دیدنی های بندرعباس

کوشکنار سواحل خلیج فارس ؛ الماس کمتر شناخته شده هرمزگان

کوشکنار سواحل خلیج فارس ؛ الماس کمتر شناخته شده هرمزگان

معمولاً وقتی افراد می خواهند مقصدی برای سفر انتخاب کنند ذهن هایشان به سمت شمال کشور و بخش های شمالی کشور می‌افتد اما باید بدانید که جنوب کشور همه ساله پذیرای تعداد بسیار زیادی از گردشگران است.  ممکن است به غلط فکر کنید که جنوب کشور تنها به جزیره هایی مانند کیش و قشم ختم می شود اما این انتهای داستان نیست.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به سفرهایی علاقه دارید که متفاوت هستند و یا مکان های کشف نشده هستند این مقاله را حتما تا انتها بخوانید.  هدف از این مقاله معرفی  کوشکنار  استان هرمزگان است که به عنوان یکی از مناطق گردشگری کمتر شناخته شده یاد می شود.

کوشکنار استان هرمزگان مجموعه تفریحی گردشگری است که در شهرستان پارسیان واقع شده است و با ترکیبی از زیبایی های طبیعی جاذبه های فوق العاده ای را ایجاد کرده است.  این منطقه از جنوب کشورمان همه‌ساله و در همه فصول پذیرای گردشگران می باشد و محدودیتی برای سفر به این منطقه نیست.

کوشکنار سواحل خلیج فارس یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید برای مقصد گردشگری تان انجام دهید.  با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید تا با جاذبه‌های کوشکنار سواحل خلیج فارس بیشتر آشنا شویم.

کوشنکار ساحل زیبا
کوشکنار سواحل خلیج فارس

کوشکنار سواحل خلیج فارس

اگر کوشکنار سواحل خلیج فارس انتخاب شما برای مقصد گردشگری تان می باشد باید بدانید که در این شهر بیکار نخواهید ماند.  در کوشکنار جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی وجود دارد که گردشگران را به وجد می آورد از جمله آنها می توان به پارک شهروند ،مجموعه تفریحی گردشگری تبن، ساحل الپی و … اشاره کرد.  شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام قدیمی این شهر قصر کنار بوده است.

مردمی که در شهر کوشکنار  ساکن هستند، مذهب آنها سنی است و به زبان کوشکناری لاری  صحبت می کنند.  همان طور که گفتیم این شهر که در غرب استان هرمزگان واقع شده است متعلق به شهرستان پارسیان است.  در سفر به این منطقه محدودیتی بر سر راهتان وجود ندارد؛ در هر زمان از سال که اراده به سفر بکنید می‌توانید کوشکنار را برای مقصد گردشگری تان انتخاب کنید.

دلایل بسیاری وجود دارد که این منطقه را مناسب برای صفر در همه فصول سال می کنند که از جمله آنها می‌توان به سواحل آفتابی، هوای معتدل آن، جزیره های فراوان، تپه‌های شنی و چشم اندازها و جاذبه های بی نظیر آن اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید
0 تا 100 بندرعباس | همه آنچه پیش از سفر باید بدانید+اقامتگاه

 

جاذبه های کوشکنار سواحل خلیج فارس

اگر از افرادی که ساکن جنوب کشور هستند بپرسید، از  کوشکنار را به‌عنوان الماس جنوب کشور یاد می‌کنند.  از جاذبه های این منطقه که هر گردشگری را به خود جذب می کند می توان به این موضوع اشاره کرد که در شمال، جنوب، شرق و غرب آن جاذبه های طبیعی متفاوتی وجود دارد که هر کدام به نوع خود بسیار دیدنی می باشند.  در ادامه با جاذبه های کوشکنار سواحل خلیج فارس بیشتر آشنا خواهیم شد:

کوشنکار سواحل خلیج فارس

مجموعه گردشگری تبن

منطقه تفریحی گردشگری تبن که در سال ۱۳۸۵ ساخته شده است یکی از آن جاهایی است که حتماً باید در سفر به این منطقه از آن بازدید کنید.  این مجموعه به دلیل وجود سواحل آفتابی کوه و دریا و جاذبه‌های طبیعی دیگر هر سال پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است است.

هنگامی که  از مجموعه تفریحی گردشگری تبن بازدید می کنید با دو قسمت مواجه می شوید.  بخش اول روی تپه قرار دارد و ارتفاع آن ۵۰ متر است؛  ارتفاعی که سبب ایجاد چشم اندازی بی نظیر مشرف به دریا شده است و در بالای تپه آب انباری وجود دارد که مربوط به دوره پرتغالی ها است و می توانید از آن بازدید کنید.

در این مجموعه امکاناتی برای گردشگران مانند رستوران و سایر سرگرمی آلاچیق ها مسجد و … در نظر گرفته شده است.

پارک ملی نایبند

بازدید از پارک ملی نایبند یکی دیگر از جاذبه‌های تکرار نشدنی سفرتان خواهد بود. این پارک که مساحت آن چیزی بیشتر از ۴۹ هزار متر مربع است در بین استان‌های بوشهر و هرمزگان واقع شده است.

ساحل الپی

ساحل الپی یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های کشورمان است.  اگر به دنبال  جاذبه هستید که در آن آرامش پیدا کنید ساحل الپی بهترین انتخاب برای شماست.اگر از ساحل الپی بازی می‌کنیم غروب آن را از دست ندهید.  همچنین با بازدید از ساحل الپی جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی مانند لاک پشت هایی که تخم گذاری می کنند ماهی های رنگین کمانی را مشاهده خواهید کرد.

پارک شهر

در جنوب شهر کوشکنار و در کنار ساحل آن پارک شهر قرار دارد که می توانید برای استراحت و رهایی از خستگی راه از آن استفاده کنید.

چگونه به کوشکنار برویم ؟

در انتخاب کوشکنار سواحل خلیج فارس برای مقصد سفرتان هیچ گونه شک و تردیدی به خود راه ندهید.  اگر از انتخاب مقصد تان مطمئن هستید مردم خونگرم و دوست داشتنی کوشکنار با آغوش باز پذیرای شما هستند.  شاید برایتان سوال باشد که راه دسترسی به کوشکنار چگونه است ؟

این مطلب را هم بخوانید
ساحل روزنه دریا ؛ جاذبه ای اعجاب انگیز در جزیره هرمز

برای سفر به این منطقه و بازدید از جاذبه های آن باید به بندر طبس سفر کنید و در ۶ کیلومتری آن مسیر رسیدن به شهر قصر کنار را انتخاب کنید.

کوشکنار تنها یکی از زیبایی‌های استان هرمزگان است.  اگر میخواهید به جنوب کشور و مناطق جنوبی کشور سفر کنید می توانید در سفر خود هم از جزایر زیبای استان هرمزگان بازدید کنید و هم بخشی از سفر خود را به بازدید از کوشکنار و زیبایی‌های آن اختصاص دهید.

در واقع می توانید در این سفر با یک تیر چند نشان بزنید.  یکی از پیشنهادات ما به شما این است که در روزهای خاصی از سال به استان هرمزگان سفر کنید؛  چرا که در روزهایی که مناسبت وجود دارد مردم استان هرمزگان آداب و رسوم های مختلفی دارند که آنها را در آن روزها اجرا میکنند.  در آخر مطلب لازم است بگویم که سفر به کوشکنار سواحل خلیج فارس هرگز از یاد نخواهید برد.

اقامت در استان هرمزگان

سواحل کوشکنار خلیج فارس تنها یکی از دیدنی های جنوب کشور است. استان هرمزگان سرشار از جاذبه هایی است که هر کدام از آنها می تواند سازنده یکی از به یاد ماندنی ترین سفرهای عمرتان باشد. پیشنهاد ما به شما آن است که در یکی از شهرهای بزرگ این استان اقامت داشته باشید و بخشی از سفرتان را سواحل کوشکنار خلیج فارس اختصاص دهید.

بدین منظور شهرهایی مانند بندرعباس، قشم و بندر لنگه بهترین انتخاب ها هستند. برای اقامت در هر کجای استان هرمزگان می توانید روی سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا حساب کنید. پشتیبانی سپنجا در تمام این مسیر همراهتان است و در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید. اگر این شهرهای انتخاب شما است می توانید برای رزرو سوئیت از لینک های زیر استفاده کنید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 4 میانگین: 3.3]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا