دیدنی های زنجان

جاهای دیدنی گرماب ، از بناهای باستانی تا جاذبه های طبیعی این شهر

جاهای دیدنی گرماب ، از بناهای باستانی تا جاذبه های طبیعی این شهر

جاهای دیدنی گرماب ، از بناهای باستانی تا جاذبه های طبیعی

گرماب یکی از شهرهای کوهپایه ای ایران است که در استان زنجان واقع شده است. این شهر از چشم بسیاری از گردشگران به دور مانده است؛ این در حالی است که جاذبه های زیادی را در دل خود جای داده است. یکی از دلایلی که سبب زیبایی این شهر شده است، رودخانه های گرماب است که از قسمت شرقی آن عبور می کند.

مردم گرماب از گذشته های دور به دلیل فعالیت های کشاورزی شان شهرت داشته اند و گندم دیمی مهم ترین محصولی است که از این شهر می توانید تهیه کنید. بازدید از گرماب و دیدنی هایش تجربه ای تکرار نشدنی برایتان خواهد ساخت. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید تا جاهای دیدنی گرماب را به خوبی بشناسید:

جاهای دیدنی گرماب

برای یکبار هم شده توصیه می کنیم بازدید از شهر گرماب را در برنامه هایتان قرار دهید. می پرسید چرا؟ به دلیل جاذبه های آن است که در ادامه می خوانید:

چشمه بالخلی بلاغی، اولین جاذبه گرماب

چشمه بالخلی بلاغی از مهمترین جاهای دیدنی گرماب است که حتما باید از آن بازدید کنید. اگر از افراد محلی بپرسید، حتما دیدن از این چشمه را به شما پیشنهاد می کنند. این جاذبه در انتهای رشته کوه ساقیزلو واقع شده است. از گذشته های دور در این چشمه ماهی های زیادی وجود داشته است, از این رو ممکن است نام آن را با عنوان “چشمه ماهی” هم بشنوید.

جاهای دیدنی سهرورد

مردم آب چشمه را در حوضی به اندازه یک هکتار ذخیره می کنند و از آب آن برای فعالیت های کشاورزی شان استفاده می کنند. اگر می خواهید از چشمه بالخلی بلاغی دیدن کنید، باید بدانید که تمامی امکانات رفاهی و تفریحی برای راحتی بیشتر گردشگران فراهم شده است. از جمله این امکانات می توان به هتل برای اقامت، رستوران ها، آلاچیق ها، شهربازی و سرویس های بهداشتی اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی جاهای دیدنی ماسال | هیجان در ارتفاعات گیلان
چشمه بالخلی بلاغی از جاهای دیدنی گرماب
چشمه بالخلی بلاغی گرماب

آسیاب های آبی گرماب، دیدنی دیگر شهر

یکی دیگر از جاهای دیدنی گرماب ، آسیاب های آبی آن است. آسیاب های آبی در شمال شهر قرار دارند و اگر تمایل به بازدید از آنها دارید، باید به منطقه “عکس ارم” بروید.

در سال گذشته آرد مردمی که در منطقه های گروس، مهربان و خمسه ساکن بوده اند، از طریق این آسیاب ها تامین می شده است. اگر این روزها از این آسیاب ها دیدن کنید، می بینید که بخشی از آنها خراب شده اند و نیاز به بازسازی و تعمیر دارند.

اقامت در خانه ویلایی در گرماب

آسیاب های آبی از جاهای دیدنی گرماب
آسیاب های آبی گرماب

چشمه گرماب، جاذبه طبیعی شهر

اگر جزو علاقه مندان به جاذبه های طبیعی هستید، خوب است بدانید این شهر باز هم برای شما جاذبه دارد. یکی از جاهای دیدنی گرماب، چشمه آب گرم آن است که از جذابیت های زیادی برخوردار است.

پیشنهاد می کنیم اگر به گرماب می روید، یکی از روزهای سفرتان را به بازدید از چشمه گرماب اختصاص دهید. همچنین در نزدیکی این جاذبه طبیعی، مزار پیر یاهو که یکی از بزرگان زمان حضرت موسی است، قرار دارد. تحت هیچ شرایطی چشمه را در سفر به این شهر از دست ندهید!

شهر زنجان

چشمه آبگرم از جاهای دیدنی گرماب
چشمه آبگرم گرماب

غار کتله خور، مهیج ترین دیدنی گرماب

معمولا وقتی حرف از غارهای می شود، در ذهنمان می دانیم که یکی از مهیج ترین دیدنی های عمرمان را تجربه می کنیم. علاوه بر آنکه این مکان ها روزی محل زندگی انسان بوده اند، قدمت زیادی دارند و ویژگی های منحصر به فردی را در خود جای داده اند.

غار کتله خور گرماب از این قاعده مستثنی نیست و از بزرگترین غارهای خشک در دنیا به شمار می آید. غار کتله خور عمری به اندازه صد و بیست میلیون سال دارد و مربوط به دوران ژوراسیک و زمان دایناسورها است!

دیواره های داخل آن و قندیل های موجود در غار از آهک ساخته شده است و از آنجایی که آهک آن از خلوص بسیاری زیادی برخوردار است، قندیل ها بسیار شفاف هستند. حتی شفاف تر از غار علیصدر همدان!

غار کتله خود از هفت طبقه تشکیل شده است که تنها محققان توانسته اند سه طبقه آن را کشف و بررسی کنند. برخی از افراد معتقدند که این غار در نهایت به غار علیصدر می رسد.

فرض کنید روزی چنین چیزی محقق شود. از شهری وارد غار می شوید و از شهر دیگری خارج می شوید! چه جاذبه ی هیجان انگیزی! این غار آنقدر زیبا است که همه ساله گردشگران زیادی به خود جذب می کند.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین مکان های دیدنی زنجان

اقامت در آپارتمان مبله در گرماب

غار کتله خور از جاهای دیدنی گرماب
غار کتله خور از جاهای دیدنی گرماب

امامزاده سید خلیفه، جاذبه ای باستانی

آخرین مورد از جاهای دیدنی گرماب ، می خواهیم آستان امامزاده سید خلیفه را معرفی کنیم. این آستان یکی از جاذبه های باستانی شهر گرماب می باشد که مربوط به دوره قاجار است. اگر قصد بازدید از ان را دارید، باید به قسمت جنوبی شهر بروید. این بنا بر روی تپه قبرستان قدیمی واقع شده است و ضخامت دیواره های آن به حدود ۱.۱۰ متر می رسد!

اقامت در سوئیت مبله در گرماب

اقامت در گرماب

دیدنی های گرماب برای حداقل دو روز شما را در شهر نگه می دارد. البته این تنها در صورتی است که فقط برای بازدید از جاذبه ها به این شهر سفر کنید!

برای اقامت در گرماب چه کنیم؟

می توانید تمام کارهایتان را به طور تمام و کمال به سپنجا بسپارید. تنها کافی است وارد سامانه آنلاین رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا شوید و اقدام به رزرو سوئیت ارزان در گرماب کنید. برای اقامت در گرماب گزینه های متنوعی مانند آپارتمان مبله، سوئیت اجاره ای و خانه اجاره ای وجود دارد. قیمت های اقامتگاه در شهر گرماب از ۳۶ هزار تومان شروع می شود.

سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان، مکان اقامت ایده آل در شهر مورد نظرتان را پیدا کنید. بدین منظور می توانید لیست اقامتگاه های موجود را، براساس ویژگی های مختلف مانند قیمت، تعداد اتاق ها، نوع اقامتگاه، محل و … در دسته های مختلف قرار دهید و به سریعترین شکل ممکن، محل اقامت مورد نیازتان را پیدا کنید. اگر تجربه سفر به این شهر تاریخی را دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا