جاهای گردشگری دنیا

با هالیوود، مرکز صنعت فیلم سازی آمریکا آشنا شوید!

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که نام منطقه هالیوود را نشنیده باشد، همه ما هالیوود را با صنعت فیلم سازی آن می شناسیم. هالیوود ناحیه ای در شمال غربی مرکز شهر لس آنجلس است که در ایالت کالیفرنیا آمریکا واقع شده است. هالیوود مرکز حضور بسیاری از مهم ترین و مشهورترین استودیوهای فیلم‌سازی، ستارگان سینما و تلوزیون است، صنایع فیلم سازی مهمی چون جلوه‌ها، تدوین، وسایل فیلم، پیش تولید، و کمپانی‌های نور در هالیوود قرار دارند. مراسم اهدای جوایز موسیقی، سینما و تلویزیون مانند اسکار و گلدن گلوب و… در سالن ها و تئاترهای مشهور هالیوود برگزار می شوند. به دلیل همین عوامل امروزه هالیوود علاوه بر مرکز فیلم سازی به یک جاذبه توریستی معروف نیز تبدیل شده است. سالیانه میلیون ها توریست از داخل و خارج برای بازدید از این مکان به لس آنجلس سفر می کنند. با سپنجا همراه باشید.

نگاهی بر پیشینه شکل گیری منطقه هالیوود

نگاهی-بر-پیشینه-شکل-گیری-هالیوود

هوبارت جونستون وایتلى را می توان پایه گذار هالیوود کنونی دانست. وایتلی یک توسعه دهنده املاک و مستغلات بود که پیش از این، بیش از صد شهر در سراسر غرب ایالات متحده تأسیس کرده بود. وایتلی با خرید یک مزرعه ۱۹۰ هکتاری، برنامه ساخت و توسعه یک شهر جدید را در ذهن خود می پروراند، و در نهایت تصمیم خود را با شهردار نیز مطرح کرد. دائیده ویلکوکس که برای کمک به توسعه هالیوود زمینی را اهدا کرد بود، نام هالیوود را از ایوار وید، همسایه خود از هالی کنیون و سرمایه گذار برجسته و دوست وایتلی، الهام گرفت. او همین نام را به شوهرش، هاروی اچ ویلکوکس توصیه کرد.

در سال ۱۹۰۲، هتل هالیوود توسط وایتلی، که رئیس بلوار و شرکت توسعه لس پاسیفیک بود، افتتاح شد، هدف وایتلی از ساخت این هتل، جلب خریداران زمین بود. قرار بود این هتل در آینده نزدیک در سطح بین المللی شناخته شود. هتل هالیوود سال های زیادی مرکز زندگی و خانه ستاره های معروف بود. وایتلی برای پیشرفت و تبلیغ این منطقه، هزاران برنامه و امکانات را طرح ریزی نمود و میلیون ها دلار هزینه کرد.

هالیوود در ۱۴ نوامبر ۱۹۰۳ با ۸۸ رای موافق و ۷۷ رای مخالف به عنوان شهر ثبت گردید. در سال ۱۹۱۰، شهر به منظور تأمین آب کافی و دستیابی به سیستم فاضلاب شهری، به ادغام با شهر لس آنجلس رای داد. با اضافه شدن هالیوود به لس آنجلس، نام خیابان پراسپکت (Prospect Avenue) به بلوار هالیوود تغییر یافت و تمام شماره های خیابان ها نیز تغییر کردند.

حضور صنعت فیلمبرداری در منطقه هالیوود

تا سال ۱۹۱۲، شرکت های بزرگ تولید فیلم معمولا در نزدیکی یا در لس آنجلس تولید فیلم می کردند. در اوایل دهه ۱۹۰۰، بیشترین حق ثبت امتیاز اختصاری فیلم ها توسط شرکت Motion Picture Patents توماس ادیسون در نیوجرسی انجام می شد؛ این امر باعث می شد که در اغلب موارد از سازندگان فیلم ها برای متوقف کردن تولیدات خود شکایت شود. برای فرار از این امر، سازندگان فیلم به سمت غرب و به لس آنجلس نقل مکان کردند، جایی که تلاش برای اجرای حق ثبت امتیاز انحصاری ادیسون راحت تر بود.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به قبرس شمالی

منطقه هالیوود دارای آب وهوا معتدلی بود و به همین سبب دسترسی سریع به تنظیمات مختلف مربوط به فیلم سازی را ممکن می ساخت. شهر لس آنجلس رفته رفته پایتخت صنعت فیلم سازی در ایالات متحده شد. وجود طبیعتی چون کوه ها و دشت ها و قیمت پایین زمین، هالیوود را به مکانی مناسب برای ایجاد استودیوهای فیلم سازی تبدیل کرد.

در سال ۱۹۱۰، کارگردان معروف دی. گریفیث اولین کسی بود که در هالیوود فیلم متحرک را برای شرکت بیوگرافی ساخت. او یک یک فیلم کوتاه ۱۷ دقیقه ای را در کالیفرنیای قدیم فیلمبرداری کرد. اولین فیلم نیز توسط یک استودیوی هالیوودی به نام شرکت فیلمبرداری نستور (Nestor Motion Picture Company)  در ۲۶ اکتبر ۱۹۱۱ فیلمبرداری شد. خانه هوبارت وایتلی به عنوان محل فیلمبردار استفاده شد. این فیلم بدون نام در وسط نخلستان آن ها در گوشه خیابان وایتلی و بلوار هالیوود فیلمبرداری شد.

اولین استودیوی هالیوود، شرکت نستور، در اکتبر ۱۹۱۱ توسط شرکت قنطورس (Centaur) تأسیس شد. چهار شرکت بزرگ فیلم سازی پارامونت پیکچرز، برادران وارنر، آر.ک.ئو و کلمبیا دارای استودیوهایی در هالیوود بودند. در دهه ۱۹۲۰، هالیوود تبدیل به پنجمین صنعت بزرگ فیلم سازی در کشور شد. هالیوود به­دلیل تصاویر کشیدن صحنه های پر زرق­و­برق از صنعت فیلم به “شهر پر زرق­و­برق” (Tinseltown) و “کارخانه رویاها” معروف شد.

مطالعه کنید: جاذبه های گردشگری دنیا

توسعه منطقه هالیوود در دهه های اخیر

در سال ۱۹۲۳ در هالیوود هیلز، برای تبلیغ توسعه مسکن تابلوی بزرگی با عنوان HOLLYWOODLAND ساخته شد. در سال ۱۹۴۹، دفتر بازرگانی هالیوود برای تعمیر و بازسازی تابلو با شهر لس آنجلس قراردادی را منعقد کرد. در این توافق­نامه شرط شده بود که کلمه LAND از HOLLYWOOD حذف شود تا تابلو به جای توسعه مسکن، تنها به منطقه اشاره کند. امروزه این تابلو بزرگ به نمادی برای شهر لس آنجلس و حتی آمریکا تبدیل شده است.

در اوایل دهه ۱۹۵۰، آزادراه هالیوود در گوشه شمال شرقی هالیوود احداث شد. ساختمان کپیتال رکوردز در خیابان واین، درست در شمال بلوار هالیوود نیز در سال ۱۹۵۶ ساخته شد. در سال ۱۹۵۸، طرحی مبنی بر  پیاده‌رو مشاهیر منطقه هالیوود، با هدف ادای احترام به هنرمندان و سایر عوامل قابل توجه در صنعت سرگرمی، مطرح شد. پیاده‌رو مشاهیر هالیوود در در ۸ فوریه ۱۹۶۰ به صورت رسمی افتتاح شد. امروزه در این پیاده‌رو نام مشاهیر زیادی از سرتاسر دنیا حک شده است و علاقه مندان بسیاری را به این خیابان جذب می کند.

در نهایت در سال ۱۹۸۵، منطقه تجاری و تفریحی بلوار هالیوود در فهرست ثبت ملی اماکن تاریخی ثبت گردید. تئاتر دالبی که در سال ۲۰۰۱ با عنوان تئاتر کوداک در مرکز خرید هالیوود و هایلند افتتاح شد، محل برگزاری مراسم اسکار است. این مرکز خرید در محلی قرار دارد که هتل تاریخی هالیوود قبلاً در آن قرار داشته است. بین سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۱۶ بیش از ۱۲۰۰ هتل به منطقه هالیوود اضافه شده است. چهار هزار آپارتمان جدید و بیش از سی پروژه ساختمانی مختلف نیز ​​در سال ۲۰۱۹ احداث شد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به زیمبابوه

مکان های معروف هالیوود

در ادامه به معرفی این مکان‌ها خواهیم پرداخت.

  • میدان CBS کلمبیا
  • استودیو چارلی چاپلین
  • گنبد سینراما
  • چهارراه جهان
  • تئاتر دالبی
  • تئاتر ارل کارول
  • تئاتر ال کاپیتان
  • فروشگاه فردریک هالیوود
  • تقاطع گوور گلچ
  • تئاتر چینی گرامن
  • تئاتر مصری گرامن
  • ساختمان هالیوود و وسترن
  • مرکز هالیوود و هایلند
  • تقاطع هالیوود و واین
  • قبرستان هالیوود برای همیشه
  • موزه میراث هالیوود
  • تئاتر هالیوود پالادیوم
  • معبد ماسونی هالیوود
  • موزه هالیوود
  • پیاده رو مشاهیر هالیوود
  • موزه موم هالیوود
  • موزه مادام توسو هالیوود
  • رستوران موسو و فرانک گریل
  • هتل روزولت

برگزاری رویدادهای ویژه در هالیوود

برگزاری-رویدادهای-ویژه-در-منطقه هالیوود

  • جوایز آکادمی اسکار در اواخر فوریه / اوایل مارس هر سال در منطقه هالیوود برگزار می شود. تا قبل از سال ۲۰۰۴، این رقابت در اواخر ماه مارس یا اوایل آوریل برگزار می شد. از سال ۲۰۰۲، جوایز آکادمی اسکار در خانه جدید خود در تئاتر دالبی (کوداک سابق) در بلوار هالیوود و خیابان هایلند برگزار می شود.
  • رژه کریسمس هالیوود رژه سالانه ای است که یکشنبه پس از روز شکرگذاری در منطقه هالیوود برگزار می شود. این رژه مسیری ۵.۶ کیلومتری را در امتداد بلوار هالیوود دنبال می کند، سپس در امتداد بلوار سانست بازمی گردد. افراد مشهور مختلفی در میان شرکت کنندگان آن حضور دارند. رژه سال ۲۰۰۶ در ۲۶ نوامبر، هفتاد و پنجمین دوره رژه کریسمس بود.
  • نیم ماراتن هالیوود یک رویداد سالانه دو در مسافت نیمه ماراتن ۲۱.۰۹۷۵ کیلومتر است که هر بهار در هالیوود برگزار می شود. این مسابقه در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و از آن زمان هر سال برای جمع آوری کمک های مالی و آگاهی برای پناهگاه های جوانان بی خانمان لس آنجلس برگزار می شود. این مسابقه از بلوار هالیوود آغاز می شود و از محله های سیلورلیک لس آنجلس عبور می کند ، سپس در پیاده روی مشاهیر هالیوود در خیابان واین به پایان می رسد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا منطقه هالیوود را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم درباره این منطقه زیبا اطلاعاتی دارید، نظرات خود را در کامنت همین پست با ما درمیان بگذارید.

منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا