دیدنی های مازندران

جاهای دیدنی فریدون کنار را بشناسید!

هر آنچه در ارتباط با ساحلی‌ترین شهر شمال ایران باید بدانید اینجاست!

اگر عاشق سفر هستید، اگر به دنبال جاهای دیدنی شمال ایران می‌گردید، اگر می‌خواهید پیش از سفر برای ایام خود برنامه‌ریزی کنید. به هیچ عنوان کادر زیر را از دست ندهید، با ما همراه باشید. شمال ایران یکی از بی نظیرترین مناطق این مرز و بوم برای سفر است که برای عشاق طبیعت، کعبه آمال است. در منطقه شمال ایران شما می‌توانید با انواع جاذبه‌های طبیعی ازقبیل دریای آبی، آبشارهای روان و زلال، جنگل‌های انبوه و مخملی، چشمه‌هایی خروشان و… را مشاهده کنید. حال در این مقاله از سامانه رزرو سپنجا شما را با یکی از دلبازترین شهرهای شمالی یعنی فریدون کنار آشنا خواهیم کرد.

برای اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

پیشینه شهر فریدون کنار

فریدون کنار شهری است گردشگری در مجاورت دریای آبی خزر، که سالانه میلیون‌ها مسافر را پذیرا می‌باشد. این شهر ساحلی در شرق استان مازندران قرار دارد. فریدون کنار در بین دو شهر ساحلی دیگر یعنی بابلسر و محمودآباد قرار دارد، همچنین از ناحیه جنوبی نیز با شهر آمل در همسایگی است. این شهر به عنوان یکی از زیباترین سواحل دریای خزر همانند نگینی در انگشتر شمال ایران می‌درخشد.

فریدون کنار امروزه با نام تپه‌های هزار ساله معروف شده و در میان مردم شناخته شده‌است. اکنون  با ما همراه باشید تا به‌طور کلی توصیفی جامع در ارتباط با این شهر و جاذبه‌های دیدنی آن در اختیار شما قرار دهیم.

پیشینه-شهر-فریدون-کنار

در گذشته‌های دور فریدون کنار به عنوان روستایی کوچک در منطقه شمالی ایران شناخته شده و شهری با این نام رسمیت نداشت. اما در سال ۱۳۲۰ طبق تصمیماتی کلی از طرف دولت فریدون کنار به شهری ساحلی تبدیل گشت.

بر مبنا تصمیمات ذکر شده حجم انبوهی از ساخت و سازها همچون احداث شهرک‌های مختلف و ایجاد مناطق مسکونی، در این منطقه انجام گرفت. با انجام ساخت شهرک‌های انبوه و بهره‌برداری از آن‌ها به مرور فریدون کنار به یکی از بهترین شهرهای شمالی ایران با امتیاز بالایی از رفاه و آسایش، تبدیل گشت.

در گذشته نام فریدون کنار، فری کنار بوده‌است که دلیل این نام گذاری بر مبنا پیدایش شهر بدست فریدون جم می‌باشد. البته طبق روایتی دیگر، فریدون که پادشاه کیانیان بوده‌است به این ساحل سفر کرده و با احداث بنایی محکم خود را دشمنان مصون داشته‌است.

مطالب بیشتر: فاصله تهران تا رامسر از جاده چالوس | سفر به شمال

جاذبه‌های گردشگری فریدون کار | معرفی ۵ جاذبه مهم

حال که کاملاً با گذشته شهر فریدون کنار آشنا شدیم در این بخش از مقاله، جزء به جزء با جاذبه‌های این شهر بی نظیر آشنا خواهیم شد و به‌طور مفصل هر یک را شرح  خواهیم داد.

۱- تالاب فریدون کنار

یکی از بکرترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی شهر فریدون کنار، تالاب آن می‌باشد که با بیش از ۵۴۰۰ هکتار وسعت، منظره ای خارق‌العاده را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این تالاب علاوه بر اهمیت آن از نظر جاذبه گردشگری، یکی از زیستگاه‌های مهم جانوری و گیاهی می‌باشد که بخش وسیعی از موجودات را در خود جای داده‌است.

 به طوری که این تالاب یکی از غنی‌ترین زیستگاه برای پرندگان است و شما می‌توانید انواع پرنده‌ها را از جمله عقاب دریایی دم سفید، اردک نوک پهن، طاووسک، قوی فریاد کش، بوتیمار، سسک دم پهن، طاووسک و صدها گونه دیگر را در این تالاب مشاهده خواهید کرد. در فصل پاییز چون فصل مهاجرت بسیاری از گونه‌های پرندگان است. شما می‌توانید در این بازه زمانی با بازدید از تالاب فریدون کنار یکی از جذاب‌ترین مناطق این شهر را مشاهده کنید. این تالاب با مسافران تازه اش به حدی خیره کننده است که گویی تابلو نقاشی را مشاهده می‌کنید.

یکی از دیگر اتفاقات جالب در این مرداب، مهاجرت پرنده ای به نام درنا سقید است، این پرنده که درروسیه زندگی می‌کند تنها درنای سیبری باقی مانده‌است، زیرا سایر آن‌ها توسط شکارچیان روسی شکار شده‌اند. در فصل پلییز این پرنده تنها و زیبا به فریدون کنار آمده تا در آغوش امنیت این تالاب قرار گیرد.

این مطلب را هم بخوانید
نمک آبرود قطب گردشگری شمال ایران را بشناسید.

برای رساندن خود به تالاب فریدون کنار باید به جنوب شرقی این شهر بروید و قابی وصف نشدنی از این تالاب برای خود به یادگار بگذارید.

۲- پارک لاله فریدون کنار

پارک لاله فریدون کنار یکی از بهترین پارک‌های این شهر برای پذیرایی از مسافران است. پارک لاله با فضایی وسیع، سر سبز و منحصر به فرد برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت را در اختیار عموم قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های مهم این پارک، مجاورت آن در کنار ساحل است که شما می‌توانید روزی به یاد ماندنی را همراه با عزیزان تان در این پارک ثبت کنید. پیک نیک و اتراق در نزدیکی ساحل که آرامشی بی نظیر را در اختیار شما قرا می‌دهد برگ برنده این پارک می‌باشد.

پارک لاله فریدون کنار دارای باغ پرندگان نیز می‌باشد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. همچنین شما با پیک نیک در فضا پارک، که کاملاً سر سبز و خوش آب و هوا است، می‌توانید از سایر امکانات آن بهره‌مند و با خاطری آسوده از سفر خود لذت ببرید.

برای بازدید از پارک فریدون کنار باید خود را به درب ورودی آن که در خیابان چمران قرار دارد برسانید. البته لازم است ذکر شود که در این ناحیه پیدا کردن جا پارک کمی سخت است و برای حل این مشکل به پارکینگ پشتی پارک سربزنید.

۳- بندرگاه فریدون کنار

در سال ۱۳۶۹ بر مبنا لایحه ای در مجلس با مضمون ایجاد بندرگاهی در شهر فریدون کنار تصویب شد که در این شهر بندر گاهی ایجاد شود.

در ابتدا سال ۱۳۷۴ احداث این بندرگاه آغاز گشت و در سال ۱۳۸۱ سایر موارد همچون اسکله‌ها، موج شکن‌ها و … تأسیس گردید. پس از گذشت ۵ سال بندرگاه فریدون کنار به عنوان مرز مجاز دریایی به رسمیت شناخته شد و با نام راهبران بندر فریدون کنار مشغول به کار شد. لازم است ذکر شود این بندر گاه رنگارنگ و عجیب با اینکه هدفی در زمینه رفت و آمدهای تجاری این شهر را به دنبال دارد. اما به یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل شده‌است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

۴- روستای از باران

اگر عاشق طبیعت هستید و به در پی مکانی بکر و سرسبز می‌باشید به روستای از باران فریدون کنار سر بزنید.

این روستا سر سبز و دیدنی یکی از زیباترین مناطق فریدون کنار است که با مناظر بی نظیری از زمین‌های برنج و چای چشم هر گردشگری را مبهوت زیبایی‌های خود می‌کند.

شما می‌توانید با سفر به این روستا بکر و دیدنی از شالیزارهای برنج آن دیدن کنید و از برنج خوش عطر طعم فریدون کنار با خود به سوغات ببرید. همچنین باغ‌های چایی این روستا نیز بسیار دیدنی و جذاب می‌باشد، عطر چای موجود در این زمین‌ها هر بازدید کننده ای را سرمست خواهد کرد. این زمین‌ها به قدری خوش آب و هوا و مطبوع است که گویی در بهشت گام برمی‌دارید.

در روستای از باران چندین آب بندان وجود دارد که مسبب شهرت این روستا شده‌است، ۷ آب بندان موجود در این روستا که چشم‌اندازی بسیار زیبا همراه با ماهی‌های متنوع و انواع پرندگان مهاجر را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین از دیگر ویژگی‌های اصلی این روستا دیدنی، حضور دسته جمعی قوهای آوازه خوان است بسیار شگفت‌انگیز می‌باشد.

ساکنین این روستا حدوداً ۳۰۰۰ نفر بوده که مردمانی بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند. مهمان نوازی مردمان این منطقه به حدی معروف شده‌است که به عنوان مهربان‌ترین مردم مازندران معروف شده‌اند. پس این روستا شگفت‌انگیز را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید.

شالیزارهای-فریدون-کنار

۵- خزر شهر

شهرک خزر شهر یک منطقه تفریحی در شهر فریدون کنار است که اقامتگاه ایده‌آلی برای مسافران می‌باشد. این شهرک به عنوان یکی از معروف‌ترین مراکز تفریحی و مسکونی در قلب فریدون کنار قرار گرفته‌است. در توصیف شهرک خزر شهر باید بگوییم که به دوبخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. بخش جنوبی این مجموعه در جنگل قرار دارد و دارا ویلاها و سوییت‌هایی کاملاً لاکچری و دوبلکس می‌باشد. همچنین بخش جنوبی خزر شهر که در خط ساحلی فریدون کنار قرار دارد بسیار محبوب است. شما می‌توانید با رزرو اقامتگاه از طریق سامانه سپنجا، از چشم‌انداز بی نظیر ویلاها خزر شهر استفاده و تلفیقی از دریا و جنگل را مشاهده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به آمل

اغلب ویلاهای موجود در این شهر بسیار لوکس و لاکچری است و لازم است که بدانید تنها مالکان ویلا و مهمانان آنها اجازه ورود و عبور و مرور به شهرک خزر شهر را دارند، پس از نظر آرامش امنیت از کیفیت بالایی برخوردار است.

در شهرک خزر شهر فریدون کنار شما می‌توانید از سواحل این مجموعه، انواع کافه رستوران‌ها ساحلی، آلاچیق‌های ساحلی، موتورهای چهار چرخ حاشیه ساحل و … استفاده کنید. همچنین در ساحل خزر شهر بانوان می‌توانند از پلاژ بانوان استفاده کرده و بدون هیچ محدودیتی آب‌تنی کنند و حمام آفتاب بگیرند.

سواحل فریدون کنار

فریدون کنار یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی شمال ایران هر ساله در تمامی فصول پذیرای بسیاری از مسافران است. طول ساحل این شهر به بیش از ۸ کیلومتر می‌رسد که بازدید از ساحل آن برای عموم  آزاد است. در حواشی ساحل فریدون کنار انواع اقسام رستوران‌ها و کافه‌ها با آلاچیق‌های در نزدیکی ساحل قرار دارند، که شما می‌توانید اوقاتی خوش و به یاد ماندنی را همراه با آرامش دریا در کنار عزیزان تان تجربه کنید.

همچنین انواع تفریح‌های ساحلی و آبی نیزدر این سواحل وجود دارد که شامل جت اسکی، شاتل، قایق‌سواری و … می‌شود.

برای بازدید به پلاژ ساحلی فریدون کنار می‌بایست خود را به خیابان امام فریدون کنار برسانید تا با رسیدن به میدان ماهی، به پلاژ ساحلی این شهر وارد شوید.

مراکز خرید فریدون کنار

از هرچه بگذریم سخن خرید و بازار گردی در سفر خوش تر است. اگر عاشق خرید  در سفر هستید به هیچ وجه بازارهای فریدون کنار را از دست ندهید.

یکی از بزرگترین مراکز خرید د این شهر که دقیقاً رو به رو دریا کنار قرار گرفته‌است مرکز خرید پرشیا است. این مرکز خرید بزرگ و به روز از انواع مغازه‌های برند و لاکچری تشکیل شده که برای هر نوع سلیقه ای پاسخ نهایی است. در مرکز این مجموعه فضای باز بزرگی برای کودکان نعبیه شده‌است که این امکان را به شما می‌دهد تا با خاطری آسوده به خرید بپردازید و کودکان تان نیز در این محوطه بازی سرگرم شوند.

همچنین در نزدیکی پرشیا مغازه‌های بسیای از دیگر برندهای معتبر و معروف قرار دارند، که شما می‌توانید یک روز کامل را در این محدوده از فریدون کنار بگذرانید و از بازار گردی و خرید لذت ببرید.

شالیزارهای فریدون کنار

اگر به دنبال مرغوب‌ترین برنج در سراسر ایران هستید باید به فریدون کنار سفر کنید. شهر فریدون کنار به عنوان مهد زمین‌های شالی و شالیزارهای سرسبز، همواره خوش طعم‌ترین برنج‌های ایرانی را داراست. بنابراین شما می‌توانید در فصل بهار و تابستان با بازدید از شالیزارهای فریدون کنار با یک تیر دونشان بزنید، هم از منظره حیرت‌انگیز این منطقه لذت ببرید و شالیکاران را در حال برداشت برنج مشاهده کنید، هم از برترین برنج شمال ایران برای خود و خانواده تان به سوغات ببرید.

سخن آخر

ما در این مقاله از گروه سپنجا به توصیف و شرح کامل از شهر فریدون کنار را در اختیار شما قرار دادیم تا با مروری بر دیدنی‌های این شهر را به خوبی بشناسیم، تا پیش از سفر بر مبنا سلیقه خود برای ایام سفر به خوبی رنامه ریزی کنید.

امید است با کمک از کادر بالا بتوانید به بهترین نحو صفر تا صد سفر خود به فریدون کنار را بچینید و اوقات خوشی را در کنار خانواده تان بگذرانید.

شما می‌توانید با استفاده از سامانه رزرو اقامتگاه سپنجا، با خاطری آسوده به پیش از از سفر ویلا و اقامتگاه خود را در فریدون کنار هماهنگ کنید و با برنامه‌ریزی کامل سفر کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 2.5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا