جاهای گردشگری دنیا

معرفی بهترین جاهای ژاپن

برای سفر و گردش هر فرد نیاز به یک منبع کامل و مشخص از تمام ویژگی‌های مقصدش را دارد تا سفر دقیق تر و راحت تری را تجربه کند و اما در این مقاله به معرفی بهترین جاهای ژاپن برای سفر خواهیم پرداخت. همچنین قصد داریم تا درباره‌ی تمام ویژگی ها و خصوصیات اماکن و جاذبه‌های گردشگری به این کشور زیبا به شما توضیحات لازم را بدهیم. ژاپن به دلیل اینکه قدمت و پیشینه ای با ارزش دارد در خود سیل بیشماری از جاذبه ها را قرار داده مخصوصا در توکیو که بزرگ ترین شهر این کشور است و گردشگران زیادی هر ساله به ژاپن برای بازدید از جاذبه هایش سفر می‌کنند.

بیایید سفر خود را از معرفی ژاپن آغاز کنیم و ابتدا کمی با این کشور شگفت انگیز آشنا شوید تا با اطلاعات کامل تری راهی سفر شوید. ژاپن یک شهر تاریخی و کوچک اما زیبا و دیدنی است که در شمال غربی اقیانوس آرام  و آسیای شرقی واقع شده  و با کشور هایی همچون کره شمالی، چین، روسیه و کره جنوبی همسایه است.

جمعیت این کشور ۰۰۰`۴۷۶`۱۲۶ نفر است که جزو یازدهمین کشور پرجمعیت جهان قرار گرفته و پایتختش ( توکیو) گران‌ترین و بزرگترین پایتخت جهان با جمعیت ۱۳ میلیون نفر است.

ژاپن یک کشور کوهستانی و به شدت زلزله خیز است و سالانه حدود ۱۵۰۰ زلزله در این کشور اتفاق می‌افتد که بیشتر به دلیل آتشفشان ها و جزایر آن است.، مردم آنجا به ژاپن لقب( نیپون کوکو) را داده اند که به معنی خواستار خورشید است، همچنین نژاد مردم ژاپن ۰/۴ چینی ، ۰/۵کره ایی، ۹۸/۵ ژاپنی  و ۰/۶هم از بقیه نژادها تشکیل داده‌اند، که طبق سرشماری  ۲۳ درصد جمعیت ژاپن را افراد پیر و میانسال تشکیل داده اند و پیر ترین ساختار جهان را دارا است.

این کشور مجموعه‌ای از جزیره ها است که همین سبب شده  آب و هوای گوناگونی داشته باشد، مثلا در زمستان، شمال این کشور سرد و پر برف است؛ در حالی که در جنوب،  زمستان های معتدل و تابستان های گرمی دارد. در ادامه مطلب به معرفی بهترین جاهای ژاپن می‌پردازیم و شما را با شگفتی ها و دیدنی‌های این کشور آشنا می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری در رابطه با آنها داشته باشید و سفر راحت تری را تجربه کنید. همراه سپنجا باشید.

معرفی ۱۳ تا از بهترین جاهای ژاپن برای سفر

در ادامه به معرفی این جاذبه‌ها خواهیم پرداخت.

 ۱- کوه فوجی

بهترین جاهای ژاپن برای سفر، قطعا تا به حال نام که فوجی و شکوفه های کشور ژاپن به گوشتان خورده این جآذبه یکی از مقدس ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی این کشور است که بسیار در آنجا معروف و مشهور است. کوهنوردی در این کوه بسیار جذاب و هیجانی است که قطعا لحظات خوشی را در کنار دوستان و خانواده سپری خواهید کرد . فوجی ۱۱۵۰۰ ارتفاع دارد و در نزدیکی شهر توکیو واقع شده که معمولا در طول روز در مه فرو می‌رود و بهتر است برای تماشای طلوع  خورشید نیز در صبح زود به این کوه شگفت انگیز بروید.

کوه فوجی

۲- پارک ساحلی هیتاچی

بهترین جاهای ژاپن برای سفر،یک مکان زیبا و رویایی ، شگفت انگیز و هیجانی که با دیدن آن محصور خواهید شد چرا که نمایی جدید از یک دشت بنفش را برای شما به نمایش می‌گذارد که در هیچ کجای جهان نمی توانید مانندش را پیدا کنید. این دشت سوژه مناسبی برای عکاسی و ثبت کردن لحظات است  که در فصل پاییز هنوز غنچه و به رنگ سرخ هستند و در بهار سر تا سر باز می‌شوند و شما شاهد گل های بنفش و زیبایی خواهید بود که به خاطر همین هم شهرت زیادی یافته و همه آنها را با نام نموفیلا می شناسند.

مساحت این پارک ۱۹۰ هکتار است و حدود ۴ میلیون گل را در خود قرار داده و پرورش می‌دهد.

مطالعه کنید: بازدید از شگفت‌انگیزترین جاذبه های گردشگری ژاپن

۳- آبشار ناچی

یکی دیگر از بهترین جاهای ژاپن برای سفر که به شما معرفی خواهیم کرد آبشار ناچی است که یکی از بزرگ ترین آبشار‌های کشور ژاپن شناخته شده و حدود ۱۳۳ متر ارتفاع دارد. معبد شینتوی نیز در اطراف این آبشار واقع شده که بیشتر از ۱۴۰۰سال قدمت دارد و بسیار زیبا و دل‌انگیز است.

شما در آنجا شاهد یک تصویر شگفت انگیز از این آبشار و معبد خواهید بود که در کنار هم ،  برای گردشگران  خودنمایی می‌کنند تا لحظات خوشی را در کنار آنها داشته باشند، همچنین طبیعت بکر و دلنشین اطراف آبشار حال و هوای هر فرد را زیررو می‌کند و شما را از دیدن نعمت خداوند بهره مند می‌سازد.

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از شگفت‌انگیزترین جاذبه های گردشگری ژاپن

آبشار ناچی

۴- جنگل های بامبوی ساگانو

بهترین جاهای ژاپن برای سفراست،یک جنگل زیبا با بامبو های بلند و در هم تنیده که وقتی باد از میان آنها می‌گذرد زیبایی شان دوچندان می‌شود و نور خورشید از لابه لای برگ ها بر روی راه‌های پیچ در پیچ بین این بامبو ها می‌خورد و عبور از آن ابرها بسیار دل انگیز و شیرین است چرا که در سایه قدم زدن و دیدن سرسبزی بامبوهای قد کشیده به خودی خود یک نعمت بزرگ است و تماشای آنها لذت بخش خواهد بود. گذر از این جنگل و دیدن عجایب آن بسیار هیجانی و جذاب است و قطعا حال و هوای هر فردی را زیر و رو می‌کند؛ به هر حال سعی نکنید این جاذبه را از دست بدهید زیرا بسیار زیبا و لذت بخش است و لحظات خوشی را برایتان رقم می‌زند.

۵- شبه جزیره نوتو

یکی از بهترین جاهای ژاپن برای سفر از آنجا که ژاپن کشوری جزیره مانند است ، نوتو یکی از جزیره‌های آن است که مناظر ساحلی بسیار زیبایی را برای تماشاچیان به نمایش می‌گذارد و از آنجا می‌توان یک دید کلی به مناظر  روستا یی آن بیندازید. مرکز اصلی این جاذبه که یکی از جاهای دیدنی ژاپن به شمار می‌رود و اجیما بوده که تقریبا سی هزار نفر در آنجا زندگی می‌کنند‌‌. همچنین می‌توانید در این جزیره به ماهیگیری و تفریحات آبی بپردازید که قطعا حسابی در آنجا به شما خوش خواهد گذشت.

طبیعت بکر و زیبای نوتو غیر قابل توصیف و وصف ناپذیر است که گزینه بسیار خوبی برای افرادی است  که به دنبال آرامش‌اند که می‌توانند هم از شلوغی شهر راحت شوند و هم به بازی و گردش بپردازند.

۶- شودیشیما

یکی دیگر از بهترین جاهای ژاپن برای سفر و زیباترین اماکن دیدنی این کشور که آب و هوایی معتدل و خوب دارد و بسیار سرسبز و زیبا جلوه می‌کند شدو شیمای ژاپن است که دومین جزیره ستو معرفی شده و میزبان فستیوال های سالانه ی هنر های معاصر سوچی است.

این جزیره بسیار زیبا سرسبز و دلنشین است به طوری که با یک با رفتن راضی نخواهید شده و آرامشی را که از طبیعت آن هدیه می‌گیرید را در هیچ کجای جهان پیدا نخواهید کرد چرا که زیبایی های متفاوتی را به خود اختصاص داده و حتی نشستن و تماشای دریای آبی این جزیره نیز خود لذت بخش و تماشاییی است که حال و هوای هر فردی را زیرورو می‌کند.

۷- دریاچه آبی

این دریاچه بهترین جاهای ژاپن برای سفر است،از زیبایی های این کشور به شمار می‌رود که در هوکایدو واقع شده و زیبایی آن محسور کننده و شگفت انگیز است. دیدن یک تصویر زیبا را در هر کجای جهان و به راحتی نمی‌توان تماشا کرد اما تصویری که در قاب این دریاچه خواهیم دید بی‌همتا  وشگفت انگیز است چرا که رنگ آبی یخ زده و بیرون آمدن تنه های درخت از یخ بسیار جالب و تماشایی است که حتی می‌توانید در آنجا مشغول بازی و تفریح شوید و تنها به تماشای آن اکتفا نکنید.

این دریاچه مصنوعی بوده و به منظور جلوگیری از سیل های به راه افتاده در نزدیکی آتشفشان توکاچی  ساخته شده و رنگ آبی  آن به دلیل مواد معدنی موجود در آن است که جلوه ایی خاص را برای تماشاچیان به نمایش می‌گذارد.

بهترین جاهای ژاپن

۸- پارک گوکایاما

یکی دیگر از بهترین جاهای ژاپن برای سفر پارک گوکایاما بوده که  به دلیل تمام جذابیت و زیبایی منحصر به فردش در آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده  به دلیل وجود خانه های سنتی و روستایی موجود در این منطقه به شهرت فراوانی دست یافته که به آنها گسشوزوکوری گفته می‌شود . این منطقه دهکده هایی آرام خلوت دارد که می‌توانید در آنجا نیز جویای آرامش شوید و به راحتی آن را به دست آورید.

خانه های مشهور این منطقه بسیار زیبا و دلنشین هستند به گونه ایی که حتی تماشای آنها نیز دلپذیر و دلچسب است، قدمت آنها بیش از صد سال است و سقف هایی محکم و متمایزی را به خود اختصاص داده اند که می‌توانند برف های سنگین و زیادی را تحمل کنند. این منطقه بسیار زیبا و آرام است  و سکوتی را که در دل این طبیعت حس خواهید کرد سبب می‌شود گردش تان را با تمام تفریحات دیگر که تا به حال رفته اید متمایز و متفاوت کند.

۹- باغ کنروکوئن از بهترین جاهای ژاپن برای سفر

بهشت کشور ژاپن که خود را مانند یه سرزمین رویایی جلوه می‌دهد،از بهترین جاهای ژاپن برای سفر باغ کنروکوئن است که بسیار شگفت انگیز و زیبا به نظر می‌رسد یکی از سه باغ زیبای ژاپن است. این باغ پر از درختان، گل و گیاه، چایخانه ها، مسیر های پیاده روی و پل های افسونگر است که زمانی فقط یک باغ در بیرون قلعه کانازاوا بود اما به دلیل زیبایی های بیکرانش امروزه بازدید از آن برای عموم مردم و تمام گردشگران باز است .

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین جاهای ژاپن

شکوفه های گیلاس  و آلوی ژاپن که در این کشور معروف هستند در این باغ موجود اند و زیبایشان در کنار درختان دیگر سرسبزی باغ دو برابر شده و سوژه های خوبی برای عکاسی هستند چرا که هر ساله پر بار و شگفت انگیز اند.

باغ کنروکوئن

۱۰- توکیوی امپراطوری

از بهترین جاهای ژاپن برای سفر می‌توان به عصر امپراطوری اشاره کرد که یکی از معروف ترین اماکن تاریخی در شهر توکیوی ژاپن است  به دلیل اینکه خانواده سلطنتی در این قصر زندگی می‌کنند تمام  نقاط آن برای بازدید باز نیست اما از دست دادن گردش در این قصر ضرر بزرگی محسوب می‌شود.

باغ ها و مناظر آن قدمتشان به قرن هفدهم بازمی‌گردد که دور تا روحشان را با خندق ها و دیوار ها احاطه کرده اند که با خیال راحت می‌توانید به گردش و قدم زدن بپردازید‌. همچنین می‌توانید پل معروف نیجوباشی را از نزدیک ببینید و بر روی آن قدم بزنید که یکی از معروف ترین جاذبه های این منطقه به شمار می‌رود. گردشگران در آنجا با تور های گردش به باغ هیگاشی گئون  و دیگر مناطق زیبای این جاذبه می‌روند و با بازدید از آنها از طبیعت بکر و سفرشان لذت می‌برند.

۱۱- نارا، شهر معبدها

نارا یکی از بهترین جاهای ژاپن برای سفر است، این شهر سال ها قطب فرهنگی کشور ژاپن محسوب می‌شده که آثار هنری، گنجینه های ملی و بنا های تاریخی با ارزشی را در خود جای داده وازبهترین جاهای ژاپن همچنین معابد قدیمی زیادی در آنجا وجود دارد که از جمله آنها  کوفوکو جی   یکی از هفت معبد بزرگ نارا است  که قدمتش به قرن هفده باز می‌گردد.

اگر به تاریخ و باستان شناسی علاقه مندید این شهر بهترین گزینه است که می‌توانید هم از زیبایی های معبد ها و طبیعتش لذت ببرید و هم در مورد این بنا ها و تاریخشان اطلاعاتی کسب کنید که حتی می توانید  بزرگترین سازه چوبی جهان را نیز در نارا مشاهده کنید.

نارا شهر معبدها

۱۲- پارک یادمان صلح هیروشیما

این پارک یکی دیگر از بهترین جاهای ژاپن برای سفر است که سالانه حدود یک میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند و یاد و خاطر قربانیان حمله ی اتمی به هیروشیما را زنده نگه می‌دارند. این پارک در منطقه انفجار قرار دارد که زمانی قبل از حمله اتمی یکی از شلوغ ترین نقاط این منطقه بوده که اکنون نیز بناها و موزه های فراوانی داستان این حادثه تلخ تاریخی را برای شما بیان خواهند کرد. این پارک مملو از درختان زیبای گیلاس و سرسبزی‌های زیبایی است که بعد از بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی آن می‌توانید به این پارک ها و زیبایی هایش سر بزنید و از دیدن آنها لذت ببرید.

همچنین جاذبه های دیگری از جمله  گنبد بمب اتمی ، موزه یادمان صلح، گور نمادین و.. نیز در این پارک قرار گرفته اند که با دیدن آنها نیز لحظات خوشی برایتان رقم خواهد خورد.

۱۳- قلعه اوزاکا

این قلعه اوزاکا توسط تویوتومی هیده یوشی سیاستمدار و جنگجوی ژاپنی ساخته شده و از بهترین جاهای ژاپن برای سفر می‌باشد، و تاریخ ساخت آن به سال ۱۵۸۶ بر می‌گردد. شما با رفتن به طبقه ی بالای این برج می‌توانید در یک چشم به هم زدن  نمایی کامل از تمام شهر را ببینید . این سازه تا الان بار ها و بارها تخریب و بازسازی شده اما هنوز هم همان نای اولیه خود را فظ کرده و یکی از مهم ترین  بزرگ ترین قلعه در کشور ژاپن است که زیبایی هایش و طبیعت بکر اطراف آن گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و توصیه می‌کنیم که شما هم در سفر به چین حتما از این بنای زیبا بازدید کنید.

هوکوکو و شینتو  در معبد  و از دیگر جاذبه های  قلعه اوزاکا هستند که یکی از آنها قدمتش به سال ۵۹ میلادی بازمی‌گردد و بسیار جالب و دیدنی هستند.

معرفی بهترین جاهای ژاپن

کلام آخر…

ما در این مقاله از سپنجا سعی کردیم به معرفی بهترین جاهای ژاپن برای سفر پرداخته و درباره ی آنها و تمام ویژگی هایشان اطلاعات مورد نیاز را بیان کنیم که با توجه به ظرفیت مقاله و زیاد بودن جاذبه های ژاپن تنها ۱۳ مورد از آنها را برای شما بیان کردیم و امیدواریم سفر خوبی را به این کشور زیبا و تاریخی داشته باشید و از دیدنی ها و جاذبه های زیبای آن نهایت لذت را ببرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 2]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا