دیدنی اصفهان

جاذبه های دیدنی دهکده توریستی و گردشگری چادگان

جاذبه های دیدنی دهکده توریستی و گردشگری چادگان

در سفر به شهرستان چادگان جواهر طبیعی استان اصفهان، می‌توانید تجربه‌ای شیرین و به دور از کویر و گرما برای خود به ارمغان آورید. آنچه که شما را جذب این شهر زیبا می‌کند، حضور ویلاها و تفرجگاه های سرسبز و زیبا در چادگان است. با سپنجا همراه باشید تا این شهر را بیشتر بشناسید.

موقعیت جغرافیایی شهرستان چادگان

دهکده توریستی چادگان در ۱۲۸ کیلومتری غرب استان اصفهان، در حاشیه رودخانه زاینده رود قرار دارد.

مساحت آن ۱۲۰۰ کیلومتر مربع است و از شمال و شرق با شهرستان تیران و کرون، از شمال غرب با شهرستان فریدن، از غرب با شهرستان فریدون شهر و از جنوب با استان چهار محال و بختیاری هم مرز است.

حضور رودخانه زاینده رود در اطراف این دهکده باعث شده تا آب و هوای مطبوع و معتدلی در چادگان شاهد باشیم.

شهرستان چادگان

تاریخچه شهرستان چادگان

نام باستانی چادگان، پاراتک بوده و حتی در زمان هخامنشیان به نسبت آبادتر از امروز بوده است.حتی داریوش کبیر در جنگ‌های خود از چادگان سرباز می‌گرفته و نشانه‌هایی از حمله‌ اسکندر در آنجا موجود است.

نام چادگان از زمان صفوی پس از آن که ترکان قشقایی به دستور شاه عباس در آن جا اسکان یافتند، بر سر زبان‌ها افتاد و امروزه برخی آن را چانگان نیز می‌نامند، ولی همچنان نام چادگان بر این شهر باقی مانده است.

به دلیل قرار گرفتن این شهر میان دره کوچکی، به آن چادگان (چاد یک واژه ترکی به معنای دره و شکاف است) می گویند.به دلیل حضور ترک های قشقایی در این منطقه زبان رسمی مردم این شهر ترکی قشقایی است.

چادگان

مکان های دیدنی و گردشگری شهرستان چادگان

از آنجا که استان اصفهان شهری گرم و خشک است، اکثر ساکنان و یا مسافران موجود در اصفهان به دلیل خنک بودن شهرستان چادگان به این شهر رو می آورند.

این مطلب را هم بخوانید
جلوه ای از سفر به باغ بهادران

خانه ملا باشی

چادگان بخاطر وجود رودخانه زاینده رود و مکان های تفریحی، بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.در زیر به معرفی مکان ها تفریحی شهرستان چادگان و آثار تاریخی آنجا می پردازیم:

مکان گردشگری چادگان

خانه معظم الملک میر پنج

خانه معظم الملک میر پنج یکی از جاذبه های تاریخی چادگان است که در کنار دیدن طبیعت و زیبایی های شهر، بازدید از آن به شدت توصیه می شود.درون ساختمان این خانه، اتاق هایی با وسعت بسیار وجود دارد که تزیین شده با نقوش و آینه کاری های زیبا است.

معماری خانه معظم الملک میر پنج بسیار جالب و متناسب با موقعیت آب و هوایی شهر انجام شده است.مثلا برای جلوگیری از ورود سرما به ساختمان از شیشه های الوان به شکل قرینه وار استفاده شده است.

این خانه به دلیل حضور حوضی بزرگ در وسط حیاط خود و نمایش تصویر خانه درون حوض منظره زیبایی به خانه معظم الملک میر پنج داده است.

خانه معظم الملک میر پنج

دهکده تفریحی زاینده رود

دهکده تفریحی زاینده رود، یکی از مهیج ترین و زیباترین تفرج گاه های استان اصفهان است که در کنار سد چادگان و در ساحل دریاچه پشت سد با امکانات تفریحی بسیار و مناظر شگفت انگیز از طبیعت آنجا واقع شده است.

در این مجموعه امکانات تفریحی رفاهی از قبیل زمین ورزش، مجموعه تفریحی، اسکله قایقرانی، چایخانه سنتی، رستوران و استخر همه به طور کامل در این دهکده توریستی و تفریحی راه اندازی شده است.

همچنین وجود امکانات متعددی از تفریحات خانوادگی و دسته جمعی از جمله، ماهیگیری، غواصی، پینت بال، قایقرانی، کارتینگ، ماشین شارژی و پل معلق و… لحظات مفرح و هیجان انگیزی را برای گردشگران رقم می زند.

دهکده تفریحی زاینده رود

مشهد کاوه، آرامگاه اسطوره شاهنامه

آرامگاه کاوه آهنگر اسطوره شاهنامه که قیامی علیه ضحاک را رهبری می‌کرد نیز در دهستان مشهد کاوه قرار دارد. این روستا و یا دهستان به نام مشهد کاوه یا مشهد آهنگران نیز شناخته می‌شود و آب و هوای بسیار خوب و مطبوعی دارد.

سفر به باغ بهاردان

چو کاوه برون شد ز درگاه شاه برو انجمن گشت بازارگاه       همی بر خروشید و فریاد خواند جهان را سراسر سوی داد خواند

این مطلب را هم بخوانید
کشتی یونانی کیش و تمامی روایت‌های رمزآلود و باورنکردنی (Greek Ship)

مشهد کاوه

روستای انالوجه

روستای انالوجه نیز در دامنه کوه دالانکوه در شهر چادگان قرار دارد که آب و هوای بسیار خوبی در آن منطقه دارد.این روستا قبل از تبدیل شدن چادگان به شهر، جزیی از شهرستان بزرگ فریدن بوده است.

مردم این روستا همه ترک هستند و اصالتا از ایل های قشقایی شیراز هستند که از گذشته به این منطقه مهاجرت کردند و زندگی می کنند.

روستای انالوجه

دریاچه سد زاینده رود

دریاچه سد زاینده رود مساحتی حدود ۴۵ کیلومتر مربع دارد که ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.دریاچه سد زاینده رود زیستگاه ماهیانی از قبیل کپور، قزل آلای رنگین کمان و زرد است و ماهیگیری بسیاری نیز در این منطقه انجام می شود.

سد زاینده رود

ویلا در شهرستان چادگان

جهت اجاره ویلا در چادگان به دلیل هجوم مسافر در فصل تابستان و یا بهار، حتما دو هفته قبل از سفرتان اقدام به رزرو اقامتگاه مورد نظر خود کنید. با وارد شدن به سایت و یا اپ سپنجا و آگاهی از قیمت اقامتگاه در چادگان مکان مورد نظر خود را رزرو نمایید و سفری مطمئن و شادی را برای خود رقم بزنید.

اجاره ویلا

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا سعی کردیم جلوه‌ای از سفر به شهرستان چادگان را برای شما ارائه دهیم. موقعیت جغرافیایی، تاریخچه و هرآنچه لازم است در سفر به این شهر بدانید را در این مقاله عنوان کردیم. امیدواریم در سفر به این شهرستان راهنمای شما باشد.

اگر به این منطقه سفر کرده‌اید یا اطلاعاتی درباره آن دارید لطفا در کامنت با ما درمیان بگذارید. نظرات شما به مسافران دیگر در تصمیم‌گیری کمک زیادی خواهد کرد. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا