دیدنی های بندرعباس

گنبد نمکی در بستک: جاذبه ای کمتر شناخته شده، اما تکرار نشدنی !

گنبد نمکی در بستک: جاذبه ای کمتر شناخته شده، اما تکرار نشدنی !

گنبد نمکی در بستک: جاذبه ای کمتر شناخته شده، اما تکرار نشدنی !

جاهای دیدنی شهرستان بستک در جنوب کشور همواره یکی از مقصد های پرطرفدار گردشگران برای سفر بوده است.  در بین استانها و جزایر مختلف جنوب کشور که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند استان هرمزگان یکی از محبوب ترین آنها است.

استان هرمزگان به تنهایی، خود دارای جاذبه‌های بسیار زیادی می باشد  و می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای مقصد گردشگری تان باشد.  بستک شهری که در استان هرمزگان قرار گرفته است؛ شهری تاریخی و پر محتوا است که  خالی از لطف نیست اگر از آن بازدید نکنیم.

سفرتان به بستک را هرگز فراموش نخواهید کرد.  یکی از پرطرفدارترین جاذبه های این شهر  گنبدهای نمکی بستک است.  گنبد نمکی در بستک را می توان گل سرسبد جاذبه های استان هرمزگان در نظر گرفت.  با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید تا با بستک و دیدنی ها و گنبد نمکی در آن بیشتر آشنا شویم. .

شهر بستک روی نقشه

بستک شهری است که در استان هرمزگان واقع شده است و در گذشته محلی برای استراحت کاروان ها به حساب می آمده است.  آب و هوای این شهر کوهستانی است و مقصد ای بسیار مناسب برای سفر در فصل های گرم سال است.  بستک از شمال و غرب به استان فارس و از شرق و جنوب استان هرمزگان وصل میشود.

بستک شهری تاریخی است که پیشینه سیاسی طولانی دارد.  بستک از سمت مشرق به شهرستان بندرعباس محدود می‌شود.  یکی از مهمترین نکاتی که در سفرتان باید آن را در نظر بگیرید آن است که موقعیت جغرافیایی مقصدتان چگونه است؟

اقامت در سوئیت مبله در بستک

اگر ساکن بخش های شمالی کشور هستی شاید بازدید از دیدنیهای بستک و سفر به آنجا کمی برای تاندور و خسته کننده به نظر برسد؛  اما باید در نظر داشته باشید که دیدنی های آن شهر هر آن قدر شما را به وجد می آورد که خستگی از تنمان در می رود.  در تصویر زیر می توانید موقعیت شهر بستک را روی نقشه مشاهده کنید:

شهر بستک روی نقشه
نقشه شهر بستک

اقامت در استان هرمزگان

بستک شهری است که در فاصله کمی از مهمترین شهرهای استان هرمزگان واقع شده است. این بدان معنا است که در کنار بازدید از گنبد نمکی در بستک می توان از جاذبه های گردشگری شهرهای دیگری هم استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما آن است که در شهرهایی مانند بندرعباس، بندر لنگه و قشم اقامت داشته باشید و بخشی از سفرتان را به بستک و دیدنی هایش اختصاص دهید. بدین منظور می توانید از سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا کمک بگیرید.

این مطلب را هم بخوانید
روستای خورگو بندرعباس را بهتر بشناسید!

روستای خورگو

سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان محل اقامت ایده آلتان را در هر جای ایران پیدا کنید. استان هرمزگان هم از این قاعده مستثنی نیست و با اقامتگاه های متنوع آماده پذیرایی از شما عزیزان می باشد.

در نظر داشته باشید، برای رزرو سوئیت در شهرهای این استان، پشتیبانی سپنجا در هر زمان که بخواهید همراهتان است و در صورت تمایل می توانید با ما به صورت مستقیم ارتباط بگیرید. برای رزرو سوئیت از لینک های زیر استفاده کنید:

جاهای دیدنی شهرستان بستک

بست شهری با پیشینه تاریخی بسیار طولانی مدت از این رو در این شهر بیکار نخواهد ماند دیدنی های بسیار زیادی دارد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به سفرهای تاریخی و بازدید از جاذبه های باستانی علاقه دارید بستک می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای مقصد گردشگری تان باشد. در ادامه به معرفی تعدادی از این جاذبه ها و گنبد نمکی در بستک می پردازیم:

 

مسجد جامع بستک

مسجد جامع بستک یکی از زیباترین بناهای این شهر می باشد که جزو  جاذبه های آن نیز به شمار می آید. در طراحی و معماری این بنا طرح هایی مانند گل و بوته به کار رفته شده است که زیبایی بسیار زیادی به آن بخشیده است.

 

حمام خان

یکی دیگر از بناهای زیبای شهر بستک حمام خان می‌باشد. حمام خان که در ابتدای خیابان پاسداران در شهر بستک قرار گرفته است؛  یکی از جاذبه‌های مهم این شهر به حساب می آید.  این حمام دارای چهارگنبد کوچک و بزرگ است که زیبایی خاص و منحصر به فردی را به آن بخشیده است.

آن چیزی که سبب می‌شود حمام خان به حمامی منحصر به فرد تبدیل شود آن است که  مسیر آب در جداره دیوارهای داخلی تعبیه شده است.  حمام خان را می توان بسیار شبیه به حمام گنجعلی خان در کرمان در نظر گرفت.

 

بازارهای بستک

اگر به دنبال جاذبه‌های تاریخی و باستانی هستید باید بدانید که این جاذبه ها در بستک تمامی ندارند؛  اما اگر جز افرادی هستید که علاقه مند بازار و خرید هستید در این شهر باز هم برایتان جاذبه وجود دارد.  بازارهای بستک در خیابان امام خمینی واقع شده اند به بازار بسیار قدیمی هستند که پیشینه آنها مربوط به دوران قاجاریه است و این سه بازار با یکدیگر در ارتباط هستند.

این مطلب را هم بخوانید
کوه الهه نمک

 

آبگرم های بستک

یکی دیگر از جاذبه‌های محبوبه این شهرستان آبگرم‌های آن است.  از بین این آبگرم ها می توان به آبگرم فتویه و آب گرم تدرویه اشاره کرد. آبگرم فتویه حدود ۳۰ کیلومتر با شهر بستک فاصله دارد. آبگرم تدرویه شامل چشمه ای است که در اطراف آن اتاقک هایی برای استفاده مسافران احداث شده است.

 

خانه بنی عباس

خانه بنی عباسی در شهر بستک واقع شده است یکی از آثار تاریخی پرطرفدار از نقاط دیدنی استان هرمزگان به شمار می آید.  خانه بنی عباس در نزدیکی حمام خان قرار گرفته است  که می‌توانید از هر دوی آنها در یک زمان بازدید کنید.

این خانه حدود ۱۰۰ سال قبل توسط حاکمان وقت ساخته شده است و معماران آن ساکن این شهر بستک بوده اند.  این خانه سه طبقه بوده است که طبقه بالایی آن به علت زلزله خراب شده است و تنها دو طبقه از آن باقی ماند.  در خانه بنی عباس تعداد بسیار زیادی اتاق وجود دارد و زیبایی های آن به شمار می آید.

چشمه آبگرم سیاهکش

 

گنبدهای نمکی در بستک

گنبد نمکی در بستک
گنبد نمکی در بستک

گنبد نمکی در وصف یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های استان هرمزگان است و دیدنی در شهر بستک است که هرگز نباید آن را از دست بدهید.  گنبد نمکی در بستک در روستای داربست از توابع شهر  بستک واقع شده است.  خاک های سازنده این گنبد،  خاک های سرخ، نمک، مارن، سنگ های آتشفشانی اسیدی و غیره هستند.

همین تنوع مواد سازنده سبب شده است رنگ های بسیار زیبایی در این گنبدها به وجود بیاید.  گنبد نمکی در سه کیلومتری شمال شهر بستک واقع شده است است که مساحت آن چیزی در حدود ۴۵۰ هکتار است.  گنبدهای نمکی علاوه بر اینکه جاذبه بسیار مهمی در این شهرستان به شمار می آید محل تجمع تعداد بسیاری از حیوانات است.

همچنین می توان از نمک استخراجی گنبدهای نمکی  در بستر در  صنعت هایی مانند حفاری ، صنایع پلاستیکی ، نساجی و داروسازی استفاده کرد.  در سفرتان به بستک بازدید از گنبد های نمکی آن را فراموش نکنید چرا که  تجربه تکرار نشدنی در عمرتان خواهد بود.

گنبد های نمکی در بستک نه تنها گردشگران داخلی بلکه بسیاری از توریست های بین المللی و خارجی نیز به خود جذب کرده است.  بستک با دیدنی های بسیار زیادی از بهترین مقاصد گردشگری به شمار  می آید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا