جاهای دیدنی خرم آباد

۰ تا ۱۰۰ خرم آباد ⛅️ | تک‌تک دانستنی‌هایی که باید بدانید +اقامتگاه

شهر خرم آباد یکی دیگر از شهرهای زیبای ایران است که مکان های گردشگری زیادی شامل مکان های تاریخی و تفریحی را در خود جای داده است. دیدنی های خرم اباد به قدری زیبا و خیره کننده است که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب نموده است. در ادامه قصد داریم خرم آباد را به طور کامل معرفی کنیم. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید.

فهرست مطالب مخفی کردن

تاریخچه خرم آباد

شهر خرم آباد مرکز یکی از استان های بسیار قدیمی کشور ایران از زمان ساسانیان است. غارهایی نظیر کنجی، پاسنگر، گراجنه و … گواه قدمت دیرینه ی این شهرستان می باشد. مطالعاتی که روی غار کنجی صورت گرفته است نشان می دهد که قدمت آن به حدود ۵۰۰۰۰ سال قبل بر می گردد. خرم آباد در گذشته پایتخت آل حسنویه و هزاراسپیان بوده است. آثار تاریخی و باستانی فراوانی از شهرستان خرم آباد به جای مانده است. جالب است بدانید که این آثار به سه دسته ی قبل از تاریخ  که اکثرا شامل کنده کاری غارها، اشیای مفرغی، نقاشی و سفالینه می باشد، دوره ی باستان و اسلامی تقسیم شده است. وجود منابع آب زیرزمینی و چشمه های بسیاری که داخل این شهر وجود دارد، یکی از مهم ترین ویژگی های خرم آباد محسوب می شود. اگر علاقه مند به داستان های تاریخی تاسیس شهر ها هستید حتما در ادامه داستان تاسیس خرم آباد را مطالعه نمایید.

کاسی ها در گذشته در زاگرس حکومت رانی می کردند و لرستان مرکز اصلی حکومت آن ها بوده است. آن ها از اولین دوره های حکومت رانی در این استان بوده و قریب به ۵۰۰ سال در لرستان حکومت داشتند. بهترین دستاورد کاسی ها برای لرستان، آثاری است که با مفرغ و کیفیت بالایی ساخته اند. این آثار به قدری معروف است که در دنیا، لرستان را با نام مهد مفرغ می شناسند.

پس از چندی، ایلامی ها که تمدنی تاریخی هستند علیه کاسی ها شورش کردند و توانستند لرستان را از آن خود کنند و خایدالو را که نام قدیم شهر خرم آباد می باشد و در گذشته از مهم ترین شهر های ایل ایلام بوده است را تاسیس کردند. البته برخی می گویند خرم آباد که در زمان حکومت ساسانیان به شاپور خواست معروف بوده است به فرمان شاپور دوم ساسانی بر روی خرابی های این شهر بنا شده است.

 نمایی از طبیعت و جاهای دیدنی شهر خرم آباد

پس از نابودی ایلامیان، شاپور اول دستور ساخت این شهر را داد. پس از آن در سال های ۵۸۰ تا ۱۰۰۶ پایتخت اتابکان لر که سلسله ی کوچکی از اتابکان لر بوده، شد. پس از نابودی سلسله ی اتابکان لر، حکومت به دست صفویان رسید که آن ها هم به خرم آباد توجه ویژه ای داشتند که از سری اقدامات شان می توان به ساخت پلی که به پل صفوی معروف است بر روی خرم رود اشاره نمود. اما متاسفانه در پی حملات سیاه عثمانی به این منطقه، بخش زیادی از خرم آباد از بین رفت. استان لرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس به دلیل اینکه با سه استان مرزی همسایه است از اهمیت زیادی در زمینه ی نظامی برخوردار بوده و است و در آن جنگ ها حملات هوایی و موشکی زیادی از سمت ارتش عراق به این منطقه صورت گرفت.

معرفی شهر خرم آباد

خرم آباد، مرکز استان لرستان و بیست و چهارمین شهر پر جمعیت ایران می باشد. شهرستان خرم آباد در مسیر تهران- جنوب واقع شده است و به همین دلیل از اهمیت خاصی در زمینه ی ارتباطی و راهبردی برخوردار است.

جمعیت

براساس آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفت، جمعیت مردم خرم آباد ۵۰۶.۴۷۱ نفر است.

دین

اکثر مردم شهر خرم آباد مسلمان و اهل تشیع هستند.

زبان

مردم خرم آباد به گویش لری خرم آبادی با یکدیگر صحبت می کنند.

اقتصاد

بخش عظیمی از کسب درآمد مردم خرم آباد از طریق پتروشیمی خرم آباد، شرکت صدر فولاد و نیروگاه سیکل طبیعی صورت می گیرد. هم چنین کشاورزی، باغ داری و دام داری بخش دیگری از کسب و کار مردم این منطقه است. علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، گردشگری طبیعی و تاریخی، فرش و صنایع دستی نیز در اقتصاد مردم خرم آباد تاثیر بسزایی دارد. البته لازم به ذکر است که در مجموع، نرخ بیکاری در خرم آباد بالاست و اقتصاد آن، چندان تعریفی ندارد.

آب و هوا

به طور کلی شهر خرم آباد از آب و هوای مرطوب و معتدل برخوردار است. بهار خرم آباد همیشه با بارش باران همراه است. تابستان در این شهرستان به نسبت دیگر فصل ها، هوا کمی گرم تر می شود. شهرستان خرم آباد، پاییز و زمستان های سردی دارد.

دلایل سفر به خرم آباد

دلایل متعددی برای سفر به خرم آباد وجود دارد که می توان به مکان های گردشگری که شامل مکان های تفریحی نظیر دریاچه های فراوانی که در روستاهای نزدیک این شهرستان وجود دارد و مکان های تاریخی نظیر قلعه فلا الافلاک اشاره نمود. هم چنین تنها دریاچه طبیعی ایران که به دریاچه کیو معروف است در خرم آباد واقع شده است. اگر علاقه مند به آثار تاریخی هستید حتما در اولین فرصت سفر به خرم آباد را جزو برنامه های خود قرار دهید.

نمایی از شهر و سرسبزی های شهر خرم آباد

بهترین زمان سفر به خرم آباد

از آنجایی که خرم اباد در منطقه ای کوهستانی واقع شده است، پاییز و زمستان های بسیار سردی دارد؛ بنابراین اگر نسبت به سرما حساس هستید، توصیه می شود که به هیج عنوان در این فصول به این شهرستان سفر نکنید. بهترین زمان سفر به خرم آباد، بهار و به ویژه تابستان می باشد؛ زیرا در بهار و تابستان طبیعت بکر شهرستان خرم آباد، لحظات خوشی را در ذهن ها به یادگار می گذارد.

جاذبه های دیدنی شهر خرم آباد

تعداد جاذبه های دیدنی خرم آباد زیاد است. این جاذبه ها به قدری زیبا هستند که به تمامی مسافران و گردشگران به خرم آباد توصیه می گردد که از آن ها دیدن کنند. برخی از جاذبه های دیدنی این شهرستان عبارتند از:

قلعه فلک الافلاک

فلک الافلاک از آثار تاریخی خرم اباد از دوران ساسانیان می باشد. این قلعه به دوازده برجی و دژ شاپور خواست نیز شهرت دارد. قلعه فلک الافلاک بر بالای یک تپه به گونه ای قرار گرفته است که از آن جا می‌توان کل شهرستان خرم آباد را دید. از بخش های مختلف و دیدنی این قلعه می توان به موزه ی باستان شناسی و هم چنین مردم شناسی اشاره نمود.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به چهارمحال و بختیاری

بیشتر بخوانید: با زیبایی‌های قلعه فلک الافلاک آشنا شوید!

نمایی از قلعه فلک الافلاک خرم آباد

دریاچه کیو

دریاچه کیو که در شمال غرب خرم آباد واقع شده است، یکی از پرطرفدارترین جاذبه های دیدنی شهر خرم آباد به حساب می آید. آب دریاچه کیو از طریق چشمه ی مخمل کوه و چشمه هایی که در کف دریاچه وجود دارد، تامین می گردد. هنگامی که هوا خوب است، امکان قایق سواری و دیگر ورزش های آبی در دریاچه کیو امکان پذیر است. جالب است بدانید، کیو در به زبان لری به معنای کبود و تیره است و نام گذاری این دریاچه به این نام بی دلیل نیست؛ زیرا در کف این دریاچه، گیاهانی وجود دارد که هنگامی که دریاچه آب فراوان دارد به رنگ کبود در می آید.

مناره آجری

مناره آجری یکی دیگر از آثار تاریخی در شهرستان خرم آباد است. قدمت این مناره به ۹۰۰ سال قبل بر می گردد. با گذشت زمان، ارتفاع این مناره کاهش یافته است و ارتفاع آن به ۳۰ متر رسیده است.
نمایی از مناره آجری خرم آباد

پل شاپوری

پل شاپوری یکی دیگر از آثار تاریخی به جا مانده از دوران ساسانیان در شهرستان خرم آباد می باشد که در نزدیکی قلعه فلک الافلاک واقع شده است. این پل در گذشته بیش از ۱۹ طاق داشته و طول آن ۲۳۰ متر است. اما با گذر زمان تنها ۵ طاق از آن باقی مانده است.

بقعه بابا طارهر

بقعه ای قدیمی در خرم آباد واقع است که طبق گفته های مردم خرم آباد به بابا طاهر تعلق دارد؛ زیرا مقبره ی ایشان درون زیرزمین همن بقعه دفن شده است و به همین دلیل این نام را به این قلعه کهن، نسبت داده اند. درون این بقعه، اتاق کوچکی بوده است که قدمت آن به دوران هخامنشیان باز می گردد.

مسجد جامع

مسجد جامع خرم آباد یکی از جاذبه های تاریخی و مذهبی این شهرستان است. مسجد جامع به دستور شاه پرور سلطان که یکی از بزگان ایل در آن زمان بوده، ساخته شده است. در دوران پادشاهی افراد مختلف، تغییراتی رو ی این مسجد داده شده است. اکنون مسجد جامع خرم آباد از ایوان، طاق، گنبد و شبستان با ستون تشکیل شده است. در این مسجد از زمان حکومت صفویه، سه سنگ نبشته موجود است.

 مطالعه کنید: معرفی لیدر محلی لرستان

مکان های گردشگری خرم آباد

آبشارهای زیادی در استان لرستان وجود دارد که با سفر به خرم آباد، توصیه می شود اگر برایتان مقدور است به روستاهای اطراف آن رفته و از زیبایی آبشارها و طبیعت اطراف آن لذت ببرید. در ادامه دو تا از نزدیک ترین و زیباترین آبشارهای خرم اباد را معرفی خواهیم کرد.

مطالب بیشتر: بازدید از زیباترین آبشارهای لرستان

آبشار نوژیان

بلند ترین آبشار خرم آباد که در روستای نوژیان واقع شده است، آبشار نوژیان با ارتفاع ۹۵ متری است. آب آبشار نوژیان از طریق چشمه های بالایی آن تامین می شود.

آبشار گریت

آبشار گریت که به تاف هفت چشمه نیز معروف است در فاصله ی ۵۰ کیلومتری خرم آباد واقع شده است. ارتفاع این آبشار ۱۵ متر است. آب روان این چشمه و سرسبزی طبیعت اطراف آن با هم، فضایی بسیار دلنشین و با صفا پدید آورده است.

نمایی از آبشار گریت از بهترین جاهای دیدنی خرم آباد

طبیعت خرم آباد

خرم آباد از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار است و در میان کوه ها، جنگل و رودخانه واقع شده است. مساحت خرم اباد حدود ۵۰۰۰۰۰ هکتار می باشد که از این مقدار، ۴۰۰۰۰۰ هزار هکتار آن توسط مراتع جنگلی پوشانده شده است. هم چنین رودخانه ای به نام خرم رود از میان شهر خرم آباد عبور می کند. این رود از اتصال دو رود دیگر که یکی از سمت شرق و دیگری از سمت شمال وارد شهر می شود به وجود آمده است. خرم آباد، شهری کوهستانی می باشد و در بین کوه هایی نظیر سفیدکوه در غرب، مخمل کوه در شمال و کوه مدبه در مشرق واقع شده است.

صنایع دستی و سوغات شهر خرم آباد

در ادامه با ما همراه باشید تا ابتدا برخی از صنایع دستی و سپس سوغات خرم آباد را معرفی کنیم.

جاجیم بافی

جاجیم به یک نوع زیرانداز دو طرفه می گویند. جاجیم در اکثر روستاهای سرزمینمان با طرح های متفاوتی بافته می شود. جاجیم بافی از صنایع دستی شهرستان خرم آباد به شمار می آید.

ورشو سازی

ورشو نوعی فلز سفید متشکل از نیکل، روی و مس می باشد. هنرمندان علاقه مند به ورشو سازی با چکش کاری و خم کاری این فلز، آن را تبدیل به سینی، بشقاب، چنگال و قاشق، سماور، قوزی، گلاب پاش و وسایلی مانند این ها می کنند.

نمد بافی

نمد بافی هنری قدیمی در خرم آباد است و هنرمندان از آن برای تولید کلاه های نمدی، تن پوش های نمدی و زیر انداز استفاده می کنند.

گیوه دوزی

گیوه دوزی از آن دسته از هنرهایی است که در اکثر نقاط کشورمان صورت می گیرد و در خرم آباد نیز رواج دارد. گیوه که نوعی پاپوش سنتی ایران است به وسیله ی نخ قالی، نخ ابریشم و ضایعات چرم تولید می شود.

گیوه دوزی از صنایع دستی خرم آباد

ماشته بافی

در هنر ماشته بافی از نخ های پشمی و رنگی استفاده می کنند. از آن در گذشته به عنوان رخت خواب پیچ استفاده می شده است. اما امروزه در موارد دیگری مانند رومیزی، پشتی، تکه دوزی و … نیز استفاده می شود.

سوغاتی های خرم آباد

شیرینی آردی

شیرینی آردی از سوغاتی های خوشمزه ی خرم آباد به شمار می آید. مواد مورد نیاز برای تهیه ی این نوع شیرینی، آرد، شکر، دارچین، هل، زعفران و روغن می باشد. یک مزیت خوبی که شیرینی آردی دارد این است که ماندگاری آن زیاد است.

کاک

کاک از معروف ترین شیرینی های خرم آباد است که از آن به عنوان سوغاتی نیز استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده ی شیرینی کاک، روغن حیوانی، آرد، زعفرران و شکر می باشد.

شیرینی کاک یکی از خوشمزه ترین سوغات خرم آباد

برساق

شیرینی دیگری که طعم بسایر خوبی دارد برساق است. برساق یک نوع شیرینی خشک می باشد که مواد تشکیل دهنده ی آن شامل آرد، شیر، تخم مرغ، رازیانه، روغن و شکر است.

غذاهای محلی خرم آباد

خرم آباد هم مانند دیگر شهرهای ایران، غذاهای محلی لذیذ و خوشمزه و نان های سنتی دارد که در سفر به خرم آباد می توانید طعم آن ها را بچشید.

چزنک غو

چزنک غو یک نوع نان محلی شهرستان خرم آباد می باشد. مواد اولیه ی تشکیل دهنده ی چزنک غو، روغن حیوانی و نان فطیر است و به همین دلیل به چزنک غو معروف است؛ زیرا چزنک در گویش محلی به معنای نان فطیر و رغو به معنای روغن حیوانی می باشد.

آش شله ماش

یکی از بهترین غذاهای محلی و خوش طعم شهر خرم اباد، آش شله ماش می باشد. آش شله ماش شامل موادی نظیر ماش، عدس، لوبیا چیتی، کشک زعفران، نعنا داغ، برنج و آب گوشت می باشد.

شامی کوو

شامی کوو غذای محلی ترش خرم آباد است که برای تهیه ی آن از رب انار استفاده می شود. بنابراین اگر غذاهای ترش را دوست دارید حتما در سفر به خرم آباد، طعم لذیذ این غذا را تجربه کنید.

آش گوشت

آش گوشت در شهر خرم آباد اکثرا در مراسمات عید و عروسی ها پخته می شود. این غذا از خوشمزه ترین غذاهای خرم آباد به شمار می آید. لازم به ذکر است که آش گوشت برخلاف دیگر آش هایی که تا کنون دیده و میل کرده اید متفاوت است و به همراه برنج سرو می شود.

آش گوشت یکی از بهترین غذاهای محلی خرم اباد

خورش کلیه ترش

از پر طرفدارترین غذاهای خرم اباد، می توان به خورش کلیه ترش اشاره نمود. خورش کلیه ترش از گوشت گوسفند، رب انار، سیب زمینی، پیاز، زردچوبه ، نمک و فلفل تشکیل می شود.

این مطلب را هم بخوانید
دریاچه گهر ، راهنمای سفر برای عاشقان طبیعت گردی!

رستوران های شهر خرم آباد

حال که با غذاهای محلی خرم آباد آشنا شدید وقت آن است که رستوران های این شهرستان زیبا را نیز بشناسید تا هنگام سفر به استان لرستان بتوایند طعم غذاهای محلی آن را تجربه کنید.

رستوران رنگین کمان

رستوران رنگین کمان از بهترین رستوران های خرم آباد با انوع غذاهای متنوع ایرانی و خارجی می باشد. این رستوران در طبقه بالای هتل رنگین کمان خرم آباد واقع شده است وچشم اندازی زیبایی رو به زیبایی های شهر دارد.

رستوران زعفران طلایی

رستوران زعفران طلایی خرم آباد از معروف ترین رستوران های استان لرستان می باشد. منوی این رستوران شامل غذاهای متنوع ایرانی نظیر جوجه و کباب است و غذاهای بسیار لذیذی و با کیفیت زیادی به مشتریان خود تحویل می دهد.

رستوران یلدا

رستوران قدیمی یلدا از همان گذشته تا کنون با ارائه ی انواع غذاهای خوش طعم و با کیفیت، مشتریان خود را حفظ نموده است.

هتل های خرم آباد

از آنجایی که هر ساله مسافران زیادی به شهر خرم آباد سفر می کنند، هتل های زیادی در این شهر برای رفاه حال مسافران وجود دارد.

هتل رصد خانه کاسین

هتل رصد خانه کاسین، هتلی ۴ ستاره و تازه ساز می باشد که در ارتفاعات شهرستان خرم آباد تاسیس شده است. این هتل دارای امکانات رفاهی زیادی نظیر لابی، رستوران، کافی شاپ، رصدخانه، اینترنت، کافی نت، سالن اجتماعات و … می باشد.

نکته قابل توجه درباره ی هتل رصدخانه کاسین این است که مجهز به مدرن ترین رصدخانه خاورمیانه می باشد.

هتل رنگین کمان

هتل رنگین کمان در یک مجموعه کامل تجاری، تفریحی و اقامتی واقع شده است. هتل ۴ ستاره رنگین کمان امکانات کاملی را در اختیار مهمانان خود قرار می دهند. یکی از مزیت هایی که این هتل از آن برخوردار است موقعیت مناسب جغرافیایی آن می باشد که در نزدیکی دیدنی های خرم آباد نظیر دریاچه کیو، قلعه فلک الافلاک و … می باشد. هتل رنگین کمان مجهز به امکاناتی نظیر آلاچیق، سالن کنفرانس مجهز به سیستم صوتی و تصویری، نمازخانه، سیستم اعلام حریق، اینترنت، شهربازی، آب نما، تالار پذیرایی و … می باشد.

هتل سالیز

هتل سه ستاره و تازه ساز سالیز امکاناتی نظیر یک هتل چهار ستاره دارد. لابی، آسانسور، اینترنت، کافی شاپ، سالن همایش، رستوران و … از امکانات موجود در این هتل می باشد. هتل سالیز از نظر مکانی دارای موقعیت بسیار مناسبی است و نزدیک به ترمینال خرم آباد، پارک صخره ای، دریاچه کیو، بام خرم آباد، فرودگاه و … می باشد.

هتل آزادی

یکی از جدید ترین هتل های شهر خرم آباد، هتل ۴ ستاره آزادی می باشد. این هتل، موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد و نزدیک به مکان های گردشگری زیبا می باشد. اتاق های هتل آزادی بسیار لوکس و زیبا هستند و پرسنلی کارآزموده آماده ی پذیرایی از مسافران هستند. اینترنت، خشکشویی، رستوران، کافی شاپ، استخر، روم سرویس و … از امکانات هتل آزادی می باشد.

هتل عطر

هتل سه ستاره ی عطر، مجهز به اتاق های بسیار مرتب و تمیز می باشد که در یکی از بهترین خیابان های خرم آباد واقع شده است. اینترنت، کافی  ‌شاپ، رستوران، صندوق امانات، سونا، کافی‌نت، نمازخانه، سیستم اعلام حریق، خدمات آژانس مسافرتی و … برخی از امکانات این هتل می باشد.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهر خرم آباد

هنگامی که قصد سفر به یک شهر را کرده اید خوب است که با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان آن جا نیز آشنا باشید. در ادامه برخی از آداب و رسوم بومیان خرم آباد در مراسمات گوناگون را بررسی خواهیم کرد.

مراسم سوگواری

مردمان خرم آباد در هنگام سوگواری و عزا، آئینی به نام گل مالی دارند؛ آئین گل مالی به این صورت است که مردم در هنگام مراسمات عزا نظیر عزاداری های مذهبی و یا مرگ یکی از عزیزان، خود را گل مالی می کنند. عزاداری محرم نیز در خرم آباد شامل چندین مرحله است؛ به این صورت که از روز هفتم آغاز می شود. مردم شهرستان خرم آباد رسمی به نام تراش عباس دارند که در همان روز هفتم محرم انجام می دهند. مطابق این رسم سرو صورت خودشان را اصلاح می کنند و پس از حمام، لباس تمیز به تن می کنند. بعد زا انجام آن، برخی برای روشن کردن آتش در ظهر عاشورا به جمع آوری هیزم می پردازند. هم چنین عزاداران، خود را گلی کرده و سپس به کمک آتش، خود را خشک می کنند و مراسم عزاداری را شروع می کنند.

مراسم سوگواری در خرم آباد

مراسم عروسی

لرها آئینی به نام سرنجه دارند که بر طبق آن، خانواده ی داماد، عروس خود را انتخاب می کنند. در مراسمات خواستگاری نیز خانواده ی داماددبه همراه بزرگان خاندان خود به خانه ی پدری عروس رفته و دیگر مراسمات مرتبط با نامزدی، عقد و … را با یکدیگر توافق می کنند.

جالب است بدانید که اهالی خرم آباد علاوه بر مراسمات عروسی و سوگواری برای دیگر مراسمات نظیر یلدا و نوروز نیز آداب و رسومی دارند که هر یک را به شیوه ی خاصی اجرا می کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با لباس محلی زنان لرستان

موسیقی

یکی از مهم ترین قسمت های فرهنگ مردم هر شهر و استانی، موسیقی محلی آن می باشد. موسیقی مردم لر به دو دسته ی کلامی و سازی تقسیم می شود. لازم به ذکر است که ترانه های لری شامل غنایی و عاشقانه، حماسی و رزمی، فصول، کار، سوگواری، طنز و سرودهای مذهبی می باشد.

حمل و نقل در خرم آباد

اگر ساکن خرم اباد هستید که حتما با شرایط حمل و نقل آن و به خصوص حمل و نقل درون شهری آشنایی کامل دارید. روی سخنم با مسافران و گردشگران این شهرستان می باشد که می خواهند با حمل و نقل درون شهری و برون شهری خرم آباد آشنا شوند. حمل و نقل درون شهری در خرم آباد، محدود به تاکسی سرویس ها و اتوبوس ها می باشد.

حمل و نقل برون شهری نیز با قطار، هواپیما و اتوبوس صورت می گیرد؛ بنابراین اگر قصد سفر به شهر خرم آباد را بدون استفاده از خودروی شخصی خود دارید با توجه به مبداء و بودجه ی خود می توانید اتوبوس، قطار و یا هواپیما را انتخاب کنید.

اقامت در شهر خرم آباد

حال که همه ی اطلاعات درباره ی خرم آباد را مطالعه کردید، اگر قصد سفر به شهرستان خرم آباد را دارید و به دنبال هتل و یا اقامت گاه های بوم گردی در این شهرستان هستید روی کمک سپنجا حساب کنید و به صفحه ی رزرو سوئیت در خرم آباد مراجعه کنید. در این در این صفحه می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن مطابق آنچه برای مکان اقامتی خود در نظر دارید نسبت به رزرو آن اقدام نمایید.

اقامت در شهر زیبای خرم آباد

سخن آخر

به عنوان سخن آخر، امیدواریم هر آنچه نیاز داشته اید درباره ی خرم آباد بدانید را در اختیارتان گذاشته باشیم. آیا شما تجربه ی سفر به خرم آباد را داشته اید؟ آیا از مکان های تفریحی و تاریخی خرم آباد بازدید کرده اید؟

اگر پاسختان به سوال های بالا مثبت است لطفا تجربه ی خود را از سفر به شهرستان خرم آباد را در بخش نظرات با ما و خوانندگان مجله گردشگری سپنجا به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 4.5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا