دیدنی های مشهد

کال جنی طبس هیچ گاه به تنهایی نروید!

کال جنی طبس هیچ گاه به تنهایی نروید!

این مقاله به معرفی یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران می پردازد. سفر به کال جنی طبس که  معنای واقعی تجربه ی خاص و شگفت انگیز  برایتان است، سفری رمز آلود است که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تجربه های متفاوت به شما حس لذت می دهد، کال جنی طبس می تواند از بهترین انتخاب ها باشد.

در این سفر می توانید با یک تیر چند نشان بزنید؛ هم در سفر به طبس می توانید از جاذبه های بی نظیر آن استفاده کنید و هم می توانید چند روزی را اختصاص به جاذبه های کال جنی طبس کنید و نهایت بهره را از سفرتان ببرید. معمولا از کال جنی طبس با عنوان جاذبه ای اسرارآمیز یاد می شوید که ما را وارد دنیایی تازه می کند.

کال جنی، جاذبه ای که در استان خراسان جنوبی به اندازه کافی جای خود را باز کرده است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. با سپنجا در این مسیر هیجان انگیز برای شناخت بهتر کال جنی طبس همراه باشید.

عکس از چشمه های کال جنی طبس
چشمه های کال جنی طبس

تور کال جنی طبس

در سفر به  طبس، افراد بسیار زیادی هستند که در کنار بازدید از جاذبه های طبس، بخشی از سفرشان را به بازدید از کال جنی اختصاص می دهند. همچنین می توان برای بازدید از این منطقه، تور کال جنی طبس را انتخاب کرد. اگر خواهان انتخاب تور هستید، ممکن است بگویید چرا کال جنی طبس را به عنوان مقصد تان انتخاب کنید؟

دلایلی برای انتخاب این منطقه وجود دارد که نشان می دهد از بهترین انتخاب ها است. اول اینکه مقصدی متفاوت، اسرار آمیز و جذاب است که شگفتی های خاصی را در خود جای داده است. دوم اینکه اگر به دره نوردی علاقه دارید، می تواند تجربه بسیار خوبی باشد. سوم آنکه تجربه ای تکرار نشدنی است؛ یعنی با بازدید از این منطقه فضایی خاص را تجربه می کنید.

در نظر بگیرید که برای انتخاب تور کال جنی طبس، باید به طبیعت گردی علاقه مند باشید و توانایی عبور از مسیر های ناهموار را داشته باشید. برای افرادی که توانایی جسمی کمی دارند و یا دچار بیماری هستند، این منطقه نمی تواند انتخاب خوبی برای مقصد گردشگری باشد.

این مطلب را هم بخوانید
شهر مشهد و جاذبه های گردشگری آن
کانال جنی طبس روی نقشه
کال جنی طبس

ممکن است یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب این مقصد، موقعیت جغرافیایی آن باشد. کانال جنی در شمال شهرستان طبس به فاصله ی کمی از آن قرار گرفته است. کانال جنی تنها ۳۵ کیلومتر با شهر طبس فاصله دارد و در اطراف روستای ازمیغان و همچنین در مسیر خروجی قناتی در آن نزدیکی قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: پل سنگی خضری


کانال جنی، جاذبه ای که در دل کویر با آب و هوای خنک و فوق العاده خودنمایی می کند. موقعیت جغرافیایی کانال جنی طبس روی نقشه را به طور دقیق تر در عکس زیر می توانید مشاهده کنید:

به کال جنی طبس سفر کنیم

در ادامه مطلب می خواهیم به این جاذبه حیرت آور سفر کنیم و بدانیم که در این تجربه متفاوت با چه چیز هایی رو به رو می شویم. با سپنجا همراه باشید:

ابتدا وقتی وارد دره جنی طبس می شوید، با نقش و نگار هایی زیبا مواجه می شوید. این نقش و نگار ها حاکی از آن است که این صخره ها و دیدنی ها در طول سالیان بسیار زیاد بر اثر فرسایش و سیلاب ها به وجود آمده اند. اگر به بالای سرتان نگاه کنید، آسمان را در بین دیوار هایی از صخره های سر به فلک کشیده مشاهده می کنید.

گاهی هم آن قدر این صخره ها بهم نزدیک هستند که امکان مشاهده آسمان وجود دارد؛ در این هنگا حس خواهید کرد در مکانی سربسته و طبیعی قرار دارید که می تواند تجربه ای متفاوت را برایتان ایجاد کند.

بخشی از زیبایی هایی که با آن ها مواجه می شوید غار های فرسایشی طبیعی، دودکش ها و تنور های جن هستند. دودکش های جن ستون هایی هستند که بر اثر فرسایش آبی دیواره های رودخانه به وجود آمده اند.

همچنین تنور های جن به استوانه هایی تو خالی گفته می شود به علت ورود جریان آب به دره ایجاد شده اند. این ها تنها زیبایی های این منطقه نیستند، هنوز هم تجربیاتی بی نظیر در پیش دارید.

 

کانال دره جنی طبس اسرار آمیز 1
دره کال جنی طبس

چشمه های کال جنی طبس در دل کویر

همان طور که در قبل اشاره کردیم، کال جنی طبس جزو آن دسته از جاذبه هایی است که در دل کویر قرار گرفته است؛ با این تفاوت که مانند جاهای دیگر آب، عنصری کمیاب و یا نایاب نیست، بلکه در کال جنی با آب های زیادی مواجه می شوید که می توان آن را به عنوان شگفتی های این سفر در نظر گرفت.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین مکان های عکاسی مشهد

آبشار ها و حوض های کوچکی در این منطقه وجود دارد که اثبات ادعای پر آب بودن آن است. حوض هایی که با داشتن عمقی تقریبا یک و نیم متر، می تواند محلی مناسب برای آب تنی کردن و خنک شدن در هوای گرم باشد. کمی که جلوتر بروید، متوجه می شوید که در اوج فرسایش قرار گرفته اید.

کف دره ها با شکل های فرسایشی نشان دهنده آن است که آب های بسیار زیادی در این منطقه جاری بوده است.

 

سپس در ادامه مسیر با عجایبی دیگر رو به رو می شوید. حفره هایی که در داخل دیوار ها قرار دارند و شکل آنها حتما شما را به فکر فرو خواهند برد. شگفتی ها تنها به اینجا ختم نمی شود، اگر باز هم ادامه دهید، در ارتفاع دو متری زمین با چاهی مواجه خواهید شد که اگر جزو افراد شجاع و جسور باشید، می توانید به داخل آن بروید.

آن چه پیش رویتان در داخل چاه قرار می گیرد، حیرت آور است و این انتهای مسیر نیست.لذت آن چه می بینید و تجربه می کنید را نمی توان در قالب کلمات جای داد؛ از این رو بهتر است حتما خودتان از کال جنی طبس بازدید کنید.

اگر قصد سفر به کال جنی طبس را دارید ابتدا باید به فکر اقامت خود در این شهر باشید. توجه داشته باشید که اجاره سوئیت در طبس از هتل با صرفه تر است و شما می توانید در سایت سپنجا تمامی اقامتگاه های طبس و مشهد را مشاهده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا