دانستنی های سفر

هزینه های حمل و نقل در سفر را با این ۶راهکار کاهش دهید

هزینه های حمل و نقل در سفر را با این 6راهکار کاهش دهید

هزینه های حمل و نقل در سفر را با این ۶راهکار کاهش دهید

هزینه های حمل و نقل در سفر یکی از مهم ترین مسائل است. هواره باید پیش از هر سفری هزینه ها را بیشتر از آن چیزی که پیش بینی می کنید، در نظر بگیرید؛ چرا که ممکن است اتفاقاتی غیر منتظره رخ بدهد. البته بد به دلتان راه ندهید، گاهی هم شرایط به گونه ای پیش می رود که برعکس این موضوع اتفاق می افتد.

یعنی هزینه هایتان از آن چیزی که فکر می کرده اید، به شکل ناباورانه ای کاهش می یابد. ما در این مطلب می خواهیم به شما کمک کنیم تا هزینه های سفرتان تا جایی که می توانید کاهش دهید و این کار را باید با استفاده از کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر انجام دهید. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید.

برای کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر چه کنیم؟

 همه چیز را را قبل از سفر بررسی کنید

اولین کاری که باید برای کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر انجام دهید، آن است که پیش از سفر تمامی انتخاب های موجود برای رفت و آمد در مقصدتان را بررسی کنید. خوشبختانه اینترنت این امکان را به شما می دهد تا به اطلاعات کافی در این زمینه به راحتی دست پیدا کنید.

هزینه هایی که هر کدام از انتخاب های موجود روی دستتان می گذارد را به دقت بررسی کنید. این انتخاب ها می توانند تاکسی، مترو، اپلیکیشن های آنلاین و … باشند. همان طور که در کشور ما از سرویس تاکسی های آنلاین اسنپ و تپسی استفاده می کنیم، در کشورهای دیگر هم چنین خدماتی موجود است.

در بین این اپلیکیشن ها اوبر و لیفت از بهترین گزینه های پیش رو هستند که دارای قیمتی مقرون به صرفه اند. با استفاده از خدمات این تاکسی های آنلاین دیگر نیازی به منتظر ماندن و صرف هزینه های بالا ندارید. اگر قصد سفر به صورت جاده ای را دارید، حتما مطلب زیر را در این زمینه بخوانید:

  • مسافرت جاده ای (Road Trip)خود را با استفاده از تکنولوژی در سفر، آسان کنید!

استفاده از خدمات تاکسی های اینترنتی

علاوه بر اوبر و لیفت، دو شرکت دیگر که در این زمینه بهترین خدمات را ارائه می دهند، وجود دارد. اگر این شرکت های کشور مقصدتان را پشتیبانی می کند، حتما از آنها استفاده کنید.

رایدگورو (RideGuru)

خدمات رایدگورو در ۷۰ کشور دنیا ارائه می شود و به شما این امکان را می دهد تا به تاکسی ها و سفرهای گروهی متصل شوید. علاوه بر اپلیکشین می توانید از طریق سایت وارد شوید و مسیر خودتان را انتخاب کنید.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی صنایع دستی و سوغات سمنان + تصاویر و اطلاعات لازم!

معمولا در سفر به دنبال تاکسی هایی با کمترین قیمت ها هستیم، رایدگورو به شما کمک می کند تا ارزان ترین را انتخاب کنید و دیگر نیازی به مقایسه کردن و وقت صرف کردن در بین سیستم های مختلف ندارید. ارزان ترین را  با رایدگورو پیدا کنید.

رایدگورو برای کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر
خدمات رایدگورو در سفر

کارپول (Carpool)

یکی دیگر از خدماتی که در برخی از کشورها ارائه می شوید، کارپول یا استفاده از سفرهای مشترک است. با استفاده از کارپول می توانید مسیر خود را انتخاب کنید و با کسانی که هم مسیر با شما هستند همراه شوید؛ این گونه سبب کاهش هزینه هایتان می شوید. با استفاده از کارپول حتی تا ۴۰ درصد هم می توانید در کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر موثر واقع شوید.

کارپول در سفر برای رایدگورو برای کاهش هزینه های حمل و نقل
استفاده از کارپول در سفر

وسایل حمل و نقل عمومی، یک انتخاب درست

ممکن است استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ها یا مترو پیش از سفر کمی ترسناک به نظر برسد. اگر کمی پیش از سفرتان درباره وسایل حمل و نقل عمومی تحقیق کرده باشید دیگر دلهره و دغدغه ندارید. بهترین انتخاب ها در تمامی کشور ها، اتوبوس و متروها هستند.

اقامت در ویلا در رشت

علاوه بر آنکه می توانید از مردم محلی برای رفت و آمد و پیدا کردن مسیرتان سوال بپرسید، در سایت ها هم اطلاعات کامل و جامعی درباره سیستم حمل و نقل عمومی در هر کشوری وجود دارد. تنها باید کمی به خودتان زحمت مطالعه بدهید. استفاده از این وسایل هزینه های شما را بسیار بیشتر از آن چیزی که تصور می کنید، کاهش می دهند.

وسایل حمل و نقل عمومی برای کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر
وسایل حمل و نقل عمومی در سفر

استفاده از دوچرخه اولویت است

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر استفاده از دوچرخه است. برخی از افراد به غلط فکر می کنند تنها در آمستردام و کوپنهاک، مردم اهل رفت و آمد با دوچرخه هستند. این تصوری غلط است و در بیشتر کشورهای جهان، خدمات خوبی برای استفاده از دوچرخه وجود دارد.

نکات قبل از سفر

پیشنهاد می کنیم حتما برای رسیدن به جاذبه های گردشگری مقصدتان، رکاب بزنید. این کار تا حد قابل توجهی هزینه های حمل و نقل در سفر را کاهش می دهد. حتی اگر هزینه های حمل و نقل برایتان مهم نیست، پیشنهاد می کنیم دوچرخه سواری را حتما امتحان کنید. تضمین می دهیم یاد و خاطره آن را هرگز فراموش نکنید.

کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر با دوچرخه
استفاده از دوچرخه در سفر

استفاده از ماشین های کرایه ای

اگر خواهان اقامت در شهر و کشوری به مدت طولانی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم از خدمات کرایه ماشین استفاده کنید.

ممکن است در نگاه اول به نظرتان برسد که کرایه ماشین، کاری پر هزینه است؛ اما اگر در طول مدت سفرتان هزینه های تاکسی و معطل شدن های آن را حساب کنید، بسیار بیشتر از کرایه ماشین برایتان خرج دارد.

همچنین در برخی از کشور ها مانند گرجستان و اروپای شرقی، خدمات حمل و نقل عمومی به خوبی ارائه نمی شود.

این مطلب را هم بخوانید
چگونه عکاسی در طبیعت را به خوبی انجام دهیم؟

از این رو بهترین انتخاب در این کشورها اجاره کردن ماشین است. در نظر داشته باشید که هنگام وارد شدن به کشور مقصد، افرادی هستند که پیشنهاد های گران به شما می دهند.

حرف آنها را قبول نکنید و از محله های ارزان تر شهر اقدام به کرایه ماشین کنید.

اقامت در آپارتما مبله در مشهد

ماشین کرایه ای برای کاهش هزینه های حمل و نقل
کرایه ماشین در سفر

فراموش کردن پیشنهاد هتل ها

برای کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر این موضوع را همیشه آویزه گوشتان کنید که پیشنهاد های هتل ها، در اغلب مواقع بیشترین هزینه ها را پشت دست شما می گذارند. سعی کنید برای حمل و نقلتان و پیدا کردن بهترین روش از پرسنل هتل چیزی نپرسید؛ آنها معمولا با شرکتی قرارداد دارند و قطعا شما را به سمت استفاده از خدمات تاکسی آن شرکت سوق می دهند.

درباره روش ها حمل و نقل مقصدتان تحقیق کنید؛ در این صورت دیگر در دام هزینه های بالا نمی افتید. اگر تنها به این مواردی که در این مطلب بیان شد، پایبند باشید، مطمئن باشید که هزینه های حمل و نقل در سفر را به طرزی باور نکردنی کاهش داده اید. اگر سفراولی هستید و برای کاهش هزینه هایتان این مقاله را خواندید، رعایت نکات دیگری هم که در مقاله زیر آمده است برای شما ضروری است:

اقامت در سفرهای داخلی با سپنجا!

مواردی که تا اینجا بررسی کردیم، بیشتر با سفرهای خارجی و سفرهایی که با مکان زیاد آشنا نیستیم، مرتبط بود.

در کنار سفرهای خارجی، با سفرهای داخلی بیشتر پیش رو هستیم؛ از این رو تجربه مان در کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر بیشتر است.

تنها چیزی که ممکن است در سفرهای داخلی برایمان دغدغه به وجود بیاورد، مسئله محل اقامت است.

سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان، محل اقامت ایده آلتان را در جای جای ایران پیدا کنید.

تنها کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن سپنجا شوید، مقصد گردشگری تان را جست و جو کنید و با اقامتگاه های آن شهر یا روستا مواجه شوید.

گاهی تنوع اقامتگاه ها در شهر مورد نظرتان بسیار بالا است؛ از این رو می توانید آن ها را متناسب با قیمت، تعداد اتاق، محل، نوع اقامتگاه و … به صورت جداگانه مشاهده کنید و دست به انتخاب بزنید.

سپنجا تمامی دغدغه ها در این زمینه را از بین برده است. اگر تجربه ای در زمینه کاهش هزینه های حمل و نقل در سفر دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا