دیدنی های گلستان

جاهای دیدنی زیارت را چقدر می شناسید؟ معرفی کامل + تصویر

جاهای دیدنی زیارت را چقدر می شناسید؟

سالانه گردشگران زیادی که در فصل تابستان به مناطق شمال کشور سفر می کنند جاهای دیدنی انتخاب می کنند که از آب‌وهوای شرجی دور باشند، به همین دلیل مناطقی که از دریا دور هستند و دارای آب و هوای خنک و سرسبز باشند، انتخاب مناسبی برای گردشگران و مسافران در فصل تابستان می باشد.

در این مقاله سعی داریم شما را با جاهای دیدنی زیارت که یکی از مناطق شگفت انگیز با طبیعتی چشم نواز که در استان گلستان می باشد، آشنا کنیم.

اگر شما هم برای سفر برنامه ریزی کردید و می خواهید با جاذبه های گردشگری روستای زیارت آشنا شوید، با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه، ویلا، سوئیت، بومگردی و … سپنجا همراه باشید تا هر آنچه لازم است از جاهای دیدنی زیارت را بدانید.

دلیل نام‌گذاری روستای ییلاقی زیارت چیست؟

روستای ییلاقی زیارت که برخی از آن به نام های زیارت خسرو یا خاصه رود می شناسند، با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه که بر روی شیب های تپه ای در مراتع سرسبز و در ارتفاع هزار متری از سطح دریا قرار گرفته، باعث شده به یکی از مناطق گردشگری مشهوری تبدیل گردد.

از این جهت، طی سفر در این روستاهای دیدنی زیارت مسافران با جاده های پرپیچ و خم جنگلی و زیبا شگفت زده می شوند. اگر اهل ورزش هستید می توانید مییلسیر بین گلستان تا روستا را برای پیاده روی انتخاب کنید؛تا از زیبایی های کم نظیر مناظر طبیعی لذت ببرید.

آیا می دانید چرا بین اهلی منطقه، روستای زیارت با نام خاصه رود شناخته شده است؟ زیرا این روستای دیدنی در دره رودخانه «خاصه رود» قرار گرفته و رشد آن به دلیل مرتع سر به فلک کشیده و سر سبز متوقف شده است.

از آنجایی که با وجود هتل های سنتی و جنگلی مدرن و همچنان زیبا  استان گلستان هر آدمی را وسوسه می کند تا آن منطقه را به عنوان مقصد انتخاب کند. پیشنهاد ما به شما این است که یک بار برای صرف غذا به یکی از رستوران های جنگلی و چشم نواز بروید.

 

طبیعت سرسبز از جاذبه های گردشگری زیارت

متأسفانه کمتر کسی از جاهای دیدنی زیارت که در دل استان گلستان واقع است خبر دارد. کافی است اگر به گرگان سفر کردید به روستای دیدنی زیارت هم بروید و چند روزی را برای اقامت و خوش‌گذرانی در آن روستا بمانید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با جاهای دیدنی بندرگز ، شهر ساحلی استان گلستان

همه ساله اکثر اهالی این منطقه و حتی ساکنان شهر گرگان برای کوه نوردی، تعطیلات آخر هفته خود را در این روستای خوش آب و هوا می گذرانند.

روستای زیارت با آن کوچه و پس کوچه های پرپیچ و خم و باریک، خانه های قدیمی از جنس سنگ و چوب و خانه های دو طبقه ای که به شکل خاصی در کنار هم چیده شده به طوری که حیاط خانه تا کم‌کم به شکل معابر یا پشت بام خانه جلویی قرار گرفته و این نمای زیبا از جلوه های خاص این روستای دیدنی محسوب می شود.

جالب است بدانید که قدمت تعداد محدودی از منازل قدیمی با آن بافت سنتی و زیبایی که دارند به دوران قاجار و پهلوی بر می گردد. با این حال بناهایی که در این روستا وجود دارد هنوز هم استقامت خود را حفظ کرده اند.

بر اساس گفته های اهالی قدیمی، روستایی ییلاقی زیارت بازمانده یک شهر بزرگ است که هنوز کسی نمی‌داند چرا به این روز افتاده است!

به عقیده آن‌ها، روستای زیارت چون در هزاران سال پیش زیارتگاهی برای بودائیان بوده است. به همین دلیل آن را روستای زیارت نام‌گذاری کرده‌اند.

جاذبه های توریستی روستای زیارت

شما بعد از شنیدن نام روستای زیارت چه حسی دارید؟ احتمالاً فکر می‌کنید بعد از ورود به این روستا با جای زیارتی روبرو خواهید شد! باید بگوییم که چنین نیست. روستای دیدنی زیارت چه سیاحتی است یا زیارتی، در تمام فصول سال گردشگران بسیاری را با هر نوع سلیقه‌ای را محو زیبایی های خود می کند.

حال با اینکه بخواهید سفر خود را با زیارت آغاز کنید، می توان از امام زاده عبدالله به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی و مذهبی این منطقه اشاره کرد.

آستان مقدس امام زاده عبدالله که قدمت آن مرتبط به دوره صفوی به بعد است، در بهمن‌ماه ۱۳۸۳، به عنوان یکی آثار ملی کشور ثبت شده است. از طرفی امام زاده عبدالله که مدفن یکى از نوادگان اما موسی کاظم (ع) می باشد و مزار مبارک آن در کنار رودخانه‌ای، اطراف یک گورستانی تاریخی و قدیمی قرار گرفته است.

سفر و بازدید از جاهای دیدنی زیارت

قدیمی ترین پارک جنگلی کشور

یکی از انتخاب های مناسب با وجود تجهیزات لازم، مکانی را برای استفاده از یک تفرجگاه قدیمی برای خوش گذرانی مسافران تبدیل کرده پارک جنگلی ناهارخوران می باشد.

که در مسیر با وجود رستوران های جنگلی گردشگرانی که شکم خود اهمیت می دهند محال است که از این رستوران ها غافل شوند.

این مطلب را هم بخوانید
23 مورد از جاهای دیدنی گرگان که باید تجربه کنید!

سپس بعد از صرف ناهار گردشگرانی که می خواهند بعد از آن به روستای زیارت بروند مسافتی حدود هفت کیلومتر را با پای پیاده طی می کنند تا از مناظر و چشم اندازهای زیبایی آن منطقه با جاده های باریک و پر پیچ و خم بین کوه‌های زیبا و پوشیده از درخت و مراتع سرسبز لذت ببرند تا وارد روستای دیدنی زیارت شوند.

پارک جنگلی ناهارخوران از جاهای دیدنی زیارت

آبشار و چشمه آب گرم زیارت

روستای دیدنی و باستانی زیارت به دلیل قرار داشتن در موقعیت جغرافیایی به طور طبیعی از منطقه ای آب و هوای معتدل مناظر و جنگل های سرسبز اطراف که همواره مد نظر دوستداران گردشگر است بهره مند می باشد.

اگر از مردم گلستان آدرس چشمه آبگرم را بپرسید به شما تنها آبگرم روستای زیارت را معرفی می کنند.

در حالی که این چشمه به دلیل داشتن قدرت انحلال زیاد و دمای بالا هستند و در نتیجه اکثر چشمه های آبگرم از چشمه های آب معدنی هستند.

در این زمینه که این چشمه اگر از نظر مواد معدنی و خواص بی نظیر مورد بررسی قرار بگیرد و مشخص شود، می توان از آن به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی استان گلستان نام برده می شود.

چشمه آبگرم از جاهای دیدنی زیارت

در اصل به گفته ساکنان روستای زیارت خواص آب چشمه نه تنها از مواد معدنی آن بیشتر است بلکه برای بهبود درد مفاصل و انواع مختلف بیماری‌های پوستی مفید است. به همین دلیل با اینکه هیچ گونه امکانات تفریح مناسبی در این منطقه وجود ندارد، با این حال باز هم بازدیدکنندگان بسیاری را جذب خود کرده است. برای شناخت بیشتر چشمه های آب معدنی ایران از مطلب زیر استفاده کنید:

در زیارت کجا بمانیم؟

اگر از افرادی که تجربه سفر به این روستا و بازدید از جاهای دیدنی زیارت را دارند، بپرسید، اقامت حداقل یک شب را در این روستا به شما پیشنهاد می دهند. جالب است بدانید تعداد زیادی از ساکنان خود شهر گرگان، خانه و یا باغ در این روستا خریداری کرده اند و آخر هفته ها و تعطیلاتشان را به این روستا و طبیعت بی نظیرش اختصاص می دهند.

هنگامی که به این روستا می روید، افرادی هستند که خانه هایشان را برای شما اجاره می دهند. همچنین می توانید از طریق املاک های روستا، اقدام به رزرو ویلا و سوئیت کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا