت تفریحی نیز سوار بر کشتی شده و لذت ببرید. دو کشتی تفریحی در کیش با نام های نوید و اوستا وجود دارد. کشتی نوید که محبوبیت بیشتری در میان گردشگران دارد با ۳ طبقه شامل امکاناتی نظیر سالن موزیک، کافی شاپ دریایی، سالن VIP و … می باشد. موزیک زنده، جنگ شادی، پذیرایی از برنامه های سرگرم کننده در طول مدت تفریح در این کشتی می باشد.

در نظر داشته باشید، این دو مورد تنها کشتی های تفریحی کیش نیستند. خوشبختانه در این زمینه دستتان برای انتخاب باز است. بهترین کشتی های تفریحی کیش را در مطلب زیر می توانید بشناسید:

در بین کشتی های تفریحی کیش ، بهترین را انتخاب کنید!

نمایی از کشتی های تفریحی جزیره کیش

فلای بورد

تفریح دیگری که می توان در جزیره ی کیش تجربه کرد، فلای بورد می باشد. به وسیله ی فلای بورد، می توان تا ارتفاع ۱۲ متر بالای آب پرواز کرد و سپس به داخل آب شیرجه زد.

اسکوتر غواصی

اسکوتر زیرآبی که به اسکوتر غواصی نیز معروف می باشد، وسیله ای است که انسان را قادر می سازد به داخل آب رفته و زیبایی ها و شگفتی های داخل آب را مشاهده کند.

کایت بوردینگ

کایت بوردینگ تلفیقی از اسکی روی آب و پاراگلادینگ می باشد. برای انجام این ورزش لازم است که از نطر جسمانی آمادگی

کافی داشته باشید.

بیگ بال

بیگ بال یکی دیگر از تفریحات هیجانی جزیره کیش می باشد که برای انجام آن باید به داخل توپی رفته و سپس توپ، درون آب رها می

گردد.

نمایی از ییگ بال یکی از بهترین تفریحات جزیره کیش

 پارک بادی مارینا

پارک بادی مارینا از جدیدترین تفریحات کیش واقع در هتل ماریناست. وسایل بازی متنوعی در این پارک آبی و بادی وجود دارد که می توانید با سوار شدن بر روی هر یک از این وسایل که روی آب قرار گرفته اند، تفریح متفاوتی را تجربه کنید. لازم به ذکر است که ماهی های کوچک شناور در آب را نیز در هنگام بازی می توانید مشاهده کنید.

شناور آکواریوم

اگر کنجکاو و علاقه مند هستید که محل زندگی ماهی ها و کوسه ها و دنیای زیر امواج دریا را ببینید، از شناور آکواریوم کیش استفاده کنید. با شناور آکواریوم می توانید تا ۳ متر به درون دریا رفته و از طریق پنجره های آن از تماشای زیبایی های درون دریا نهایت لذت را ببرید و خاطرات خوشی را در ذهن خود ثبت نمایید.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین سواحل کیش

موتور سواری

موتور سواری یکی از تفریحات غیر آبی برای علاقه مندان به موتور می باشد. در جزیره ی کیش، انواع متنوعی از موتورها و تجهیزات مرتبط با آن برای گردشگران وجود دارد.

کارتینگ

یکی از بزرگترین پیست های خاورمیانه به جزیره ی کیش تعلق دارد. کارتینگ، تفریحی مهیج درون ماشینی کوچک با سرعت بالاست که در سفر به کیش می توانید از آن لذت ببرید.

پرواز

یکی از بهترین تفریحاتی که می توانید در کیش تجربه کنید پرواز بر فراز آب های خلیج فارس می باشد. فرودگاه بین المللی باندگلایدر در جزیره ی کیش، فرودگاهی برای پروازهای تفریحی می باشد.

شبیه ساز پرواز

در جزیره ی کیش می توانید تجربه خلبانی نیز داشته باشید. مرکز فلای دامون، اولین مرکز تخصصی پروازهای شبیه ساز در ایران است که به علاقه مندان، لذت شیرین خلبانی را می دهد.

شبیه ساز پرواز در کیش

جنگ های شادی

یکی از تفریحاتی که در کنار خانواده ی خود در کیش می توانید از آن لذت ببرید، جنگ های شادی می باشد. شب های کیش با اجراهای کمدی، موسیقی زنده، نمایش های شاد، مسابقات و … همراه است.

غذاهای جزیره کیش

یکی از بهترین قسمت سفر به شهری دیگر، خوردن غذاهای مخصوص آن شهر می باشد. در سفر به کیش می توانید غذاهایی نظیر قلیه ماهی، سمک مشوی که ماهی کبابی و یا سرخ شده به همره ادویه های تند عربی است و هم چنین مجبوس لحم؛ برنجی که با ادویه های عربی، نخود، کشمش و گوشت، مرغ یا ماهی پخته شده را تجربه کنید.

رستوران های جزیره کیش

برخی از رستوران های کیش و امکاناتی که هریک از آن ها بهره مندند را در ادامه معرفی می کنیم.

رستوران کوه نور

دکوراسیون رستوران کوه نور، بسیار جالب و از سنگ و صخره می باشد. یکی از پرطرفدارترین غذاهای این رستوران، غذایی فرانسوی با نام بروشه فرانسوی است. منوی رستوران کوه نور کیش شامل غذاهای متنوعی برای هر ذائقه می باشد. در رستوران کوه نور، موسیقی زنده نیز پخش می شود. هم چنین در بخشی از این رستوران، کافی شاپ واقع شده است.

نمایی از رستوران کوه نور کیش از جاهای دیدنی جزیره کیش

رستوران میر مهنا

یکی از رستوران های معروف کیش، رستوران میر مهناست. مزیت مهم این رستوران این است که انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در آن یافت می شود.

رستوران فودلند

رستوران فودلند کیش، رستورانی بزرگ با سه سالن اصلی می باشد که هر یک دکوراسیونی متفاوت دارد. تمامی غذاهای رستوران فودلند طبق استانداردهای بین المللی طبخ می شود و تنوع غذایی در آن بسیار زیاد است. درون این رستوران دو کافی شاپ  نیز تعبیه شده است. نکته قابل توجه در رابطه با رسوران فودلند کیش این است که اکثر موادغذایی و ادویه هایی که در غذاهای موجود در آن استفاده می شود از خارج از کشور تهیه می شود.

رستوران توتی فروتی

رستوران توتی فروتی علاوه بر اینکه محلی برای سرو غذاست، یکی از جاذبه های توریستی کیش نیز به شمار می آید. جزیره ی کیش فقط یک رستوران ساحلی دارد که توتی فروتی می باشد. منوی این رستوران شامل غذاهای متنوع فرنگی است. از دیگر امکانات رستوران توتی فروتی می توان به دفتر اداری، کافی شاپ، دو آشپزخانه، سرویس بهداشتی و پشت بامی با چشم انداز دریا اشاره نمود.

نمایی از رستوران توتی فروتی کیش

رستوران شاندیز صفدری

رستوران شاندیز صفدری با ارائه ی غذاهای متنوع و با کیفیت ایرانی به مشتریان خود خدمت رسانی می کند. اگر علاقه مند به کباب و چلو ماهیچه هستید حتما به رستوران شاندیز صفدری مراجعه کنید.

رستوران خانه سوخاری

در رستوران خانه سوخاری کیش، انواع پیتزا، مرغ سوخاری کنتاکی، سالاد و پیش غذا موجود می باشد. کیفیت خوب و قیمت مناسب غذاهای این رستوران، مشتریان خاص خود را دارد. پیک بیرون بر رایگان در محدوده رستوران و تراس از امکانات رستوران خانه سوخاری می باشد.

رستوران پوریا

رستوران سنتی پوریا از گران قیمت ترین رستوران های جزیره کیش است که البته از پرطرفدارترین رستوران های این جزیره در میان بومیان و مسافران نیز می باشد. در این رستوران، انواع غذاهای ایرانی و خاورمیانه با بهترین کیفیت ارائه می شود. فضایی مخصوص بازی کودکان، موسیقی زنده و پارکینگ از امکانات این مجموعه به شمار می رود.

کافه رستوران پارمیس پلاس

یکی دیگر از رستوران‌های جزیره کیش، کافی رستوران پارمیس پلاس با محیطی آرام و لذت بخش می باشد.

رستوران رویال استار

رستوران رویال استار کیش با ارائه ی سرویس های بی نظیر، طراحی زیبای داخلی سالن و کیفیت بالای غذاها، طرفداران زیادی از میان بومیان و مسافران دارد. لوکیشن رستوران رویال استار کیش

سوغاتی های جزیره کیش

اگر از مسافران جزیره کیش هستید و می خواهید برای عزیزانتان سوغاتی تهیه نمایید، می توانید محصولات دریایی نظیر ماهی و میگو، خرما، ادویه جات، شکلات های متنوع، قهوه، پوشاک و یا صنایع دستی نظیر زیور آلاتی که با صدف تزئین شده و … را برای سوغاتی خریداری نمایید.

هر چیزی که به دنبالش هستید، در کیش پیدا می شود؛ البته به شرطی که بهترین مجموعه های خرید این جزیره را انتخاب کنید! مطلب زیر برای شناخت بهترین مراکز خرید کیش، عصای دستتان خواهد بود:

مراکز خرید کیش ؛معرفی با کیفیت ترین بازارهای کیش از نظر گردشگران

آنچه لازم است درباره ی مرکز خرید رویا مال کیش بدانید اینجاست!

بازار مرجان کیش؛ ۵ اطلاعات حیاتی که باید بدانید +عکس و اقامتگاه

سیر تا پیاز مرکز خرید دامون کیش| معرفی+ عکس+ امکانات + مغازه‌ها

مرکز خرید سارینا ۱ کیش؛معرفی ۱۰۰%ی با لوکس‌ترین بازار جزیره

اقامت در جزیره کیش

حال که همه ی اطلاعات درباره ی کیش را مطالعه کردید، اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید و به دنبال سوئیت، ویلا و یا اقامت گاه های بوم گردی در این جزیره هستید روی کمک سپنجا حساب کرده و به صفحه ی رزرو سوئیت در کیش مراجعه کنید. در این در این صفحه می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن مطابق آنچه برای مکان اقامتی خود در نظر دارید نسبت به رزرو آن اقدام نمایید.

اقامت در کیش

سخن آخر

به عنوان سخن آخر، امیدواریم تمام اطلاعاتی که برای سفر به کیش به آن احتیاج داشته اید را در اختیارتان گذاشته باشیم.

آیا شما تجربه ی سفر به کیش را داشته اید؟

آیا از مکان های تفریحی و مراکز خرید کیش بازدید کرده اید؟

اگر پاسختان به سوال های بالا مثبت است لطفا تجربه ی خود را از سفر به جزیره ی کیش را در بخش نظرات با ما و خوانندگان مجله گردشگری سپنجا به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 5]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا