دانستنی های سفر

حیوان سال ۹۹ چیست ؟(+ دانستنی های جالب درباره سال ۹۹)

الان که نزدیک عید سال ۹۹ هستیم و شرایط مانند سال های گذشته پیش نمی رود؛ خبری از رنگ و بوی عید در اطرافمان نیست. در این مطلب می خواهیم یکی از آیین های قدیمی هر سال شمسی را باهم مرور کنیم؛ آیینی که هرسال شادی را به دل ها می افزاید.مثلا حیوان  سال۹۹ چه حیوانی است،

حتما می دانید که در نزدیکی عید هر سال، نام یک حیوان بر روی آن می گذارند.حیوان سال ۹۹چیست؟ برخی ها به این نماد حیوانات معتقد هستند و برخی دیگر هم نه! در هر صورت بیایید برای چند دقیقه هم شده از دغدغه ها دور باشیم و ببینیم آیا سال خوش یمنی پیش رویمان است، یا خیر! با سپنجا همراه باشید تا حیوان سال ۹۹ را با هم به خوبی بشناسیم.

حیوان سال ۹۹ چیست ؟

حیوان سال ۹۹ چیست؟حیوان سالی که آن را پشت سر گذاشتیم، خوک بوده است. آیا حس بدی بهتان دست داد؟ خوک در نظر ما ایرانیان حیوان جالبی نیست و در نگاه اول ممکن است حس ناپسندی نسبت به آن داشته باشیم.

ممکن است تصور کنید، خوک حیوانی است که برای سال خوش یمن نیست و سال خوبی در انتظارمان نبود؛ اما این گونه نیست و اگر تا انتهای این مقاله را بخوانید، این تصور غلط را فراموش خواهید کرد.

حیوان سال 99 چیست
عید سال ۹۹

حیوان سال ۹۹ هم موش است و در مقایسه با خوک خوش یمن تر است. اگر جزو آن افرادی هستید که به این نماد ها و حیوانات معتقد هستید، باید بدانید که سال بهتری پیش رویتان است.

حیوانات چه زمانی وارد تقویم شدند؟

در گذشته ها انسان ها به دنبال چیزی بودند که روند زندگی را بتوانند کنترل کنند. همین موضوع سبب شد تا تقویم ها را اختراع کنند. در ابتدای به وجود آمدن تاریخ از تخمین هایی مانند زمان کشارزی، بذرپاشی و … استفاده می کردند.

اما روز به روز زندگی ها پیچیده تر می شد و مردم هم به تقویم های دقیق تر نیاز داشتند.

طبق آن چیزی که موجود است می گویند در سال اول قمری که مصادف با سال ۶۶۲ میلادی هم بوده است، مردم به فکر نام گذاری سال ها می افتند.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی 9 سس تند جهان که هوش از سرتان می پراند!

برخی افراد می گویند نام حیوانات برای سال ها مختص چینی ها است؛ یا این وجود درگذشته تنها چینی ها از این شکل تقویم استفاده نمی کردند، بلکه انسان های زیادی بوده اند که به نام گذاری اهمیت می داده اند و تقویم های قمری استفاده می کردند.

اقامت در ویلا ساحلی در رشت

حیوان سال 99 چیست
عید نوروز سال ۹۹

ترک های قدیم از این نام گذاری برای هر ماه استفاده می کردند. دلیل این کارشان آن است که اهمیت زیادی را برای ستاره شناسان قائل بودند و تصور می کردند، آنها هر چیزی را می توانند تغییر دهند.

آیین یلدا

در آن زمان مردم گاه شمار هایی را درست کرده بودند که براساس تقویم شمسی، قمری و یا چینی کار می کرد. تا زمانی که مغول ها به ایران حمله کردند، همچین چیزی در بین مردم کشور ما رواج نداشته است.

ورود حیوانات به تقویم شمسی …

حیوان سال ۹۹ چیست؟در عصر صفویان، ستاره شناسان مانند مغول ها بر روی سال های قمری نام حیواناتی را می گذاشتند. در آن زمان بین گاه شمارهای قمری و شمسی تفاوت وجود داشت و همین موضوع سبب می شد تا گاه شمارهای شمسی یا در برخی از سال ها یا نام نداشته باشند، و یا از نام یک حیوان برای دو سال متوالی آنها استفاده شود.

حیواناتی که برای نام گذاری به کار می رفتند، به ترتیب موش، گاو، پلنگ، خرگوش، نهنگ، مار، اسب، گوسفند، میمون، مرغ، سگ و خوک ها بودند. این نام ها برای تقویم چینی متفاوت بود و آنها هر ماه را به یک حیوان اختصاص می دادند. خوب است بدانید ترتیب حیوانات در تقویم چینی هم متفاوت است.

مطالب بیشتر:تاریخ شمسی از کجا شروع شده است؟(دانستنی هایی جالب)

حیوان هر سال را تخمین بزنید!

شما با استفاده از یک معادله خیلی راحت می توانید حیوان هر سال را از این به بعد خودتان پیش بینی کنید.حیوان سال ۹۹ را پیش بینی کنید، در گام اول سال خورشیدی که می خواهید حیوان آن را محاسبه کنید، از عدد ۶ کم کنید. آن چیزی که باقی می ماند را بر عدد ۱۲ تقسیم کنید. سپس به باقی مانده ای که بدست آورده اید توجه کنید.

این باقی مانده، عددی در بین ۰ تا ۱۱ است. این اعداد نشان دهنده حیوانات هستند. اگر حیواناتی که در قبل به ترتیب آنها را ذکر کردیم، شماره گذاری کنید، به آن چیزی که دنبالش هستید می رسید. همین کار را اگر برای سال ۹۹ انجام دهید، به حیوان موش خواهید رسید!

این مطلب را هم بخوانید
عجیب ترین آداب و رسوم سال نو در 10 کشور مختلف دنیا

اقامت در خانه بومگردی در شیراز

حیوان سال 99 چیست
حیوان سال ۹۹

هر کدام از حیواناتی که برای هر سال اختصاص داده است، دارای ویژگی های خاصی هستند و این موضوع بی دلیل و هدف به وجود نیامده است. می گویند نام های حیوانات بی ربط به وضعیت ستارگان و آسمان نیست.

موش، حیوانی عجیب و غریب و خوش یمن

حیوان سال ۹۹،موش حیوان خوش یمنی است، به طوری که در تقویم چینی از آن با عنوان نماد ثروت و فراوانی یاد می شود. سال ۲۰۲۰ میلادی همزمان با سال شمسی ۹۹ قرار دارد. به همین منظور می گویند، سال ۲۰۲۰ برای موش بسیار خوب است و از لحاظ شغلی برای همه اتفاقات خوبی در راه است.

در این سال پاداش زحمت هایتان را خواهید گرفت. یکی دیگر از جنبه هایی که در سال موش برقرار است، سلامتی و روابط خوب است. در هر شرایطی که قرار دارید برای ایجاد حس خوب و روابطی بهتر، تلاش کنید. مطمئن باشید که در سال ۹۹ به هر آن چیزی که از روابط تا کنون می خواسته اید، می رسید.

حیوان سال 99 چیست
موش، حیوان سال۹۹

نکات مثبتی که در رابطه با سال موش وجود دارد، به این منظور نیست که هیچ گونه اتفاقات بدی در پیش نیست؛ چرا هست اما نکات مثبت آن بیشتر است و توصیه می کنیم، تمرکزتان را بر خوبی ها بگذارید. سالی هم که پشت سر گذاشتیم، سال خوک بود.

برخی ها فکر می کنند خوک حیوان بد یمنی است و اتفاقات بد این سال ناشی از این موضوع است. نمی توان تاثیر نام گذاری حیوانات بر روی اتفاقاتی که در سال می افتد را اثبات کرد. اما برای افرادی که به این موضوع ها باور دارند باید بگوییم، نماد هر حیوانی دارای خوبی ها و بدی های خودش می باشد. خوشبختانه سال موش سالی پربرکت و خوش روزی است. پیشاپیش عیدتان مبارک!

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا