دیدنی های قشم

آیا غار نمکدان قشم یکی از طولانی ترین غارهای نمکی را دیده اید؟

در میان غارهای نمکی در جهان، غار نمکدان قشم طولانی ترین آن است. خالی از لطف است اگر از این جاذبه منحصر بفرد دیدن نکنیم. با مجله سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید تا زیباترین غار نمکی هرمز را بشناسیم.

هرمزگان

هرمزگان یکی از محبوب ترین استان های کشورمان که در بخش شمالی تنگه هرمز قرار گرفته است. هرمزگان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری است که دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است. بازدید از تمام جاذبه های این استان، تنها در یک سفر امکان پذیر نیست؛ اما ساحل نمکدان قشم، یکی از آن جاهایی است که در سفر به این استان نباید از دست بدهید.

غار نمکدان قشم کجاست؟ (آدرس غار نمکدان قشم)

غار نمکدان قشم که در بین غارهای نمکی جهان و ایران، طولانی ترین آن است و زیبایی های خاص خود را دارا می باشد. اولین موضوعی که در سفر به این غار نمکی باید بدانید، آن است که موقعیت مکانی آن چگونه است؟

غار نمکی قشم در ۹۰ کیلومتری شهر قشم و در انتهای جنوب غربی جزیره، در کوهی گنبدی شکل که ۲۳۷ متر از سطح دریا فاصله دارد، واقع شده است. در سفر به قشم، اگر از افراد محلی بپرسید حتما بازدید از غار نمکی قشم را بهتان پیشنهاد می دهند.

غار نمکی هرمز در فاصله ای در حدود ۲  کیلومتری از ساحل نمکدان قشم واقع شده است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به طبیعت گردی علاقه دارید، توصیه می کنیم این مسیر را پیاده طی کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم با یکی از افراد محلی که به مسیر مسلط است، از این جاذبه بازدید کنید. در غار نمکی قشم، به خصوص در بخش های انتهایی و عمیق آن نور زیادی وجود ندارد؛ از این رو بهتر است حتما چراغ قوه ای همراه خود داشته باشید. آیا تابحال از این مکان بازدید کرده اید؟ چه تجربه ای در این زمینه دارید؟ در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

غار نمکدان قشم
غار نمکدان قشم

بهترین مسیری که برای رفتن به غار نمکی می توانید در پیش بگیرید، مسیر باسعیدو است. ابتدا باید از قشم به باسعیدو بروید که چیزی در حدود یک ساعت و نیم در این مسیر می مانید. سپس از آنجا به وسیله تابلوهای فرعی به سمت غار می روید. از آنجا به بعد، راه شوسه است.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی زیارت را چقدر می شناسید؟ معرفی کامل + تصویر

از با سعیدو تا غار هم ۴۴ دقیقه در راه هستید. این جاذبه به سبب آنکه در خود شهر واقع نشده است ممکن است به اندازه کافی شناخته شده نباشد؛ اما تضمین می دهیم بازدید از آن شما را حیرت زده خواهد کرد. اگر به این مکان رفتید و از آنجا بازدید کردید، لطفا در بخش نظرات، تجربیات خود را ما و دیگر کسانی که علاقه مند به بازدید از این مکان هستند به اشتراک بگذارید.


همچنین بخوانید: بام قشم


دیدنی های طولانی ترین غارهای نمکی

طول غار نمکی قشم بیشتر از ۶ کیلومتر و به عنوان یکی از افتخارات ملی در آثار طبیعی ثبت شده است. این غار قسمتی از ژئوپارک قشم و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. برای بازدید از غار، حدود نیم ساعت پیاده روی پیش رویمان قرار دارد، و اگر بخواهیم بیشتر به آن ادامه دهید نیاز به تجهیزاتی تخصصی تر دارید. در همین پیاده روی، یکی از زیباترین صحنه های عمرتان را خواهید دید.

قدمت این غار بسیار زیاد است و در حدود ۵۰۰ میلیون سال است. در این غار با لایه هایی چند رنگی مواجه می شوید که هر کدام هزاران سال قدمت دارند و زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کرده اند. اگر به غار نمکی قشم سفر کردید، هرگز به قندیل های آن دست نزنید. شما می توانید عکس های زیبا و جذابی در این قسمت غار بگیرید.

غار نمکدان در جزیره قشم
غار نمکدان در جزیره قشم

وقتی که در غار راه می رویم، چیزی مانند بلورهای شیشه در زیر پایمان احساس می کنیم که از نمک تشکیلش شده اند. همچنین در کف غار، جوی آبی وجود دارد که باز هم از نمک بسیار زیادی تشکیل شده است. ممکن است در بعضی قسمت های غار با چیزی شبیه آینه مواجه می شوید. این آینه ها با آب نمک تشکیل شده اند که زیبایی غار را چندین و چند برابر می کنند.

اگر در انتخاب مقصدتان مطمئن هستید، باید بدانید بازدید از طولانی ترین غارهای نمکی در ایران رایگان است و بهتر است در روز به بازدید از آن بپردازید. همچنین امکاناتی در اطراف غار وجود ندارد و باید پیش از رفتن به آنجا همه چیز با خود به همراه داشته باشید.

اگر در این زمینه احساس می کنید که اطلاعات کافی ندارید، می توانید از راهنماها و افراد محلی در این زمینه کمک گرفنته تا لیست وسایل مورد نظر را جمع آوری کنید.


همچنین بخوانید: جنگل حرا


خاصیت درمانی غار نمکدان قشم

این غار علاوه بر آنکه در زیبایی زبانزد است، از لحاظ پزشکی هم خاصیت درمانی دارد؛ در واقع نمکی که در غار وجود دارد این خاصیت را ایجاد می کند. برخی از افراد می گویند، نفس کشیدن در غار نمکی قشم می تواند بسیار سبب بهبود آسم و حساسیت های تنفسی شود.

این مطلب را هم بخوانید
جزیره هنگام ، از دیدنی هایش تا هزینه سفر به این جزیره

حتی برای افرادی هم که سالم هستند، بازدید از این منطقه پیشنهاد می شود. جالب است بدانید، ورزشکاران از نمک های این غار به صورت قرص های مکمل استفاده می کنند.

غارهای نمکی قشم
تصویر غار نمکدان قشم

بهترین زمان بازدید از غار نمکی قشم

برای انتخاب بهترین زمان بازدید از غار نمکی، بهتر است بهترین فصل سفر به قشم را بررسی کنیم. بهترین زمان سفر به قسم از اوایل پاییز تا اواخر فروردین ماه است. در این بازه زمانی هوا بسیار مطلوب است و اگر عادت به گرما ندارید، زیاد از آن اذیت نمی شوید. اگر زمستان را برای سفرتان انتخاب می کنید، با آب و هوایی خنک و دلچسب رو به رو می شوید.

با یک تیر دو نشان بزنید!

پیشنهاد می کنیم غار نمکی قشم را با تنگه چاهکوه در یک روز ببینید. این دو جاذبه به هم نزدیک هستند و می توانید از هر دوی آنها دیدن کنید. تنگه چاهکوه در نزدیکی روستای چاهکوه شرقی قرار گرفته است و برای بازدید از این تنگه کمی پیاده روی در پیش دارید. آیا آماده پیاده روی در این تنگه زیبا هستید؟

غارهای نمکی
غارهای نمکی در قشم

در آخر: اقامت در قشم

یکی از مهم ترین دغدغه های هر سفری، موضوع محل اقامت در مقصد است. بدون داشتن محل اقامت خوب و رضایت بخش، سفر زیبایی خود را از دست می دهد. برای اقامت در قشم می توانید از سپنجا کمک بگیرید. تنها کافی است وارد سایت سپنجا شوید و انتخاب های موجود برای اجاره سوئیت در قشم را ببینید.

برخی از این انتخاب ها بومگردی سنتی، خانه، خانه سنتی، آپارتمان ارزان  و … می باشد. با هر بودجه ای می توانید محل اقامت با امکانات مورد نظرتان را در سپنجا بیابید.

اگر نمی خواهید از انتخاب های موجود در سپنجا استفاده کنید، هتل ها هم برای اقامت در قشم می توانند مناسب باشند؛ اما باید در نظر داشته باشید که باید هزینه بیشتری بپردازید و ممکن است این هزینه برای همه افراد مقدور نباشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا