دیدنی های تبریز

غار آغ بولاق، از جمله غار های قره چمن

غار آغ بولاق، از مکان های دیدنی شهر هشترود در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. فاصله روستای آغ بولاق تا شهرستان هشترود ۱۸ کیلومتر است. غار آغ بولاق در قسمت جنوبی و در ارتفاعات منفرد قرار دارد.

شاید این غار به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تبریز برای شما مکانی ناشناخته محسوب می شود. البته این غار تنها مکان ناشناخته تبریز برای گردشگران نیست! جاذبه های دیگری هم وجود دارند که در مطلب “۱۳ مورد از مکان های ناشناخته تبریز” به معرفی آنها پرداخته ایم.

سایت رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا امروز می خواهد درباره این جاذبه گردشگری کمتر شناخته شده توضیحاتی را ارائه کند. گفتنی است که این غار با ارتفاعی ۱۹۶۰ متری که از سطح دریا دارد دارای آب و هوای بسیار معتدل و خنکی است و برای سفر در فصل های بهار و تابستان پیشنهاد می شود از این مکان گردشگری بازدید کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای جامع سفر به تبریز | جاذبه های دیدنی + سوغات

بیش از این منتظرتان نمی گذاریم. با سپنجا همراه باشید تا سفری به  غار آغ بولاق داشته باشیم:

غار آغ بولاق یکی از قدیمی ترین غار های ایران

برای رفتن به غار آغ بولاق با توجه به نزدیکی شهرستان هشترود کافیست تنها ۱۸ کیلومتر مسافت طی کنید تا به روستای آغ بولاق برسید. قدمت این غار به دوره اشکانیان و حتی قبل تر از آن باز می گردد.

این مطلب را هم بخوانید
سفرنامه های تبریز | مرور خاطرات سفر به پایتخت گردشگری

وارد غار که شوید خواهید دید که گذشتگان قبر هایی را حفاری کرده اند تا اجساد مردگان و اموال غارتگران را دفن کنند. در گذشته کسانی بودند که اجساد مردگان را در ظروف سفالی در خاک دفن می کردند.

غار تماشایی آغ بولاق برای کوهنوردان و طبیعت گردانی که تبریز را برای سفر انتخاب می کنند اهمیت ویژه ای دارد. جالب است بدانید با وجود اینکه گردشگران زیادی وارد غار می شوند اما هنوز کسی موفق نشده است که خود را به انتهای غار برساند.

برای رفتن به این غار که از انواع غار های استالاکتیت به حساب می آید، می توانید از روستای آغ بولاق به راحتی به این غار دسترسی داشته باشید.

در تحقیقات اخیر کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شده است که قدمت ظروف و اجساد دفن شده به دوره اشکانیان باز می گردد. اگر زمان عبور از جاده روستای آغ بولاق دقت به اطراف خود دقت کرده باشید قبرستانی را در کنار جاده اصلی در دامنه پایینی کوه می بینید.

غار آغ بولاق از بهترین جاهای دیدنی تبریز

غار آغ بولاق چه افسانه ای دارد؟

به گفته اهالی روستای آغ بولاق افسانه ای در مورد این غار وجود دارد که گفتن آن خالی از لطف نیست. می گویند در گذشته یک راس گاو به داخل غار می رود و بعد از گذشت هفت سال با هفت گوساله یا گاو از داخل غار خارج می شوند. البته همه این ها فقط در حد یک افسانه است.

زیرا در گذشته اندازه دهانه غار به قدری کوچک و تنگ بوده است که مردم برای رفت و آمد با مشکلاتی مواجه می شدند. تا اینکه بعد از سال ها دهانه غار را توسط دینامیت منفجر و بزرگ تر کردند. مردم برای فرار و محافظت از خود در برابر بلایای طبیعی و خطرات برخی از انسان ها به داخل غار پناه می بردند.

این مطلب را هم بخوانید
مسجد کبود تبریز، فیروزه ی درخشان ایران

بیشتر بخوانید : لیست ۱۱ مورد از بهترین رستوران های تبریز

اقامت در تبریز و بازدید از غار آغ بولاق

اکنون درباره یکی دیگر از جاذبه های دیدنی تبریز شناخت کافی پیدا کردید، اگر تصمیم سفر به تبریز را گرفته اید ابتدا از طریق صفحه راهنمای سفر به تبریز، اطلاعات مورد نیاز برای شناخت مکان های گردشگری بدست آورید و بعد از آن می توانید با استفاده از سامانه سپنجا برای رزرو سوئیت در تبریز اقدام نمایید.

و در نهایت اگر تجربه ای در زمینه سفر به تبریز و بازدید از جاذبه های این شهر مانند غار آغ بولاق دارید، در بخش نظرات برای ما و دیگر خوانندگان سپنجا به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید : سفرنامه های تبریز | مرور خاطرات سفر به پایتخت گردشگری

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا