تکنولوژی گردشگری

سفر ارزان در ایران

سفر ارزان در ایران

سفر ارزان در ایران

سفر ارزان به یک آیتم خاص ختم نمیشود، این یک سبک سفر است.

برای اینکه بتوانیم در سالهای عمر خود شهرها و کشورهای بیشتری را ببینیم، در کنار رودخانه های مهم دنیا قدم بزنیم، قدیمی ترین بناها رو سیاحت کنیم، در عمق سبزترین دریاچه ها شنا کنیم، پرستاره ترین شب های کویر را تجربه کنیم، دریاها، منظره های زیبا، حتی کوچه و خیابان های عجیب ترین شهرها را پشت سر بگذاریم و قاعدتاً لذت بیشتری ببریم، باید هزینه های سفر را به حداقل برسانیم.

یافتن محل اقامت

یکی از مهمترین فاکتورهای سفر ارزان، پیدا کردن یک محل اقامت خوب، متناسب با بودجه مان است.به جای هزینه های هنگفت اقامت لوکس، میتوانیم خانه ها و اقامتگاه های جذاب محلی را امتحان کنیم.

این خانه ها میتوانند:

  • یک خانه ی معمولی در دل شهر باشند.
  • ویلایی نزدیک به یک ساحل آرام
  • کلبه هایی وسط یک جنگل

و یا اتاقک هایی دنج در یک روستا باشند که با هر دم و بازدم حس خوب زندگی را همراه با بوی کاهگل، به سفرمان هدیه دهند.در کل هر خانه ای که یک سقف و امکانات کافی برای راحتی سفر داشته باشد، میتواند یک گزینه برای یک سفر ارزان به حساب بیاید.

اقامت در اتاق بومگردی در بوشهر

تمهیدات سفر

وقتی حرف سفر به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن ما خطور می کند این است که:

  • کجا برویم؟
  • با چه وسیله ی حمل و نقلی سفر کنیم؟
  • وقتی همسفران تصمیم خود را در مورد مقصد رویائیشان بگیرند و راه حمل و نقل مناسبی را هم تعیین کنند، تازه آنجاست که دغدغه ی مشخص کردن محل اقامت شروع می شود!

البته همه چیز آن به سلیقه و اولویت های هر شخص و همراهانش بستگی دارد.اگر به تنهایی سفر میکنید حساسیت این موضوع برای شما کمتر میشود!میتوانید با توجه به نوع سفر و سلیقه ی شخصی خود در یک اقامتگاه بومگردی، یک هاستل، یا یک مهمانخانه بمانید.

اما وقتی با گروه سفر میکنید و همسفران شما هر کدام با یک سلیقه و یک اصول اخلاقی با شما همراه میشوند بهترین گزینه اجاره ی محل اقامت اختصاصی است، که تمامی امکانات راحتی سفر از جمله پخت و پز در مکان مورد نظر و شرایط استحمام و شستشوی البسه به راحتی خانه ی خودتان برای شما فراهم است.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به کردستان ،محبوب ترین جاذبه های استان تا اقامت و بهترین زمان سفر!

در دنیا معیارهای گردشگری رو به تغییر و تکامل است.طبق آمار، توریست های خارجی ترجیح میدهند به جای خوابیدن در هتل های پنج ستاره و خوردن غذاهای گران قیمت، پول خود را صرف مابقی جذابیت های سفر کنند.

در حومه ی شهر و در میان مردم بومی بمانند، با غذاها و فرهنگ های محلی آشنا شوند، به جای سوغاتی های گران قیمت و تکراری از صنایع دستی مردم بومی خرید کنند و کیفیت سفر خود را بهبود ببخشند.

تکنولوژی

با توجه به عصر تکنولوژی دیگر نیازی نیست برای اجاره ی یک سوئیت یا ویلا تا خود شمال یا هر مقصد گردشگری دیگری بروید.در شلوغی های شهر به دنبال دلالان خانه های اجاره ای بگردید.

دست آخر مجبور شوید یک خانه ی نه چندان خوب را با قیمت گزاف و در وضعیتی اجاره کنید که وقت برای تصمیم گیری شما کم باشد و دلیل آن خستگی و ترس پیدا نکردن جای خواب باشد.این موضوع ممکن است باعث شود سفر شما برایتان دلچسب نباشد.

اقامت درخانه روستایی در شیراز

سایت ها و اپلیکیشن ها رزرو سوئیت

سایت ها و اپلیکیشن هایی طراحی شده اند با هدف معرفی میزبان و مهمان به یکدیگر در تمام نقاط دنیا!از مشهورترین آن ها میتوان به کوچسرفینگ (couchsurfing) و ایر بی ان بی (airbnb) اشاره کرد که این دو شامل تفاوت های بسیاری هستند.کوچسرفینگ یک سایت معرفی پذیرنده ی مهمان و ایونت های گردشگری است.کوچسرفینگ هیچ هزینه ای برای هیچ کدام از طرفین نخواهد داشت.

نحوه اقامت

در واقع میزبان هایی که درسایت عضو هستند میتوانند قسمتی از خانه ی خود را با مهمان مورد نظر بصورت رایگان به اشتراک بگذارند.البته این سبک اقامت، شرایط خاص خود را میطلبد.شاید برای هر قشری جذاب نباشد که با میزبان خود در یک جا اقامت داشته باشند.

تعداد بیشماری از بکپکر ها و توریست ها از این روش اقامت بسیار استقبال می کنند.این افراد از معاشرت با میزبان های سراسر دنیا لذت می برند.

airbnb

میرسیم به airbnb که یکی از پر طرفدارترین سایت های خارجی و محبوب گردشگران دنیاست.

  • در این سایت میزبان ها اقامتگاه خود را معرفی میکنند.
  • با اشتراک عکس هایی از محل اقامت و توضیحات لازم از جمله مشخصات و مبلغ اجاره ی محل مورد نظر، مخاطبان خود را مطلع میکنند.
  • رزرو توسط میهمان و بصورت آنلاین انجام میشود.
این مطلب را هم بخوانید
معرفی 7 اپلیکیشن کاربردی در سفر به ایران

از آنجایی که مهمان در این سبک اقامت حریم خصوصی کاملاً مجزا دارد و منزل را طبق سلیقه و بودجه ی خود انتخاب کرده است بیشترین آمار استفاده را در بین گردشگران دنیا دارد.این نوع درآمدزایی به اقتصاد بسیاری از محلی ها کمک می کند.میتوانید در یک قاره ی دیگر باشید و از یک قاره ی دیگر خانه ی مبله اجاره کنید.

اگر میپرسید امنیت این سایت ها چگونه است؟

باید به شما بگوییم که با انتخاب صحیح میزبان و محل اقامت، میتوانید تجربه ی امنی را سپری کنید.البته که سایت ها تدابیر امنیتی مختلفی را برای حل این موضوع به کار گرفته اند!ولی در واقع مسئولیت اصلی انتخاب میزبان برعهده ی خود شماست.

باید با دقت تمام اطلاعات محل یا شخص مورد نظر را بررسی کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.اگر میهمان یا میزبانی از قوانین سایت پیروی نکند یا تخلف کند مسلماً از سایت حذف میشود.

میتوانید از رفرنس هایی که میهمان یا میزبان های قبلی برای اطلاعات شما در بخش نظرات قرار داده اند بهره بگیرید.به صورت کلی میتوان گفت اعتبار این سایت ها در میان مخاطبینش از جایگاه خوبی برخوردار است.

آیا airbnb در ایران هم کار می کند؟

جواب خیر است.

اما خوشبختانه سایت هایی با خدمات مشابه طراحی شده اند که این امکان را برای شما بوجود آورده است.با این سایت ها به راحتی می توانید:

  • محل اقامت خود را در شهر مقصد انتخاب کنید.
  • و به صورت آنلاین رزرو و پرداخت آن را انجام دهید.
  • با آرامش هر چه تمام تر هزینه های سفر را مدیریت کنید.
  • و بجای خالی کردن جیبتان در هتل های گرانقیمت، یک اقامت ارزان و پر از سوپرایز را تجربه کنید.

از جمله ی این سایت ها میتوان به www.sepanja.com اشاره کرد.

سپنجا

سپنجا با هدف شناساندن اقلیم های مختلف کشور عزیزمان ایران به دیگر شهرها و حتی آن سوی مرزها، اقامت خوشی را برای تمامی گردشگران به ارمغان خواهد آورد.

 

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا